کیک مسطح کدو حلوایی

بهاره وحید

کیک مسطح کدو حلوایی

با کرم پنیر خامه ای
دوشنبه، 21 دی 1394، 19:53   مشاهده: 25,881

دستپخت های کاربران

کیک مسطح چیه؟

اسم کیک مسطح  Sheet Cake با توجه به قالب کم ارتفاعِ مستطیل شکلی که در اون پخته می شه روش گذاشته شده. از این قالب برای انواع دستورها (وانیلی، شکلاتی...) می شه استفاده کرد و نتیجه کیکی کم ارتفاعه که معمولا با لایه ای از کرم یا خامه تزئین می شه. کیک های مسطح به صورت یک لایه یا چند لایه درست می شند، ولی هرگز فرم چند طبقه نداره و همونطور که از اسمش پیداست مسطحه. این نوع کیک به دلیل فُرم قالبش و سطح زیادی که کیک با حرارت داره سریع و یکدست پخته می شه و به راحتی تقسیم پذیره، که این خصوصیات کیک مسطح رو مناسب مهمونی های پرجمعیت کرده.  


منبع : http://allrecipes.com/recipe/7404/pumpkin-sheet-cake/

مواد لازم کیک (هم دمای محیط)

آرد: یک پیمانه 

شکر: یک دوم پیمانه 
پوره کدو: 200 گرم 
روغن مایع: یک دوم پیمانه 
تخم مرغ: دو عدد 
بیکینگ پودر: یک دوم قاشق چایخوری
جوش شیرین: یک دوم قاشق چایخوری 
پودر دارچین: یک قاشق چایخوری 
زنجبیل: یک چهارم قاشق چایخوری (قابل حذف)
نمک: یک هشتم قاشق چایخوری 

دستوری که در این پست آموزش داده شده بسیار ساده و خوشمزست، اما نکته مهمی که باید دقت کنید، حجم کم مواده که در نتیجه کیکی کوچک و کم ارتفاع بدست میاد. پس برای قالب بزرگ تر یا جمعیت بیشتر دستور کیک رو دو تا سه برابر کنید. برای دو برابر کردن دستور تک تک مواد اولیه باید در دو ضرب شه. 

مواد لازم رو  آماده کنید و روی میز کار بذارید. برای اطلاع از نحوه صحیح استفاده از پیمانه های اندازه گیری به این پست مراجعه کنید، این رو بدونید که برای اندازه گیری مواد اولیه باید از "پیمانه ها و قاشق های استاندارد شیرینی پزی" استفاده کنید.

  • برای اندازه گیری آرد، ظرف یا پاکت آرد رو با قاشق هم بزنید، پیمانه ها رو با قاشق پر کنید و سر پیمانه رو صاف کنید. 
  • منظور از زنجبیل، پودرِ خشکِ زنجبیله و استفاده از زنجبیل تازه رَنده شده در این دستور مقدور نیست.
  • در این وبسایت در صورت نیاز به شکر سفید دانه ریز، در طول آموزش به پالس کردن شکر اشاره میشه. پس در آموزش هایی که این مرحله گفته نشده، شکر رو عادی به کار ببرید.
  • هر نوع روغن مایع بی طعم و بو (کانولا، ذرت و آفتابگردان) برای این کیک مناسبه، ولی استفاده از روغن های طعم دار مثل هسته انگور، زیتون... و روغن مخصوص سرخ کردنی جایز نیست. 
  • برای تهیه پوره کدو می تونید از هر نوع کدوی دلخواه (تنبل یا حلوایی) استفاده کنید. 



فر رو روی 180 درجه سانتی گراد، معادل 350 درجه فارنهایت یا درجه 4 فر روشن کنید تا گرم شه. اگر فر گازی دارید، از دماسنج فر مارک خوب (پرستیژ) استفاده کنید و کیک رو روی توری در طبقه وسط بپزید. اگر از فر برقی استفاده می کنید، دفترچه رو مطالعه کنید و بسته به مارک فر، یکی از گزینه های کانوکشن، کانوکشن با المنت بالا و پایین، یا المنت بالا و پایین رو انتخاب کنید. در فر برقی پخت کیک رو در طبقه دوم (از پایین) انجام بدید.
کفِ  قالب مربع 20 سانت رو چرب کنید و کاغذ روغنی بندازید. برای اندازه زدن کاغذ، قالب رو روی کاغذ روغنی قرار بدید و با مداد دور قالب خط بکشید.
مربعی که روی کاغذ کشیدید رو با قیچی ببرید و کاغذ بریده شده رو کف قالب بندازید و با دست روش بکشید تا بچسبه. قالب آماده شده رو کنار بذارید. برای این دستور می تونید از قالب میان تُهی 22 سانت هم استفاده کنید، قالب میان تهی رو به روش گفته شده در دستور کیک سیب چرب و آردپاشی کنید. 



در مورد نحوه پوره کردن کدو در این پست با نکاتش توضیح دادم. کدو تنبل یا حلوایی رو به تیکه های باریک تقسیم کنید، در فر یا روی گاز بپزید، پوست کدوی پخته شده رو جدا کنید و کدو رو تا جایی در غذاساز پوره کنید تا کاملا یکدست شه.  نکته بسیار بسیار مهم در دستورات کدو دار، ریختن پوره در الک ریز یا تنظیف برای خارج کردن آب اضافیه. پوره رو حداقل یک ساعت در صافی یا الک بریزید تا آب اضافی از اون خارج شه، در غیر اینصورت کیک بافتی فشرده و شِفته پیدا می کنه. 



آرد الک شده رو در کاسه ای تمیز بریزید، بیکینگ پودر، جوش شیرین، دارچین، زنجبیل و نمک رو بهش اضافه کرده و مواد خشک رو حسابی با ویسک هم کرده یک دور با هم الک کنید. 



پوره کدو حلوایی رو در کاسه ای بریزید و شکر رو بهش اضافه کنید. یک دقیقه با دور متوسط همزن یا با ویسک بزنید، تا کاملا بافت کدو و شکر یکدست بشه و به خورد هم بره. 



روغن مایع رو اضافه کنید و با دور متوسط همزن در حد مخلوط شدن بزنید.



تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه کنید، بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ، مواد رو یک دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا کاملا مخلوط شه.



حالا همزن رو خاموش کنید. مواد خشک رو در دو مرحله اضافه کنید و با ویسک، لیسک یا قاشق چوبی تا جایی مخلوط کنید که یکدست شه.



همین که ذرات آرد دیده نشه کافیه، به دلیل بافت کدو مایه کیک حالت کشی داره. 



مواد رو در قالب آماده شده بریزید. 



روی کیک رو با پالت، لیسک یا پشت قاشق صاف کنید و قالب رو در فر بذارید.



کیک رو به مدت نیم ساعت در فر بذارید و بعد از این مدت چِک کنید، زمانیکه خلال دندون از وسط کیک تمیز بیرون اومد، روی کیک طلایی شد و گوشه های کیک تیره شد، یعنی حاضره. قالب رو از فر دربیارید و روی توری خنک کننده بذارید تا کاملا سرد شه. بعد از خنک شدن، با کمک چاقو کیک رو از دور قالب جدا کنید و روی دستتون برگردونید. 



کیک رو می تونید به صورت ساده، با پاشیدن پودر قند و یا با کرم سرو کنید. رویه متداول کیک های مرطوب و سبزیجاتی مثل کیک هویج و کیک کدو، کرم پنیرخامه ایه Cream cheese frosting. کرم پنیر خامه ای به سبک های مختلفی تهیه می شه که قبلا دو نوع شکلاتیش رو در پست های کاپ کیک وانیلی و کیک شکلاتی سریع آموزش دادم، دستور کرم پنیری نسکافه ای در کرپ کیک موکا موجوده و کرم پنیری با خامه زده شده در کیک ردولوت و در این پست با نوع کلاسیکش آشنا می شید. 

مواد لازم کرم پنیرخامه ای: 
پودر قند: یک چهارم پیمانه 
پنیر خامه ای : یک بسته ( 200 گرم) 
کره: 50 گرم
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم رو آماده کنید و روی میز کار بذارید. برای اطلاع از نحوه صحیح استفاده از پیمانه های اندازه گیری به این پست مراجعه کنید، این رو بدونید که برای اندازه گیری مواد اولیه باید از "پیمانه ها و قاشق های استاندارد شیرینی پزی" استفاده کنید. 

