موس نسکافه با سس براق آینه ای

بهاره وحید

موس نسکافه با سس براق آینه ای

Mirror glaze entremet
دوشنبه، 29 مرداد 1397، 15:53   مشاهده: 40,649

برو به رسپی دستپخت های کاربران

entremet چیه؟
entremet که در زبان انگلیسی " آن-ترو- مِی" و در ایران اینترمِت تلفظ می شه، دسری ترکیبی با پوششی از سُسِ رنگیه. واژه entremet از دو قسمت تشکیل شده که entre به معنی بِین و met در فرانسه قدیم به معنی وعده یا پُرسه. در ضیافت های باشکوه و طولانی نجیب زادگان و اقشار بالای جامعه قرون وسطی، با وعده های زیادی پذیرایی می کردن و entremet دسری بوده که بین این وعده ها، به همراه موزیک زنده برای سرگرم کردن حضار سرو می شده و نقش اون نشون دادن پایان یک وعده بوده. entremet در ابتدا حریره یا پوره ای رنگی با استفاده از میوه و ادویه های خاص و گران قیمت بود، در آن زمان تمرکز سرآشپز خلق دسری با رنگ هایی زیبا بود، ولی به مرور زمان شکل دسر هم مورد توجه قرار گرفت.
اینترمت entremet امروزی دسری لایه ای و مرکبه و در واقع نوعی کرم مثل موس، کرم پنیری یا باواریاست که در دل اون یک لایه اسفنجی مثل براونیز، داکوآز، ژنوآز... لایه ای ژله ای، لایه ای کرمی (مثل کاستارد) جای داده شده، در نوع پیشرفته تر لایه ای کرانچی هم به دسر اضافه می شه و در انتها روی دسر با سس براق یا مخملی پوشیده می شه.


منبع عکس: https://www.instagram.com/antonio.bachour/

تنظیم یک آنترمتِ بی نقص کار بسیار دشواریه،  تمام هنرنمایی شف های بزرگ طراحی و نوشتن دستوریه که لایه ها در کنار هم زیبا و متفاوت باشن و در عین حال بافت و طعمشون با هم ترکیب مناسبی ایجاد کنه. درست مثل دکوراتوری، این دسر هم نیاز به برنامه ریزی و طراحی قبلی داره. در تصویر زیر یادداشت سرآشپزی برای تنظیم لایه ها رو می بینید. 


منبع: http://confessionsde2foodaholic.blogspot.com/2015/07/labricotier-oriental-entremets-abricot.html

سس براق آینه ای mirror glaze
گِلِیز Glaze نوعی سُسه که روی سطح کیک ها و دسرها ریخته می شه تا با ایجاد طعم، رطوبت و رنگ دهی، کیفیت محصول رو بالا ببره و اون رو زیباتر و خوشمزه تر کنه، از گلیزهای محبوب دنیای قنادی می شه سُس های براق، سس های کاراملی و بریلو رو نام برد. 
سس آینه ای mirror glaze، در واقع نوعی گلیز با شکلات سفید و ژلاتینه که روکشی صاف و براق با انعکاسی از محیط روی دسر یا کیک ایجاد می کنه و به همین دلیل زیبایی خاصی داره و بسیار محبوبه. سس براق مثل باقی گلیزها لایه ای نازکه و ناصافی های سطح زیرین رو نشون می ده، به همین دلیل اگر برای پوشش کیک ازش استفاده میکنید، قبل از ریختن سس باید حتما دور کیک رو با باترکریم یا گاناش بصورت صاف و کامل پوشش بدید. سس براق آینه ای بهتره روی کیک یا دسر فریز شده ریخته شه، برای فریز کردن به هیچ وجه نگران تغییر کیفیت کیک یا دسر در فریزر نباشید، بعد از ریختن سس و قرار دادن دسر برای استراحت در یخچال، به کیفیت و بافت اصلیش برمیگرده. 
از بین گلیزهای براق، قبلا سس براق شکلاتی Chocolate Mirror Glaze در پست کیک شیفون شکلاتی آموزش داده شده که بسیار ساده و خوشمزست. در آموزش امروز، با نوع رنگی سس براق که با نام "سس فرانسوی" و "سس آینه ای" هم جا افتاده آشنا می شیم. در تصویر زیر دسری با سس براق آینه ای از اولگا نوسکوا Olga Noskova، هنرمند روسی که در معروف کردن این دستور بسیار موثر بوده رو می بینید. 


منبع عکس: https://www.foodandwine.com/fwx/food/russian-baker-amazes-internet-shiny-mirror-glaze-cakes

نکته مهم:
این رو بدونید که هدف از این پست، معرفی و آموزش سس براقه و دسر انتخابی فقط برای آشنایی خوانندگان سایت با مفهوم دسر پرطرفدار entremet که عکس هاش مدام در فضای مجازی دیده می شه آموزش داده شده. پس شما برای تمرین، می تونید سس آینه ای رو روی انواع کیک های پوشیده شده با گاناش یا باترکریم و انواع دسرهای ژلاتینی مثل چیزکیک ژلاتینی، موس ژلاتینی، کرم باواریا و... استفاده کنید. اینترمتی entremet که آموزشش رو در زیر می بینید، از یک لایه کیک شکلاتی، یک لایه ژله، یک لایه کرم تشکیل شده که این لایه ها در موس قهوه جا داده شدن. برای لایه هایی که در دل موس گذاشته می شه از قالب کوچک تر استفاده می شه که من قالب 18 سانت رو انتخاب کردم و برای موس قهوه که لایه ها در اون قرار میگیرن از قالب 21 سانت.

لایه کیک شکلاتی
در دسرهای ترکیبی، بافتِ کیک با بافت دسر باید همخونی داشته باشه که برش زیبایی ایجاد کنه و حین خوردن حس خوبی بهتون بده. به همین دلیل به همراه موس، کیک های "فشرده" یا "خیس و فشرده" مدنظره، شما می تونید از دستور زیر استفاده کنید یا کیک دیگه ای با همین خصوصیات رو بپزید.  



منبع: https://www.howtocookthat.net/public_html/entremet-recipe-creme-brulee-chocolate-mousse-chocolate-brownie/

مواد لازم :
کره آب شده: صد گرم
تخم مرغ: دو عدد
شکر: سه چهارم پیمانه
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
آرد: سه چهارم پیمانه
پودر کاکائو: یک چهارم پیمانه
بیکینگ پودر: سه چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم رو آماده کنید و روی میز کار بذارید. برای اطلاع از نحوه صحیح استفاده از پیمانه های اندازه گیری به این پست مراجعه کنید، این رو بدونید که برای اندازه گیری مواد اولیه باید از "پیمانه ها و قاشق های استاندارد شیرینی پزی" استفاده کنید. 
  • برای اندازه گیری آرد، ظرف یا پاکت آرد رو با قاشق هم بزنید، پیمانه ها رو با قاشق پر کنید و سر پیمانه رو صاف کنید. آرد اندازه گیری شده رو حتما دو بار الک کنید. 
  • برای این دستور می تونید از کره حیوانی (کره صبحانه) یا کره گیاهی سوپرمارکتی (مارگارین) یا مخلوط هر دو استفاده کنید. دقت کنید که کره سنتی، کره لاکتیکی، کره کم چرب، روغن جامد و روغن صاف قابل استفاده نیستند.
  • در این وبسایت در صورت نیاز به شکر سفید دانه ریز، در طول آموزش به پالس کردن شکر اشاره میشه. پس در آموزش هایی که این مرحله گفته نشده، شکر رو عادی به کار ببرید.



کره رو روی بخار آب یا در مایکروویو آب کنید و اجازه بدید به دمای محیط برسه.  فر رو روی 180 درجه سانتی گراد معادل 350 درجه فارنهایت یا درجه 4 فر روشن کنید تا گرم شه.
قالب گرد 18 سانت رو کاغذ روغنی بندازید، اگر از قالب تفلون استفاده می کنید، نیازی به چرب کردن دیواره ها نیست و فقط کاغذ انداختن کفایت می کنه، اما در صورت استفاده از قالب های گالوانیزه، آلومینیومی... دیواره های قالب رو به کمک فرچه قنادی با کره یا روغن مایع چرب کنید.



آرد الک شده رو در کاسه ای بریزید، پودر کاکائو رو روی آرد الک کنید، بیکینگ پودر رو اضافه کرده و مواد خشک رو خوب با هم ویسک کنید تا یکدست شه. خوب پخش نشدن بیکینگ پودر در آرد باعث ایجاد حفره هایی در کیک می شه، پس مواد رو با حوصله ویسک کنید.



تخم مرغ، شکر و وانیل رو در کاسه تمیزی بریزید و با دور متوسط همزن بزنید تا کاملا یکدست، حجیم و روشن شه.حتما بین هم زدن، همزن برقی رو خاموش کنید و مواد رو با لیسک از دیواره های کاسه به وسط جمع کنید و بعد ادامه بدید.



کره آب شده و به دمای محیط رسیده رو به مواد اضافه کنید و با دور متوسط همزن تا جایی بزنید که مواد یکدست شه. 



قبل از اضافه کردنِ آرد، در صورت نیاز مواد رو به کاسه بزرگ تری انتقال بدید تا مجبور به هم زدن بیش از حد نشید. مواد خشک رو در دو مرحله اضافه کنید و هر بار با کندترین دور همزن برقی فقط و فقط در حد مخلوط شدن، هم بزنید.



دقت کنید که بافت فشرده با بافت شِفته متفاوته و زیاد همزدن مواد، بعد از اضافه کردن آرد باعث شِفتگی کیک می شه.



مایه کیک رو در قالب آماده بریزید، دو دور قالب رو روی میزکار بکوبید و بعد به مدت 30 دقیقه در فر گرم شده بذارید.



در طول نیم ساعت اول به هیچ وجه در فر رو باز نکنید. بعد از این مدت کیک رو چک کنید، اگر خلال دندون از وسط کیک تمیز دراومد و سطح کیک یک درجه تیره شد، یعنی کیک حاضره در غیر اینصورت پنج تا ده دقیقه دیگه هم اجازه بدید در فر بمونه. بعد از اتمام پخت، قالب رو روی توری خنک کننده بذارید. بعد از خنک شدنِ کیک، به کمک چاقوی میوه خوری دور تا دور کیک رو از قالب جدا کنید، اگر کیک رو در قالب کمربندی پختید، کمربند رو از دور کیک باز کنید و در غیراینصورت کیک رو روی دستتون برگردونید و کاغذ روغنی رو از ته کیک جدا کنید.



برای entremet باید کیک رو بعد از خنک شدن به ارتفاع و قطر مناسب برش بزنید. در این دسر، ارتفاعِ قسمت کیکی یک و نیم سانت در نظر گرفته شده و کیک پخته شده باید کوتاه شه. این رو بدونید که هر چقدر کیک خنک تر شه بهتر برش می خوره، پس بعد از اینکه کیک کاملا به دمای محیط رسید، دور کیک محافظ غذا (سلفون) بپیچید و اجازه بدید حداقل یک ساعت در یخچال استراحت کنه. هرگز کیک گرم یا حتی ولرم رو در یخچال نذارید چرا که شوک دما بافت کیک رو کاملا بهم می ریزه.
بعد از خنک شدن در یخچال، کیک رو روی صفحه گردون یا یک سطح صاف بذارید، حالا خط کش رو بصورت عمود کنار کیک قرار بدید و در ارتفاع یک سانت و نیم روی کیک خلال دندون فرو کنید. به همین روش دور تا دور کیک رو علامت گذاری کنید.



چاقوی بلند دندونه دار رو روی دو خلالِ کنارِ هم قرار بدید و به آرومی فشار بدید که روی کیک خط بندازه و بعد روی دو خلال بعدی بذارید و خط برش رو مشخص کنید. بعد از اینکه دور کیک رو با این روش علامت انداختید، چاقو رو دوباره روی جای اولش بذارید، دستتون رو روی کیک بذارید، کیک رو کم کم بچرخونید و چاقو رو کم کم در امتداد کیک حرکت بدید تا قسمت رویی جدا شه.



بعد از برش کیک به ارتفاع مورد نظر، کیک رو کاملا با محافظ غذا (سلفون) بپوشونید و در یخچال بذارید تا برای زمان لایه بندی دسر آماده باشه. قسمت رویی که از کیک جدا کردید رو می تونید در کیسه فریزر بریزید و در فریزر نگه دارید، در زمان مناسب برای کیک چوبی pops cake استفاده کنید. اگر برش کیک براتون سخته می تونید مواد رو نصف کنید و لایه کیکی کمی کوتاه تر داشته باشید. در اینجا آماده کردن لایه اول به پایان رسید و باید لایه بعدی رو آماده کنید. 



