مافین دبل چاکلت

بهاره وحید

مافین دبل چاکلت

مافین شکلاتی
چهارشنبه، 17 مهر 1398، 15:21   مشاهده: 18,427

برو به رسپی دستپخت های کاربران

دستورات شروع مدرسه Back To School Recipes

قبلا در پست کیک صبحانه در مورد دستورات "شروع سال تحصیلی" توضیح دادم و می دونید که این نوع دسته بندیِ مناسبتی، در منابع حرفه ای و آکادمیک جایگاهی نداره ولی در دنیای مجازی و بین بلاگرهای غذایی Food bloggers بسیار محبوب و برای کاربران هم کاربردیه، به همین دلیل من هم در سایت برای مناسبت ها، آموزشی در نظر میگیرم. 
"دستورات شروع مدرسه"  ساده، سریع و متناسب با ذائقه کودکانه و طوری طراحی شده که مادرها بتونن با مواد اولیه خونگی و بدون داشتن مهارت خاص، اون ها رو در منزل تهیه و برای صبحانه، تغذیه مدرسه یا عصرانه بچه های عزیزشون سرو کنن. 
کیک و نون های ساده صبحانه، مافین ها و کاپ کیک ها از گزینه های محبوب دستورات شروع سال تحصیلی هستن که از این دسته دستورها تا امروز آموزش کیک صبحانه، کیک کره ای ساده، کاپ کیک وانیلی، نان گیسو، مافین سیب و مافین پرتقال در سایت گذاشته شده. در این پست هم مافین دبل چاکلت که بسیار ساده و خوشمزست و بدون همزن هم قابل آماده کردنه رو یاد میگیرید. 


منبع عکس: https://www.festfoods.com/blog/top-10-back-school-recipes

نکات پخت مافین: 
  • درسته که در روند آماده کردن مافین، هیچ تکنیکی خاصی در هم زدن مواد (کریمینگ، فولدینگ، فومینگ...) به کار نمی ره، اما مهم ترین نکته در پخت این شیرینی، مخلوط کردنِ مواد به میزان کافیه یعنی نه زیاد و نه کم! در واقع تفاوت بین مافین هایی با بافت لطیف و سبک با مافین های فشرده، لاستیکی با تونل های بزرگِ هوا، فقط و فقط در مدت زمان هم زدنه. پروتئین های آرد (گلوتن) بعد از مخلوط شدن با مواد تَر، ایجاد شبکه ای میکنن که برای تشکیل و استحکام بافت مافین لازمه. اما هم زدن بیش از حد، رشته های گلوتن رو عریض، قوی و سفت تر از چیزیکه مدنظره می کنه که نتیجه تشکیل مافینی با بافت زبر و سنگین و بدون توانِ پف کردنِ کافیه. ضمن اینکه حباب های هوا در این رشته ها گیر افتاده و تونل های دراز هوا رو به جای حفره های کوچک تشکیل میدن. برای هم نزدن زیاد، اگر مواد رو با لیسک مخلوط می کنید، تمرین کنید که در ده تا پونزده حرکت مواد خشک و تر رو با هم یکدست کنید. اگر از همزن استفاده می کنید، بیست ثانیه مخلوط کردن کافیه.

  • همونطور که در پست "تفاوت کاپ کیک و مافین" توضیح دادم، مافین در واقع نون سریع کوچکه و بافتی مستحکم تر از کیک داره و در دمایی بالاتر پخته میشه. به دلیل دمای بالاتر، ترک خوردنِ رویه مافین طبیعیه و از فاکتورهای زیباییش محسوب میشه، از طرفی بالا اومدن و قُله ای شدن مافین هم اون رو جذاب تر می کنه. پس اگر دوست دارید مافین هایی قُله ای داشته باشید، به دلیل استحکام بیشتر مایه مافین، می تونید کپسول ها رو به جای دو سوم، تا سه چهارم پُر کنید، تا در زمان پخت بالاتر از سطح سینی بیاد و قُله تشکیل شه.  

منبع عکس: https://www.myrecipes.com/recipe/chocolate-chocolate-muffins

  • در مورد سایزهای مختلف سینی های حفره دار (کاپ کیک و مافین) در پست قالب ها توضیح دادم. مایه مافین رو می تونید هم در سینی 12 تایی استاندارد کاپ کیک، هم در سینی های بزرگ تر بپزید. از مزایای مافین نه تنها راحتی و سرعت پخت، بلکه عدم نیاز به ابزاری مثل همزن و قالبه، یعنی اگر سینی کاپ کیک ندارید، می تونید از لوازم قنادی ها کپسول های مقوایی سفتِ مخصوصِ مافین تهیه کنید و روی سینی شیرینی پزی بچینید و مایه مافین رو در اون ها بریزید.
 

منبع عکس: https://fr.aliexpress.com/item/32537209666.html

  • اگر خواستید از سینی کاپ کیک /مافین بدون کپسولِ کاغذی (لاینر) استفاده کنید، برای نچسبیدن مافین ها، ابتدا باید سینی رو شسته و تمیز و بعد کاملا خشک کنید و در انتها حفره های سینی رو با "اسپری جدا کننده" چرب کنید. موقع زدن اسپری دقت کنید که حفره ها بطور یکسان و مساوی چرب شن، ضمن اینکه چربی بیش از حد باعث جمع شدن مافین ها به داخل و بالا نیومدنشون میشه. اگر با رعایت این نکات باز مافین ها به سینی چسبید، به معنی عدم پخت کافیه و باید طولانی تر در فر می موندن. البته ساده تره که از کپسول های کاغذی استفاده کنید، این رو بدونید که وقتی مافین ها  تازه از فر خارج شدن، به کپسول ها می چسبن، اما بعد از رسیدن به دمای محیط به راحتی جدا می شن. 

  • مافین با تمام سادگیش مثل بقیه دستورها نیاز به دمای دقیق داره، دمای کمتر باعث مغزپخت نشدن بافت میانی، پف کردن مافین به سمت اطراف به جای قله ای شدن، بافت خیس و سنگین و عدم پف کافی می شه. از طرفی دمای زیاد باعث بسته شدن سریع رویه و در نتیجه پف ناهمگون، رویه سفت و خشک و بافت زبر میشه. پس حتما از دقت دما مطمئن باشید و یادتون باشه که فرهای متفاوت، تنظیم های مختلفی دارن. 


منبع: https://www.joyofbaking.com/muffins/ChocolateMuffins.html

مواد لازم: 
تخم مرغ  (هم دمای محیط): دو عدد 
کره آب شده (هم دمای محیط) : صد گرم 
باترمیلک (هم دمای محیط): یک پیمانه (240 گرم) 
آرد: یک و سه چهارم پیمانه ( 225 گرم)
پودر کاکائو: دو سوم پیمانه (60 گرم)
شکر سفید: یک دوم پیمانه(100 گرم) 
شکر قهوه ای: یک دوم پیمانه (105 گرم)
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر: یک و سه چهارم قاشق چایخوری
جوش شیرین: یک دوم قاشق چایخوری
نمک: یک هشتم قاشق چایخوری 
شکلات خرد شده یا شکلات چیپسی: سه چهارم پیمانه (130 گرم)


مواد لازم رو آماده کنید و روی میز کار بذارید. برای اطلاع از نحوه صحیح استفاده از پیمانه های اندازه گیری به این پست مراجعه کنید، این رو بدونید که برای اندازه گیری مواد اولیه باید از "پیمانه ها و قاشق های استاندارد شیرینی پزی" استفاده کنید. 
  • برای اندازه گیری آرد، ظرف یا پاکت آرد رو با قاشق هم بزنید، پیمانه ها رو با قاشق پر کنید و سر پیمانه رو صاف کنید. آرد اندازه گیری شده رو حتما دو بار الک کنید. 
  • برای این دستور می تونید از کره حیوانی (کره صبحانه) یا کره گیاهی سوپرمارکتی (مارگارین) یا مخلوط هر دو استفاده کنید. دقت کنید که کره سنتی، کره لاکتیکی، کره کم چرب، روغن جامد و روغن صاف قابل استفاده نیستند. 
  • در این وبسایت در صورت نیاز به شکر دانه ریز، در طول آموزش به پالس کردن شکر اشاره میشه. پس در این دستور و باقی آموزش هایی که این مرحله گفته نشده، شکر رو بصورت عادی در مواد بریزید. می تونید
  • از اونجایی که شکر قهوه ای با تنوع ایرانی و خارجی در سوپرمارکت ها و لوازم قنادی ها به وفور پیدا می شه و در دسترسه، شکر قهوه ای رو با شکر سفید جایگزین نکنید. چرا که این دو شکر خصوصیات متفاوتی دارند و جایگزینی، باعث تغییر بافت می شه. از شکر قهوه ای روشن یا تیره به دلخواه استفاده کنید. 