  • برای این دستور می تونید از کره حیوانی (کره صبحانه) یا کره گیاهی سوپرمارکتی (مارگارین) یا مخلوط هر دو استفاده کنید. دقت کنید که کره سنتی، کره لاکتیکی، کره گیاهی کم چرب و روغن صاف قابل استفاده نیستند. کره باید هم دمای محیط باشه. 
  • اگر می خواید طعم شوری پنیر حتی ذره ای حس نشه می تونید از پنیر ماسکارپونه یا لبنه به جای پنیرخامه ای استفاده کنید.  پنیرخامه ای باید به دمای محیط برسه.
  • اگر پودر قند به حالت گوله ای و چسبیده به هم در اومده، ابتدا اون رو در آسیاب برقی یا غذاساز بریزید، بعد اندازه گیری و در انتها دو دور از الک ریز رد کنید. اگر پودر قند گوله ای نیست قسمت آسیاب کردن رو می تونید حذف کنید.


 
 
کره و پودر قند رو دو دقیقه با دور متوسط همزن بزنید تا یکدست، روشن و پفکی شه. بین کار مواد رو از دور کاسه با لیسک جمع کنید و وسط بیارید.



آب جمع شده در قوطی پنیر خامه ای رو خالی کنید و پنیر رو به کره اضافه کنید. وانیل رو هم در همین مرحله روی مواد بریزید، می تونید به جای وانیل از سه قطره اسانس خوراکی روغنی استفاده کنید. 



مواد رو خوب با دور متوسط همزن بزنید تا حجیم و یکدست شه. حواستون باشه در زدن پنیرخامه ای زیاده روی نکنید. از کرم تِست کنید و در صورت نیاز یک تا دو قاشق غذاخوری پودر قند به کرم اضافه کنید و هم بزنید. 



کرم رو روی کیک کاملا خنک شده بمالید. برای تزئین می تونید از گردوی خرد شده و شکلات رنده شده استفاده کنید.

 

من برای تزئین از طرح کدو با استفاده از شکلات آب شده و بریلو استفاده کردم. سی گرم شکلات رو به روش گفته شده در این پست روی بخار غیر مستقیم آب کرده، شکلات رو هم بزنید تا ولرم شه و بعد در قیف یکبار مصرف بریزید. 



عکس کدو رو روی کاغذی نقاشی کنید و یا از اینترنت پرینت بگیرید و بعد روی اون کاغذ روغنی بندازید.  



حالا با شکلات آب شده روی کاغذ روغنی عکس کدو رو بکشید، درست انگار شکلات آب شده مداده و دارید از روی نقاشی کپی می کنید. اگه نقاشیتون خوبه لازم نیست زیر کاغذ روغنی مدل برای خودتون بذارید. 



کاغذ روغنی رو چند دقیقه در یخچال بذارید تا شکلات سفت شه و بعد طرح کدو رو از کاغذ جدا کنید و روی کیک بذارید. 




دو قاشق غذاخوری ژل بریلو (پایپینگ ژل) رو با رنگ خوارکی ژله ای نارنجی مخلوط کنید. حواستون باشه رنگ پذیری بریلو زیاده و مقدار کمی از رنگ کافیه. 



بریلوی رنگ شده رو در قیف یکبار مصرف بریزید. حالا بین خطوط رو پُر کنید. 



به همین سادگی !!! کمی هم شکلات رنده کنید و به عنوان کادر دور کیک بپاشید. 



این هم از بافت داخل کیک. 



کیک رو قبل از سرو حداقل یک ساعت در یخچال بذارید تا کرم پنیر خامه ای خودش رو بگیره. کیک رو می تونید در ظرف در بسته تا 4 روز در یخچال نگهداری کنید. 


دستپخت های همراهان سایت
fafa. heydari
چهارشنبه، 15 آذر 1402، 16:19

سلام عزیزم، خیلی خوشمزه و خوش عطر بود ❤️

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 15 آذر 1402، 16:43

سلام عزیزم،
خیلی خوشحالم پسندیدید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس زیباتون

zohrehjooni
پنجشنبه، 09 آذر 1402، 22:58

اینم کیک کوچولوی من . با اینکه خود دستور اصلی هم کیک آنچنان بزرگی نبود ولی من با نصف رسپی در قالب مربع 15 پختم که حداقل حالا که نمیتونم در برابر پخت و خوردن این دستورهای خوشمزه مقاومت کنم لااقل با مقدار کمتری درست کنم کمتر چاق شم.  بس که این رسپیها خوشمزه و دقیقن .
مرسی بهاره جون 

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 10 آذر 1402، 06:52

وای خدا چقدر تزئینش بامزه شده، خیلی عالیه کار خوبی می کنید نصف می کنید، نوش جونتون و ممنون از عکس زیبا

زری
شنبه، 15 مهر 1402، 07:04

سلام بهاره جون . اینهم از کیک من و بخاطر رژیم دیگه از کرم پنیری صرفنظر کردم . بافت لطیفی داشت بطوریکه به محض خروج از فر _ احساس کردم به چیزکیک ژاپنی دست میزنم 👌

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 15 مهر 1402، 13:36

سلام عزیزم،
خوب کردید کیک های عصرونه بدون کرم هم خوشمزه هستن، چقدر هم عالی درست کردید نوش جونتون و ممنون از عکس

Farah
شنبه، 13 خرداد 1402، 19:14

سلام بسیار دستور عالی بود. کیک لطیف و مرطوب و خوشمزه. قبلا کیک کدو پخته بودم به این خوبی نبود. گرفتن آب کدو نکته طلایی بود. پوره کدو رو در تنظیف ریختم و فشار دادم  آبش به سرعت و کامل خرج شد. اشکالی که نداره  یا حتما باید مدتی روی صافی بمونه؟ یه خواهشی هم داشتم. اگر امکان داره در مورد کار با فر برقی پست جداگانه‌ای رو اختصاص بدید. فرمن آریستون هست ولی روی دکمه‌اش به جای عکس فن و گریل و ... عکس غذاهای مختلف رو کشیده و من دقیق نمیدونم کدوم دکمه کانونشن کدوم کانوکشن و کدوم ترکیب گریل بالا و فن هست.
یا برای پخت غذاها، نون‌ها، مرغ شکم پر و ... کدوم برنامه و کدوم طبقه مناسبه؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 14 خرداد 1402، 05:47

سلام عزیزم، عکس دست چپ،، چپ ترین یعنی گزینه ای که یک دایره ست وسطش فنه اون مناسب پخته، طبقه دوم از پایین قرار بدید.
بهتره کدو بمونه آبش کم کم خارج شه.

خورشید
جمعه، 20 آبان 1401، 14:04

سلام خانم وحیدعزیزم
کیک کدوحلوایی راحت وخوشمزه ومعطر
بسیارازشمااستادارجمندومهربان سپاسگزارم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 20 آبان 1401، 14:35

سلام عزیزم،
به به چه کیکی درست کردید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس زیباتون

وفا
دوشنبه، 09 اسفند 1400، 05:52

بانو بهاره عزیز ممنون از حضورتون
برای بار چندم این دستور و درست کردم
اما برای اولین بار بود که مواد و سه برابر درست کردم
بسیار خوش طعم و متفاوت بود

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 09 اسفند 1400، 09:36

سلام عزیزم،
به به بافتش عالی شده، واقعا آفرین به شما و ممنون از عکس

Eghtedar
يکشنبه، 21 آذر 1400، 19:17

ممنونم بابت این دستور خوب و دقیق

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 23 آذر 1400، 07:12

سلام عزیزم،
به به عجب کیکی شده کیف کردم نوش جونتون باشه عزیزم و ممنون از عکس

Nooshin
جمعه، 14 آبان 1400، 18:23

سلام بهاره خانم،این کیک واقعا عالی بود،همسرم و بچه ها خیلی خوششون امد،ممنون برای این رسپی های خوب و دقیقتون🌹🌹

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 15 آبان 1400، 13:20

ای جانم کیف کردم کیکتون چقدر بامزه و زیبا شده واقعا آفرین به دقت و سلیقه و هنرتون و نوش جان