لایه ژله انبه:
برای این دسر، یک لایه ژله ای مدنظره که می تونید این لایه رو به روش آموزش داده شده درست کنید یا یک بسته ژله آماده بخرید و موادش رو در کاسه ای بریزید، روی مواد یک پیمانه آب جوش بریزید، هم بزنید و بعد به مدت سه دقیقه روی بخار آب بذارید و مرتبا هم بزنید تا کاملا شفاف شه. بعد از این مدت صد گرم پوره میوه و یک چهارم پیمانه آب سرد رو اضافه کنید و در قالب آماده بریزید.

منبع: http://inabluemoon.net/index.php/2016/09/28/entremet-cake-tropical-kiss

مواد لازم ژله انبه:

انبه (مَنگو): 150 گرم
شکر: 20 گرم (قابل حذف)
آبلیمو: یک دوم قاشق چایخوری
آب انبه: 165 گرم
ژلاتین: دو قاشق چایخوری
آب برای ژلاتین: دو قاشق غذاخوری

از عوامل موفقیت در اندازه گیری عدم تبدیل واحدها و استفاده از ابزار گفته شده در دستور منبعه، پس برای این دستور از ترازوی آشپزخانه استفاده کنید.
  • منظور از آب انبه، آبمیوه های کارخونه ای موجود در سوپرمارکت هاست.
  • انبه رو باید بعد از پوست کندن و هسته گرفتن اندازه گیری کنید. درصورتیکه به انبه آلرژی دارید یا تهیه این میوه براتون مقدور نیست طبق منابع می تونید از هلو استفاده کنید، که در اینصورت آب انبه رو هم باید با آب هلو جایگزین کنید. استفاده از شکر فقط درصورتیکه انبه کمی ترش و اسیدی باشه احتیاجه و درغیراینصورت نیازی نیست.



قالب گرد 18 سانت که در اون کیک رو پختید رو بشورید، خشک کنید و این بار برای ژله آماده کنید. کف قالب رو چرب کنید و با محافظ غذا بپوشونید. چرب کردنِ کف قالب صرفا برای بهتر  چسبیدن سلفون انجام می شه، اگر از قالب تفلون استفاده نمی کنید دیواره ها رو هم چرب کنید.درصورتیکه قالب کمربندیتون قدیمیه و چِفت دورش شُل شده می تونید برای اطمینان بیرون قالب رو با آلومینیوم فویل بپوشونید. قالب آماده رو کنار بذارید.



دو قاشق غذاخوری آب سرد رو در کاسه ای بریزید و پودر ژلاتین رو روش بپاشید تا بشکفه. بعد از پنج دقیقه، ژلاتین آب رو به خودش جذب می کنه و پفکی می شه ( از زمان پاشیدنِ ژلاتین تا شکفتن، مواد رو هم نزنید). بعد از پفی شدن، کاسه ژلاتین رو روی بخار آب یا در مایکروویو قرار بدید و گاها هم بزنید تا یکدست و شفاف شه. برای اطلاع از نکات کار با ژلاتین به این پست مراجعه کنید.



انبه رو ابتدا پوست بکنید و هسته بگیرید و بعد اندازه گیری کنید. یکی از روش های متداول برای تکه کردن انبه، به این صورته که انبه رو در امتداد هسته برش بزنید، روی قسمت برش زده با چاقو خطوط ضربدری بندازید و بعد با قاشق میوه رو از پوست جدا کنید. 



انبه رو بعد از تکه کردن با ترازو اندازه گیری کنید و بعد با غذاساز، مخلوط کن، گوشکوب برقی یا رنده پوره کنید. پوره انبه رو در شیرجوشی بریزید. 



آب انبه رو هم اندازه گیری کنید و به پوره انبه اضافه کنید.



آبلیمو رو هم اضافه کرده و در صورت نیاز شکر رو هم روی مواد بریزید. شیرجوش رو روی حرارت متوسط بذارید و هم بزنید تا مواد حباب بزنه و به جوش بیاد. به محض جوشیدن شعله رو خاموش کنید و شیرجوش رو از روی حرارت بردارید. 



ژلاتین رو به مواد اضافه کنید. نیازی نیست که ژلاتین به دمای محیط رسیده باشه و گَرم هم می شه اضافه کرد.



مواد رو هم بزنید تا یکدست شه و اجازه بدید به دمای محیط برسه و بعد در قالب آماده بریزید.



ارتفاع مواد فقط یک سانت می شه و از کم بودنش تعجب نکنید. قالب رو تا آماده شدن کرم بعدی در فریزر بذارید.



این دستور به صورت مستقل هم قابل استفادست و حتما نباید لایه ای از دسر باشه. یعنی می تونید مواد لازم رو دو برابر کنید، مایه آماده شده رو در قالب سیلیکونی بریزید و به عنوان دسر بعد از شام سرو کنید.



لایه کرم انبه:
در این دستور روی ژله با یک لایه نیم سانتی کرم پوشیده می شه. این لایه قابل حذفه و صرفا برای طعم بهتر و خوشمزه شدن دسر، روی ژله اضافه می شه. از اونجائیکه این نوع کرم ها بسیار متداول شده و علاوه بر دسرها برای طعم دهی فیلینگِ کیک ها روی لایه خامه، گاناش یا باترکریم هم یک لایه ریخته می شه، بد نیست که اگر هم مایل به حذفش هستید با طرز تهیه اون آشنا شید.

منبع: http://inabluemoon.net/index.php/2016/09/28/entremet-cake-tropical-kiss

مواد لازم:
انبه (منگو) پوره شده: 80 گرم
آب انبه: 40 گرم
شکر: 50 گرم
ژلاتین: یک و نیم قاشق چایخوری
آب برای ژلاتین: یک قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ: دو عدد
نشاسته ذرت: ده گرم
کره: 50 گرم
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

از عوامل موفقیت در اندازه گیری عدم تبدیل واحدها و استفاده از ابزار گفته شده در دستور منبعه، پس برای این دستور از ترازوی آشپزخانه استفاده کنید.
  • برای این دستور می تونید از کره حیوانی (کره صبحانه) یا کره گیاهی سوپرمارکتی (مارگارین) یا مخلوط هر دو استفاده کنید. دقت کنید که کره سنتی، کره لاکتیکی، کره کم چرب، روغن جامد و روغن صاف قابل استفاده نیستند. کره باید هم دمای محیط باشه.
  • نشاسته ذرت پودریست سفید رنگ، که اگر کیسه حاوی اون رو فشار بدید غژغژ می کنه، این نشاسته از لوازم قنادی ها قابل خریده و نقش اون در دسرها ایجاد غلظت و در کیک و شیرینی افزایش لطافت و پوکیه.
  • در دستور کرم از زرده تخم مرغ هم دمای محیط استفاده می شه. سفیده باقیمونده رو می تونید فریز کنید و در زمان دلخواه در دستورهایی مثلمرنگ، آنجل فود کیک، رویال آیسینگ، گردویی بازاری، شیرینی نارگیلی باترکریم ایتالیایی و سوئیسی، کوکی رومیاس، تارت شکلاتی، کوکی زنجبیلی و تارت بادوم و سیب استفاده کنید.
  • منظور از آب انبه، آبمیوه های کارخونه ای موجود در سوپرمارکت هاست.
  • انبه رو باید بعد از پوست کندن و هسته گرفتن اندازه گیری کنید.



آب سرد رو در کاسه ای بریزید و پودر ژلاتین رو روش بپاشید تا بشکفه. بعد از پنج دقیقه، ژلاتین آب رو به خودش جذب می کنه و پفکی می شه ( از زمان پاشیدنِ ژلاتین تا شکفتن، مواد رو هم نزنید). بعد از پفی شدن، کاسه ژلاتین رو روی بخار آب یا در مایکروویو قرار بدید و گاها هم بزنید تا یکدست و شفاف شه. 
انبه رو پوست بکنید، هسته بگیرید، اندازه گیری کنید و بعد با غذاساز، مخلوط کن یا گوشکوب برقی پوره کنید و کنار بذارید. 



زرده های تخم مرغ رو در کاسه تمیزی بریزید، شکر و وانیل رو اضافه کنید و با دور متوسط همزن تا جایی بزنید که مواد روشن، حجیم و کشدار شه.



نشاسته ذرت رو اضافه کنید، مواد رو در حد مخلوط شدن هم بزنید و کنار بذارید.  



پوره انبه رو در شیرجوشی بریزید، آب انبه رو اضافه کنید و مواد رو روی حرارت متوسط بذارید.



مواد رو هم بزنید و تا جایی روی شعله بذارید که حباب بزنه و به جوش بیاد. به محض جوشیدن، شیر جوش رو از روی حرارت بردارید.



مواد داخل شیرجوش رو به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید، با ویسک یا دور متوسط همزن تا حد یکدست شدن بزنید. کرم رو دوباره به شیرجوش برگردونید.



 شیرجوش رو روی حرارت کم بذارید و مدام هم بزنید. اجازه بدید مواد به مدت سه دقیقه حرارت ببینه تا به غلظت فرنی برسه و بعد بردارید. اگر از دماسنج دیجیتالی مایعات استفاده می کنید بعد از رسیدن به دمای 85 درجه سانتی گراد کرم آمادست.



به محض برداشتن کرم از روی حرارت، ژلاتین رو به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شه. حالا کرم رو در دمای محیط بذارید تا ولرم شه، یعنی گرمای کرم برای دستتون قابل تحمل باشه و اگه از دماسنج مایعات استفاده می کنید دمای 40 درجه رو نشون بده و بعد کره هم دمای محیط رو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کرم یکدست شه.



قالب رو از فریزر خارج کنید و کرم رو روی ژله بریزید و خوب صاف کنید، ارتفاع کرم فقط نیم سانته که در واقع با لایه ژله یک سانت و نیم میشه و به ارتفاع لایه کیک شکلاتی می رسه. قالب رو تا آماده کردن موس قهوه در فریزر بذارید.
اگر از این کرم برای فیلینگ می خواید استفاده کنید، کرم رو دو دقیقه بیشتر روی حرارت بذارید و غلیظ تر بردارید و بعد از اضافه کردن کره روی لایه خامه، گاناش یا باترکریم بریزید.



لایه موس نسکافه: 
همونطور که در ابتدا توضیح دادم، بدنه اصلی دسر entremet  که لایه ها در اون قرار دارن نوعی دسر ژلاتینی و معمولا موسه. با توجه به اینکه قبلا دو نوع موس متداول (کلاسیک و ژلاتینی) در سایت آموزش داده شده که در دستور هر دو، مواد شکلاتی در انتها با خامه زده شده مخلوط می شه، لازم دونستم این بار نوع دیگه ای از موس رو معرفی کنم که در اون به جای مخلوط شکلاتی، نوعی کاستارد با خامه مخلوط می شه. این نوع موس بسیار خوشمزه و لطیفه و می تونید اون رو به تنهایی به عنوان دسر سرو کنید. 