یکی از مواد اولیه این دستور، باترمیلکه که به راحتی در منزل آماده می شه، پس با شنیدن نام باترمیلک از تهیه این مافین صرفنظر نکنید.
در مورد باترمیلک، خواصش و چهار روش تهیه اون در این پست توضیح دادم و می تونید به دلخواه از هر کدوم از روش های گفته شده استفاده کنید. من همیشه باترمیلک رو از ترکیب شیر و سرکه سفید درست می کنم. منظور از سرکه سفید، سرکه کارخونه ای و بی رنگِ موجود در سوپرمارکت هاست.برای آماده کردن باترمیلک، یک پیمانه شیر رو اندازه گیری کنید و در کاسه ای بریزید. می تونید از شیر هم دمای محیط استفاده کنید یا کاسه شیر رو سه دقیقه روی بخار آب قرار بدید تا ولرم شه. شیر ولرم زودتر به باترمیلک تبدیل می شه (حواستون باشه که منظور از ولرم دمائیه که برای دست قابل تحمله).
حالا یک قاشق غذاخوری سرکه سفید روی شیر بریزید و به مدت ده دقیقه به همون صورت در دمای محیط بذارید. بعد از اضافه کردن سرکه و تا پایان این ده دقیقه نه شیر رو هم بزنید و نه کاسه رو تکون بدید. 



بعد از این مدت می بینید روی شیر حالت بریده و تکه ای می شه، این همون باترمیلکه. حالا شیر رو هم بزنید و تا زمان استفاده اجازه بدید در دمای محیط بمونه. 



مراحل مخلوط کردن مواد در مافین ها بسیار ساده و ابتدائیه، مواد خشک با هم و مواد تر با هم مخلوط و بعد به هم اضافه می شه. در تهیه مافین، معمولا چربی یکی از مواد تَر محسوب میشه و اگر مثل کره از نوع جامده باید آب شه. کره رو اندازه گیری کنید، در کاسه ای بریزید و در مایکروویو یا روی بخار، آب کنید .اگر عجله دارید و کره رو روی حرارت مستقیم می ذارید دقت کنید نجوشه. کره آب شده رو روی میز کار بذارید تا به دمای محیط برسه. 

فر روی 190 درجه سانتی گراد، معادل 375 درجه فارنهایت یا درجه 5 فر روشن کنید تا گرم شه. 
برای تهیه مافین می تونید در سینی کاپ کیک 12 عدد کپسول کاغذی بندازید. یا می تونید هشت عدد کپسول مقوایی سفت رو روی سینی شیرینی پزی بچینید و آماده بذارید. 



به دستورهایی دبل چاکلت گفته می شه که علاوه بر پودر کاکائو، از شکلات هم در اون ها استفاده شه. برای شکلاتِ دستور به دلخواه می تونید شکلات چیپسی یا شکلات خرد شده بریزید. شکلات خرد شده بعد از پخت و تا زمانیکه مافین سرد نشده، به شکل مذابه و بافت لطیف تر و نرم تری ایجاد می کنه، شکلات چیپسی فقط طعم دهنده بوده و بافتی ایجاد نمی کنه. اگر از شکلات چیپسی استفاده می کنید، اون رو اندازه گیری کنید و کنار بذارید و اگر شکلات خرد شده مد نظرتونه، شکلات رو با چاقو خرد کنید. 



آرد رو اندازه گیری و الک کنید و در کاسه بزرگی بریزید، پودر کاکائوی اندازه گیری و الک شده رو به آرد اضافه کنید و در انتها بیکینگ پودر و جوش شیرین رو هم روی مخلوط آرد و پودر کاکائو بریزید.  حالا مواد خشک رو خوب ویسک و یک دور با هم الک کنید. الک کردن پف دهنده ها با آرد ها باعث پخش شدن مساوی مواد پف دهنده و نیاز کمتر به هم زدن در انتها میشه ضمن اینکه مافین ها بافت یکدست تری پیدا می کنن. 



بعد از الک کردن، مواد خشک رو به کاسه بزرگ برگردونید و شکر سفید و شکر قهوه ای رو بهش اضافه و مواد رو خوب ویسک کنید تا یکدست شه. 

 

در کاسه ای دیگه مواد تَر رو با هم مخلوط کنید، ابتدا تخم مرغ ها رو در کاسه بشکنید، وانیل رو اضافه کنید و با چنگال فقط تا حدی بزنید که بافت تخم مرغ ها باز شه. باترمیلک رو هم بزنید و روی تخم مرغ ها بریزید و در آخر کره آب شده و هم دمای محیط رو اضافه کنید. مواد رو با ویسک یا چنگال خوب هم بزنید تا یکدست شه. 



وسط کاسه مواد خشک، گودی ایجاد کرده و مواد تَر رو روش بریزید. 



مایه مافین را با لیسک فقط و فقط تا جایی فولد کنید که رگه های مواد خشک دیده نشه. اگر براتون سخته و اولین سرعت همزنِ برقیتون کُنده، می تونید مواد رو با کندترین دور همزن به مدت بیست ثانیه مخلوط کنید. 



مایه مافین، معمولا سفت و کمی کشسانه. 



شکلا چیپسی یا شکلات خرد شده رو روی مایه مافین بریزید و فولد کنید. 



بسته به سلیقه، کپسول ها رو تا دو سوم یا سه چهارم با مواد پُر کنید و سینی رو در فر گرم شده قرار بدید. اگر مافین ها رو در کپسول کاپ کیک میپزید، بعد از 20 دقیقه و اگر در کپسول های مقوایی مافین میپزید، بعد از بیست و پنج دقیقه چک کنید. زمانیکه سیخ چوبی از وسط مافین ها تمیز در اومد یعنی پخت کافیه، دقت کنید که شکلات مذاب رو با مواد نپخته اشتباه نگیرید. بعد از اتمام پخت سینی رو روی توری خنک کننده بذارید. 



از نکات مهم پخت مافین، خارج کردن به موقع اون ها از سینیه. حتما بعد از پنج دقیقه مافین ها رو از سینی خارج کنید و به تنهایی روی توری بچینید. سینی مافین تا مدت ها حرارت رو در خودش نگه میداره و خنک کردن مافین ها در سینی باعث میشه روند پخت ادامه پیدا کنه که ایجاد خشکی در بافت مافین ها می کنه. 
مافین ها رو بعد از رسیدن به دمای محیط در ظرف دردار بذارید و در فصل سرما در محیط خونه و در فصل گرما در یخچال نگهداری کنید، این مافین ها تا پنج روز موندگارن.


دستپخت های همراهان سایت
zohrehjooni
شنبه، 18 آذر 1402، 12:39

وای بر من ،،🙀💔
مواد رو نصف کردم و شکلات هم نریختم چهارتا کپسول رو تا 3/4 پر کردم و رفت توو توستر اما همشون سر ریز شد و سیخ چوبی هم تازه بعد از 35 دقیقه تمیز اومد بیرون. ناگفته نماند اولش که کپسولها رو گذاشتم داخل توستر المنت بالا و پایین روشن بود و دما 180نشون میداد که من همینکه مواد رو داخل گذاشتم المنت بالا خاموش کردم چون طبقه بالا گذاشته بودم و فاصلش با کپسولها دوسه سانت بود و مطمعن بودم رویه میسوزه اما همینکه المنت بالا رو خاموش کردم دماسنج اومد پایین و رو 155 فیکس شد. دمای پایین باعث این اوضاع افتضاح شد درسته بهاره جون؟؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 18 آذر 1402، 14:35

سلام عزیزم،
خیلی متاسفم اینطوری شد، وقتی دما بالاست، به کمک حرارت مواد به سمت بالا حرکت می کنه، قله ای می شه، ترک می خوره و بخار ازش خارج می شه، وقتی دما کم باشه زور نداره و به این شکل درمیاد.

zohrehjooni
شنبه، 18 آذر 1402، 14:52

الان که کامنتا رو خوندم، شک کردم که شایدم دماسنجم خرابه و دما رو پایین نشون میداد!؟ اما من دماسنج رو دو سه ماه پیش خریدم و به توصیه شما پرستیژ.
آون تسترم ایرانیه( رویال کینگ) در حالیکه گذاشته بودمش رو آخرین درجه ای که داره یعنی 220 سانتیگراد  اما پرستیژ 155-160 رو نشون میداد!!  میشه اینهمه اختلاف؟!!
بهاره جون راهی هست دماسنجم رو تست کنم؟؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 18 آذر 1402، 15:22