Leila.Heidari
چهارشنبه، 05 آبان 1400، 09:30

سلام خانم وحید عزیز،من از همراهان چندساله شما هستم و از دستوراتتون استفاده میکنم ،خیلی نکات رو کامل و ظریف میفرمایید ،ممنون از شما ،این هم کیک کدو که اولین بار پختم و دخترم که خود کدو رو دوست نداره عاشق این کیک شد.اعضای خانواده باورشون نمیشد که کیک کدو هست.مرسی از رسپی عالیتون.😍.یه سوال شما دستور کیک خرمالو هم دارید ؟ممنون میشم لینک دستور رو بفرمایید .سپاس🌹🌹🌹

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 05 آبان 1400، 14:40

سلام عزیزم،
به به چه کیک چه تزئین پاییزی زیبایی هم داره بسیار عالیه نوش جون شما و خانواده عزیزتون. برای دستور خرمالو یک دستور این کانال داره https://t.me/ghanadbashii که بسیار عالیه، یک دستور هم این کانال https://t.me/khorsand_institute

نیکان مقدم
يکشنبه، 25 مهر 1400، 10:55

سلام خانوم وحید عزیزم. روزتون به خیر و خوشی. این کیک رو امروز با رسپی شما درست کردم و ازتون خیلی ممنونم و  یه سؤالی هم از خدمتتون داشتم: من از جوش‌شیرین اوتکر استفاده کردم و تازه هم بود، ولی طعمش در کیک حس می‌شه. می‌شه اندفعه به‌جای یک‌دوم، یک‌چهارم قاشق چایخوری جوش‌شیرین بزنم؟ مثل همیشه از دستورهای خوب و دقیقتون و زحمتی که می‌کشید، خیلی‌خیلی ممنونم.

نیکان مقدم
يکشنبه، 25 مهر 1400، 13:19

ببخشید خانوم وحید که دوباره مزاحمتون می‌شم. من این کیک رو بدون رویه درست کردم. می‌شه شکر این دستور رو کمی بیشتر کرد؟ خیلی ممنون ازتون.

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 25 مهر 1400، 14:39

سلام عزیزم،
جوش شیرین رو اگر نصف میکنید، دو برابرش بیکینگ پودر به دستور اضافه کنید، شکر تا رو به جای یک دوم پیمانه می تونید یک پیمانه بریزید، پس از پوره کدو بچشید، شیرین نبود شکر رو اضافه کنید.

زینب.م
پنجشنبه، 07 اسفند 1399، 20:07

سلام بهاره جان، فقط مرحله آخر مثل شما کشدار نشد. موادو 1/5برابر کردم تو قالب 22.

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 08 اسفند 1399، 09:37

سلام عزیزم، بافت کیک با توجه به نوع کدو حلوایی متفاوت می شه ولی مال شما به نظر من خیلی خوب شده نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Mozhganchideh
دوشنبه، 08 دی 1399، 19:03

سلام بهاره عزیز اینم کیک فوق العاده خوشمزه من البته من بدون کرم درست کردم ولی خوشمزس بافت کیک چطوره بهاره جان؟نظرتون برام مهمه.

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 09 دی 1399، 07:59

سلام عزیزم،
چقدر عالی شده واقعا آفرین به شما. بافتش هم عالیه نوش جان و ممنون از عکس

فاطمه. د
چهارشنبه، 03 دی 1399، 07:29

سلام خانم وحید عزیز. خیلی عالی و خوشمزه شد. ممنون از لطف بی‌دریغتون

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 03 دی 1399، 09:13

سلام عزیزم،
کیکتون عالی شده واقعا آفرین به شما و ممنون از عکس زیباتون

انار بانو
شنبه، 22 آذر 1399، 11:17

سلام
فوق العاده سریع و راحت تجربه جالبی بود ممنونم!  
میخواستم بدونم بافتش درسته؟
و اینکه میشه با جایگزین کردن پوره هویج با این دستور هم کیک هویج درست کرد؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 22 آذر 1399، 13:59

سلام عزیزم،
دستور کیک هویج کاملا متفاوته و خوشبختانه در سایت موجوده، دستور کاپ کیک هویج رو در قالب بپزید می شه کیک هویج.
کیکتون هم بافتش کاملا درسته، نوش جونتون و ممنون از عکس

انار بانو
يکشنبه، 23 آذر 1399، 07:04

ممنونم

وفا
جمعه، 21 آذر 1399، 19:56

خانم بهاره وحید عزیز
درود
ممنون برای رسپی های خاص و کاربردیتون
واقعا بافت کیک دور از تصور هستش
خیلی بافت و طعم خاصی داره
تشکر از شما
برای بار دوم طبخ شد

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 21 آذر 1399، 20:51

خیلی خوشحالم که از دستور راضی هستید، کیکتون هم عالی شده نوش جونتون باشه و ممنون از عکس زیبا

وفا
جمعه، 21 آذر 1399، 21:20

ممنون از شما که هستید

arezoosp
سه شنبه، 18 آذر 1399، 18:05

سلام بهاره جان. من این کیک را تاحالا سه بار درست کردم. بافت این کیک عالیه. طعمش هم هم با کرم پنیری و هم بدون اون خیلی خوبه. ممنونم از اینکه با ذکر تمام نکات باعث میشید از این هنر لذت ببریم.

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 18 آذر 1399، 19:55

سلام عزیزم،
خیلی خوشحالم از دستور راضی هستید، کیکتون هم عالی شده نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

وفا
شنبه، 08 آذر 1399، 20:37

درود بهاره جان
تشکر از توضیحات جزء به جزء شما
کیک پر کاری بود اما مثل تجربه های قبلی در نهایت حسی سرشار از توانمندی و نتیجه خوب داشت به لطف همراهی گام به گام شما و توضیح ساده ترین نکات و عنوان علت ها که در نهایت مطالب به بهترین شکل در ذهن ماندگار میشود
کیک مسطح کدو حلوایی داری بافتی دور از انتظار بود و حتما مجدد تجربه خواهم کرد

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 09 آذر 1399، 09:13

سلام عزیزم،
به به چقدر هم با سلیقه درست کردید، واقعا آفرین به توانمندیتون و نوش جونتون باشه

وفا
دوشنبه، 10 آذر 1399، 06:47

استاد عزیز
واقعا بافت جذابی داره
تصورم این بود که شفته است
به شخصه تمایل زیادی به کدو نداشتم اما از لطف شما علاقه مند شدم و امسال حتما حجم قابل توجهی کدو پوره و فریز خواهم کرد
بازم ممنون

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 10 آذر 1399، 15:00

خواهش می کنم عزیزم موفق باشید

MARYAM681
يکشنبه، 25 آبان 1399، 20:23

سلام خانوم بهاره .. ممنون از رسپی های دقیق تون .. طعم کیک خیلی خوب بود ، ولی حس میکنم خیس بود یکم و پوک نشده بود ، شایدم من حساسم چون دوست دارم کیک خیلی پوک و سبک باشه و مایع کیکم نسبت به عکس دستور شل تر بود .. پوره کدو رو حدود یک ساعت گذاشتم که آبش بره

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 25 آبان 1399، 20:28

سلام عزیزم،
درست حس کردید کیکتون شفته شده اگر از دمای فر مطمئنید و کم نیست و بیکینگ پودر و جوش شیرینیتون تازه ست مشکل از پوره کدوئه این بار یک شب تا صبح بذارید آبش بچکه.

minam
جمعه، 02 آبان 1399، 14:43

عالی بود
احتمالا به خاطر روغن زیاد خیلی بافت نرمی داشت، در حدی که آدم احساس می‌کرد شاید کامل نپخته
من دو برابر رسپی تو قالب ۲۳ پختم و به جهت احترام به سلایق مختلف! اهل خونه نصفشو با پودر قند تزیین کردم.
ممنون واقعا لذت بردیم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 02 آبان 1399، 14:49

سلام عزیزم،
کیکتون عالی شده نوش جونتون و ممنون از عکس
برای اینکه کیک خیسی کمتری داشته باشه، کدو حلوایی رو یک شب تا صبح در یخچال روی الک یا صافی قرار بدید تا کاملا آبش خارج شه.