منبع: http://dailydelicious.blogspot.com/2013/01/cafe-blanc-coffee-and-white-chocolate.html
http://yuehandicrafts.blogspot.com/2012/11/caramel-cafe-noix.html

مواد لازم موس نسکافه: 

قهوه فوری (نسکافه): 14 گرم 
شکرسفید: 120 گرم
ژلاتین: یک قاشق غذاخوری
آب برای ژلاتین: دو قاشق غذاخوری
خامه صبحانه: 80 گرم 
خامه: 400 گرم 
شیر: 150 گرم 
زرده تخم مرغ: 4 عدد
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

  • هشتاد گرم از دستور باید خامه صبحانه باشه که در بسته بندی استوانه ای شکل و صورتی رنگ با مارک های میهن، پگاه، کاله... در سوپرمارکت ها بفروش می رسه استفاده کنید. خامه شیرین شده قنادی و خامه کم چرب قابل جایگزینی نیستند. اگر خارج از ایران زندگی می کنید، طبق گفته منبع heavy cream به کار ببرید. خامه باید هم دمای محیط باشه.
  • چهارصد گرم دیگر رو می تونید از خامه شیرین شده قنادی که با مارک های کاله، کولاک، بن سا، پاک، شوکامه، گلرود... در لوازم قنادی ها به فروش می رسه استفاده کنید، یا خامه صبحانه رو با استفاده از پودر خامه به روش گفته شده در این پست فُرم بدید. اگر از خامه قنادی منجمد شيرين شده استفاده می کنید، باید چهل دقیقه قبل از شروع کار، خامه رو از فريزر خارج كرده و در دمای محيط قرار بدید تا نرم و خمیری شه. اگر خارج از ایران هستید طبق منبع می تونید از Heavy cream استفاده کنید. خامه رو ابتدا اندازه گیری کرده و بعد فُرم بدید.
  • برای دستورات قنادی بهتره از شیر پرچرب کارخونه ای استفاده کنید.
  • در دستور کرم از زرده تخم مرغ هم دمای محیط استفاده می شه. سفیده باقیمونده رو می تونید فریز کنید و در زمان دلخواه در دستورهایی مثل مرنگ، آنجل فود کیک، رویال آیسینگ، گردویی بازاری، شیرینی نارگیلی باترکریم ایتالیایی و سوئیسی، کوکی رومیاس، تارت شکلاتی، کوکی زنجبیلی استفاده کنید. در این دستور هم زرده های تخم مرغ بعد از مخلوط شدن با مواد حرارت داده می شن، پس نگران میکروب های تخم مرغ خام نباشید. 
  • قهوه فوری که با نام تجاری نسکافه معروفه به دونه های قهوه فرآوری شده ای گفته می شه که نیازی به دَم آوری نداره و فقط باید با مایعات مخلوط شه. قهوه فوری، با برندهای نسکافه گلد، مولتی کافه، جاکوبز... به فروش می رسه، همچنین در قهوه فروشی ها و خیلی از لوازم قنادی ها به صورت فله هم موجوده. دقت کنید که قهوه فوری رو با بسته های قهوه کافی میکس که شیر و شکر هم دارند، اشتباه نگیرید.



ابتدا قالب رو آماده کنید. از اونجائیکه لایه های قبلی که در قالب 18 سانت آماده شده باید در دل این دسر قرار بگیره، قالبی با سایز 21 تا 22 سانت آماده کنید. کف قالب رو چرب کنید و با سلفون بپوشونید. 



اگر قالب تفلونه، نیازی به چرب کردن دیواره ها نیست. در صورتیکه از قالب تفلون استفاده نمی کنید یا دیواره قالبتون کوتاه تر از پنج سانته می تونید از زرورق برای پوشوندن دیواره ها استفاده کنید. نحوه استفاده از این زرورق ها رو در پست موس ژلاتینی توضیح دادم و می تونید اون ها رو از لوازم قنادی ها یا گُل فروشی ها تهیه کنید. نقش زروق تمیز در اومدن از قالب و اضافه کردن به ارتفاع قالبه که لایه ها رو بتونید تا جای دلخواه ادامه بدید پس اگر ارتفاع قالبتون مناسبه و جنس قالبتون خوبه نیازی به استفاده ازش نیست، من فقط برای نشون دادن، قالب رو زرورق انداختم و بعد در آوردم. 



دو قاشق غذاخوری آب سرد رو در کاسه ای بریزید و پودر ژلاتین رو روش بپاشید تا بشکفه. بعد از پنج دقیقه، ژلاتین آب رو به خودش جذب می کنه و پفکی می شه ( از زمان پاشیدنِ ژلاتین تا شکفتن، مواد رو هم نزنید). بعد از پفی شدن، کاسه ژلاتین رو روی بخار آب یا در مایکروویو قرار بدید و گاها هم بزنید تا یکدست و شفاف شه. برای اطلاع از نکات کار با ژلاتین به این پست مراجعه کنید. اگر ژلاتین رو روی بخار آب شفاف می کنید، وقتی حجم ژلاتین مثل این دستور زیاده حتما و حتما بین کار مواد رو هم بزنید و قسمت های بهم چسبیده رو با پشت قاشق به دیواره ها فشار بدید تا از هم باز شه. 



زرده های تخم مرغ، شکر و وانیل رو در کاسه ای بریزید و با دور متوسط همزن برقی بزنید تا حجیم، روشن و کشدار شه. 



حتما بین کار همزن رو خاموش کنید و مواد رو به کمک لیسک دورگیری کنید. مخلوط زرده و شکر رو بعد از زدن آماده کنار بذارید. 



شیر، خامه صبحانه (80 گرم) و قهوه فوری رو در شیرجوشی بریزید. شیرجوش رو روی حرارت متوسط بذارید و هم بزنید. زمانیکه دور مواد حباب زد و به جوش اومد از روی حرارت بردارید. 



مخلوط شیر رو همونطور داغ به مخلوط زرده و شکر اضافه کنید و حین اضافه کردن با دور کند همزن یا ویسک مواد رو مخلوط کنید. 



بعد از اضافه کردن کل مواد، با لیسک مواد رو زیر و رو کنید تا از یکدست شدنش مطمئن شید و بعد دوباره در شیرجوش بریزید و روی حرارت متوسط بذارید. کرم رو روی حرارت یکسره هم بزنید و تا جایی حرارت بدید که مواد دورش حباب بزنه و به غلظت کاستارد برسه و وقتی یک قاشق چوبی رو در شیرجوش بزنید و بیرون بیارید، یک لایه ضخیم کرم پشت قاشق رو پوشش بده. البته بهترین و دقیق ترین راهِ تشخیصِ زمان مناسب خاموش کردن، استفاده از دماسنج مایعاته، وقتی دماسنج 82°C درجه سانتی گراد رو نشون داد یعنی آمادست.



شیرجوش رو روی میز کار بذارید و همونطور که داغه ژلاتین رو به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا یکدست شه و بعد اجازه بدید کرم به دمای محیط برسه. 



وقتی کرم به دمای محیط رسید، خامه رو اول اندازه گیری کنید و بعد فُرم بدید. از اونجائیکه در این موس، ژلاتین به کار رفته می تونید به انتخاب خودتون خامه صبحانه یا خامه قنادی رو فُرم بدید. طرز فرم دادن خامه قنادی رو در قسمت کرم پست  کیک ردولوت کامل و با نکات توضیح دادم. طرز فُرم دادن خامه صبحانه با پودر خامه رو هم در این پست مفصل توضیح دادم. در فصل گرما، در صورتیکه از همزن برقی دستی استفاده می کنید، خامه رو روی حمام یخ فُرم بدید، اگر از همزن برقی ایستاده استفاده می کنید نیازی به این کار نیست. 



حالا بصورت چشمی یک چهارم از حجم خامه زده شده رو به مواد کرم اضافه کنید و با کمترین دور همزن برقی یا با ویسک هم بزنید تا یکدست شه. حتما قبل از اضافه کردنِ خامه فُرم گرفته، حما یک بار دیگه دمای کرم رو تِست کنید که به هیچ وجه گرم نباشه و کاملا به دمای محیط رسیده باشه. 



باقی خامه زده شده رو با احتیاط در کاسه بزرگی بریزید، نیمی از مخلوط کرم و خامه رو به خامه زده شده اضافه کنید و به آرومی با لیسک، کرم رو در خامه فولد کنید. 



باقی کرم رو هم به مواد اضافه کنید و به آرومی فولد کنید، برای فولد کردن حوصله به خرج بدید تا حجم خامه کم نشه و بافت موس لطیف بمونه. 



وقتی مواد کاملا یکدست شد، موس آمادست.



 حالا قالب آماده رو بیارید، برای سرعت عمل بیشتر و راحتی کار بهتره موس رو به کمک قیف در قالب بریزید. می تونید در قیف ماسوره گرد ساده (شماره 1A#) بندازید یا صرفا سر قیف رو از دو سانت بالاتر ببُرید. حالا قیف یکبار مصرف رو تا نیمه با موس پُر کنید و بصورت ردیفی دور تا دور قالب آماده موس بریزید تا کل سطح قالب پُر شه. 




روی موس رو با پالت یا پشت قاشق صاف کنید، برای این کار حساسیت زیادی به خرج ندید. حالا ژله و کرم انبه رو از قالب خارج کنید و روی موس قرار بدید، در چند دقیقه ای که در آوردن ژله و کرم انبه از قالب طول می کشه، بهتره قالب موس رو در فریزر بذارید. 



قالب کرم و ژله انبه رو از فریزر خارج کنید، به کمک چاقو دور تا دور ژله رو از قالب جدا کنید و بعد کمربند رو باز کنید. بعد از بازکردن کمربند، کرم رو روی دستتون برگردونید و سلفون پشتش رو ازش جدا کنید.



قالب موس رو از فریزر دربیارید و لایه کرم و ژله انبه رو وسط قالب روی موس بذارید. 



فاصله بین کرم و ژله انبه و دیواره های قالب رو با موس پُر کنید. 




بعد از پر کردنِ دور کرم، به کمک پالت کرم و موس رو هم سطح کنید. 



حالا مجددا قیف رو پر از موس کنید و یک لایه دیگه موس روی کرم بریزید و روش رو صاف کنید. 



لایه کیک رو از یخچال خارج کنید، سلفون رو از دورش باز کنید و وسط قالب، روی موس بذارید. 



فاصله بین لایه کیک و دیواره های قالب رو با موس پُر کنید و سطح کیک و موس رو صاف کنید. روی قالب رو با محافظ غذا بپوشونید و دسر رو تا روز بعد در فریزر بذارید. دسر حتما باید قبل از ریختن سس براق فریز شه. 



سس براق آینه ای 

منبع: http://www.southernfatty.com/how-to-make-a-mirror-glazed-cake/

مواد لازم سس براق: 

پودر ژلاتین: 15 گرم 
آب سرد برای ژلاتین: 80 گرم 
آب برای سُس: 100 گرم 
شکر: 200 گرم 
گلوکز شفاف: 200 گرم 
شیرعسلی: 150 گرم 
شکلات سفید: 200 گرم 

سس براق آینه ای دستور مبتدی نیست و برای آماده کردنش نیاز به ابزار دقیق مثل ترازوی آشپزخانه و دماسنج دیجیتالی مایعات Instant Read Digital Thermometer دارید. با ترازوی آشپزخانه که همه آشنایید، دماسنج مایعات برای کارهای پیشرفته به همون اندازه ضروریه. روی این دماسنج صفحه دیجیتالی کوچیکی قرار داره که بعد از روشن کردن می تونید واحد اندازه گیری (فارنهایت یا سلسیوس) رو انتخاب کنید، بازه این دماسنج ها از دمای منفی 50 درجه سانتی گراد تا مثبت 300 درجه بوده و با قیمت های متفاوت در لوازم قنادی ها به فروش می رسن. این دماسنج برای بالا بردن دقت کار در  آشپزی و شیرینی پزی (اندازه گیری دما در تهیه سس ها، کرم ها، خمیرها...) استفاده می شه و کاربردی متفاوت از دماسنجی که در پست دونات برای روغن استفاده شده داره.