عزیزم توستر چه تنظیم هایی داره؟

zohrehjooni
شنبه، 18 آذر 1402، 15:50

المنت بالا به تنهایی، المنت پایین به تنهایی ، یا هر دو باهم و فن هم  که میشه کلا خاموش یا با یکی از این سه حالت روشن باشه( وقتی فن رو روشن میکنم احتمالا از بیرون خوا رو میکشه به داخل چون دماسنج رو هر دمایی فیکس باشه فن رو که روشن کنم دماسنج ۱۰ درجه میاد پایین و فیکس میشه). از طرفی خود توستر روش عکس یه کاپ کیک یا حالا شاید مافین  کشیده پیشنهاد داده ۲۰۰ درجه ۲۰ دقیقه. ولی وقتی میذاری ۲۰۰ درجه اونوقت پرستیژ ۱۴۵-۱۵۰ نشون میده!البته دمای پرستیژ و دمایی که روی خوده توستر تنظیم میکنم فقط در صورتی مساوی هستن که همزمان المنت بالا و پایین روشن باشه. ولی مشکل اینجاس که المنت بالا وقتی روشنه سریع روی کیک رو کراست میبنده قبل از این که زمان پخت کامل شده باشه.
ببخشید سرتونو درد آوردم.
ولی واقعن سوالم اینجاس سر رفتن مال دمای زیاده یا کم؟ اگر دما زیاد بوده و سر رفته پس چرا بعد از ۲۵ دقیقه هنوز مواد به سیخ چوبی میچسبید و مجبور شدم ۱۰ دقیقه بیشتر بپزمش تا سیخ تمیز دربیاد
 

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 18 آذر 1402، 15:54

زهره جون عزیزم فکر کنم پیام قبلی رو درست نخوندید، نوشتم از دمای کمه، ما در مافین ها دنبال دمای بالا هستیم، که به کمک دما مواد به سمت بالا و قله بیاد ولی برای شما چون دما کم بوده، به جای قله ای شدن سر ریز شده پس دما کم بوده، برای توستر بهتره از المنت بالا و پایین استفاده شه.

zohrehjooni
شنبه، 18 آذر 1402، 17:05

من گیج شدم آخه.
توو دستپختهای کاربران به خانم هما ( مهر 98 ) و همچنین کاربری با نام MH ( بهمن 98 ) فرمودین  که دمای فر خیلی داغ بوده و رویه قبل از قله ای شدن بسته و مواد از کناره ها سرریز شده!

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 18 آذر 1402، 17:35

آره عزیزم دمای انقدر کم یعنی 150 درجه زور کافی نمی ده این مافین بیاد بالا، کم کم رویه بسته می شه و قسمت های نپخته سرریز می شه. همچنین دمای خیلی زیاد باز رویه ضخیم و زود می بنده و سرریز می شه. ولی در مورد شما دما خیلی کم بوده، 40 درجه خییییییییییییییلیه برای همین دیر پخته.

Nazika
يکشنبه، 27 فروردين 1402، 17:20

سلام خدمت شما استاد عزيز و دوست داشتني❤️ مافين من با دستور بي نظير شما با طعم و بافت عالي🙏🏻🙏🏻❤️❤️❤️

Nazika
يکشنبه، 27 فروردين 1402، 17:27

سلام مجدد! من عكس هم فرستادم ولي نميدونم چرا اينجا نمايش داده نشده!

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 27 فروردين 1402، 17:29

سلام عزیزم،
عکس ها بعد از تائید نمایش داده می شند عزیزم، مافین هاتون بسیار عالی شده چقدر هم رویه قله ای و کافی شاپی پیدا کردن، واقعا آفرین بهتون و ممنون از عکس

آذر دخت
دوشنبه، 21 فروردين 1402، 21:31

سلام خدمت خانم وحید عزیز
تشکر از شما بابت آموزش این مافین خوشمزه و عالی❤😘🙏

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 22 فروردين 1402، 12:39

سلام عزیزم،
آفرین بهتون عالی شده، نوش جونتون و ممنون از عکس

fafa. heydari
پنجشنبه، 03 آذر 1401، 18:49

سلام عزیزم. بهاره جون قبل این مافین کیک یزدی درست کردم طبق دستور، طعمش عالی بود ولی مشکلم این بود که انگار ریخته بود اطراف قالب طوری که مجبور شدم سرش رو با چاقو جدا کنم بعد خود کاپ کیک ها رو دربیارم. ظاهرش خورد و زشت شد، متاسفانه عکس نگرفتم بفرستم تا راحتر منظورمو بفهمونم. بنظرت مشکل کارم چی بوده که برای بار بعد برطرفش کنم؟
مافین دبل چاکلت عالی بود. مرسی عزیزم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 04 آذر 1401، 05:54

سلام عزیزم،
مافین هاتون عالی شده واقعا آفرین بر شما و ممنون از عکس زیبا.
در مورد کیک یزدی نود درصد متهم دماست. دماسنج دارید؟

fafa. heydari
جمعه، 04 آذر 1401، 07:58

نه عزیزم فرم برقیه. دماسنج نگرفتم. لازمه که بگیرم؟
ممکنه بخاطر این باشه که تخم مرغ و اردم سرد بوده باشه. اخه از یخچال که دراوردم بلافاصله استفاده کردم؟

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 04 آذر 1401، 08:09

مواد حتما باید هم دمای محیط باشه که یکدست مخلوط شه. فر برقیتون چه مارکیه عزیزم؟

fafa. heydari
جمعه، 04 آذر 1401، 17:17

اخوان عزیزم.

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 05 آذر 1401، 05:58

عزیزم مواد رو این بار هم دما استفاده کنید و دمای فر رو ده درجه کم کنید احتمالا درست می شه.

Mahsa.Nahid
جمعه، 09 ارديبهشت 1401، 08:38

سلام، مافینهای بی نظیر رو با دستور بی‌نظیرتر شما درست کردم. با شکلات تخته‌ای لینت ۹۰ درصد. نگم از عطر فوق‌العاده‌شون. شیرینی ملایم و کاملا باب طبع خودم که همه چیز رو در کم شیرین‌ترین حالت ممکن دوست دارم. مرسی که تجربیات و آزمون و خطاها رو جای ما انجام میدید و شسته و رُفته در اختیار ما میذارید این دستورهای بی نقص رو.

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 09 ارديبهشت 1401، 13:56

سلام به روی ماهتون،
خیلی خوشحالم که پسندیدید، عالی هم شده، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

ashkanbvn
سه شنبه، 05 بهمن 1400، 18:22

درود ، ممنون از شما خانم وحید گرامی بخاطر این دستورپخت ساده و خوشمزه

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 05 بهمن 1400، 18:40

چقدر عالی و بی نقص
آفرین به شما و ممنون از عکس

Sobhanhudson
يکشنبه، 05 دی 1400، 22:25

مافین های من با رسپی شما😍ممنون از توضیحات عالی و بدون نقص

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 06 دی 1400، 09:24

سلام عزیزم،
واقعا عالی شدن حرف ندارید نوش جون و ممنون از عکس

arashzol
پنجشنبه، 07 مرداد 1400، 12:40

سلام باز هم ممنون از راهنمایی‌های خوبتون. 😋

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 07 مرداد 1400، 15:11

سلام عزیزم،
بسیار عالی شده نوش جونتون و ممنون از عکس

sunny
شنبه، 01 خرداد 1400، 09:06

سلام به بهاره جون عزيزم،استاد نازنينم❤️عزيز دلم اينم مافين دبل چاكلت من با رسپي و توضيحات عالي و جامع شما.بسياااار خوشمزه بود.
مثل هميشه يك دنيا تشكر و عشق تقديم شما🙏❤️

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 01 خرداد 1400، 13:46

سلام عزیزم،
خیلی عالیه قله ای و بی نقص شدن، نوش جونتون و ممنون از عکس

venus
يکشنبه، 19 بهمن 1399، 13:57

سلام و عرض ادب
من با این دستور کیک جنگل سیاه رو درست کردم. همه چیز عالی بود سپاس. تنها مشکل خشک بودن بافت کیک بود. نمی دونم ذات این کیک هست یا اشکال از عملکرد منه.
یکبار هم بابت دستور دیگه ای در اینستا مزاحمتون شدم. از چند بلاگر و سایت با عنوان شف و استاد یاد کردید. بنظر بنده اونها باید پیش شما درس پس بدن. واقعا دستوراتتون کامل و جامع هستن. سپاس دوباره

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 19 بهمن 1399، 16:16

سلام عزیزم،
کیکتون بسیار زیبا و حرفه ای شده، اما در مورد خشکی دو علت می تونه داشته باشه یکی اینکه مافین ها مثل کاپ کیک ها به راحتی قابلیت کیک شدن ندارن و بافتشون کمی بهم می ریزه، علت دوم اینه که برای تبدیلشون به کیک باید دما رو کاهش بدید و زمان رو افزایش بدید که ممکنه در این کار هم دچار خطا شده باشید.

venus
دوشنبه، 20 بهمن 1399، 10:35

ممنون از راهنماییتون. انشالله دفعه بعد، فرمایش شما رو لحاظ می کنم. و اگر دوباره مشکلی بود مصدع اوقات خواهم شد.

