مافین بدون آرد و شکر

بهاره وحید

مافین بدون آرد و شکر

Almond Flour Banana Muffins
چهارشنبه، 07 مهر 1400، 14:28   مشاهده: 6,691

برو به رسپی دستپخت های کاربران

طعم این مافین به نان سریع موز بسیار نزدیکه با این تفاوت که آرد، شکر و لبنیات نداره و باعث می شه برای رژیم کم کربوهیدرات Low carb diet، رژیم بدون گلوتن gluten free diet، رژیم بدون لاکتوز lactose free diet و از همه مهم تر برای کسانی که قصد حذف شکر سفید رو دارند قابل استفاده باشه. از دستورهای سایت کیک رژیمی، گرانولا بار و کیک لیمو، کوکی سلامت صبحانه سلامت بدون شکر هستند، اما ببینیم چرا به یادگیری دستورهای رژیمی نیاز داریم و چرا شکر رو در دستورهای مورد علاقمون نمی تونیم با عسل، شیره و .... جایگزین کنیم؟ 

در پست مفصلی در مورد شکر و شیرین کننده ها توضیح دادم و می دونید که نقش شکر در قنادی فقط شیرین کردن نیست و همین جایگزینی رو بسیار مشکل می کنه: 
  • حتما شما هم بارها شکر رو با تخم مرغ کامل ، یا کره هم دمای محیط، یا زرده تخم مرغ مخلوط کردید و حجیم شدن مواد و میزان هوادهی شکر رو دیدید. زدن مواد با شکر باعث حجیم شدن و ایجاد لطافت در محصول نهایی می شه که با جایگزینی شکر، نه تنها این خصوصیات از بین می ره بلکه کل ساختار هم بهم می ریزه.
  • شکر جاذب رطوبته که این عملکردِ شکر، اجازه جذب رطوبت توسط آرد و ایجاد رشته های بلند گلوتن رو نمی ده و باعث می شه محصول نهایی سفت نشه. همچنین شکر با حفظ رطوبت در خودش باعث ماندگاری و نرمی محصول می شه.
  •  شکر در مقابل حرارت کاراملیزه شده، طعم و رنگ خاصی ایجاد می کنه که در فرمول دستور و زمان پخت گفته شده روی این خصوصیت حساب شده.
  • در تهیه مرنگ و بسیاری از دستورهایی که بر پایه سفیده تخم مرغِ زده شده نوشته شدند، شکر سفید به عنوان تثبیت کننده پف و نگهدارنده استفاده می شه. 
  • در زمان پخت، رطوبت از سطح محصول خارج شده و باعث کریستالیزه شدن مجدد ذرات شکر در سطح شیرینیجات و ایجاد تُردی و کراست در رویه کیک ها، مافین ها، براونیز و ... می شه. 

پس با این حساب با جایگزینی شکر با محصولات سلامت کل ساختار دستور بهم ریخته و قطعا نتیجه مطلوبی نمی گیرید. به همین دلیل اگر تمایل به خوردن شیرینیجات بدون شکر دارید، باید از دستوراتی استفاده کنید که فرمولاسیون اون از ابتدا بدون شکر نوشته شده. جایگزینی آرد با آرد برنج و آرد مغزها هم مشکلات مشابهی مثل عدم انسجام، خشکی و ... بوجود میاره.



منبع: https://imhungryforthat.com/almond-flour-banana-muffins-recipe/

مواد لازم (هم دمای محیط): 

موز: دو عدد 
آرد بادام: دو پیمانه
تخم مرغ: دو عدد 
روغن نارگیل یا کره آب شده: یک قاشق غذاخوری 
بیکینگ پودر: یک قاشق چایخوری 
نمک: یک هشتم قاشق چایخوری 
دارچین: یک قاشق چایخوری
گردو برای تزئین: یک چهارم پیمانه (قابل حذف)

مواد لازم رو آماده کنید و روی میز کار بذارید. برای اطلاع از نحوه صحیح استفاده از پیمانه های اندازه گیری به این پست مراجعه کنید، این رو بدونید که برای اندازه گیری مواد اولیه باید از "پیمانه ها و قاشق های استاندارد شیرینی پزی" استفاده کنید. 