منبع عکس: https://volcookware.com/product/digital-probe-meat-thermometer-kitchen-cooking-bbq-food-thermometer-cooking-stainless-steel-foldable-probe-meat/

نکات سس براق آینه ای: 

  • از اشکالات متداول در تهیه این دستور، غلظت نامناسب سس براقه. وقتی سس گرم تر از دمای مناسب روی دسر ریخته شه نازک و رقیقه، پوشش خوبی نداره، رنگ مشخصی از خودش نشون نمی ده و زیبایی لازمه رو نداره و از طرفی اگر دمای سس پایین تر باشه، غلظت بسیار زیادی داره، حالت لاستیکی پیدا می کنه و روی دسر یخ زده خوب چکه نمی کنه. دمای مناسب برای ریختن سس 32°C تا 34°C درجه سانتی گراد معدل 90°F تا 94°F فارنهایته که باید با دماسنج مایعات اندازه گیری شه. 
  • برق فوق العاده ای که در سُس های براق تصاویر اینترنتی می بینید بخش اعظمیش به دلیل کیفیت شکلات سفید و بخش کمیش از تکنیک عکاسی و نورپردازیه. شکلات سفید خوب حاوی مقادیری کره کاکائوئه که این کره برق بسیار زیبا و خاصی داره. اگر دنبال برق زیاد در سس هستید قطعا باید از شکلات سفید واقعی استفاده کنید. بهترین گزینه برای این کار شکلات بلکولاده که فقط در برخی لوازم قنادی ها به فروش می رسه (در سوپرمارکت ها موجود نیست.) در بین شکلات های سفید سوپر مارکتی خارجی به ترتیب مارک های لیندت Lindt ، گودیوا Godiva ، هرشیز Hershey's ، گلکسی Galaxy، نستله Nestle، میلکا Milka برای این کار مناسبن و در گزینه های ایرانی می تونید از شکلات سفید آیدین طلایی استفاده کنید. این رو بدونید کره کاکائو یکی از گرون ترین مواد غذایی دنیاست و معمولا خبری از این محصول در شکلات های سفید تخته ای نیست. اگر به هر دلیلی امکان استفاده از شکلات خوب رو ندارید، شکلات سفید تخته ای به هیچ وجه سس رو خراب نمی کنه، ولی قطعا از براقی سُس کم می کنه. اگر شکلات سوپرمارکتی می خرید دقت کنید خالص باشه و هیچ کرم یا ماده دیگری همراه شکلات نباشه مسلما شکلات سفید لیندور (توپی مغزدار) مناسب این کار نیست. 
  • یکی از مواردی که در خوش رنگ شدن و براقی سس موثره استفاده از رنگ خوراکی ژله ای جنس خوبه. هر چقدر رنگ بهتری استفاده کنید، اول اینکه رنگ دهی بهتری داره و میزان کمتری باید اضافه شه و در غلظت سس تغییری ایجاد نمی کنه، دوم اینکه براق تر و شفاف تره. سس براق آینه ای حتی با بهترین مواد اولیه کِرِم رنگ می شه و سفید نیست، برای سفید شدن سُس باید رنگ خوراکی ژله ای سفید بهش اضافه شه. 
  • بهترین وسیله برای همزدن و مخلوط کردن موادِ سس، گوشکوب برقیه که با سه نام immersion blender ،hand blender ،stick blender شناخته می شه. اگر گوشکوب برقی ندارید می تونید مواد رو در مخلوط کن برقی (وسیله ای که برای نوشیدنی هایی مثل شیرموز استفاده می شه) بریزید و در غیراینصورت به صورت دستی مخلوط کنید و استفاده از همزن برقی یا ایستاده مجاز نیست.

  • در مورد گلوکز مایع در این پست توضیح دادم، گلوکز در سس ها رطوبت رو نگه میداره، باعث دوام و لطافت می شه. درسته گلوکز تاریخ مصرفی طولانی داره و خراب نمی شه ولی اگر کهنه و هوا کشیده باشه، رطوبتش کم و غلظتش زیاد می شه و در کیفیت سُس تاثیر منفی داره. گلوکز مایع دو نوعه که باید نوع شفاف خریده شه یعنی تصویری که در سمت راست می بینید نوع طلایی در دستورهای سنتی کاربردیه، گلوکز مایع شفاف در تمامی لوازم قنادی ها به فروش می رسه. 



  • منظور از شیرعسلی مخلوط شیر و عسل نیست، شیر عسلی Sweetened condensed milk در واقع شیری تبخیر شده، شیرین و کاراملیه که در ایران با مارک های الفجر و گُلدن لاین در سوپرمارکت های بزرگ و لوازم قنادی ها به فروش می رسه. در مورد این محصول در این پست توضیح دادم.



مواد لازم رو آماده کنید و روی میز کار بذارید. در دستورات مرتبط با تزئین به هیچ وجه امکان جایگزینی و تغییر میزان مواد وجود نداره و باید دقیقا به همین شکل آماده شه. دستورهای سس براق آینه ای انواع مختلفی داره، در برخی از اون ها گلوکز شفاف و در بعضی دیگه شیرعسلی به کار نرفته، هر نوع دستور نتیجه ای متفاوت داره و طراحی دستور و میزان مواد هر نوع متفاوته. شما مجاز به حذف ماده اولیه ای نیستید بلکه می تونید از دستور دیگه ای استفاده کنید. در این دستور منظور از شکر، شکر سفید معمولیه و قابل جایگزینی با شکر قهوه ای نیست. 



قبل از شروع کار ابتدا دسر یا کیک رو از قالب خارج کنید و آماده در فریزر بذارید. قالب رو از فریزر خارج کنید، اگر قالب سیلیکونی استفاده کردید اجازه بدید پنج دقیقه در دمای محیط استراحت کنه و بعد دسر از قالب خارج کنید. اگر از طلق استفاده کردید، به راحتی کمربند قالب رو باز کنید. در غیر اینصورت می تونید از سشوآر کمک بگیرید. سشوآر عادی مو رو به مدت دو دقیقه دور تا دور قالب بچرخونید. 



حالا با چاقوی میوه خوری دور تا دور دسر رو از دیواره های قالب جدا کنید، کمربند رو باز کنید و به آرومی دربیارید. حالا یک سینی یا تخته روی دسر بذارید و برش گردونید، قسمت پشتی قالب رو هم کمی سشوآر بگیرید، کف قالب رو به راحتی بلند کنید و بعد سلفون رو از روی دسر جدا کنید. 



یک لیوان آب جوش کنار دستتون بذارید، پالت رو در آب جوش فرو کنید و روی دسر بکشید و اگر ناهمواری می بینید سعی کنید صاف کنید. دسر از قالب خارج شده و صاف شده رو به همین شکل آماده در فریزر بذارید و سس رو آماده کنید. 



هشتاد گرم آب سرد رو در کاسه ای بریزید و پودر ژلاتین رو روش بپاشید تا بشکفه. بعد از پنج دقیقه، ژلاتین آب رو به خودش جذب می کنه و پفکی می شه. برای این سس فقط کافیه ژلاتین پفکی شه، یعنی روی بخار نذارید و مرحله شفاف کردن و حل کردن رو انجام ندید. شکلات رو تا جای ممکن با چاقو خرد کنید و در کاسه ای آماده بذارید. 



شیرجوش ضخیمی رو بردارید و در همون شیرجوش گلوکز رو اندازه گیری کنید. به دلیل چسبناک بودن گلوکز انتقالش از کاسه ای به کاسه دیگه وزنش رو کم میکنه و دقت کار رو پایین میاره و به همین دلیل از ابتدا در شیرجوش اندازه گیری رو انجام بدید. شکر و آب رو هم جدا جدا اندازه گیری کنید و به شیرجوش اضافه کنید. 

 

شیرجوش رو روی حرارت متوسط بذارید و مداوم هم بزنید تا مواد به جوش بیاد و یکدست شه. 



وقتی کاملا شفاف شد از روی حرارت بردارید. 



به محض برداشتن از روی حرارت، ژلاتینِ شکفته و اسفنجی شده رو به مواد اضافه کنید و هم بزنید یا یکدست شه. 



شیرعسلی رو هم به مواد اضافه کنید در حد مخلوط شدن هم بزنید. 



مواد داخل شیرجوش رو روی شکلات سفید خرد شده بریزید و بدون هم زدن اجازه بدید پنج دقیقه سُس به همین شکل استراحت کنه. 



بعد از پنج دقیقه گوشکوب برقی رو در مواد فرو کنید، کمی مورب نگهدارید و روشن کنید تا مواد کاملا یکدست شه. این مرحله به دقت زیادی نیاز داره، بالا پایین کردن گوش کوب برقی باعث ایجاد حباب می شه و این حباب ها کاملا روی کار خودشون رو نشون میدن.برای اینکه مواد خوب مخلوط شه، گوشکوب برقی باید کاملا در سُس فرو بره، پس اگر کاسه برای این میزان مواد بزرگه قبل از شروع مخلوط کردن، کاسه رو عوض کنید.
اگر گوشکوب برقی ندارید، مواد رو یک دقیقه در مخلوط کن  بریزید و اگر این وسیله رو هم ندارید مواد رو با لیسک مخلوط کنید. به هیچ وجه از همزن برقی استفاده نکنید، نقش اصلی همزن برقی هوادهیه و دقیقا نمی خوایم هوا وارد سُس شه. 



بعد از یکدست شدن بسته به طرح مورد نظر، سس رو تقسیم کنید. هر قسمت رو در کاسه ای بریزید و سه قطره رنگ خوراکی ژله ای دلخواه رو بهش اضافه کنید.  رنگ رو هم به کمک گوشکوب برقی یک دقیقه مخلوط کنید. رنگ پذیری سُس بسیار خوبه پس کم کم رنگ رو اضافه کنید، هم بزنید و اگر نیاز بود باز رنگ در سُس بریزید.  
نکته: سس نباید به اندازه ای که در تصویر زیر می بینید حباب داشته باشه، ولی به دلیل اینکه دست راستم دوربین و دست چپم گوشکوب برقی بود، متاسفانه خیلی تکون خورد. 



با لیسک یک دور مواد رو زیر و رو کنید تا از یکدست شدن رنگ خوراکی مطمئن شید. حالا یک الک یا صافی روی کاسه ای بذارید و سس رو از الک رد کنید تا حباب های احتمالی از بین برن. 



اجازه بدید سس روی میز کار استراحت کنه و به دمای 32 تا 34 درجه سانتی گراد برسه و بعد سس رو روی دسر بریزید. برای اندازه گیری دما، دماسنج رو در سُس رها نکنید، چرا که ژلاتین سس ممکنه سر دماسنج رو کمی مسدود کنه و دقت رو پایین بیاره. دماسنج رو در سس بزنید، یک دقیقه زمان بدید تا دما ثابت شه، اگر به دمای مورد نظر نرسیده بود، دماسنج رو خارج کنید، سرش رو با دستمال کاغذی نمدار تمیز کنید و چند دقیقه بعد مجددا دما رو تست کنید. 



وقتی سُس به دمای مورد نظر نزدیک شد، یک سینی یا قالب مستطیل روی میز کار بذارید، قالبی کوچک تر از سایز دسر رو وسطش قرار بدید و دسرِ آماده رو از فریزر دربیاید و روی قالب بذارید. 



سُس براق رو دقیقا از نقطه وسط دسر شروع به ریختن کنید، اجازه بدید خودش پخش شه و از اطراف چکه کنه. 



سس براق بسیار چسبناکه پس همونطور که در حال چکه کردنه با پالت زیر دسر رو صاف کنید. 



این عکس با نور طبیعی و بدون ادیته، همونطور که می بینید انگشت های من و منظره روبروی دسر روش افتاده. برای اینکه امکان مقایسه عکس با روند کار براتون ایجاد شه، فرض رو بر این گرفتم که امکان تهیه شکلات خوب رو ندارید و خودم از شکلات آیدین و مواد عادی لوازم قنادی استفاده کردم،  پس در معمولی ترین حالت سُس به این شکله. اگر می خواید براق تر شه همونطور که توضیح دادم باید از شکلات خارجی مارک خوب استفاده کنید، دقت داشته باشید که شکلات سفید تخته ای که در لوازم قنادی ها به فروش می رسه، مشکلی ندارن ولی برای این دستور مناسب نیستن. 

 

سُس اضافه رو با لیسک جمع کنید، در ظرف دردار بریزید و در یخچال بذارید. اضافی سُس تا چهار روز موندگاری داره و می شه برای دسرهای دیگه به کار بره. سُس باید قبل از استفاده ده ثانیه در مایکروویو یا کمی روی بخار آب قراره بگیره تا نیمی از سُس باز شه، نیم دیگه رو به کمک هم زدن باز و یکدست کنید و وقتی به دمای مناسب رسید (با دماسنج چک کنید) روی دسر بریزید.  
برای تزئین دسر بعد از پوشش کامل با سُس براق، می تونید روی دسر رو با رنگ های دیگه طرح بندازید.



بعد از اتمام ریختن سُس، اگر می خواید میوه روی دسر بچینید، بعد از اتمامِ استراحتِ دسر میوه ها رو روش بذارید، باقی تزئینات رو در همین مرحله می تونید اضافه کنید. حالا به کمک دو پالت دسر رو به ظرف سرو انتقال بدید و سه ساعت در یخچال استراحت بدید تا دسر به بافت عادی برسه و سس بگیره. 



بعد از استراحت برای برش زدن چاقو رو در آب گرم بزنید، با حوله خشک کنید و برش بزنید. اگر می خواید خیلی برش هایی زیبایی داشته باشید برای هر بار برش زدن این کار رو تکرار کنید. 