Ala
جمعه، 28 آذر 1399، 09:47

سلام بهاره جون
من این مافین هارو توی قابلمه درست کردم که بسیارخوش طعم بودولی نمیدونم چراازیه طرف پف کرده وبالااومده.

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 28 آذر 1399، 15:58

سلام عزیزم،
خوب پخش نشدن بیکینگ پودر و جوش شیرین، خوب هم نزدن مواد و دمای نا همگون باعث این مشکل می شه.

elahe.ta
دوشنبه، 03 شهریور 1399، 20:15

استادجان سلام،استاد من مافینو درست کردم خیلی خوب و خوشمزه بود فقط چندتا سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنیدمیشه مافینو بدون فر درست کرد؟؟امکانش هست شکلاتو بعداز ریختن مخلوط داخل کپسول روش بریزیم یعنی فرو کنیم داخلش ؟؟آخه احساس میکنم میره ته کپسول و سوال آخرم اینکه میشه به جای شکرقهوه ای شکر سفید بریزیم یعنی شکر قهوه ای رو حذف کنم؟؟استاد این دفعه شکلات مارک بهتر گرفتم تا باهاش درست کنم آخه دفعه قبل احساس میکردم منسجم نیست یعنی دوقسمت میشد بافتش خوب بود ولی کاغذو که برمیداشتم یه دست بیرون نمیومد گفتم شاید بخاطر شکلات باشه..ببخشیددد پرحرفی کردم

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 04 شهریور 1399، 06:49

سلام عزیزم،
من تا حالا بدون فر امتحان نکردم نمی تونم راهنماییتون کنم.
شکلات رو اگر درست خرد کنید ته کپسول نمی ره اگر فرو کنید داخل ممکنه بافتش بهم بریزه.
در این دستور استثنائا می تونید شکر قهوه ای رو با شکر سفید جایگزین کنید.
عدم انسجام مال نوع بیکینگ پودر و جوش شیرینه این بار سر خالی بریزید. 

zohreh74
سه شنبه، 28 مرداد 1399، 21:22

سلام بهاره جان مافین من یه مقدار کم سفت بود کلا مدلش اینطوریه یا اینکه مافین من مشکل داشته ؟مواد رو به اندازه هم زدم و از دما سنج فر هم استفاده کردم

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 29 مرداد 1399، 07:17

سلام عزیزم،
نباید سفت باشه از تازگی جوش شیرین و بیکینگ پودرتون مطمئنید؟ آردتون آرد نون نبود که؟

zohreh74
چهارشنبه، 29 مرداد 1399، 11:35

از آرد 3صفر استفاده کردم جوش شیرینم اولین بار بود ازش استفاده میکردم

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 29 مرداد 1399، 18:23

عزیزم این بار دما رو ده درجه کمتر بذارید که خشک نشه متاسفانه مورد دیگه ای به ذهنم نمی رسه.

mansoureh
جمعه، 17 مرداد 1399، 15:23

سلام عیدتون مبارک.
ممنون بابت دستور

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 17 مرداد 1399، 17:01

عید شما هم مبارک، به به عالی شده عجب مافین هایی نوش جونتون

Zahrar86
چهارشنبه، 01 مرداد 1399، 18:34

سلام، وقتتون بخیر
من سایتتون رو خیلی وقته نگاه میکنم ولی این اولین کیکی هست که با دستور شما پختم‌. چند تا سوال داشتم، یک اینکه همونطور که تو عکس مشخصه روی کیک من خیس هست، من قبلا هم هر وقت کیک میپختم (با یه فر گازی قدیمی و الان با اون توستر ۳۲ لیتری داتیس) روی کیکم خیس میموند، کلا حس میکنم کیکام بافتشونم خیسه یکم. الان با این اون توستر پنج دقیقه‌ی اخر بالا رو هم روشن میکنم که این بار یادم رفت. میخوام بدونم علت این خیس موندن کلا چیه؟؟ چون تو فر گازی هم اینطوری میشد کیکای ساده‌ای که میپختم البته هم به دمای فر گازی و هم به دمای این اون توستر شک دارم. بعد سوال بعدیم اینه که من شکر قهوه‌ای که خریده بودم کاملا دونه‌های درشت داشت و دیدم روش نوشته شکر قهوه‌ای کریستالی، این شکر مدنظر این دستور نبود؟؟
و سوال اخر در جواب دوستان گفته بودید که علت سر رفتن کیک میتونه زیاد بودن دما باشه، ولی در توضیحات اولیه گفته بودید دمای کم باعث پف کردن مافین به اطراف میشه، من الان  گیج شدم یکم، مگه سر رفتن یجورایی همون پف کردن به اطراف نیست؟ من نفهمیدم دمای بالا باعثشه یا دمای کم؟؟ علت ترک نخوردن مافین من هم همین تنظیم نبودن درسته دماست؟؟ با توجه به اینکه کلا مشکل رطوبت کیکام رو دارم ایا کلا دما رو کمتر از چیزی که باید میذارم؟؟

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 01 مرداد 1399، 20:39

سلام عزیزم،
1. خیسی برای دمای پایین فر، یا زمان کم پخته، حتما و حتما دماسنج فر تهیه کنید تا از دقت دما مطمئن شید، اگر از دقت دما مطمئن شدید و باز این مشکل رو داشتید این بار 5 دقیقه زمان رو افزایش بدید.
2. عزیزم در دستورهای شیرینی پزی شکر قهوه ای عادی که مرطوبه مدنظره اگر دانه درشت مدنظر باشه ذکر می شه.
3. عزیزم سر رفت با پف کردن به اطراف فرق داره. سر رفتن یعنی یک طرف سرازیر می شه از کپسول میریزه، پف به اطراف یعنی یکدست و در همه جهت پف می کنه فقط جای اینکه بالا بیاد دور سینی پف می کنه. کلا دما برای شما کم بوده که ترک هم نخورده حتما دماسنج تهیه کنید.

Sh.mhz
جمعه، 13 تیر 1399، 11:33

سلام استاد نازنین..دلتون شاد و تنتون سلامت...از خداوند بهترینهارو براتون آرزومندم...
چه مافین هایی شده بود...چه بافت خوبی..چه طعم عاااااااااالی...دست گلت درد نکنه بانو...ممنون که به فکر ما مبتدیها هستید و آموزش نکته به نکته میدید....

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 13 تیر 1399، 17:01

سلام عزیزم،
به به چقدر عالی شدن خیلی خوشحالم که از دستور راضی بودید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس زیباتون.

elahe.ta
دوشنبه، 02 تیر 1399، 03:01

سلام استاد میخواستم بپرسمدمیشه این دستورو نصف کرد ؟؟آخه من یه بار درست کردم برام زیاد امد ،اگر میشه نصف کرد میشه بگید وانیل و جوش شیرین و بیکینگ پودر چقدر میشه؟؟و یدونه تخم مرغ بزنم؟استاد یه سوال دیگه هم داشتم مبزان بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری همراه با سه چهارم قاشق چایخوری هستش؟؟میشه سه ال یک چهارم برداریم تا بشه سه چهارم ق چ؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 02 تیر 1399، 10:29

سلام عزیزم،
دستور رو می تونید نصف کنید و برای نصف کردن باید تک تک مواد رو تقسیم بر دو کنید. تخم مرغ دو عدده که نصف بشه می شه یک عدد.
وانیل یک چهارم قاشق چایخوریه تقسیم بر دو می شه یک هشتم
جوش شیرین یک دوم قاشق چایخوریه تقسیم بر دو می شه یک چهارم
بیکینگ پودر یک و سه چهارم قاشق چایخوریه. یک تقسیم بر دو می شه نیم، سه چهارم تقسیم بر دو می شه سه هشتم یعنی یک بار قاشق یک دوم رو پر کنید، سه بار قاشق یک هشتم.