مهربان
پنجشنبه، 01 آبان 1399، 12:10
مهربان
پنجشنبه، 01 آبان 1399، 12:11

سلام خیلی سپاسگزارم از رسپی عالیتون من کیک رو به صورت کاپ کیک درست کردم

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 01 آبان 1399، 14:37

به به چقدر هم با سلیقه کیف کردم نوش جونتون باشه و ممنون از عکس زیبا

مهربان
پنجشنبه، 01 آبان 1399، 15:04

ممنون تشویق شما باعث دلگرمی میشه

Eghtedar
شنبه، 26 مهر 1399، 15:30

با سپاس از این دستور.

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 26 مهر 1399، 16:32

چه قالب قشنگی و چه عکس با سلیقه ای واقعا کیف کردم عالیه

Shahrbanooo
جمعه، 11 مهر 1399، 17:45
Shahrbanooo
جمعه، 11 مهر 1399، 17:47

سلام خانم وحید عزیز. ممنون بابت رسپی. عالی بود.

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 11 مهر 1399، 18:05

سلام عزیزم،
به به کیف کردم چقدر تمیز و مرتب و عالی درست کردید واقعا آفرین به شما و ممنون از عکس زیباتون

Shahrbanooo
جمعه، 11 مهر 1399، 19:34

چقدر حس خوبیه که شما به کاری بگین عالی ☺

Nda
جمعه، 29 فروردين 1399، 22:15

سلام
من دستورو با پنیر خامه ای 70 گرمی دیار( تقریبا 3 بسته) درست کردم دو قاشق پودر قند اضافی هم ریختم اما بازم مزه شوری داشت گفتم اگه تو کیک باشه فهمیده نمیشه یه لایه کیک رو فیلینگ کردم اما وقتی خوردیم کاملا طعمش حس میشد درضمن کیک یک شب ک داخل یخچال بود ب نسبت قبلش نمک کمتر حس میشد مشکلش چی میتونه باشه کیکم هم شیفون بود دستور خودتون ک واقعا خوشمزه و نرم بود
ممنون

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 30 فروردين 1399، 05:30

سلام عزیزم،
مشکل از شما نبوده، نوع پنیرخامه ای مشکل داشته این بار از پنیرماسکارپونه استفاده کنید هییچ شوری از ابتدا نداره.

مامان فهیمه
دوشنبه، 05 اسفند 1398، 08:17

سلام.
بازم کیک فوق العاده خوشمزه کدو حلوایی. ممنونم استاد عزیزم.

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 05 اسفند 1398، 10:49

سلام عزیزم،
این عالیه واقعا استاد شدید،
نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Janan
دوشنبه، 02 دی 1398، 11:07

سلام عزیزم با کمک شما کیکو پختم ممنون.عزیزم میشه بفرمایین ازبین کیکایی که توسایتتون آموزش دادین کدوماش برای کافی‌شاپ استفاده میشه؟اگرلینک بفرستین که عالی میشه.

Janan
سه شنبه، 03 دی 1398، 06:37

یک دنیا ممنون

مامان فهیمه
شنبه، 30 آذر 1398، 05:46

سلام.
یلدای ۹۸ با کیک کدو تنبل سایت چه عطر و طعمی داشت.
یلداتون مبارک.

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 30 آذر 1398، 08:48

سلام عزیزم،
چقدر با سلیقه، واقعا عالی شده یلدای شما هم مبارک همیشه شاد و سلامت باشید

مهدیه نوایی
شنبه، 16 آذر 1398، 18:39

سلام بهاره جان
اینم از اولین تجربه کیک کدو حلوایی من
تو سینی ۲۳ در ۳۵ رولت با دوبرابر کردن مواد درست کردم، ممنونم بابت راهنمایی های خوبتون.

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 17 آذر 1398، 07:23

سلام مهدیه جان،
چقدر زحمت کشیدید و عالی شده، بافتشم شفته نشده و خیلی خوبه، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس زیباتون

Eghtedar
دوشنبه، 20 آبان 1398، 14:21

سلام بهاره جون؛
این کیک حدو حلوایی راحت ترین و خوشبوترین کیکی بود که تا حالا پختم. بسیار سپاسگزارم ازتون بابت این دستور خوب و دقیق!

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 20 آبان 1398، 18:35

سلام عزیزم،
چقدر خوشگل و عالی شده، واقعا آفرین به شما، خیلی خوشحالم که راضی بودید نوش جونتون

زینب خوانساری
سه شنبه، 30 مهر 1398، 15:14
بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 30 مهر 1398، 16:33

سلام زینب جان،
عزیزم چقدر کیکتون عالی شده نوش جونتون باشه عزیزم و ممنون از عکس

زینب خوانساری
چهارشنبه، 01 آبان 1398، 15:46

سلام شف بهاره عزیزم.ممنون از شما و رسپیهای عالی و بی نقصتون.شف بهاره جان دو تا سوال داشتم:یکی اینکه چرا رنگ کیک من تیره تر از شما شده.مال شما نارنجیه.ولی مال من بعد از اضافه کردن ارد و دارچین قهوه ای میشه.با توجه به اینکه طبق دستور دارچین اضافه میکنم.
سوال دوم اینکه میشه با همین دستور کیک اسفناج درست کرد؟

gibil
دوشنبه، 29 مهر 1398، 12:21

درود بهاره عزیزم
پاییز شد و باز هم رسپیهای عالی پاییزی استاد خوبم پخته میشه
عالی خوش عطر و طعم
مثل همیشه ازت سپاسگزارم

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 29 مهر 1398، 17:23

عجب دیزاین خوشگل و پاییزی کردید، واقعا عالیه نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Far_zaneh
پنجشنبه، 25 مهر 1398، 02:50

خیلی با عجله تزیین کردم و عکس گرفتم . ولی طعمش فوق العاده بود مخصوصا با کاور کرم پنیری . دو تا قالب ۱۵ سانتی درست کردم و روی هم گذاشتم

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 25 مهر 1398، 07:50

سلام فرزانه جان،
چقدر عالی شده، خیلی خوشحالم که طعمش رو دوست داشتید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Far_zaneh
شنبه، 16 آذر 1398، 08:37

بهاره جان میشه با همین رسپی خرمالو جایگزین کنم و کیک خرمالو درست کنم ؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 16 آذر 1398، 08:55

سلام عزیزم،
متاسفانه نمی شه برای کیک خرمالو از این دستور استفاده کنید:
https://instagram.com/p/BozljEYhYjP/

Far_zaneh
شنبه، 16 آذر 1398، 10:03

ممنونم از لطفتون. همیشه خیلی زود جواب سوالات میدید. عاشقتونم

Janan
دوشنبه، 08 مهر 1398، 22:21

سلام بهاره عزیز من این کیکو پختم عطر وبو وطعم خیلی خوبی داشت ممنونم ازت.سوالی که برام پیش اومد درمورد قالب این کیک هست.تو دستور قالب مربع بیست سانتی فرمودید.من این قالبو نداشتم.رفتم جدول تبدیل قالب اونجا دوحالت داشت یکی قالب مربع بیست سانتی باارتفاع پنج،هشت پیمانه گنجایش.دیگری قالب مربع بیست سانتی باارتفاع چهار گنجایش شش پیمانه.میخواستم بدونم من باید ملاک کدومو قرار بدم؟خودم که امشب پختم تو قالب گرد بیست و سه با ارتفاع شش سانت پختم.کیکم پف کرد ولی خاموش کردم سرد شد پفش خوابید.عکسو ببینین انگار پایین کیک مواد چسبندگی داره.  