  • از اونجائیکه طعم و شیرینی این دستور فقط از موز تامین می شه، بهتره از موزهای رسیده و خالداراستفاده کنید. 
  • متاسفانه وجود مقداری پودر قند، در آرد بادامی که بصورت آماده در مغازه ها به فروش می رسه بسیار متداوله. به همین دلیل پیشنهاد می کنم، بادام رو خودتون آرد کنید تا از سلامت و تازگیش مطمئن باشید.
  • میزانِ چربیِ کمِ موجود در این دستور، صرفا برای بهبود بافت و شفته نشدنه و نباید حذف شه که البته با یک قاشق روغن نارگیل یا روغن هسته انگور قابل جایگزینیه.
  • گردوی خرد شده قابل حذفه، اگر مافین ها رو برای فرزندان عزیزتون آماده می کنید می تونید همین مقدار شکلات چیپسی بریزید. 
  • اگر موز رسیده نیست یا مافین رو برای بچه های عزیزتون آماده می کنید، یک تا دو قاشق غذاخوری عسل یا شیره خرما حین پوره کردنِ موز، به موز اضافه کنید.



فر رو روی 180 درجه سانتی گراد معادل 350 درجه فارنهایت یا درجه 4 فر روشن کنید تا گرم شه. در تهیه مافین ها و نان ها بهتره دما رو در فر برقی کم نکنید. 
سینی مافین رو کپسول کاغذی بندازید و آماده بذارید. 

برای تهیه آرد بادام می تونید بادام درختی رو به روش گفته شده در دستور "تارت بادوم و سیب" آرد کنید و یا خلال بادام تهیه کرده و آسیاب کنید که روش دوم سریع تره. کافیه به اندازه دو پیمانه خلال بادام رو اندازه گیری و بعد در آسیاب برقی کوچک، مولینکس یا غذاساز آرد کنید. برای آرد کردن مغزها سه نکته باید رعایت شه: 

1. خلال بادام رو از شب قبل در یخچال بذارید تا حین آرد کردن خنک باشه و به روغن نیوفته. 
2. دستگاه رو کامل پُر نکنید و فقط تا دو سوم خلال بریزید.  
3. بادام رو با پالس های کوتاه آرد کنید و بین کار دستگاه رو خاموش و دورگیری کنید. 



آرد بادام رو حتما الک کنید و خرده های درشت رو مجدد در دستگاه بریزید. 



بعد از آرد و الک کردن خلال بادام، آرد تهیه شده رو مجدد با پیمانه اندازه گیری کنید و بعد در کاسه ای بریزید. بیکینگ پودر و نمک رو به آرد بادام اضافه کرده و با ویسک مخلوط کنید. 



موزها رو به همراه دارچین با چنگال یا غذاساز یا گوشکوب برقی پوره کنید و در کاسه ای بریزید. تخم مرغ ها رو اضافه کنید و با ویسک تا جایی هم بزنید که کاملا یکدست شه. در این مرحله می تونید از دور متوسط همزن برقی هم استفاده کنید. 



کره آب شده رو اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. 



حالا مخلوط آرد بادام و بیکینگ پودر رو اضافه کنید و با ویسک یا کندترین دور همزن برقی تا جایی هم بزنید که یکدست شه. 
از مواد با اسکوپ بستنی یا قاشق برداشته و در کپسول های کاپ کیک بریزید.
اگر دوست دارید مافین های قله ای داشته باشید، فقط نصف بند انگشت از سر کپسول رو خالی بذارید که در این صورت هشت عدد مافین موز خواهید داشت. اما اگر مافین های مسطح دوست دارید، یک چهارم کپسول رو خالی بذارید و ده عدد کپسول رو پر کنید. 
در صورت تمایل روی مافین ها گردوی خرد شده یا شکلات چیپسی بریزید. 