محیا جهانبخش
سه شنبه، 30 ارديبهشت 1399، 19:42

سلام بهاره جان خواستم تشکر کنم ازت برای دستور پخت های بی نظیرت،خیلی با دقت توضیح دادی .چند تا از کیک هاتو درست کردم و همون اولین بار عالی شدن.
تا حالا همچین سایت خوبی ندیدم.
دست گلت درد نکنه

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 30 ارديبهشت 1399، 20:29

سلام عزیزم،
به به عجب مافینی شده، خیلی خوشحالم که از سایت راضی هستید، مافین هم نوش جونتون و ممنون از عکس

حانيه قوام
پنجشنبه، 11 ارديبهشت 1399، 13:28

سلام من مافين هام سرريز شدن و ترك هم نخوردن، با سولاردام ال جي كار ميكنم براي كيك هاي با دماي ١٨٠ روي ١٦٠ فر تنظيم ميكنم و خوب ميشه و براي اين كيك روي ١٧٠ گذاشتم. علتش ممنون ميشم توضيح بديد

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 11 ارديبهشت 1399، 13:44

سلام عزیزم،
مافین به یکی از دلایل زیر سر ریز می شه و ترک نمی خوره:
1. فعالیت زیاد بیکینگ پودر و جوش شیرین:  این بار هر دو رو سر خالی بریزید.
2. پر کردن بیش از حد کپسول ها: کپسول ها رو تا نیمه یا کمی بیشتر از نیمه پر کنید.
3. کم بودن دمای فر: اگر می تونید 5 درجه دما رو بیشتر بذارید.

مینو ۲۰
پنجشنبه، 11 ارديبهشت 1399، 06:08

استاد جانم این مافین ها عالی شدن، خیلی بافت خوبی دارند
من که عاشقشون شدم
خیلی هم راحت بود و بدون دردسر همزن
اگر بخوایم تو قالب معمولی گرد۲۳ سانت هم میتونیم درست کنیم؟
باز هم ممنونم ازتون که این همه بادقت برای ما مبتدی‌ها توضیح میدین. ای کاش دستور غذا هم میداشتین چون واقعا لازمه

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 11 ارديبهشت 1399، 06:32

سلام عزیزم،
مافین هاتون عالی شدن نوش جونتون باشه و ممنون از عکس. برای پخت مافین در قالب بهتره از قالب 20 استفاده کنید  فقط روش ترک میخوره و سطح صافی بهتون نمیده

مینو ۲۰
دوشنبه، 27 مرداد 1399، 02:53

استاد جانم اگه روغن جدا کننده نداشته باشیم و بخوایم تو خود قالب مافین بدون پوشش درست کنیم همون روغن جدا کننده‌ای که برای قالب‌های سیلکونی درست میکنیم رو بزنیم؟ یا کره کافیه؟
من تو قالب مافین مستقیم ریختم چندتاش خوب در اومد ولی چندتاش موقع درآوردن نصف شد :) البته فکر کنم باید صبر میکردم خنک میشد بعد درش میاوردم.
چون شما گفته بودین از قالب خارج کنیم که خشک نشه و پختش ادامه پیدا نکنه داغ داغ درش آوردم :)

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 27 مرداد 1399، 08:07

سلام عزیزم،
چرب کنید و بعد آردپاشی کنید راحت درمیاد

fateme5
شنبه، 30 فروردين 1399، 18:00

سلام ،من امشب مافین رو درست کردم و همه خوششون اومد،خیلی خیلی ممنونم از اموزش کامل و عالیتون، فقط یه سوال دارم  من با این مقدار مواد ۶تا مافین مثل عکس و یک مافین کوچیکتر درست کردم، این طبیعیه یا موادم کم اومده؟ من با ترازوی اشپزخانه اندازه کردم

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 30 فروردين 1399، 18:17

سلام عزیزم،
علت اینکه تعداد مافین های من بیشتره، کوچک تر بودن کپسول هاست و مواد شما کم نیومده.
مافین هاتون هم عالی شدن نوش جان و ممنون از عکس

آسمونی
سه شنبه، 12 فروردين 1399، 17:09

سلام استاد. وقتتون بخیر. این هم از مافین های من. البته من فر ندارم و این متفین ها رو داخل کیک پز درست کردم. شکر قهوه ایی هم نداشتم از شکر معمولی استفاده کردم. اگر امکان داره تاثیر شکر قهوه ایی در این مافین ها رو بفرمایید. خیلی خیلی ممنون از این سایت خوب و حرفه ایی و همچنین از دستورالعمل های خاص و بی نظیری که ارائه میدید برای ما.

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 12 فروردين 1399، 18:30

سلام عزیزم،
خیلی خوشحالم که انقدر علاقه مندید و بدون فر هم زحمت پخت این مافین ها رو کشیدید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس
شکر قهوه ای باعث مرطوب شدن بافت داخلی مافین ها می شه.

Fatima.khanomm
جمعه، 16 اسفند 1398، 21:12

سلام بهار جان من این مافین ها رو درست کردم. چندتا سوال دارم این رسپی واسه ۸ تا مافین بدون قالب هست واسه ۱۲ تا باید مواد رو یک و نیم برابر بکنم؟ چرا این بعضیشون پف کردن و بعضیشون نه و خراب شدن. دماسنج فر هم تهیه کردم و دمای فر ۱۹۰ درجه بود.  البته سینی فر رو وسط فر نذاشتم و دیگه هم در فرو باز نکردم که جا به جاش کنم.

Fatima.khanomm
جمعه، 16 اسفند 1398، 23:19

استاد یه سوال دیگه هم دارم از وقتی که بکینگ پودر رو اضافه می کنیم تا وقتی که مایع کیک رو داخل فر بذاریم چقدر وقت داریم؟ فقط ۱۰ دقیقه؟ من دستم کنده چون که بلد نیستم فقط ۱۰ دقیقه طول میکشه که کپسول ها رو مر کنم

Fatima.khanomm
جمعه، 16 اسفند 1398، 23:27

استاد در مورد یک و نیم برابر کردن مواد اولیه موادی مثل  بکینگ پودر که در این رسپی یک و سه چهارم قاشق چایخوری هست رو چطوری یک ونیم برابر کنم، کلا مواد اولیه ای که گرم ندارن و با قاشق چایخوری و یا غذاخوری مقدارشون مشخص میشه. سپاسگذارم

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 17 اسفند 1398، 08:40

سلام عزیزم،
1. در مورد فرو رفتن یا زمان پخت کم بوده و بیشتر باید در فر می مونده یا جنس بیکینگ پودرتون خوب نیست و پف کاذب ایجاد می کنه و باید عوض کنید.
2. برای 12 تا همونطور که خودتون گفتید باید مواد رو یک برابر و نیم کنید.
3. در مورد فعالیت بیکینگ پودر ده دقیقه تا یک ربع وقت دارید سعی کنید کم کم سرعتتون رو بالا ببرید.
4. در مورد بیکینگ پودر دو و یک دوم قاشق چایخوری بریزید. در مورد گرم هم می تونید با توجه به جدول داده شده در پست پیمانه ها تبدیل کنید.

Fatima.khanomm
شنبه، 17 اسفند 1398، 09:10

سپاسگذارم استاد

MH
يکشنبه، 06 بهمن 1398، 19:16

سلام
به عکس نگاه کنید.
چرا اتفاق افتاد؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 06 بهمن 1398، 21:15

فقط سرریز شده یا شفته هم شده؟ سرریز شدن یا مال زیاد پر کردن قالب مافینه، یعنی کپسول ها بیش از سه چهارم با مایه مافین پُر شده که با دقتی که دارید فکر نمی کنم مشکل از اینجا باشه. یا شکلاتتون مناسب نبوده، از شکلات کارات (موجود در لوازم قنادی ها) استفاده کنید کار باهاش بسیار آسونه. یا دمای فر بسیار بالا بوده رویه مافین ها قبل از قله ای شدن بسته و سفت شده و به این شکل مواد بیرون زده.