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 09 مهر 1398، 06:58

سلام عزیزم،
متاسفانه بافت کیکتون صحیح تشکیل نشده که این ربطی به سایز قالب نداره، یعنی استفاده از قالب بزرگ تر باعث پف کمتر و خشکی میشه ولی مشکل کیک شما، فشردگی (شفتگی)، تشکیل نشدن حفره های داخل کیک و خوابیدن پف کیک بعد از پخته که به قالب مربوط نیست.
1. احتمال زیاد بیکینگ پودرتون کهنه یا خرابه، حتما قبل از استفاده بعدی بیکینگ پودر رو تست کنید، (بیکینگ پودر رو در آب ولرم بریزید ببینید مثل نوشابه حالت گازدار پیدا می کنه یا نه.). فشردگی بیش از حد و نبود حفره ها می تونه از بیکینگ پودر باشه.
2. آبدار بودن کدو می تونه عدم تشکیل بافت کیکی رو ایجاد کرده باشه، حتما بعد از پخت در آبکش به میزان لازم استراحت بدید.
3. زیاد هم زدن می تونه حالت شفتگی رو ایجاد کرده باشه. ضمن اینکه زیاد هم زدن مایه کیک بعد از اضافه کردن مواد خشک باعث سنگینی بافت می شه و پف ایجاد شده به سادگی از بین می ره.
4. دمای کم یا غیر تنظیم فر باعث می شه کیک به میزان لازم پف نکنه. مهم ترین عامل خوابیدن پف کیک بعد از اتمام پخت، تنظیم نبودن دمای فره، دقت کنید که دمای بیشتر و کمتر هر دو این مشکل رو ایحاد می کنن. دمای بیشتر باعث می شه پف کیک به صورت سریع و ناگهانی و قبل از ایجاد ساختار کیک ایجاد شه که این پف با تغییر دما به راحتی از بین می ره. در دمای کمتر هم اصلا ساختار کیک استحکام لازمه رو پیدا نمی کنه و به همین دلیل به راحتی میخوابه. پس اگر دماسنج فر ندارید تهیه کنید.  
5. مدت زمان نوشته شده در دستورها تقریبیه و با توجه به فرها کمی متفاوته، کافی نبودن میزان پخت کیک باعث می شه ساختار کیک درست و کامل تشکیل نشه و به راحتی پف از بین بره، اگر با دماسنج فرِ خوب، از دمای فر اطمینان دارید زمان پخت رو پنج دقیقه افزایش بدید.
در مورد قالب، برای کیک های مسطح قالب دیواره کوتاه مدنظره یعنی باید شش پیمانه در نظر بگیرید.

Janan
چهارشنبه، 10 مهر 1398، 14:12

بهاره جان بکینگ پودر تست کردم سالمه.دماسنج فر دارم تو فر همیشه آویزون هست.واسه پوره کدو هم سه ساعت گذاشتم تو تنظیف واسه این مقدار ی لیوان ونصف آب پس داد.آرد رو اضافه کردم زیاد هم نزدم.زمان پخت هم بعد نیمساعت تست کردم دیدم نچسبیده به سیخ دیگه فر رو خاموش کردم.نمیدونم کجا کار اشتباه کردم بااین تفاسیر؟!

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 10 مهر 1398، 17:16

برای خوابیدن پف زمان پخت رو کمی طولانی تر کنید، یعنی بعد از تمیز در اومدن سیخ باز چند دقیقه ای بذارید و به نظر من بیکینگ پودرتون رو عوض کنید، گاها با وجود سلامت قدرت کافی برای کیک های سنگین ندارن.

Janan
پنجشنبه، 11 مهر 1398، 07:08

مارک خاصی بگیرم عزیزم؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 11 مهر 1398، 09:03

اگر براتون مقدوره تیارا یا دکتر اوتکر بخرید.

گیس گلابتون
دوشنبه، 18 شهریور 1398، 11:55

خانم وحید گرامی
مطابق رسپی دقیق و عالی شما، این کیک را پختم. این کیک بسیار خوشمزه است. تا به حال کیک به این خوشمزگی نخورده بودم. سپاسگزارم.

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 18 شهریور 1398، 14:23

سلام آناهیتا جان،
چقدر خوشحال شدم انقدر راضی بودید، کیکتون هم عالی شده عزیزم، آفرین بهتون و ممنون از عکس زیبا

Fatemeh.hasankhani
دوشنبه، 20 خرداد 1398، 18:24

سلام استاد عزیزم،این کیک رو موادشو دوبرابر کردم وتوی قالب ۲۵×۳۵رولت پختم وچون پسرم بی صبرانه منتظر سرو کیک بود نتونستم خوب تزئیینش کنم،بافتش بسیار لطیف بودومزه اش هم عالی.خواستم از شما تشکر کنم،ایشالله همیشه شاد وسلامت باشید

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 20 خرداد 1398، 19:55

سلام فاطمه جان،
به به چه بافت خوب و عالی پیدا کرده واقعا آفرین به شما و ممنون از عکس، تزئینش هم زیباست نوش جون پسر عزیزتون

maryam.s
چهارشنبه، 28 فروردين 1398، 06:16

سلام خانم وحید . باز هم ممنون از دستورات کاملتون . کیک کدوی من خیلی خوشمزه و زیبا در اومد . میزان رطوبت کیک و ترکیب طعم ها خیلی خوب بودند . ممنون از شما .
 یک سوال اینکه از کرم پنیر لبنه ای من مقدار زیادی اضافه اومد . آیا می شه فریز کرد برای استفاده های بعدی ؟ چه مصارف دیگه ای می تونه داشته باشه ؟
و یک موضوع اینکه مقدار پوره در ابتدا 220 و بعدا 200 گرم نوشته شده . که البته من 210 گرم اضافه کردم !! باز هم ممنون

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 28 فروردين 1398، 06:50

سلام عزیزم،
چقدر کیکتون عالی شده نوش جونتون باشه و ممنون از عکس زیباتون خیلی خوشحالم که دستور مورد پسندتون بوده.
کرم پنیرخامه ای قابل فریز کردنه، باید در ظرف دردار بریزید و بعد فریزر کنید. برای استفاده مجدد چند ساعت قبل مصرف کرم رو در یخچال بذارید تا کم کم یخش آب شه، کمی هم بزنید و بعد استفاده کنید البته مقدار خیلی کمی از کیفیت کاسته می شه.
در مورد اختلاف گرم ها عذرخواهی می کنم عزیزم و ممنونم که اطلاع دادید، اصلاحش کردم البته شما هم درست ریختید چون دستور اصلی یعنی منبع هفت و نیم اونسه که می شه 212 گرم، ولی من در تِست های بعدی روی 200 گرم نتیجه خیلی خوبی گرفتم.

maryam.s
چهارشنبه، 28 فروردين 1398، 07:29

خیلی ممنون از وقتی که می گذارید و پاسخگوییتون و لطفتون

homa
سه شنبه، 20 آذر 1397، 15:10

سلام استادبراچندمین باراین کیک بی نظیررودرست کردم ایامیشه بجای کرم چیزازپوذینگ قهوه استفاده کنیم همواره ازشماسپاسگزارم این هم عکس

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 20 آذر 1397، 16:52

چقدر خلاقانه و زیبا درست کردید هما جون، واقعا لذت بردم عزیزم مرسی از عکس
متاسفانه پودینگ رویه مناسبی برای کیک های مرطوب نیست و کرم های سفت تری باید برای کیک های لطیف و مرطوب مثل کیک کدو، هویج، ردولوت... استفاده شه.

Azam farshbaf
جمعه، 18 آبان 1397، 06:46

سلام خانم وحید عزیز خسته نباشید با تشکر از دستور بی نقص و کامل تون یه سوال داشتم باوجود اینکه کیک هام طعم و بافت خوبی دارن ولی سطح رویی کیک همیشه خیس باقی میمونه و حالت ترد نمیشه آیا ایراد از فر هست یا علت دیگه ای داره؟ همیشه طبق دستور جلو میرم ولی اینطوری میشه

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 18 آبان 1397، 08:17

سلام عزیزم،
چه کیک خوبی هم درست کردید، واقعا آفرین به شما و ممنون از عکس
در مورد رویه چسبناک اول از همه دماسنج فر تهیه کنید تا از دقت دمای فر مطمئن بشید، دوم اینکه اگر از فر گازی استفاده می کنید بعد از اتمام دمای پخت 5 دقیقه شعله بالای فر (گریل) رو روشن کنید تا رویه خشک شه. اگر از فر برقی استفاده می کنید باز 5 دقیقه مدت زمان پخت رو بیشتر کنید و اینکه دقت کنید که از درجه کانوکشن باید استفاده شه. درجه ای که شکل فنی هست که دورش دایره کشیده شده. اگر فرتون کانوکشن نداره به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

Azam farshbaf
جمعه، 18 آبان 1397، 11:45

خیلی ممنون از جواب تون پس دفعه بعدی از این روش استفاده می کنم

زینب خوانساری
پنجشنبه، 19 مهر 1397، 17:03

درستش کردم بهاره جان.بسیار ممنون از اموزش کاملتونالبته ساده و بی تزیین

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 19 مهر 1397، 17:19

زینب جان چقدر عالی شده، چقدر بافت کیک خوب و بی نقصه، کیک های پوره دار خوب در آوردنشون کمی سخته واقعا آفرین به شما و ممنون از عکس

سیمین
پنجشنبه، 10 آبان 1397، 13:29

خانم وحید عزیز. سلام. با توجه به فصل خرمالو، کیک خرمالو رو هم به اشتراک میذارید. من پختم، جالب نشد. ممنونم از شما.