بهتره زمان بندی سرو دسر رو طوری تنظیم کنید که بین پایان استراحت و سرو دسر بیش از یک روز فاصله نیوفته، چرا که بعد از یک روز براقی سُس دسر کم می شه، اما در کل دسر تا چهار روز در یخچال موندگاره.  برای دیدن ترکیبات رنگی و مدل های ریختن سُس براق روی دسر توصیه می کنم به سایت یوتیوب برید و عبارت Mirror Glaze رو جستجو کنید. 


https://spbaking.com/recipes/%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA-t167
دستپخت های همراهان سایت
zohrehjooni
شنبه، 14 بهمن 1402، 23:29

سلام استادجان.متشکرم از این آموزش شیک و لذیذ.
من هم دیروز گفتم این دستور خوشمزه رو امتحان کنم ولیکن دیدم توو خونه نه ژله دارم نه انبه دارم نه شکلات نه حتی قالبهایی که سایزاش با هم جور بشه و توو دل هم جا بگیره، ولیکن نشد در برابر وسوسه درست کردنش مقاومت کنم لاجرم فقط موس نسکافه رو درست کردم بعد کف رینگهای فلزی رو با سلفون پوشوندم یه مقدار موس ریختم بعد با دهانه لیوان از کیک ساده ای که توو فریزر مونده بود کاتر زدم گذاشتم داخل رینگ و دوباره موس ریختم تا پوشیده شد و رفت توو یخچال ، اما طعمش مثل همیشه دلچسب بود، حتما در وقت مناسبی دوباره درست خواهم کرد

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 15 بهمن 1402، 05:28

سلام عزیزم،
واقعا کیف می کنم از اینهمه ذوق و استعدادتون حرف ندارید.

Nooshin
چهارشنبه، 30 تیر 1400، 12:17

سلام شف جان بالاخره کار این دلبر شیطون تموم شد،ولی متاسفانه با شکلات تخته ای پارمیدا سس براق نشد،برای رنگ هم از تمشک استفاده کردم.ولی از کارم راضی هستم چون خیلی براش زحمت کشیدم و اینکه شما خیلی راهنمایی کردین،باز هم سپاسگزارم

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 30 تیر 1400، 15:21

سلام عزیزم،
به نظر من برای بار اول عالیه و حرف نداره متاسفانه رنگ های طبیعی زیبایی ندارن ولی خب سالم ترن، نوش جونتون باشه و آفرین به زحمت و پشتکارتون

Mahtab0681
چهارشنبه، 18 تیر 1399، 06:12

سلام  بهاره جون دیروز کیک درست کردم و روش رو خامه کشی کردم البته خامه کم به کیک میزنم در فریزر دو ساعت گذاشتم بعد برای سس مواد رو نصف کردم سس خوبی درامد همه جای کیک رو چک کردم ودر یخچال گذاشتم الان میبینم جالب نیست و  خوب در نیومده روی دیواره کیک سس کمی مانده و خامه مشخص شده امکان داره از نوع شکلات باشه ؟رنگ ایرانی خط زرد سه قطره استفاده کردم به نظرتون اشکال کارم کجاست ؟ ممنون از راهنمایی  شما

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 18 تیر 1399، 06:22

سلام عزیزم،
حتما مبحث شکلات رو مطالعه بفرمایید، شکلاتی که خریدید شکلات سفید نیست و اشتباها شکلات رنگی یا همون کندیملت رو رنگ سفیدش رو خریدید. شگلات های رنگی که با مارک های دوریکا، آنیش .... تولید می شن همونطور که روشون نوشته شکلات نیستن، فرآورده کاکائوئن و مناسب سس نیستن دوم اینکه کیک رو دو دور سس بزنید یعنی یه بار که زدید بذارید یخچال نیم ساعت بعد دوباره بزنید که اگه قسمت هایی آب شده دوباره پوشش پیدا کنه.

الارز
شنبه، 07 دی 1398، 13:16

سلام بهاره عزیز
این هم از دسر من؛ من به جای انبه از انار استفاده کردم
خیلی خوب  شده بود فقط کرم انار یک مقدار مزه خامی میداد که البته توی این حجم کم و همچنین مزه غالب نسکافه اصلا مشخص نبود
تنها مشکلم با سس بود چون دماسنج نداشتم فکر میکنم یه مقدار گرم بود ولی در کل برای تجربه اول سس براق بسیار خوب بود.
بابت برش نامرتب عذرخواهی میکنم مهمون ها عجله داشتن و من فرصت کافی برای عکس بهتر نداشتم.
باز ممنون و متشکر

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 07 دی 1398، 15:34

سلام عزیزم،
به نظر من دسرتون عالی شده واقعا آفرین به شما و ممنون از عکس زیباتون، برش داخلی هم خیلی با سلیقه و خوبه فقط حباب روی سس ایجاد شده که این بار در هم زدن دقت کنید اون هم درست می شه.

zeinab irani
جمعه، 08 آذر 1398، 12:33

سلام بهاره جون عزیز استاد محترم. بابت این مدت که زمان گذاشتین و سوال های من رو رو جواب دادین مممنون.
اینم از دسر من البته فقط از نمای بیرونی عکس دارم کمی با مهمان ها رودربایستی داشتیم نشد از نمای داخلش عکس بگیرم ولی طعمش عالی بود و طبق گفته شما طعم انار و شکلات بی نظیر بود.
برای لایه زیرین کیک انار طبق دستور کاپ کیک انار شما پختم فقط کمی پودر کاکائو و خیلی کم رنگ قرمز که رنگ بیسکوییتی مانند بگیره که عالی شده بود.برای لایه روی اون فاج شکلاتی طبق دستور فاج شکلاتی گذاشتم بجای مقداری از پودر آجیلش کمی دونه انار ریختم طعم ترشی دونه انار به همراه طعم شکلات فاج بی نظیر بود. لایه رویی ژله انار طبق دستور ژله انبه در لایه موس نسکافه با سس براق تهیه شده بود که حرف نداشت. لایه نازکی موس انار درست کردم برای لایه بعدی که طبق دستور جای دیگه ای بود خامه زده شده بود به همراه آب غلیظ شده انار با کمی شکر و نشاسته ذرت که توش پودر ژلاتین ریخته شده بود و به خامه زده شده اظافه شده بود. اونم خوشمزه بود و لایه روی کل همه اینها که طوری بود که این لایه ها کامل داخل لایه آخر باشه، موس پرتقال در دستور موس ژلاتینی پرتقال و شکلات بود که فقط بجای آب پرتقالش آب انار ریخته بودم و در نهایت سس براق طبق دستورات شما عالی و بینظیر بود. همه چیز خیلی خوب بود طعم ترش و شیرین عالی داشت کیکم هم خیلی مرتب در اومده بود با روش زرورق گذاشتن فقط در آخر کمی بدنه کیک دچار سانحه شد برای همین کمی ناهمواری در ظاهر زیر سس مشاهده میشه که بخاطر خود دیواره ناهمواره داخلیش هستش و در نهایت اینم از عکس.

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 08 آذر 1398، 14:58

سلام زینب جان،
واقعا علاقه، پشتکار و هنرتون قابل تحسینه، خیلی خوشحال شدم مطالعاتی که کردید و زمانیکه گذاشتید نتیجه بخش بوده.
دسرتون هم عالی شده عزیزم نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

elaaa
پنجشنبه، 16 اسفند 1397، 00:55

بهاره جان سلام،امكانش هست ميزان شكر سس رو كم كنيم تازشيرينيش كمتر بشه؟؟و اينكه من رنگ پودرى طلايى تهيه كردم،ميتونم ازش استفاده كنم براى رنگ سس،چون رنگ طلايى خوراكى ژله اى يا مايع هر جا رفتم نبودروى اين كيك اون خطا با رنگ طلايى هستش،ترسيدم از نظر خوردن مشكل پيش بياد به همش نريختم،البته خداروشكر مشكلى پيش نيومد

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 16 اسفند 1397، 06:44

سلام عزیزم،
متاسفانه فرمول های سس ها و موراد تزئینی (فوندانت، گام پیست) بر اساس طعم طراحی نمی شن و فقط بر اساس غلظت و بافت و زیبایی طراحی می شن و اصولا هیچ کدوم خوشمزه نیستن! کم کردن شکر تا جایی که من اطلاع دارم روی غلظت تاثیر منفی میذاره و شکر نقشش شیرین کردن نیست باز می تونید یک مقدار کمی رو با مسئولیت خودتون کم کنید.
رنگ پودری یا باید در الکل یا اسانس لیمو حل شه و بعد طبق آموزش استفاده شه، یا باید بعد از ریختن سس و روش بوسیله قلمو پاشیده شه و اگر مارک خوراکی باشه هیچ کدوم مشکل سلامتی ایجاد نمی کنه.

zeinab irani
شنبه، 02 آذر 1398، 20:56

یعنی میفرمایید راهی نیست که خوش طعم هم بشن آخه خیلی جلوه و زیبایی دا ن

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 02 آذر 1398، 21:10

طعمش اصلا بد نیست زینب جان، فقط شیرینه که متاسفانه از شیرینیش نمی شه کم کرد.

zeinab irani
شنبه، 02 آذر 1398، 21:17

ممنون که هستین با همه لطف و زحماتتون ببخشید این مدت خیلی سوال پرسیدم واسه مهمونی در پیش ترکیبی از چند تا موردی که تو سایت عالیتون دیدم میخوام درست کنم ببینم چجوری میتونم انجامش بدم ایشالله که خوب بشه حتما عکس میزارم ازش.

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 02 آذر 1398، 21:41

خواهش می کنم عزیزم ایشالا که مهمونیتون عالی پیش میره

gibil
شنبه، 27 بهمن 1397، 12:31

بهاره جونم مثل همیشه عالی ازت ممنونم بابت دستورهای خوبت این کیک رو برای تولدم درست کرده بودم که واقعا عالی و بی نظیر بود و همه ی مهمانانم کلی تعریف کردن ازت ممنونم شف عزیزم

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 27 بهمن 1397، 16:45

سلام عزیزم،
اول از همه تولدتون مبارک خانوم هنرمند، امیدوارم همیشه شاد و سالم باشید. دسرتون هم واقعا عالی شده آفرین به اینهمه هنر و استعداد و ممنون از عکس

gibil
شنبه، 27 بهمن 1397، 17:40

خیلی سپاسگزارم از شما
تمام اینها رو مدیون لطف بی منت شما هستم که اینقدر اعتماد به نفسم رو بالا بردید که بتونم هر رسپی رو امتحان و تجربه کنم.
فقط بهاره جونم خیلی طول کشید که سس به دمای ۳۲ برسه( بیشتر از چهل و پنج دقیقه ) این نرماله؟
و یه سوال دیگه: ااگر بخوام روی سس طرح ابروبادی بیفته با یه رنگ دیگه , بازم باید دمای سس اینقدر پایین بیاد؟ یا باید سس گرمتر باشه بعد رنگ دوم رو اضافه کنم که بشه با پالت روش کشید و طرح بیفته.
با دمای ۳۲ خیلی غلیظ بود
و طرح نمی افتاد  , بلکه رو هم کشیده و قاطی میشد.
از پاسخگویی و تبریکتون خیلی ممنونم

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 27 بهمن 1397، 19:03

برای اندازه گیری دما اگر دماسنج لیزری ندارید و با دماسنجی که در تصاویر سایت نشون دادم کار می کنید، باید مدام سس رو بهم بزنید، دماسنج رو با یک پارچه نمدار تمیز کنید، خشک کنید و بعد تا نیمه سس ببرید. به این روش دما صحیح اندازه گیری می شه احتمالا دما خوب اندازه گیری نشده و در واقع سردتر از میزان مورد نظر بوده و برای همین هم طول کشیده هم کار باهاش سخت بوده البته تا نیم ساعت زمان کاملا نرماله.
متاسفانه این دماسنج ها چینیه و ممکنه مال شما کمی دقتش پایین باشه. بهترین کار اینه که در یوتیوب ویدئوهای Mirror Glaze رو نگاه کنید و غلظت رو بصورت چشمی هم بدونید چقدره و با در نظر گرفتن اون غلظت می تونید با دمای بالاتری سس رو بریزید. ولی در هر صورت برای دو رنگ کردن هر دو رنگ باید هم دما باشن و نیازی نیست سس دیگه گرمتر باشه، باز اگر براتون سخته چند درجه گرمتر بودن مشکلی ایجاد نمی کنه.