Nooshin
جمعه، 20 دی 1398، 19:26

خانم وحیدی عزیز این هم مافین دبل شکلات من با دستور پخت شما ک از نظر خودم عالی شده ممنون از سایت بسیار خوبتون

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 20 دی 1398، 21:13

به نظر منم عالیه عزیزم،
چقدر زحمت کشیدید نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

ملکه مریم
سه شنبه، 19 آذر 1398، 18:56

اینم مافینای من

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 19 آذر 1398، 19:28

سلام عزیزم،
به به مافین هاتون عالی شدن، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

مهدیه نوایی
شنبه، 09 آذر 1398، 18:05

سلام بهاره جان
از صمیم قلب براتون از خداوند سلامتی و سعادت میخوام،
سایت بسیار خوبی دارید.
من این کاپ کیک رو درست کردم، خیلی طعم اش عالی شده بود فقط اینکه کاپ کیکها پف نکردند و گود شده بودند، باید بگم که بجای ۶۰ گرم کاکائو ،۴۵ گرم کاکائو و ۱۵ گرم قهوه ریختم، میشه میزان کاکائو رو کمتر کرد؟ و یا بجای شکلات خرد شده از مغزها مثل بادام زمینی استفاده کرد؟ ویا بطور کلی شکلات چیپسی رو حذف کرد چون خیلی شیرین است؟
آیا میشه کلا بجای کاکائو قهوه ریخت؟؟؟
با اینکه کاپ کیکها در ظرف در بسته بودند اما یک روز بعد سفت شده بودند.
ممنونم از راهنمایی تون

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 09 آذر 1398، 20:21

سلام عزیزم،
منظورتون از قهوه، پودر قهوه تُرکه یا نسکافه؟ این دو تا خیلی عمکردشون با هم متفاوته. به من بگید کدوم مدنظرتونه نحوه استفاده رو بگم خدمتتون.
شکلات چیپسی هم قابل حذفه یا می تونید به جای شکلات چیپسی، شکلات تلخ خرد کنید و بریزید.
فرو رفتن کیک دلایل زیادی می تونه داشته باشه:

1. بیکینگ پودر کهنه یا خراب قدرت کافی برای پف کردن نداره ، که باعث می شه فقط قسمت های دور کیک به کمک دیواره پفشون باقی می مونه و وسط کیک فرو بره.
2. عدم اندازه گیری صحیح بیکینگ پودر و بیشتر بودنش، باعث می شه کیک پف کاذب داشته باشه که بعد از خارج شدن از فر وسطش یعنی قسمتی که تکیه به دیواره نداره فرو بره.  
3زمان بندی اشتباه و فاصله زیاد بین آماده کردن مایه کیک و گذاشتن کیک در فر، فعالیت بیکینگ پودر رو خنثی می کنه و کیک فرو میره.
4. باز کردن در فر حین پخت و قبل از تشکیل ساختار باعث فرو رفتن وسط کیک میشه.
5. عدم اندازه گیری صحیح مواد مرطوب و زیاد بودن رطوبت در وسط فرو می ره.
6. زیاد هم زدن باعث خشکی و بهم ریختن ساختار کیک می شه و فقط دور کیک به کمک دیواره ها قدرت پف دارن و وسط کیک فرو می ره.
7.در فرهای گازی حتما باید از دماسنج فر استفاده کنید، کم بودن دما باعث فرو رفتگی وسط می شه
8. داغ نبودن فر زمانیکه کیک رو داخلش میذارید هم باز همین مشکل رو ایجاد می کنه.

مهدیه نوایی
يکشنبه، 10 آذر 1398، 06:58

ممنون از راهنمایی خوبتون
دوباره سعی ام رو می کنم.
منظورم پودر قهوه ترک بود. در این دستور از 45 گرم پودر کاکائو و 15 گرم قهوه ترک استفاده کردم. بجای 60 گرم کاکائو از 60 گرم پودر قهوه ترک استفاده شود که طعم کاپ کیک به قهوه نزدیک تر باشه
ممنون

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 10 آذر 1398، 08:03

نه متاسفانه کامل نمی شه از قهوه ترک استفاده کرد، ولی می تونید دستور کیک قهوه رو به صورت کاپ کیک درست کنید.
https://spbaking.com/recipes/%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D9%84%D9%88%D9%81-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D9%88-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%88-t4

Fatemeh.hasankhani
جمعه، 24 آبان 1398، 08:02

سلام بهاره جون چه مافین خوش طعمیه این مافین،مزه کاکائو وشکلات توش خیلی  پرنگه،ازتون یک دنیا ممنونم،

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 24 آبان 1398، 09:01

سلام فاطمه جان،
چقدر عالی درست کردید عزیزم، خیلی خوشحالم که طعمش رو دوست داشتید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Fatemeh.hasankhani
جمعه، 24 آبان 1398، 09:47

قربونتون بشم مرسی عزیزم

جمیله رستمی
شنبه، 18 آبان 1398، 09:34

سلام استادعزیزم من بازهم این کیکهای خوشمزه رو درست کردم ازاونجایی که جایی میبردم که همه مثل خودم عاااشق شکلاتند وسط کاپ کیکها رو بعدازپخت با سرماسوره خالی کردم و توش گاناش ریختم و روی اونرو هم با بادوم زمینی تزیین کردم خیلی شیک و مجلسی شد همه میگفتند که طعم این کاپ کیکهافوق العاده است بازهم ممنونم بهاره جون

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 18 آبان 1398، 10:16

سلام عزیز دلم،
به به همه چیز جمیله جون پزش خوشمزه تره. چقدرم ابتکار جالبی به خرج دادید حتما با گاناش عالی شده، نوش جون خورنده ها و ممنون از عکس.

جمیله رستمی
يکشنبه، 19 آبان 1398، 10:36

قربونتون برم شف بینظیرم تمام این لحظه های شیرین به خاطرزحمات بیدریغ و آموزشهای عالی شماست بازهم ممنونم

Reihaneh
جمعه، 17 آبان 1398، 12:15

چه کردی با دل ما شف بهاره جان. اگه کالری ها دست و پای من رو نبسته بودن تا حالا چندین بار همه ی رسپی ها رو درست کرده بودم. ازت ممنونم برای تمام دستورات خوب و بدون نقص و وقتی که برای تهیه ی هر پست میگذارید. نکته هایی که شما میگید توی هیچ سایت و پیجی ندیدم  عکس ها رو هم فرستادم امیدوارم که با کیفیت خوب ارسال بشه. کیفیت کاپ کیک عالیییییی بود بینظیر

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 17 آبان 1398، 18:08

سلام عزیزم،
واقعا کیییف کردم از دیدن عکس زیبای کارتون، خیلی خوشحالم که از دستورها راضی هستید و استفاده می کنید، نوش جونتون و موفق باشید

عاطفه
دوشنبه، 06 آبان 1398، 12:41

سلام
اینم از مافین های ما

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 06 آبان 1398، 14:51

سلام عاطفه جان،
مثل همیشه عالی و هنرمندانه، نوش جانتون باشه و ممنون از عکس

gibil
دوشنبه، 29 مهر 1398، 12:41

درود بهاره جان
مثل همیشه این رسپیتون هم عای و خوش مزه و خوش عطر بود
از خوردنش کلی لذت بردیم
البته من خودم از پختنش بیشتر لذت بردم
روش رو با سس شکلات براق (رسپی خودتون) و پودر پسته تزیین کزدم

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 29 مهر 1398، 17:21

سلام عزیزم،
واقعا همیشه از دیدن کارهاتون لذت میبرم واقعا هنرمندید و با عشق شیرینی پزی می کنید، خوشحالم که دوست داشتید، نوش جونتون باشه.

gibil
دوشنبه، 29 مهر 1398، 20:35

ممنونم از لطفتون
رسپیهای شما اونقدر منو به وجد میاره که از پختنشون هرگز خسته نمیشم

homa
جمعه، 26 مهر 1398، 10:23

سلام استادعزیزم این مافین هاواقعاواقعاواقعاخوشمزه شکلاتی لطیف شدامانمیدونم چراسررفت وگنبدی نشدالبته میدونم مبتدی هستم واطلاعاتم خیلی کمه اشکالم چی بوده این هم عکس درحدبضاعت همواره ازشما سپاسگزارم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 26 مهر 1398، 10:52

سلام هما جان،
چقدر خوبه که انقدر فعالید و همه دستورات رو امتحان می کنید، عزیزم دمای گفته شده در دستورها تقریبیه و فرها با هم متفاوتن، این دما برای فرتون زیاد بوده، یا اگر فر برقیه، فن فر خیلی داغ بوده که  باعث شده روی مافین سریع بسته شه و از کناره ها پف کنه، این بار دما رو روی 180 تنظیم کنید.
نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

homa
جمعه، 26 مهر 1398، 11:02

استادعزیزم ازپاسخ به موقع شماممنون هستم میشه این مافین رودرقالب کیک پخت باارتفاع کم ممنون که پاسخ میدین

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 26 مهر 1398، 11:20

بله عزیزم می شه پخت فقط روش ترک میخوره و سطح صافی بهتون نمیده

gibil
دوشنبه، 29 مهر 1398، 12:29

بهاره عزیزم سایز قالب کیک رو هم میگید،لطفا؟
قالب ۲۰ سانتی ,یا دوتا قالب ۱۵  سانتی مناسبه؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 29 مهر 1398، 17:23

عزیزم می تونید از قالب 20 استفاده کنید، دو قالب 15 هم مناسبه کمی ارتفاعش بیشتر میشه.

gibil
دوشنبه، 29 مهر 1398، 20:34

سپاس

جمیله رستمی
پنجشنبه، 25 مهر 1398، 08:02

سلام استادعزیزوبینظیرم ،این مافینهای خوووشگل و خوشمزه عاالی شدند همینطوری داغ داغ داره خورده میشه گفتم تا تموم نشدندتوی همون سینی فرعکس بگیرم .واقعا ممنونم ازآموزش فوق العادتون

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 25 مهر 1398، 21:19

سلام جمیله جون هنرمندم،
واقعا کاپ کیک هایی که شما بپزی خوردن دارن، نوش جونتون باشه عزیزم و ممنون از عکس.