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 10 آبان 1397، 19:08

سلام سیمین جان،
عزیزم حتما در برنامه میذارم ولی تا اون موقع دوستان از دستور زیر استفاده کردن همه راضی بودن شما هم دوست داشتید استفاده کنید:
https://www.aparat.com/v/YXc3A/%DA%A9%DB%8C%DA%A9_%D8%AE%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%84%D9%88_%D8%A8%D8%A7_%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%A7

ghayoor-s
چهارشنبه، 13 تیر 1397، 07:18

سلام بهاره جان.. این هم از کیک برشی کدو حلوایی با دستور شما.. بسیار عالی و لذیذ بود.

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 13 تیر 1397، 10:27

وای به به چه برش های منظم و زیبایی، چقدر هم تزئینش شیک شده. آفرین به شما و مرسی از عکس
موفق باشید

homa
سه شنبه، 30 آبان 1396، 03:58

سلام استاد نازنینم این یکی ازبهترین اموزشها هست که از شمایاد گرفتم بارعایت تمام اموزه های شما کیک باطعم منحصر به فرد کرم عالی طرح زیباوصد البته اموزش دقیق شمااستادعزیزم این هم عکس درحدبضاعت

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 30 آبان 1396، 13:32

وای هما جون چقدر این خوشگل شد!! عجب کدوی بامزه ای روش کشیدید آفرین به شما خیلی خیلی عالیه.  خسته نباشید

Saharp
يکشنبه، 15 اسفند 1395، 09:59

سپاس فراوان از توضيحات خوب و دقيقتون. خيلي خوشحالم كه با سايت شما اشنا شدم.

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 15 اسفند 1395، 11:00

سحر جان، واقعا استعداد، پشتکار و علاقتون قابل تحسینه از اینکه عضوی مثل شما در سایت هست بسیار خوشحالم

جمیله رستمی
چهارشنبه، 24 آذر 1395، 15:57

من کرم پنیرخامه ای رو برای کیک هویج درست کردم فوق العاده بود واقعا طعم این کرم فوق العاده است .ممنونم

نظرات
Nooshin
چهارشنبه، 29 آذر 1402، 16:27

بینهایت سپاسگزارم🙏🙏

Nooshin
چهارشنبه، 29 آذر 1402، 10:17

سلام عزیزم ممنون از پاسخگویی،ببخشید ی سوال دیگه تخم مرغهایی ک داریم خیلی کوچیکه  برای ۲ برابر کردن بجای ۴ تا میشه ۵ تا استفاده کنم؟

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 29 آذر 1402، 14:43

سلام عزیزم،
هر تخم مرغ رو بدون پوست  50 گرم در نظر بگیرید، 4 تا رو بشکنید در کاسه ای وزن کنید، هر چقدر از دویست گرم کم داشت، یک تخم مرغ رو بشکنید، کمی با چنگال هم بزنید، بهش اضافه کنید تا دویست گرم شه.

Nooshin
دوشنبه، 27 آذر 1402، 11:47

سلام بهاره خانم وقت بخیر،اگه دستور ۲ برابر کنم،قالب ۳۵×۲۵ مناسبه؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 27 آذر 1402، 15:08

سلام عزیزم،
وقت شما هم بخیر، بیست در سی کافیه، اون پنج سانت بیشتر که 25 در 35 داره خیلی کم ارتفاعش میکنه.

zohrehjooni
سه شنبه، 07 آذر 1402، 17:16

سلام شف عزیز
تصمیم دارم نصف رسپی رو بپزم ، از قالب مربع 15 استفاده کنم یا گرد 18 ؟

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 07 آذر 1402، 17:47

سلام عزیزم،
هر دو عالیه

خورشید
پنجشنبه، 01 دی 1401، 08:57

سلام خانم وحیدعزیزم وقتتون بخیر
کیک اسفناج پختم طبق دستور برای تیره نشدن رنگ کیک دور قالب فویل پیچیدم.متاسفانه بعداززمان مذکور کیکم هنوز آماده نبودناجارفویل روجداکردم وزمان دادم بپزه.درنهایت حسابی اطراف کیکم تیره بود.بنظرتون اسکال کارم چی بوده

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 01 دی 1401، 17:21

سلام عزیزم،
نرماله دورش رنگ بگیره، باز از جاییکه دستور رو برداشتید بپرسید.

خورشید
يکشنبه، 29 آبان 1401، 17:23

سلام خانم وحید عزیزم وقتتون بخیر
متاسفانه توسایت دستورکیک اسفناج ندارید
میشه لطفا یه دستورخوب ومطمئ بهم معرفی کنید
سپاسگزارم

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 30 آبان 1401، 07:03

سلام عزیزم،
https://www.instagram.com/ladycake.ir/
ایشون دارن خیلی هم خوبه.

خورشید
دوشنبه، 30 آبان 1401، 08:53

بسیارسپاسگزارم
موفق وماناباشیدالهی

گیس گلابتون
يکشنبه، 04 مهر 1400، 15:21

سلام خانم وحید عزیز
فصل کدو حلوایی از راه رسید و این کیک می چسبد. یک سوال و یک خواهش دارم. سوال: می توانم این کیک را در قالب گرد ۲۰ بپزم؟ فشرده و شفته نمی شود؟ خواهش: ممکن است یک رسپی «نان سریع کدو حلوایی» در این پاییز معرفی کنید؟ دستوراتی که در وبسایت های خارجی پیدا می کنم، خیلی شیرین است و نمی دانم چطور با ذائقه ایرانی مطابقش کنم. پیشاپیش تشکر می کنم

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 04 مهر 1400، 16:23

سلام عزیزم،
اگر فر استاندارد دارید در قالب 20 گرد می تونید بپزید مشکلی پیش نمیاد. نان سریع کدو حلوایی امسال در برنامه من نیست ولی لیلا جون گذاشتن و عالیه، با فیلتر شکن وارد سایتشون بشید
http://www.yemalilar.com/2012/08/blog-post_9457.html

سوالی هم داشتید در پیجشون بپرسید
https://www.instagram.com/ashpazkhone_lili/

گیس گلابتون
يکشنبه، 04 مهر 1400، 18:55

متشکرم

گیس گلابتون
يکشنبه، 04 مهر 1400، 19:38

ممنونم از لینک. رفتم و دیدم. متاسفانه لیلا خانم معمولا اندازه قالبها را نمی نویسد. این یکی را هم ننوشته. طیبه جان هم همینطور است. لیلا جان اگر بنویسد، چهار پیمانه آرد و شش تا تخم مرغ را می نویسد بریزید داخل قالب۱۸. به همین دلیل من رسپی های کیک لیلا جان و طیبه جان را نمیپزم. باز هم از شما ممنونم که راهنمایی کردید. صبر می کنم هر وقت نوبت نان کدو حلوایی شد از روی رسپی های شما میپزم.

Mozhganchideh
پنجشنبه، 27 آذر 1399، 16:24

سلام بهاره ی عزیزم  واقعا خیلی تکی.من یه سوال دارم اینکه شما گفتید ۲۰۰گرم کدو حلوایی آیا وقتی آب کدو رو جدا میکنیم وزن کدو کمتر میشه در کیک مشکل ایجاد نمیکنه. پیشاپیش سپاسگزارم از شما و دستورات عالیتون.

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 27 آذر 1399، 16:55

سلام عزیزم لطف دارید، بهتره اول اجازه بدید آب پوره خارج شه بعد اندازه گیری کنید.