gibil
يکشنبه، 28 بهمن 1397، 06:09

خیلی ممنون و سپاسگزارم از شما برای توضیح کاملتون حتما فیلمها رو میبینم

elaaa
شنبه، 13 بهمن 1397، 02:25

من يه سوال داشتم،ميتونم از اين سس براى روى كيك شيفون به شكل عدد 3درست كنم؟؟و از كجا ميتونم ميزان موردنيازشو تهيه كنم؟؟مثلا براى بيست نفر؟؟سوال آخرم اينكه براى اينكه كيك تازگيشو حفظ كنه از كى دست به كار بشم براى پخت كيك و مواد ميانيش و كاور و بعد سس ريختن روش؟؟؟؟بخدا شرمنده من اولين بارم هست ميخوام كيك تولد براى دخترم درست كنم و تازه با محبت و هنر شما آشنا شدم،البته براى اين مدل كيك ميخوانم كمى بزرگتر چون تعداد بيستو پنج نفر مهمون دارم

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 13 بهمن 1397، 06:35

سلام عزیزم،
چقدر عالی که خودتون می خواید کیک تولد درست کنید، موفق باشید
1. سس براق آینه ای مناسب دسرهاست ولی روی کیک هم می شه ریخت. برای ریختن سس براق آینه ای روی کیک، باید ابتدا کیک رو خامه کشی کنید، چند ساعتی بذارید فریزر، بعد دربارید، سس رو بریزید روش و در یخچال بذارید تا بافت کیکبه حالت نرمال برگرده. به دلیل ژلاتین و سنگینی شکلات و سبکی خامه اگر سس رو روی کیک خامه ای فریز نشده بریزید، پوشش خامه بهم میریزه و با سس مخلوط می شه. اگر مبتدی هستید و اولین باره که می خواید کیک تولد درست کنید، اصلا بهتون استفاده از این سس رو توصیه نمی کنم چون هم سس سختیه هم روند خامه کشی تمیز و فریز کردن کیک که زیرساختش مناسب ریختن سس بشه مشکله.
2. اگر دوست داشتید از این سس استفاده کنید برای کیک مناسب 20 نفر، مواد رو دو برابر کنید، یعنی تک تک مواد اولیه رو ضربدر دو کنید.
3. کیک تولد رو می تونید از دو روز قبل شروع به پختش کنید، یعنی دو روز قبل از مهمونی کیک رو بپزید، اجازه بدید خنک شه، کرم لای کیک رو بزنید، کیک رو خیلی خوب با سلفون بپوشونید و بذارید در یخچال تا استراحت کنه، روز بعدش خامه کشی رو انجام بدید چند ساعتی در فریزر بذارید و بعد ریختن سس تزئین رو انجام بدید و بذارید تا فردا که مهمونیه در یخچال بمونه.

elaaa
چهارشنبه، 17 بهمن 1397، 22:02

يك دنيا ممنون از پاسخ كاملتون،اما اگر از دو روز قبل درست كنم كيكو،كيك مونده نميشه يعنى حالت كهنگى پيدا نميكنه؟؟؟منظور از سلفون،همسن سلفونا كه رو غذا ميكشيم هست؟؟؟كيك يا خامه بهش نميچسبه؟؟شرمنده بى تجربه هستمو ميخوام قدم بزرگ بردارم برا دخترم

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 18 بهمن 1397، 05:39

خواهش می کنم عزیزم،
مراحلی که بالا هم برای کیک نوشتم به این صورته.
1. کیک رو میپزید، اجازه می دید کاملا خنک شه، فیلینگ (کرم لای کیک) رو می زنید، حالا کیک رو خوب با سلفون می پوشونید، در این مرحله خامه ای روی کیک وجود نداره که سلفون بهش بچسبه! دو لایه کیکه که وسطش کرم زده شده. روز بعد خامه کشی می کنید و دیگه از این به بعد قرار نیست سلفون کشیده بشه. منظور از سلفون همین روکش های غذایی هست که در سوپرمارکت ها به فروش می رسه.
2. اما در مورد موندگی کیک اصلا نگران نباشید، در صورتیکه مراحل رو درست طی کنید و کیک خوب پوشونده شه هیچ مشکلی پیش نمیاد، باز اگر نگران هستید می تونید کیک رو روز قبل درست کنید بدون زدن کرم لای کیک خوب بپوشونید و در یخچال بذارید و روز بعد هم کرم لای کیک رو بزنید و هم خامه کشی کنید که تازه تر باشه.

جمیله رستمی
يکشنبه، 08 مهر 1397، 20:09

بهاره جون من اینبارموس نسکافه وکیک شکلاتی و کرم روبه روشی که توی آموزش موس شکلاتی توضیح داده بودید بارینگهای تک نفره درست کردم که خیلی راضی بودم .بازهم ممنون این دسرهم خوشمزه است و هم خیلی کاربردی

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 09 مهر 1397، 06:14

قسمت مهمی از تهیه دسر ابتکار و خلاقیته آفرین جمیله جون خیلی شیک و تمیز شده
خسته نباشید و ممنون از عکس

جمیله رستمی
چهارشنبه، 11 مهر 1397، 19:45

من ازشماممنونم شف بینظیر

رکسانا
جمعه، 23 شهریور 1397، 18:05

سلام و تشکر از استاد بسیار عزیزم  . این هم دسر انترومت من که با توضیحات  کامل و کاربردی درست شده.

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 23 شهریور 1397، 20:04

سلام رکسانا جان،
واقعا این دسر پر زحمته آفرین بهتون، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

جمیله رستمی
سه شنبه، 20 شهریور 1397، 17:25

استادسخاوتمندم ،وقتی فکرمیکنم که قبل ازآشنایی ازراه دورباشما و سایت فوق العاده ی شما چی بلد بودم و الان بادنبال کردن آموزشهای شما چه چیزهایی بلدم میبینم که هرچقدرکه ازتون تشکرکنم کمه .هماجان چقدرزیبا نوشتند شماانسان باارزشی هستیدکه اینطور بابزرگواری تمام زحمت میکشیدو تجربه ی خودتون رو بیدریغ دراختیارهمه میگذارید .سپاسگزارم استادبزرگوار

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 20 شهریور 1397، 17:35

شرمنده می کنید جمیله جون مرسی از شما که انقدر با عشق و علاقه دنبال می کنید و باعث افتخارید، ممنون از عکس با وجود دوستانی مثل شما سایت برپاست

ghazalll
سه شنبه، 20 شهریور 1397، 10:40

من ابتدا درجه  فر رو 180 درجه تنظیم می کنم. قالب گرد رو چرب می کنم و کاغذ روغنی رو کف قالب قرار میدم. تخم مرغ ها و پودر قند را با همزن برقی با سرعت متوسط ترکیب می کنم تا سفید شوند و غلظت پیدا کنند. آرد و بیکینگ پودر را روی ترکیب تخم مرغی الک می کنم بعد نوبت کره میشه که ذوب می کنم و روش میریزم. باقی مراحل رو مثل دستور شما پیش میرم و خیلی عالی میشه
ممنون از آموزش های خوبتون

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 20 شهریور 1397، 14:10

سلام عزیزم،
به به چه عکس زیبایی، شرمنده من متوجه نشدم شما چی رو می فرمائید دستور کیک شکلاتیه اینی که گفتید؟

homa
سه شنبه، 13 شهریور 1397، 05:43

سلام شف بهاره عزیزاول میخوام ازشماتشکرویژه کنم بابت این همه زحمت وسخاوت دراموزش کاش نزدیکتون بودم وباگرمی دستهای هنرمندتون رودردست میگرفتم واحساس قلبی خودم روبه شمامیگفتم شماانسان باارزشی هستین وماروبادنیای قنادی ودسرهاوخوراکیهای جدیداشناکردین وریزه کاریهای این هنرروبه مایاددادین ودراین مسیرزحمات زیادی کشیدین ازمطالب واقعی پس زمینه های زیباوسایل مفیدتصاویرگویااموزش نکته به نکته وازهمه مهمتردستان پرمهرواموزنده ازشما به غیرازاین اموزش خیلی چیزهای دیگه یادگرفتم همواره ازشما سپاسگزارم این دسراینترمت خیلی پرکاربوداما ازدرست کردنش نترسیدم چون استادم شماهستین وبرای من سه روز طول کشیداین هم دسراینترمت من

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 13 شهریور 1397، 06:47

سلام هما جون،
نمی دونید چقدر برام خوشحال کننده بود که این دسر به این سختی رو با این دقت و زیبایی درست کردید، سس روش فوق العاده شده، لایه بندی بسیار دقیق و عالیه. اینکه تونستید وارد دنیای دسرهای حرفه ای شید، نشونه استعداد و علاقه شماست و مطمئنم هر روز پیشرفت بیشتری می کنید واقعا فوق العاده و بینظیر شده، آفرین به شما و ممنون از عکس.

میترا سادات
سه شنبه، 06 شهریور 1397، 20:42

سلام شف بهاره، من روی کیک سس رو پیاده کردم و چون مبتدی هستم خیلی نتونستم کاور زیر کیکم رو صاف کنم. بازم تشکر از دستورات خوبتون

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 06 شهریور 1397، 21:00

سلام میترا جان،
واقعا ترکیب رنگی سُس رو زیبا در آوردید، خودش هم براق و عالی شده کیف کردم. با استعدادی که دارید مطمئنم  کِرِم زیر کیک رو هم با کمی تمرین می تونید صاف کاور کنید.
موفق باشید و ممنون از عکس

نظرات
Simtac
جمعه، 17 شهریور 1402، 12:51

سلام استاد عزیزم معذرت میخام بابت مزاحمتهای همه جانبه.توی این رسپی برای لایه های غیرازکیک میتونم از رینگ متحرک که قابلیت تنظیم سایز داره استفاده کنم .کف رینگ رو با سلفون محکم کنم.خیلی متشکر برای راهنماییتون.

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 17 شهریور 1402، 15:13

سلام عزیزم،
بله می شه، خیلی هم عالی می شه.

Fourozan
پنجشنبه، 18 فروردين 1401، 17:02

سلام خانم وحید عزیزم
سوالی دارم ، یک نوع کیک که به نام کیک سونامی معروفه ، مثلا کیکهای عروسکی که بخواییم دامن عروسک سس بکار بره و با استفاده از تلق این کارو انجام میدن ، اون سس همین سس براقی هست که شما آموزش دادید؟

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 19 فروردين 1401، 14:20

سلام عزیزم،
من وقتی تازه مد شده بود مطالعه کردم منابع نوشته بودن از هر آیسینگ روانی می شه استفاده کرد که مسلما سس براق هم جزوشونه ولی راستش تا حالا خودم درست نکردم باز خودتون تحقیق کنید.

Fourozan
جمعه، 19 فروردين 1401، 17:38

بله ممنونم حتما

Zahra kiani
دوشنبه، 01 فروردين 1401، 19:03

سلام بهاره جان.سال نو مبارک عزیزم.
اگر بخواهیم این سس را به رنگ مشکی در بیاریم میشه از رنگ پودری دکول استفاده کرد؟اگر نه همراه رنگ مشکی ژله ای خط زرد چی استفاده کنم که کامل مشکی بشه؟ممنون از وقتی که میگذارید❤❤

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 02 فروردين 1401، 18:00

سلام عزیزم،
برای رنگ های تند یعنی قرمز و مشکی از رنگ مارک فو استفاده کنید کنارش کمی هم پودری بزنید عالی رنگ می گیره.

Zahra kiani
جمعه، 05 فروردين 1401، 18:56

سپاسگزارم عزیزم

sunny
دوشنبه، 03 آبان 1400، 11:17

سلام به استاد عزيزم بهاره جون يك سوال در مورد سس براق داشتم
ميشه از اين سس روي دسرهايي كه با شير و ژلاتين و شكر خالي درست ميشن استفاده كرد ؟منظورم دسرهاي ژلاتيني ساده هست ،روي اين مدل دسرها ميمونه سس براق فرانسوي؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 03 آبان 1400، 14:20

سلام عزیزم،
از این سس روی هر دسر یخ زده ای که دوست دارید می تونید استفاده کنید.

sunny
سه شنبه، 04 آبان 1400، 04:45

يك دنيا ممنونم عزيزم

Saeideh_mt
يکشنبه، 10 مرداد 1400، 07:29

سلام بهاره جان بازم ممنون بابت دستورهای خوبتون🙏🏻
یه سوال میشه این دسرو یه روز یا دو روز قبل از مهمونی اماده کرد و فقط سس براقشو صبح مهمونی روش ریخت ؟
واینکه توی این مدت باید توی فریز باشه یا داخل یخچال هم میشه نگهش داشت؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 10 مرداد 1400، 13:55

سلام عزیزم،
برای یک تا دو روز هییچ نیازی به فریزر نیست و می تونید در یخچال نگهداری کنید ولی اگر بازم زودتر می خواید درست کنید می تونید تا یک هفته زودتر دسر رو آماده و در فریزر نگهداری کنید.