Far_zaneh
دوشنبه، 22 مهر 1398، 17:29

بهاره جون من این مافین پختم ولی ترک نخورد چرا ؟ منتظر کلی ترک بودم . ایراد کارم کجا بوده ؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 22 مهر 1398، 18:42

سلام فرزانه جان،
به به چه مافین هایی شدن عزیزم، دمای فر رو کمی بیشتر کنید ترک می خورن، متاسفانه دمای گفته شده در دستورها تقریبیه و با فرهای مختلف متفاوته، این بار ده درجه بیشتر بذارید. مایه مافین رو تا سه چهارم کپسول پُر کرده بودید؟

Far_zaneh
سه شنبه، 23 مهر 1398، 07:51

بله تا ۳/۴ پر کردم. پس مشکل از دمای فر بوده.  ممنونم.  باید دوباره امتحان کنم

نظرات
zohrehjooni
جمعه، 17 آذر 1402، 18:03

سلام استاد وحید عزیز
میشه بجای شکلات خرد کرده و شکلات چیپسی؛ از ترافل فرمند که به شکل دایره ای با قطر حدودا نهایت یکسانت و ضخامت بسیار نازکه استفاده کنم ؟ یا کلا اصلا شکلات نریزم ( الان توو خونه ندارم)

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 18 آذر 1402، 14:41

سلام عزیزم،
می تونید نه شکلات بریزید نه شکلات چیپسی، اون ترافل ها قابل استفاده نیست.

ZIBA1365
چهارشنبه، 31 خرداد 1402، 22:13

سلام خانم وحید من از این مافین درست کردم چندین بار و واقعا عالی و خوشمزن بچه های منکه عاشقشن
میخواستم برای یک دوستی ببرم خونشون،میخوام قشنگتر باشن و تو قالب مافین بریزم،با این مقدار مواد میدونین چندتا ظرف مافین پرمیشه؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 01 تیر 1402، 06:30

سلام عزیزم،
نوش جون بچه های عزیزتون، بسته به سایز کاپ هفت تا هشت تا

مریم صفری
شنبه، 30 ارديبهشت 1402، 10:46

سلام بهاره جون...این کیک با آموزش کامل شما خیلی خوش بافت و خوشمزه هست..مخصوصا با تیکه های شکلات مذاب.....قسمت بالا با عکس نظرم و ثبت کردم چند بار اما بعد میبینم اصلاً ثبت نشده

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 30 ارديبهشت 1402، 14:43

سلام عزیزم،
خیلی خوشحالم که از آموزش راضی هستید عزیزم، پیغامی که می ده چیه؟

مریم صفری
شنبه، 30 ارديبهشت 1402، 16:06

عزیزم عکس اولش کامل آپلود میشه وقتی ثبت و میزنم..اما بعد روی عکس مینویسه حذف فایل...بعد هم که میبینم نظرم ثبت نشده..چند بار امتحان کردم

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 30 ارديبهشت 1402، 19:06

عزیزم اگه براتون مقدوره برام اسکرین شات بگیرید در ایمیل یا اینستاگرام بفرستید.

ZIBA1365
دوشنبه، 06 ارديبهشت 1400، 04:37

سلام خانم وحید
من این مافین رو درست کردم خیلی خوش طعم بود،خصوصا اون شکلاتهای ذوب شده داخلش.جا داشت که ازتون تشکر کنم
فقط یه سوال داشتم امکانش هست که کمی از پودر کاکائو رو کم کنم یا خیر؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 06 ارديبهشت 1400، 06:17

خواهش می کنم عزیزم،
بله می تونید کم کنید و با همون مقدار آرد جایگزین کنید.

Fateme khorshid
دوشنبه، 09 فروردين 1400، 19:21

سلام بهاره جان
ببخشید این کاپ کیک رنگش سیاه میشه؟
و این که نیاز نیست یه ق غ از شیر برداریم و بهش یه ق غ سرکه بریزیم ؟ اخه من تو رسپی ها این جوری دیدم

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 09 فروردين 1400، 19:29

سلام عزیزم،
رنگ این مافین اگر از پودر کاکائوی تیره استفاده کنید قهوه ای تیره می شه ولی مشکی نمی شه اگر می خواید مشکی شه باید رنگ خوراکی هم اضافه کنید.
نه نیازی به کم کردن شیر نیست.

Bahare.m
سه شنبه، 06 آبان 1399، 15:09

سلام .اگر بخوایم در قالب معمولی کیک درست کنیم چه قالبی مناسب هست؟ و تغییرات پخت چطور هست؟ممنون

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 06 آبان 1399، 20:43

سلام عزیزم،
باید در قالب لوف ده در بیست در دمای 180 درجه بپزید و بعد از 40 دقیقه چک کنید ولی اصلا توصیه نمی کنم.

Bahare.m
پنجشنبه، 08 آبان 1399، 06:12

ممنون از راهنماییتون

Sarina ranji
پنجشنبه، 12 تیر 1399، 21:33

سلام بهاره جان راجب بیکینگ پودر های ایرانی تحقیق و ازمایش کردم خواستم دوستان هم بدونند
۱ بیکینگ پودر گلستان و گلها تقریبا کیفیت خوبی داشتند و وقتی با اب ولرم اضافه کردم هم زمان هر کدوم رو تو یه استکان اب به مقدار مساوی گلستان و تیارا و گلها مثل هم بودن ولی سبزان و صیتی و طاهسوند یا خیلی بیش از حد فعال بودن یا قدرت کمی داشتند  من یه دستور رو با دو بیکینگ پودر گلستان و تیارا ازمایش کردم دوتاشون یکی بودن ولی از لحاظ خود پودر باید بگم تیارا خیلی سبک تر بود فک میکنم بخاطر این بود ک بدون گلتن هستش) درکل بگم ک بیکینگ پودر ایرانی  با قدرت مناسب نسبت به تیارا گلها و گلستان رو پیشنهاد میکنم(:

فقط اینکه گفتم ک بعضیا مثل من مجبور نباشن هی ازمون و خطا کنن

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 13 تیر 1399، 05:39

سلام عزیزم،
واقعا ممنون از این اطلاعات جامع و عالیتون خیلی لذت بردم.

MH
يکشنبه، 06 بهمن 1398، 19:18

سلام
به عکس نگاه کنید.
باید کیک با قاشق می خوردیم.
چرا اینجوری شده؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 06 بهمن 1398، 21:15

فقط سرریز شده یا شفته هم شده؟ سرریز شدن یا مال زیاد پر کردن قالب مافینه، یعنی کپسول ها بیش از سه چهارم با مایه مافین پُر شده که با دقتی که دارید فکر نمی کنم مشکل از اینجا باشه. یا شکلاتتون مناسب نبوده، از شکلات کارات (موجود در لوازم قنادی ها) استفاده کنید کار باهاش بسیار آسونه. یا دمای فر بسیار بالا بوده رویه مافین ها قبل از قله ای شدن بسته و سفت شده و به این شکل مواد بیرون زده.

MH
دوشنبه، 07 بهمن 1398، 07:10

سلام
من از شکلات تلخ کارات استفاده کردم، البته قبلا با ماشین آشپزخانه اونو به حالت پودری درشت درآورده بودم، قالبها را هم سه چهارم پر کرده بودم.
در مورد همزدن با لیسک با ۱۵ بار مواد مخلوط نشد، مجبور شدم با ۳۰ بار فولد کنم، البته فولد شکلات را هم در محاسبه آوده ام.
کیک موقعی که از فر بیرون آمد و کمی سرد شد قوام بستنی داشت، امروز وقتی که از یخچال بیرون میاید قوام سفتی دارد. وقتی نیم ساعت از یخچال بیرون است قوام کیک دارد.

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 07 بهمن 1398، 11:36

شکلاتتون خوبه، بافت کیک هم به نظرم درسته، دستوراتی که تکه های درشت شکلات دارن وقتی از فر بیرون میان شکلات حالت مذاب داره که خیلی ها دوست دارن به همون شکل در کنار بستنی بخورن. وقتی در یخچال میرن به دلیل شکلات و کره سفت می شن و در دمای محیط کیکی هستن که هر سه بافتش صحیحه و هر شخصی به سلیقه می تونه مدل مورد نظرش سرو کنه البته بازم حالت بستنی یه ذره برام شک برانگیزه ولی با توجه به اینکه قالب رو درست پر کردید، شکلات مشکلی نداشته و بافتش هم بعد از خنک شدن صحیحه مشکل از دماست این بار دما رو کمتر بذارید تا رویه ضخیم نبنده و بتونه به بالا پف کنه و سرریز نشه.