Mozhganchideh
پنجشنبه، 27 آذر 1399، 17:18

ممنون بانوی هنرمند من چندتا از رسپی های شمارو بدون نگرانی درست کردم مثل دونات و کیک شیفون و شیفون شکلاتی و...توضیحاتتون عالیه انشاالله خدا حفظ تون کنه.

انار بانو
دوشنبه، 07 مهر 1399، 06:00

سلام صبحتون بخیر
وقتی پوره رو در یخچال نگه میداریم یا فریز میکنیم برای استفاده ، دوباره باید روی صافی بذاریم تا آب اضافیش خارج بشه؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 07 مهر 1399، 08:54

سلام صبح شما هم بخیر،
بله عزیزم مجدد باید آب اضافی رو بگیرید.

انار بانو
دوشنبه، 07 مهر 1399، 10:38

خیلی ممنون

انار بانو
جمعه، 11 مهر 1399، 06:16

سلام
صبحتون بخیر
میخواستم بدونم مثل خمیر مایه و بیکینگ پودر روشی هست که قبل از استفاده از سلامت جوش شیرینمون مطمئن شیم؟
و اینکه در رسپی هایی که بیکینگ پودر نداره و فقط جوش شیرین داره هم میتونیم با نسبت خاصی بیکینگ پودر رو جایگزینش کنیم؟
خیلیییی از وقتی میگذارید ممنونم!!!

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 11 مهر 1399، 11:23

سلام عزیزم،
صبح شما هم بخیر
دقیقا مثل بیکینگ پودر جوش شیرین رو هم در آب ولرم بریزید باید مثل نوشابه آب گازدار شه و کف کنه. برای جایگزینی باید دو برابر جوش شیرین بیکینگ پودر بریزید ولی نتیجه تغییر می کنه چون جوش شیرین یه باز هست و وقتی با اسید ترکیب بشه واکنش میده و درطی واکنش دی اکسیدکربن تولید میکنه که عامل اصلی پف دادن مایه کیک و کوکی هست. جوش شیرین را با سرکه مخلوط کنید و ببینید چطور واکنش میده و تولید حباب میکنه. همین اتفاق داخل کیک و کوکی هم میوفته پس هر وقت در دستور نوشته جوش شیرین مطمئن باشید یه اسید هم داخل مواد پیدا میشه که این اسید میتونه باترمیلک، شکرقهوه ای، آبلیمو، سرکه، کرم تارتار، عسل و ..... باشه.
پس حتما داخل رسپی به این اسید نیاز هست تا با جوش شیرین واکنش بده و فعال بشه و دی اکسیدکربن تولید کنه. و این رو بدونید که بیکینگ پودر هم از جوش شیرین تشکیل شده و مقادیری که در دستورات هست استاندارده و ضرری نداره

انار بانو
جمعه، 11 مهر 1399، 12:01

خیلی خیلی ازتون ممنونم!
من کسی هستم که از بچگی عاشق شیرینی پزی بودم و هستم و الان به کاخ رویاهام رسیدم 
خیلی از بابت آشنایی با سایت شما خوشحالم و مفتخرم که بگم فعالیت حرفه ایم در این زمینه رو با سایت شما آغاز کردم (البته فقط سه ماه و 18 روزه)
خوشحالم میتونم در رشته شیرینی پزی که خیلی ها به سادگی از کنارش عبور میکنن همچین مطالب تخصصی ای رو یاد بگیرم
ممنونم از شما بابت وقتی که میگذارید!

sarina216
سه شنبه، 18 شهریور 1399، 17:56

سلام بهاره عزیزم  میخواستم بهتون بگم رسپی خانم سوزان شریعت دقیقا مثل مال شماست کپی کردن از رو شما ایا؟ من اصلا نمی تونم ببینم کسی کپی کنه چیزی نگم خسته نباشی

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 18 شهریور 1399، 19:48

سلام عزیز دلم،
من ایشون رو دنبال نمی کنم ندیدم دستورشون رو ولی همه کپی می کنن دیگه عادی شده.
باز مرسی از اطلاع رسانیتون

ژیلا
جمعه، 25 بهمن 1398، 17:11

سلام بهاره جان.
من این کرم رو درست کردم و چون پنیر ماسکارپونه پیدا نکردم، از پنیر خامه ای کاله استفاده کردم. اما متاسفانه شوری کاملا احساس میشد و همسر و بچه هام اصلا نپسندیدند.
آیا همه ی پنیر خامه ای ها همین طعم رو ایجاد میکنند یا مارک های مختلف فرق داره؟ اینکه فرمودید پنیر لبنه، آیا شوریش کمتر از پنیر خامه ایه؟
ازتون بینهایت سپاسگزارم و همیشه دعاگوتون هستم و ببخشید که اینقدر مزاحمتون میشم.

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 25 بهمن 1398، 19:17

سلام عزیزم،
چه حیف که خانواده عزیزتون دوست نداشتند. میزان شوری مارک های مختلف پنیرخامه ای کم و بیش یکسانه و لبنه فقط یک درجه شوری کمتر داره، ماسکارپونه اصلا شور نیست و فکر می کنم ارزشش رو داره بگردید و پیدا کنید.

مریم صفری
شنبه، 16 آذر 1398، 12:49

سلام بهاره جون ..ببخشید اگر امکانش هست دستور پخت کیک انبه رو هم آموزش بدید..ممنون از شما

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 16 آذر 1398، 14:57

سلام مریم جون،
شرمنده تا حالا کیک انبه نپختم و نشنیدم

گیس گلابتون
چهارشنبه، 20 شهریور 1398، 09:44

سلام خانم وحید گرامی
در کرم پنیرخامه ای، طعم کره خیلی زیاد بود. برای حل این مساله چاره ای هست یا باید از آن یکی دستور استفاده کنم و به جای کره از خامه قنادی استفاده کنم؟

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 20 شهریور 1398، 10:11

سلام عزیزم،
در کرم های کره دار، برای اینکه طعم کره حس نشه از مارگارین سوپرمارکتی استفاده کنید، طعم کره نمیده بسیار هم عالی میشه.

گیس گلابتون
چهارشنبه، 20 شهریور 1398، 10:48

سپاسگزارم

bahare.ph
شنبه، 03 آذر 1397، 19:01

سلام به همگی و خانم سرآشپز
من این کیکو پختم! خیلی خوب د. خواستم ازتون بابت رسپی تشکر کنم. سایتتون رو خواهر همسرم بهم معرفی کرد، حالا بقیه رسپی ها رو هم می خوام امتحان کنم! فقط ی درخواستی که دارم اینکه میشه کیک خرمالو رو آموزشش رو بزارین. خیلی دلم میخواد اونم بپزم!  
بازم ممنون
خدا قوت

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 03 آذر 1397، 19:38

سلام عزیزم،
خوشحالم از دستور راضی بودید. حتما کیک خرمالو رو میذارم ولی تا از اونجائیکه روند گذاشتن پست ها طولانیه تا اون موقع می تونید از دستور زیر استفاده کنید. من به شخصه نپختم ولی دوستان راضی بودن:
https://www.dalfak.com/w/58b9e/%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%AE%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%84%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%A7

fa.nouri
شنبه، 19 آبان 1397، 05:45

سلام بهاره جان
ممنون بابت رسپی عالیتون، واقعا بافت خیلی خوبی داشت
من کیک رو تو قالب 30*20 درست کردم و ارتفاعش 1 سانت شد، می تونم تو همون قالب دو برابر کنم مواد رو تا ارتفاعش بیشتر شه؟
یه سوال دیگه شما سایت مناسبی تو زمینه دکور کیک میشناسین که معرفیش کنین؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 19 آبان 1397، 07:16

سلام عزیزم،
این دستور رو تا سه برابر می تونید افزایش بدید، ولی در قالب 20 در 30 ارتفاع کیک باید حدود دو سانت می شد، مطمئنید آبگیری از پوره رو درست انجام دادید؟ این بار پوره کدو رو در الک بذارید، زیرش کاسه ای قرار بدید، روش رو با نایلون بپوشونید و یک شب تا صبح در یخچال بذارید آبِ اضافیش چکه کنه.
در کانال خانوم وفا فهرست رو ببینید مطالب زیاد و خوبی در مورد دکور گذاشتن https://t.me/elhamsugarartnew
ولی بهترین روش جستجوی ویدئوهای دکور در آپارات و یوتیوبه. در گوگل بزنید دکور کیک و فیلم ها رو تماشا کنید.