مافین ها رو به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید، دقت کنید که به دلیل نبود شکرو آرد رویه مافین به سرعت تیره می شه ولی این نشانه پخته شدن نیست و اجازه بدید بیست و پنج دقیقه بپزه. 
بعد از این مدت، مافین ها رو چک کنید، زمانیکه روی مافین ها تیره شد و خلال دندون از وسط اون ها تمیز بیرون اومد یعنی حاضره. سینی کاپ کیک رو روی توری خنک کننده بذارید و ده دقیقه بعد مافین ها رو از سینی خارج کرده روی توری بچینید تا کاملا خنک شند.



بافت مافینِ بدون آرد، از مافین کلاسیک لطیف تره ولی به هیچ وجه شفته نیست. 



بدلیل نداشتن شکر، ماندگاری این مافین ها کمتر از مافین عادی و در ظرف چهارقفله در یخچال فقط چهار روزه. اما در فریزر کیفیتشون رو به بهترین نحو حفظ می کنند و می تونید نیمی از اون ها رو در ظرف دربسته یا کیسه ضخیم بذارید و در فریزر قرار بدید. برای یخ زدایی، مافین ها رو از شب قبل در یخچال گذاشته یا چند ساعت در دمای محیط بذارید. 



این مافین ها گرم، طعم و بافت بهتری دارند و می تونید قبل از سرو در مایکروویو سی ثانیه گرم کنید. 

دستپخت های همراهان سایت
نیکان مقدم
چهارشنبه، 06 ارديبهشت 1402، 16:54

سلام خانوم وحید عزیزم. وقتتون به خیر و خوشی.  من امروز این مافین‌ها رو دوباره درست کردم. با راهنمایی‌ شما، درجه‌ی فر رو ده درجه (با کانوکشن و توی فر بوش) کمتر کردم. اشکالات دفعه‌ی قبلم برطرف شد و خیلی ازتون ممنونم.  فقط مافین‌های تهِ فر، به‌خصوص یکیشون خیلی زود رنگ گرفت و تیره شد، ولی بقیه‌شون نیم ساعت طول کشید تا رنگ بگیرند. اگه اندفعه با المنت پایین بپزم، بهتره؟  و من یک پیمانه پودر بادوم رو معادل ۱۱۲ گرم در نظر گرفتم. درست اندازه‌گیری کردم، خانوم وحید عزیزم؟ از بافت مافین هم از نزدیک عکس گرفتم. خیلییی ممنون می‌شم بفرمایید که خوب شده یا نه.  پیشاپیش و مثل همیشه از زحمات و راهنمایی‌ها و وقتی که می‌ذارین، بی‌نهایت ممنونم.

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 07 ارديبهشت 1402، 20:43

سلام عزیزم،
با توجه به بوش بودن فر خیلی عجیبه که ناهماهنگی در پخت داره، بعد از دو سوم زمان پخت مجازید که در فر رو باز کنید و سینی رو بچرخونید که این مشکل حل بشه. به هییییچ وجه در هیییچ نوع فر برقی نمی تونید از المنت پایین استفاده کنید، یا باید کانوکشن بپزید، یا المنت بالا و پایین یا المنت بالا و پایین به همراه کانوکشن. تا جای ممکن واحدهای اندازه گیری رو تبدیل نکنید و همون واحد گفته شده در دستور رو استفاده کنید در تمامی کتاب ها نوشته شده که در تبدیل خطا هست، در منابع گفته شده هر پیمانه آرد بادام نود و شش تا صد گرمه.

نیکان مقدم
جمعه، 08 ارديبهشت 1402، 05:55

خیلی‌خیلی ازتون ممنونم.   خانوم وحید عزیزم، این بافت مافین‌، (توی عکس) موردتأیید شما هست؟  و می‌تونم دستورهای شما رو که به پیمانه هست، طبق جدولی که زحمت کشیدید و تبدیل پیمانه به گرم رو فرمودید، تبدیل کنم؟  من وقتی با پیمانه وزن می‌کنم، همون رو با ترازو تبدیل به گرم می‌کنم که برای دفعه‌های بعد، راحت باشم. ضمن اینکه متوجه شدم که پیمانه خیلی دقیق نیست و مثلا برای یه چیز واحد مثل آرد،  هر دفعه، متفاوت به من وزن می‌ده. دوباره و پیشاپیش از همه‌ی زحمتی که بهتون می‌دم، خیلی و بی‌نهایت تشکر می‌کنم.