Saeideh_mt
دوشنبه، 11 مرداد 1400، 11:05

مرسی بهاره جان ممنون از پاسخگویت🙏🏻

Fourozan
دوشنبه، 31 خرداد 1400، 10:34

سلام خانم وحید عزیز و دوست داشتنی ، سوالی دارم از شما ، به نظرتون از بین این سه نوع موس ( نسکافه ، ژلاتینی ، کلاسیک) کدومش برای فیلینگ کیک همراه موز و گردو مناسبتره ؟ من معمولا برای فیلینگ از ترکیب موز و گردو و کارامل و کرم شکلاتی استفاده میکنم حالا از هر نوع موس که شما گفتید باید جایگزین کرم شکلاتی بشه درسته ؟ و آیا کارامل رو هم حذف کنم ؟

Fourozan
دوشنبه، 31 خرداد 1400، 14:46

موس شکلات رو درست کردم و عکسش رو هم فرستادم براتون ،خیلی خوشمزه ست  برای امتحان لای کیک هم ریختم ولی برای فیلینگ به نظرم کمی شل هست

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 31 خرداد 1400، 16:18

سلام عزیزم،
برای فیلینگ کیک از موس ژلاتین دار استفاده کنید، موس رو در رینگی که دو سانت از کیکتون کوچیک تره درست کنید، بذارید فریزر یخ بزنه، بعد یک لایه خامه بزنید و این رو روش بذارید (بصورت یخ زده) در استراحت در یخچال بعد از تزئین یخش آب می شه نگران نباشید. روش دیگه کارامل و کرم شکلاتی و ... نریزید.

Fourozan
دوشنبه، 31 خرداد 1400، 17:50

مرسی از راهنماییتون

Sarah s
جمعه، 01 اسفند 1399، 08:21

سلام عزبزم یه سوال. من شیرعسلی قبلا جوشوندم و کاراملیش کردم الان دیدم دانه های شکر داره داخلش و زیردندون میاد میتونم اشتفاده کنم برای سس براق؟

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 01 اسفند 1399، 09:48

سلام عزیزم،
برای سس براق شیرعسلی به هیچ وجه نباید جوشونده شه. با جوشوندن شیرعسلی غلظت مواد بالا میره و ما غلظت شیرعسلی به طوری که خریداری می شه مدنظرمونه پس قابل استفاده نیست.

Hani
دوشنبه، 20 مرداد 1399، 11:47

سلام ببخشید توی کلیپ دکور کیک ها بعضی ها به پالت مایعی می زنند و یک بار روی دسری که با سس براق روکش شده می کشند و حالت ترک ترک ایجاد میشه اون مایع چیه؟

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 22 مرداد 1399، 09:04

سلام هانی جان،
عزیزم متاسفانه دقیق روشش رو نمی دونم

شيرين
شنبه، 09 آذر 1398، 10:39

سلام بهاره جون
خسته نباشيد
پيشنهاد شما بجاي انبه با توجه به فصل چه ميوه اي هس؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 09 آذر 1398، 10:58

سلام عزیزم،
می تونید از موز یا کمپوت هلو استفاده کنید.

شيرين
شنبه، 09 آذر 1398، 11:41

ممنونم عزيزم
يه سؤال ديگه ميشه بجاي اين كيك از كيك شكلاتي سريع شما استفاده كرد؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 09 آذر 1398، 14:53

آره عزیزم میشه

zeinab irani
يکشنبه، 03 آذر 1398، 05:42

سلام بهاره خانم عزیز اگه ما گلوکز رو نریزیم چه تاثیری روی سس میزاره با چی جایگزین کنیم که سس بهم نخوره سس بریلو با نشاسته ذرت که به روش شف طیبه به معرفی خودتون مطالعه کردم رو میشه بجاش استفاده کرد میدونم.

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 03 آذر 1398، 07:04

سلام عزیزم،
راستش من تا حالا بریلو جایگزین نکردم نمی دونم خوب میشه یا نه، فقط اینکه غلظت گلوکز خیلی بیشتر از بریلوئه و سس ممکنه کمی شُل تر بشهو شفافیتش کمتر

zeinab irani
يکشنبه، 03 آذر 1398، 07:13

یه سوال دیگه اگه برای کرم و ژله بجای انبه از انار استفاده کنیم طعمش چجوری میشه و اینکه پوره انار نداریم چیزی جایگزین میشه کرد

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 03 آذر 1398، 10:54

برای ژله می تونید از آب انار استفاده کنید خیلی هم خوب میشه. ژله انار هم با طعم نسکافه هم شکلات همخونی داره ولی کرم رو نمی تونید با آب انار جایگزین کنیم، چون بافت اصلی کرم از پوره میوه بدست میاد، جایگزین های پوره انبه مثل پوره هلو، شلیل، موز.. هم هیچ کدوم با انار همخونی ندارن. برای همین اگر بخواید دسر با طعم انار باشه، لایه کرم میوه رو باید حذف کنید.

zeinab irani
يکشنبه، 03 آذر 1398، 11:05

یک دنیا ممنون بهاره جون عزیز استاد گرامی آخر هفته مهمونی برگزار میشه عکس دسرم رو حتما براتون میذارم. ممنون از کمک هاتون.

gibil
سه شنبه، 23 بهمن 1397، 14:34

درود بهاره جونم
میشه منو راهنمایی کنید . من میخوام این دسر رو درست کنم, ولی تو این فصل نه انبه هست نه هلو
سوالم  اینه که از چه میوه های دیگه ای میشه استفاده کرد که طعمش با موس نسکافه همخونی داشته باشه و خوب شه؟؟
و ضمنا آیا میشه از کمپوت هلو بجای هلو تازه استفاده کرد؟ و بجای آب هلو از آب کمپوت هلو؟؟
ممنونم از توجهت

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 23 بهمن 1397، 16:37

سلام عزیزم،
از کمپوت هلو و آب کمپوت می شه استفاده کرد، از موز و آب موز کارخونه ای هم می شه استفاده کرد.
موفق باشید

gibil
سه شنبه، 23 بهمن 1397، 17:52

سپاس از شما

ستیا
دوشنبه، 01 بهمن 1397، 05:42

سلام بهاره جان اگرخواستیم موس کاکائویی درست کنیم که روش براق باشه باید چطور از این سس براق استفاده کنیم؟باید از شکلات سفید استفاده کنیم؟
ممنون میشم راهنمایی کنی

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 01 بهمن 1397، 05:56

سلام گلم،
شرمنده من متوجه سوالتون نمی شم، سس براق که در این آموزش هست با شکلات سفیده و روی هر موسی بیاد براقه. یعنی منظورتون اینه موس شکلات زیرش روشن شه که خوشگل تر شه؟

مرضیه۴۷
شنبه، 01 دی 1397، 20:53

سلام بهاره جون خیلی عالیه

Ayda m
سه شنبه، 27 آذر 1397، 17:07

سلام
وای شاید ۲۰ تا دستور واسه موس و سس فرانسوی از یوتیوب دیدم. با توضیحات کامل اما هیچ وقت اینجوری نشد. اخرین بار که دیگه ترکوندم و موس خوب در اومد. وقتی سس روش ریختم همه چی از زیر موس پیدا بود بازم
به به برم این دستورو درست کنم. مرسیییی

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 27 آذر 1397، 17:27

سلام عزیزم،
امیدوارم درست کنید و لذت ببرید خوشحالم دستور رو دوست داشتید

عاطفه
چهارشنبه، 04 مهر 1397، 07:13

سلام بهاره جان من قالب کمربندیم 23 سانت میتونم اینجا استفاده کنم یا بزرگ میشه.
دیگه اینکه اگه برای اون لایه ژله و کرم از قالب 18 سانت گالوانیزه استفاده کنم باید تهشو سلفون بزارم یا کاغذ روغنی

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 04 مهر 1397، 09:15

سلام عاطفه جان،
عزیزم علت اینکه از سلفون استفاده می کنیم نه کاغذ روغنی، رطوبت زیاد کرم و ژله ست، رطوبت بالا و شُل بودنشون باعث میشه کاغذ خیس شه و رطوبتشون رو جذب کنه و بافتشون رو بهم بزنه. پس ربطی به قالب نداره و به خود دسر ربط داره و با هر قالبی باید همون سلفون رو استفاده کرد.
در مورد سایز قالب 23 سانت مشکلی نیست ولی دسر ارتفاعش کمتر می شه.

:)Fatemeh
يکشنبه، 25 شهریور 1397، 10:59

سلام بهاره جان راستش من می‌خوام رنگ خوراکی بخرم به نظرتون چه مارکی از همه بهتره ضمن این که قیمت خیلی بالایی هم نداشته باشه.

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 25 شهریور 1397، 16:17

فاطمه جون من همیشه آمریکالر میخرم جزو بهترین رنگ های دنیاست ایران هم شرکتی وارد می شه و مطمئنه، سازمان غذائی آمریکا هم تائیدش کرده FDA ولی متاسفانه تو جریان گرونی ها خیلی قیمتش بالا رفته یا باید سه رنگ اصلی رو بخرید خودتون رنگ ها رو ترکیب کنید یا ایرانی بخرید که متاسفانه تا حالا امتحان نکردم نمی دونم کدوم بهتره.

:)Fatemeh
يکشنبه، 25 شهریور 1397، 19:18

آره اتفاقا تازگیا قیمت کردم ۱۸تومن بود همون سه رنگ رو میخرم خیلی ازت ممنونم عزیزم

Atinik
چهارشنبه، 21 شهریور 1397، 05:51

بهاره جان نازنین بسیار ممنونم از مطالب دقیق و کامل شما, چون من در تمامی سالهایی که خودم با استفاده از رسپی های مختلف, بدنبال دستور تهیه بی نقصی در مورد یک دسر یا غذا میگشتم هزاران سوال برایم پیش می آمد, پاسخ سوالهایم را در سایت کامل شما یافتم ممنونم از بخشنده بودن شما در دادن اطلاعات کامل و امیدوارم هر روز بر کیفیت مطالبی که در سایت میگذارید افزوده بشه.
دستور موس نسکافه شما رو درست کردم البته مقدار شکر را نصف کردم برای مراسم مهمی و استقبال عالی ازش شد خدا حفظتون کنه بسیار بسیار سپاسگزارم

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 21 شهریور 1397، 06:06

سلام عزیزم،
واقعا خوشحالم که سایت براتون مفید بوده عزیزم، موس نسکافه هم نوش جونتون مطمئنم خودتون هنرمندید و دستپختتون عالیه
موفق باشید

ghazalll
سه شنبه، 20 شهریور 1397، 10:42

من نمونه این موس شکلاتی رو در یک سایت دیگه دیده بودم (https://ghazaland.com) اونم خوب بود ولی مال شما هم خوش مزه بود ممنون از شما

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 20 شهریور 1397، 14:14

چه خوب عزیزم نوش جونتون

Atinik
يکشنبه، 18 شهریور 1397، 03:57

سلام بهاره جان نازنین. خیلی سپاسگزارم از شما و سایت حرفه ای و دقیق شما. عزیزم در دستور موس چطوری میتونم از پودر کاکایو هرشیز ایتفاده کنم. سکلات تخته ای پارمیدا و اریکا ۶۷ درصد هم دارم اما بخاطر طعم بهتر میخوام از پودر کاکایو استفاده کنم. میشه اینکار رو بکنم خانم؟ یا تلفیق پودر کاکایو و شکلات تخته ای خوب میشه؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 18 شهریور 1397، 05:01

سلام عزیزم،
اضافه کردن شکلات تخته ای به دسری که شکلات تخته ای درش نداره کاملا بافتش رو بهم می ریزه، علتش اینه که شکلات تخته ای درصدی چربی، شکر و لیکور داره این مواد در شکلاتی محاسبه میشه و با احتساب اینا باقی مواد لازم طراحی می شه. اگر به این موس شکلات اضافه کنید بافتش بسیار سفت می شه و از حالت موس درمیاد. ولی می تونید به جای پودر نسکافه دقیقا در همون مرحله و به همون میزان پودر کاکائو اضافه کنید، یعنی شما در دستورها مجاز به جایگزینی مواد مشابه هستید (پودر نسکافه با پودر کاکائو) ولی مجاز به اضافه کردن مواد اولیه یا جایگزینی مواد غیرمشابه نیستید.