MH
دوشنبه، 07 بهمن 1398، 12:13

ممنون از لطف شما

ملکه مریم
يکشنبه، 17 آذر 1398، 08:51

سلام وقتتون بخیر
میخواسم ببینم برای تشخیص پخت این مافین با وجود تکه شکلات چ راهی هست
اخه وقتی سیخ میزنیم ممکنه شکلات مذاب باشه ب سیخ نه مواد خام کیک
و ی سوال دیگه میشه ۵۰ گرم شکلات تخته ای ریخت ب جای ۱۳۰ گرم؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 17 آذر 1398، 10:29

سلام مریم جان،
اگر از دقت فرتون اطمینان دارید برای کپسول متوسط 20 دقیقه بعد و برای کپسول بزرگ 25 دقیقه بعد، بدون چک کردن خاموش کنید، اگر نه، بعد از اتمام مخلوط کردن مواد و قبل از ریختن تکه های شکلات خرد شده، یکی از کپسول ها رو بصورت بی شکلات پر کنید و اون رو معیار تِست قرار بدید.
میزان شکلات رو هم می تونید هر چقدر دوست دارید کم کنید.

elahesa
شنبه، 18 آبان 1398، 08:07

سلام خانم بهار عزیز. یک سوال کلی داشتم چرا وقتی مافین با کاپ کیک درست می کنم روز بعد که می مونه روشون چسبناک میشه؟ این مشکل خیلی برای من پیش میاد

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 18 آبان 1398، 10:21

سلام عزیزم،
چسبندگی به دلیل رطوبت اضافی موجود در محصوله که بعد از یک روز استراحت  ازش پس میده. این رطوبت اضافه می تونه به دلیل زمان ناکافی پخت باشه، این رو بدونید که زمان گفته شده در دستورها تقریبیه، پس این بار سه دقیقه طولانی تر بپزید. علت دیگه می تونه نگهداری نامناسب باشه یعنی قبل از اینکه کاملا خنک شن در ظرف میذارید. حتما هم کاپ کیک و مافین رو ده دقیقه بعد از اتمام پخت از سینی خارج کنید و روی توری خنک کننده بذارید سرد شه که عرق نکنه.

elahesa
شنبه، 18 آبان 1398، 14:24

خیلی ممنون از راهنماییتون

زهرا72
دوشنبه، 13 آبان 1398، 17:50

سلام بهاره ی عزیز. من یه سوال ازتون داشتم.خیلی ببخشید که مربوط به این پست نیست.
من کلی آشپزی کردم و لذت بردم و تجربه دارم. کلی هم از سایت شما یاد گرفتم. فقط یه چیز ذهنمو خیلی درگیر کرده اونم پنیر موزارلا هستش. خیلی تلاش کردم ولی نشد .خانم شف طیبه دستورشو گذاشتن بارها و بارها هم دستورشونو خوندم و هر چی که گفته بود رعایت کردم بازم نشد.سوال هم میپرسم جواب نمیدن. کلی ویدیو تو یوتیوپ هم دیدم موفق نشدم. خسته و ناامید یاد شما افتادم گفتم ازتون بپرسم ایا شما درست کردین ؟اگه درست کردین ازتون خییلی خیلی خواهش میکنم پستش کنید.یه دنیا ازتون سپاس گزار میشم..

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 13 آبان 1398، 20:00

سلام زهرا جان،
شرمنده عزیز دلم من تا حالا هیچ پنیری درست نکردم اصلا تجربه ندارم همه رو میخرم

منصوره زاهدی
دوشنبه، 29 مهر 1398، 22:31

سلام بهاره جون،تلفظ صحیح نام این کیک کدومه؟ کیک براونی(browni یا bravni?
نمیدونم سوالم رو واضح پرسیدم یا خیر؟منظورم اون ow هست:"اَو"خونده میشه مثله  کلمه "اوت" out یا آو مثل کاوه :kave?خلاصه تکلیف ما رو روشن کن bravni یا browni

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 30 مهر 1398، 07:42

عزیزم بهترین راه برای دونستن صحیح تلفظ ها اینه که تو گوگل عبارت brownie pronunciation رو جستجو کنید، یک همچین ویدئویی براتون میاره https://www.youtube.com/watch?v=_5-oao2faAA که قشنگ می تونید بشنوید و خیالتون راحت شه. الان روی این لینک کلیک کنید می تونید بشنوید.
تلفظ براونی هم ˈbɹaʊni هست یعنی به قول شما ow مثل  کلمه "اوت" out

Mohammadi
شنبه، 27 مهر 1398، 12:42

سلام بهاره خانم
میشه برای اولین بار مواد رونصف کنم تا دمای فر و اینها دستم بیاد موادم هدر نره
و اینکه فقط المنت پایینو روشن کنم؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 27 مهر 1398، 15:35

بله حتما، من خودم همیشه برای تست دستورها مواد رو نصف می کنم.
اگر فر گازی دارید فقط شعله پایین رو روشن کنید، اگر فر برقی دارید یا تنظیم "المنت بالا و پایین به همراه فن" یا تنظیم "گردش هوای داغ یا همون کانوکشن" اینکه کدوم تنظیم برای فر شما مناسبه رو باید از توی دفترچه چک کنید.

Mohammadi
شنبه، 27 مهر 1398، 17:52

وای چ عالی فردا درست میکنم
فر برقی آلتون دارم دماش دستم نیست مثلا روی ۱۸۰ تنظیم میکنم از ۱۷۵تا ۱۸۵ دماش عوض میشه  ولی کانوکشن هوای داغ داره
توستر هم دارم میتونم المنتو تنظیم کنم اما با المنت پایینش فقط دمای ۱۶۰ میشه
بالا و پایین باهم ۱۸۰  
حالا با کدوم امتحان کنم ب نظرتون

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 27 مهر 1398، 18:54

به نظرم همون آلتون رو تست کنید، روی هوای داغ بذارید ببینید چطور میشه.

mooli
جمعه، 26 مهر 1398، 20:45

سلام،ممکنه دستور کوکی  پنیری ساده،پنکیک پنیری پفی رو لطف کنید بذارید ممنون

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 27 مهر 1398، 08:01

سلام عزیزم،
کوکی پنیری رو شف طیبه در سایتشون آموزش دادن من هم از روی دستورشون درست کردم و راضی بودم براتون الان میذارم
http://www.cheftayebeh.ir/2014/03/blog-post_11.html
http://www.cheftayebeh.ir/2011/06/blog-post_12.html
پنکیک پنیری رو متاسفانه تا حالا هم درست نکردم دستوری ازش ندارم بدم خدمتتون.

Hani
جمعه، 26 مهر 1398، 08:47

سلام من پختم عاااالی بود!
واقعا خوشمزه بود
مرسیییی

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 26 مهر 1398، 10:53

نوش جونت هانی جون هنرمند

زهرا72
پنجشنبه، 25 مهر 1398، 11:40

بهاره جان میخواستم بدونم از رسپی کیک صبحونه میشه به عنوان کیک تولد هم استفاده کرد؟ ببخشید که سوالمو تو این پیج پرسیدم

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 25 مهر 1398، 21:19

بله عزیزم میشه.

مریم صفری
يکشنبه، 21 مهر 1398، 17:12

ممنون از راهنمایی تون بهاره جون.

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 25 مهر 1398، 21:19

خواهش می کنم مریم جون موفق باشید

مریم صفری
يکشنبه، 21 مهر 1398، 16:41

سلام بهاره جون ممنون از آموزش های دقیق شما. اگه بخوایم این مقدار از مواد و توی یک قالب درست کنیم سایز  قالب مناسب چی هست.؟؟  

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 21 مهر 1398، 16:52

سلام مریم جون می تونید مواد رو در قالب 20 بریزید ولی معمولا مایه مافین در قالب کیک بافت خوبی نمی ده و روش خیلی ترک میخوره.

نویسنده

بهاره وحید

با چند تا مواد اولیه ی ساده و یه رسپی دقیق می شه خونه رو پر از بوی خوش شیرینی کرد و از اون مهمتر، همه رو دور هم جمع کرد و لبخند رو لب هاشون نشوند. رسپی ها از سایت های معتبر جمع آوری شدن و بارها پخته و تست شدن!

پستهای مرتبط
کنفی میوه
Fruits confits
کیک
چیزکیک هلو
کیک
مدلن
Madeleines de Pierre Hermé
کیک
مافین آلبالو
کیک
رولت طرح دار
با خامه شکلاتی
کیک