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 08 ارديبهشت 1402، 06:12

سلام عزیزم،
بافت کاملا صحیحه،
 دقیقا درست می فرمایید، پیمانه دقیق نیست، ولی داستان اینطوریه که دستورهایی که با پیمانه هستند، نیازی به اون دقت ندارند حالا هر جور راحت ترید من با تبدیل خیلی میونه خوبی ندارم باز اگر راحت ترید به خصوص برای این دستور مشکلی نیست باز کیک ها حساس ترند

نیکان مقدم
جمعه، 08 ارديبهشت 1402، 06:35

خیلیییی ازتون ممنونم. به لطفِ تأیید شما، با خیال راحت، این مافین رو سفارش می‌گیرم.  بهترین‌ها رو در پناه خدا براتون آرزومندم و یه دنیا ازتون ممنونمممم.

نیکان مقدم
دوشنبه، 08 اسفند 1401، 10:25

سلام خانوم وحید عزیزم. وقتتون به خیر. این مافین‌ها رو با دستور شما درست کردم و مثل همیشه از آموزش‌های نکته به نکته‌تون خیلیی ممنونم. این مافین‌های خوشمزه رو اول که توی فر گذاشتم،  خیلی خوب پف کردند ‌و خوشگل شدند، ولی بعد از ‌پخت، پفشون خوابید. خیلی ممنون می‌شم راهنمایی و اشکال کارم‌و بفرمایید. و من با فر بوش و با کانوکشن، شیرینی‌ها و کیک‌ها رو می‌پزم. یه طرف بعضی‌ از مافین‌ها کاملا تغییر رنگ داده بود و حتی فکر کردم اگه بیشتر بمونه، می‌سوزه ولی یه طرفِ همون مافین، به اندازه‌ی اون طرفش تغییر رنگ نداده بود. (توی عکس هم مشخصه). من قالب رو برگردوندم که این طرف مافین هم خوب بپزه.  باید درجه‌ی فر رو کم کنم؟ خیلی ‌و خیلی از وقتی که صرف می‌کنید و از زحماتتون بی‌نهایت تشکر می‌کنم.

نیکان مقدم
دوشنبه، 08 اسفند 1401، 19:34

خانوم وحید عزیزم، ببخشید که دوباره زحمت می‌دم.  این مافین خوشمزه، از کپسول کاغذی کمی سخت جدا می‌شد. یعنی مقداری از مافین به کاغذ چسبیده بود. با یه دنیا تشکر،  راهی برای جدا شدن بهتر و راحت‌ترش هست؟ پیشاپیش ازتون خیلی‌خیلی ممنونم.

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 08 اسفند 1401، 20:04

سلام عزیز دلم،
اول از همه آفرین به شما که هزینه می کنید و مواد غذایی سالم تهیه می کنید نوش جونتون باشه. دوم اینکه هر دو موردی که فرمودید هم چسبیدن هم خوابیدن پف از پخت کمه یعنی ده درجه دما رو کم کنید به جاش زمان بیشتر بدید هر دو درست می شه.

پگاه بانو
سه شنبه، 08 آذر 1401، 07:24

سلام. دستور عالی و آسون و نتیجه مافین های خیلی خیلی خوشمزه. از سخاوت شما سپاسگزارم.