homa
سه شنبه، 13 شهریور 1397، 09:44

نظرلطف استادعزیزم هست که موردتوجه قرارگرفته واین نتیجه اموزش دقیق وزحمات بیدریغ شماست بازهم سپاسگزارم

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 13 شهریور 1397، 09:58

خواهش می کنم عزیزم موفق باشید

رکسانا
دوشنبه، 12 شهریور 1397، 06:38

سلام بهاره جان. من که از وقتی با سایت شما اشنا شدم, پختن کیک و شیرینی و سایر رسپی ها تونو شروع کردم و قبل از اون هیچ سررشته ای از این کارها نداشتم و بسیار از شما اموخته ام و همچنان می اموزم. در ضمن یک سوال داشتم : گوشتکوب برقی چه مارک و مدلی رو توصیه میکنید؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 12 شهریور 1397، 06:56

سلام رکسانا جون،
چقدر خوشحالم که سایت براتون مفید بوده. عزیزم خوشبختانه گوشکوب برقی به هیییچ وجه حساسیت همزن برقی رو نداره و دستتون بازتره. براون Braun سال هاست که جزو هفت برند برتر گوشکوب برقی دنیاست و منم همون رو دارم. برندهای بهتر از براون (برویل، کوئیزین آرت، کیچن اید) بسسسسیار گرونن و چون اصلا کاربرد گوشکوب برقی به حساسیت همزن نیست ارزش این حد هزینه کردن رو نداره. برندهای بوش، تفال و مولینکس هم عالی هستن، اگر این برندها هم نخواستید بخرید فقط دقت کنید که به دلیل گرونی شدید و جو بد بازار یک سری مارک های ناشناس چینی وارد شده اون ها رو نخرید که بعدا قابل تعمیر نیستن.

maryam1369
شنبه، 10 شهریور 1397، 05:45

این نکته رو فراموش کردم، بیان تاریخچه و سایر توضیحات تون بسیار عالی ست که در سایت های ایرانی ندیدم.
سپاس فراوان.

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 10 شهریور 1397، 09:40

خواهش می کنم عزیزم نظر لطفتونه

maryam1369
شنبه، 10 شهریور 1397، 05:43

سلام بانوی زیبا
من همیشه به سایتتون سر میزنم اما چون امکان پخت خوشمزگی های شما برام نیست متاسفانه نظری در باب اشکالاتم یا مسائل دیگر ندارم بگم اما واقعا از خوندنشون لذت میبرم ، واسه همین تصمیم گرفتم صمیمانه ازتون تشکر کنم.
 شما واقعا به اهدافی که در سایت بیان کرده بودید رسیدید و این هدف بسیار زیباست ، واقعا وقتی یک خونه عطر یک غذای خوشمزه یا یک کیک بی نظیر رو داره عجیب حس شادی برای اعضای خانواده هم فراهم میکنه. امیدوارم یه روز بتونم همه دستور های شما رو امتحان کنم و ازتون کمک بگیرم.

میدونم این نظر نباید نوشته بشه اینجا، اما فقط میخواستم ازتون تشکر کنم .
سپاس و آرزوی موفقیت

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 10 شهریور 1397، 09:39

سلام مریم جان،
عزیزم واقعا از پیام پر مهر و محبتتون ممنونم خوشحالم که مطالب مورد پسندتون بوده و آرزو می کنم زودتر شرایط پخت دستورها براتون فراهم شه و اشکالی بود هم در خدمتم. امیدوارم همیشه موفق و سلامت باشید.

gibil
جمعه، 09 شهریور 1397، 06:23

درود بهاره عزیز و دوست داشتنی
بهاره جان فکر میکنم تو توضیح رنگ گلوکز مایع منظورتون تصویر سمت چپ هست که تو ظرف درداره پ رنگش طلاییه, درسته؟
و یه سوال:
از این سس میشه برای روکش کردن رولت استفاده کرد؟

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 09 شهریور 1397، 06:39

سلام عزیزم،
گلوکز مایع دو نوعه یک نوع بی رنگ و شفافه که برای دستورهای دکور و این دستور (سس براق) کاربرد داره که در سمت راست تصویره و هیچ رنگی نداره و درش بازه در تصویر تا رنگش دیده شه. یک نوع گلوکز مایع طلائیه که سمت چپ تصویره و توی دستمه و درش زرده در تصویر و مناسب این کار نیست، بلکه مناسب دستورات سنتیه. لوازم قنادی بگید گلوکز مایع شفاف نیاز دارید خدمتتون می دن.
نوع شکلاتی این سس برای رولت مناسبه چون برای استفاده از  سس براق آینه ای باید حتما سطح رولت با گاناش، باترکریم یا خامه کاور صاف و یکدستی شه، فریز شه و بعد روش سس ریخته شه که روی کیفیت رولت تاثیر منفی میذاره و متداول نیست ولی غیرممکن هم نیست.

gibil
شنبه، 10 شهریور 1397، 21:13

ممنونم از راهنماییتون

زهرابرزگر
يکشنبه، 01 ارديبهشت 1398، 20:22

سلام استادعزیزخانم وحیدواقعاازشماممنونم به خاطراین سایت مفید.من علاقه شدیدی به کیک وشیرینی پزی.تزینن کیک ودسردارم.ازشمامیخوام طرزتهیه صحیح کرم کارامل رولطف کنین بزارین.واینکه چه نوع قالبی برای کرم کارامل مناسب..بی نهایت سپاس گذارم.

زهرابرزگر
دوشنبه، 02 ارديبهشت 1398، 04:32

باسلام به استادزحمتکش خانم وحید.وتشکرات فراوان بابت این سایت.خانم وحیدمن علاقه شدیدی به شیرینی وکیک پزی وتزین ودکورانهادارم.واین دسرشماخیلی هم خوشگل وهم خوشمزه است به امید خدادریک موقعیت خوب سعی میکنم ازاین دسرمت درست کنم...خانم وحیدمن ازشماخواهش میکنم که طرزتهیه دسرکرم کارامل هم بزارین.وشیوه صحیح پخت این دسرروآموزش بدین..واینکه چه ظرفی مناسب برای پخت این دسرمیباشد...یک دنیاممنونم

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 02 ارديبهشت 1398، 05:28

سلام عزیزم ،
خیلی خوشحالم که به شیرینی پزی علاقه مندید امیدوارم همیشه موفق باشید.
حتما در فرصتی دستور کرم کارامل رو میذارم. قالب کرم کارامل یا آلومینیومیه مثل قالبی که در تصویر سایت زیر می بینید:
https://www.yuppiechef.com/spatula/the-science-behind-creme-caramel/

یا از قالب رمکین (نوع حاصی سرامیک) استفاده می کنن که در ویدئوی زیر می بینید:
https://www.youtube.com/watch?v=KmrtCpMfJ5A

نهایتا نگران قالب نباشید به دلیل محبوب بودن این دسر اگر به لوازم قنادی های خوب برید و ازشون بخواید خودشون بهتون می گن کدوم ها برای کرم کارامله.

زهرابرزگر
دوشنبه، 02 ارديبهشت 1398، 06:53

وایییی خانم وحید نمیدونین چقدرخوشحالم که جواب منودادین...یه کم تاییدپیامم طول کشید فک کردم دیگه نشد..ممنون ازپاسخ تون...اگه تمایل داشتین میتونم چندتاازتزیین کیک هام رواینجابزارم...خیلی خوشحال میشم نطربدین..ممنون

زهرابرزگر
دوشنبه، 02 ارديبهشت 1398، 07:04

شف گرامی.اون سایت هارودیدم قالبهارو..من یه بار توفنجان چینی درس کردم خوب درنیومد..کارامل چسبیده بود به ته فنجان. ولی طعمش خوب بود میخوام تودرس کردن این دسرخوشمزه مهارت زیادی داشته باشم...خانم وحیدمیدونم خیلی پرحرفی میکنم ولی اونقدرسوال دارم اگه بخواموسس براق شکلاتی قهوه ای درس کنم بایدبه جای شکلات سفید ازشکلات تلخ یاشیری استفاده کنم؟وایامارک کارات بدای این سس مناسب یانه؟دربعضی فیلمهادیده میشه که روکش سس رومیریزن روی کیک بعدباپالت رنگ دیه ای روش میکشن..وخودبه خودطرح میفته ایااین ازخاصیت سس براق؟؟ یامهارت خاصی میخواد

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 02 ارديبهشت 1398، 09:03

سلام زهرا جان،
کلیه پرسش و پاسخ های سایت تا 24 ساعت پاسخ داده می شه گاها زودتر گاها دیرتر ولی هرگز بیش از یک روز طول نمی کشه و بی جواب نمی مونه.
نمونه کارهاتون اگر با دستوره سایته در همون آموزش بذارید و خیلی هم لطف می کنید و اگر با دستور سایت نیست برای من در دایرکت اینستاگرام بفرستید:
https://www.instagram.com/sp.baking/

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 02 ارديبهشت 1398، 09:13

عزیزم فنجان چینی مناسب کرم کارامل یا اصلا شیرینی پزی نیست، فنجون هایی که در عکس ها و سایت ها می بینید رمکینن که جنس خاصی از سرامیکه و در ایران هم موجوده یا می تونید از قالب های آلومینیومی استفاده کنید.

برای دستور سس شکلاتی براق (قهوه ای) نیازی به جایگزینی نیست، خودش دستور متفاوت و بسیار راحت تری داره که در سایت هم موجوده:
https://spbaking.com/recipes/%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%E2%80%8C%D8%B4%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%E2%80%8C%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA%DB%8C-t55

شکلات تلخ کارات هم برای این سس هم برای باقی دستورهای شیرینی پزی مناسبه

حالتی که در فیلم ها می بینید قسمتی از سس براقی که در دستورش در همین آموزش هست رو رنگ دیگه ای می کنن و به اون صورت با پالت می کشن، این خصوصیت سس براقه که لایه بعدی به اون شکل می شه ولی ریختنش به شدت مهارت می خواد و مسلما بار اول و دوم به اون زیبایی نمی شه

زهرابرزگر
دوشنبه، 02 ارديبهشت 1398، 09:49

خانم وحیدواقعامتشکرم ازپاسخهای کامل ومفیدتون.متاسفانه من ازتلگرام واینستاگرام استفاده نمیکنم.بازم خیلی ممنون.خیلی مزاحمتون میشم ببخشید.

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 02 ارديبهشت 1398، 14:02

خواهش می کنم عزیزم می تونید ایمیل کنید
bahareh.vahid.2@gmail.com

negin tiara
يکشنبه، 10 آذر 1398، 17:27

سلام خسته نباشید ببخشید شما طرز تهیه خامه قنادی برای کیکو نمیذارید؟هر سایتی میرم طرز تهیه اصلیش نیست توش.قنادیها با پودر خامه درست میکنن خامه رو؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 10 آذر 1398، 20:32

سلام نگین جان،
عزیزم الان قنادی ها از خامه های آماده شده شیرین که فقط نیاز به زدن داره و با مارک هایی مثل گلرود و کولاک و ... به فروش میرسه استفاده می کنن. قدیم بود که به خامه پودر خامه اضافه می کردن. طرز زدن این نوع خامه رو در دستور کیک ردولوت توضیح دادم در پیج آقای عمرانی هم ایشون خیلی در این مورد توضیح دادن https://t.me/omranicake
https://www.instagram.com/omrani.academy/

نویسنده

بهاره وحید

با چند تا مواد اولیه ی ساده و یه رسپی دقیق می شه خونه رو پر از بوی خوش شیرینی کرد و از اون مهمتر، همه رو دور هم جمع کرد و لبخند رو لب هاشون نشوند. رسپی ها از سایت های معتبر جمع آوری شدن و بارها پخته و تست شدن!

پستهای مرتبط
بستنی شکلاتی
بستنی چوبی با روکش شکلاتی
دسر
موس توت فرنگی
موس میوه ای
دسر
چیزکیک باقلوا
Baklava Cheesecake
دسر
کرم ملون
کرم طالبی
دسر
شکلات دو لایه میوه ای
Fruit and vanilla chocolate ganache
دسر