Farn00sh
چهارشنبه، 02 آبان 1397، 18:53

بهاره جون، به دادم ميرسى؟! كرم پنيرى كه درست كردم جارى تر از آب روان شده! زياد هم هم نزدم. فقط در حدى كه مخلوط شن با هم. فككردم با اضافه كردن آرد و هم زدن سفتش كنم. راه ديگه اى دارم؟؟!

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 02 آبان 1397، 19:34

سلام عزیزم،
یا همزنتون خیلی سریعه و حرارت میده یا موادتون گرم بوده به جای هم دمای محیط یا جنس پنیرتون بد بوده.
مواد رو بذارید اول از همه در یخچال خنک شه، روش کمی ژلاتین بپاشید، بن ماری کنید تا حدی که حل شه، اجازه بدید به دمای حیط برسه، کمی پودر قند بهش اضافه کنید و با همزن بزنید، حالا خامه قنادی فرم گرفته درست کنید، این مواد رو توش فولد کنید.

Farn00sh
يکشنبه، 06 آبان 1397، 15:01

خيلى ممنونم. درست شد! ٨ گرم ژلاتين رو با ٤٠ گرم آب خنك خيس كردم  بعد كه به حالت اسفنجى دراومد به روش بن مارى آب كردم ريختم تو كرم پنير و هم زدم گذاشتم يخچال و صبح استفاده كردم. خيلى خوب پايپ ميشد و شكل ميگرفت. مرسى واقعاً خيلى كمكم كردين. :*

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 06 آبان 1397، 16:04

چقدر خوشحالم که مشکل حل شد عزیزم ممنون اطلاع دادید

زینب خوانساری
پنجشنبه، 19 مهر 1397، 14:26

شف بهاره جان من مواد رو دوبرابر کردم.قالب میان تهی قطرش ۲۵ هست.خوبه؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 19 مهر 1397، 16:01

بله عزیزم عالیه موفق باشید

زینب خوانساری
پنجشنبه، 19 مهر 1397، 12:21

ببخشید زیاد سوال میکنم.اندازه هایی که برای قالب دادین منظورتون ارتفاعه قالبه یا قطرش؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 19 مهر 1397، 16:01

عزیزم در همه سایت ها و منابع اعدادی که برای قالب داده می شه، منظور قطر قالبه. اصلا قالبی با ارتفاع 20 سانت نداریم.

زینب خوانساری
پنجشنبه، 19 مهر 1397، 12:18

یه سوال دیگه عزیزم،میشه گردو هم داخلش استفاده کرد؟ اگر نیشه به چه میزان؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 19 مهر 1397، 16:00

بله عزیزم،
برای این مقدار دستور می تونید نصف پیمانه گردو بریزید. اول باید گردو رو تُست کنید، بعد خرد کنید و در آخر در مواد فولد کنید.
https://spbaking.com/recipes/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%88-%D8%A2%D8%B1%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%BA%D8%B2%D9%87%D8%A7-t10

زینب خوانساری
پنجشنبه، 19 مهر 1397، 11:43

سلام شف بهاره ی عزیزم.این کیک رو میشه بدون پنیر خامه ای درست کرد.منظورم اینه ساده باشه.ساده هم مزه ش خوبه؟ من میخوام به مقدار زیاد از این کیک درست کنم.میشه مواد رو دو یا سه برابر کنم،دوتا قالب هنزمان تو فر بزارم؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 19 مهر 1397، 15:58

سلام زینب جان،
این کیک بدون کرم پنیرخامه ای هم خوب می شه. بچه ها درست کردن راضی بودن. مواد رو می تونید دو برابر کنید، سه برابر رو پیشنهاد نمی کنم. دو قالب هم می تونید همزمان در فر بذارید.

عاطفه
پنجشنبه، 19 مهر 1397، 03:45

سلام بهاره جان
اگه تو این رسپی نمک رو فراموش کنیم بریزیم چی میشه ؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 19 مهر 1397، 05:49

سلام عزیزم،
مشکلی پیش نمیاد. نمک کیک رو موندگارتر و کیفیت طعم ها رو بهتر می کنه

عاطفه
شنبه، 08 ارديبهشت 1397، 19:39

بهاره جان اگه رسپی رو دوبرابر کنم
چه قالبی مناسبه
توی همون مربعی 20 میشه ریخت

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 08 ارديبهشت 1397، 20:31

عاطفه جان از اونجائیکه بافت کیک مرطوبه بهتره اگر می خواید دو برابر کنید از قالب میان تهی استفاده کنید یا قالب 23 که یه موقع خدایی نکرده شِفته نشه. البته اگر فر برقیِ خوب دارید ممکنه در همون قالب هم خوب در بیاد.

Saraizd
يکشنبه، 10 دی 1396، 10:25

سلام بهاره خانوم. این کیک فوق العاده راحت تهیه شد. اما اصلا باورم نمیشد بافتی به این پوکی و نرمی داشته باشه. خیلی عالی بود‌. ممنون

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 10 دی 1396، 11:15

سلام عزیزم،
چقدر عالی که دوست داشتید ممنون از پیغام پرمحبتتون
موفق باشید

مامان نیما و پارسا
يکشنبه، 28 آذر 1395، 05:13

با سلام و ارادت  بهاره جون ممکنه طرز درست کردن این هویج های تزیینی  رو به ما اموزش بدید.متشکرم

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 28 آذر 1395، 05:51

این هویج رو با فوندانت درست کردن و روی کیک قرار دادن. از اونجائیکه کار با فوندانت یک رشته ی تخصصی و پر نکتست فعلا در آموزش های سایت نمی گنجه. ایشالا بعد از اتمام آموزش های پایه ای

مامان نیما و پارسا
سه شنبه، 16 آذر 1395، 10:55

شف بهاره عزیزم ممکنه دستور کیک هویج را هم اموزش بدید.واقعا از نکات خوب و دقت و حوصله زیاد شما متشکرم امیدوارم همیشه ایام بکام باشد.

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 16 آذر 1395، 11:01

دستور کاپ کیک هویجی که توی سایت موجوده، کیک هویج بوده که من به صورت کاپ کیک درست کردم و همون رو می تونید توی قالب کیک بریزید. ولی چشم حتما یک پست هم مجزا به کیک هویج اختصاص می دم.

مامان نیما و پارسا
سه شنبه، 16 آذر 1395، 07:45

سلام استاد گرامی دو تا سوال دارم
1- ایا میشه بجای کدو از پوره سایر میوه ها مثل موز توت فرنگی یا هویج استفاده کرد؟
2- چطوری میشه کرم پنیر را کاکایویی یا شکلاتی کرد ؟
ممنون شاد باشید

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 16 آذر 1395، 10:51

با سلام و تشکر از توجه شما به دستورها، عزیزم در جواب سوال اول باید بگم که متاسفانه بافت کدو حلوایی خیلی با بقیه ی میوه ها متفاوته و دستورهای کدو حلوایی قابل جایگزینی نیستن. برای شکلاتی کردن کرم پنیر خامه ای شما به راحتی می تونید یک تا دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو رو همراه با پودر قند الک کنید و به مواد اضافه کنید.

معصومه خزائی
يکشنبه، 02 آبان 1395، 12:18

شف بهاره جان میشه کرم پنیر خامه ای رو ماسوره زد؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 02 آبان 1395، 14:33

آره عزیزم مثل خامه می تونید ماسوره بزنید و مدل بدید

نویسنده

بهاره وحید

با چند تا مواد اولیه ی ساده و یه رسپی دقیق می شه خونه رو پر از بوی خوش شیرینی کرد و از اون مهمتر، همه رو دور هم جمع کرد و لبخند رو لب هاشون نشوند. رسپی ها از سایت های معتبر جمع آوری شدن و بارها پخته و تست شدن!

پستهای مرتبط
کنفی میوه
Fruits confits
کیک
چیزکیک هلو
کیک
مدلن
Madeleines de Pierre Hermé
کیک
مافین آلبالو
کیک
رولت طرح دار
با خامه شکلاتی
کیک