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 08 آذر 1401، 07:53

سلام عزیزم،
خیلی خوشحالم که به دستورات سلامت علاقه مندید نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

نیکان مقدم
شنبه، 29 مرداد 1401، 10:14

خانوم وحید عزیزم، سلام.  من این مافین‌و درست کردم. خیلیییی ممنونم از این دستور خوشمزه و رژیمی. من توی سه تا قالب مختلف ریختم تا تِست کنم. اونی که توی قالب کیک یزدی بود، به نظرم چون ارتفاعش کمتر بود، بافتش از بقیه بهتر شده بود و ترد بود و شفته نشده بود.  اگه زحمت نیست، ممکنه در این باره، راهنمایی بفرمایید که اگه همه‌ش‌و توی یه قالبی مثل قالب مافینِ شما، درست کنم، بهتره؟  و با تشکر دوباره، یه سؤال دیگه هم از خدمتتون داشتم: من این دستور رو نصف کردم. یه پیمانه خلال بادوم‌و اندازه کردم، ولی بعد از آرد کردن، از یه پیمانه کمتر شده بود.  دوباره باید خلال، پودر می‌کردم و بهش اضافه می‌کردم؟  یه دنیا از دستورهای دقیقی که می‌ذارین و از آموزش‌های نکته به نکته‌تون، مثل همیشه و پیشاپیش، ممنونم. 🙏🌸🙏 (عکسِ وسطی، توی قالب کیک یزدی و عکس اولی که ارتفاعش بیشتره، توی قالب کاغذی مافین درست شده.)

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 29 مرداد 1401، 19:30

سلام عزیزم،
همونطور که در دستور گفتم سینی استاندارد کاپ کیک برای این دستور مناسبه، می تونید از قالب کیک یزدی هم استفاده کنید ولی قالب مافین مناسب نیست. بعد از آرد کردن بادام، باید کاملا یک پیمانه باشه یعنی مجدد باید آرد می کردید.

صالح
پنجشنبه، 06 آبان 1400، 09:11

سلام خانم وحید بینظیر.امیدوارم خوب و خوش و سلامت باشین.
بالاخره من بعد کلی سوال از شما این مافین بینظیرو پختم.عالی بود عالی فقط دفعه‌های بعد توش شیره خرما میریزم. مورد پسند اطرافیانم واقع شد. من از ایده‌ی هماجون استفاده کردم و تو قالب تارت پختم.خیلی خیلی ممنون و سپاسگزارم.
لطفا اگه امکانش هس از اینجور شیرینی و کیکها که بخصوص ارد و شکر ندارن بیشتر بفرستین.بازم تشکر و قدردانی میکنم.
بخدا میسپارمتون

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 06 آبان 1400، 13:55

سلام به شما،
تبریک به شما و خانواده عزیزتون که طرفدار دستورهای سلامت هستید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس
من تا حالا سه تا دستور سلامت در سایت گذاشتم متاسفانه مورد استقبال واقع نشده ولی با این حال با توجه به اینکه خودم از شکر سفید تا جای ممکن استفاده نمی کنیم تاکید دارم این دستورها رو در سایت افزایش بدم.

صالح
سه شنبه، 17 اسفند 1400، 11:02

سلام بهاره‌جان وقتت بخیر خسته نباشین.
ببخشید نمیدونستم سوالمو کجا بپرسم اینه که همین جا پرسیدم.
میدونم که اخر ساله و کلی کار و مشغله دارین ولی میخواستم بدونم اگه بخوام کیک تولد بدون هیچ شیرین کننده‌ای درست کنم حتی خرما و شیره هم نباید استفاده کنم، امکانش هس از این دستور استفاده کنم مثلا تو قالب بزرگتر که نازک دربیاد یا نه؟
و اگه نه شما دستوری دارین که بهم معرفیش کنید
واقعا ممنون و‌ سپاسگزارم

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 18 اسفند 1400، 09:51

بله عزیز می تونید مشکلی نداره ولی انتظار نداشته باشید بافتش شبیه کیک های شکر دار شه.

صالح
چهارشنبه، 18 اسفند 1400، 10:10

خیلی خیلی ممنون و سپاسگزارم. خیلی لطف کردین.
همیشه پاینده باشین و سربلند

صالح
چهارشنبه، 18 اسفند 1400، 10:12

شرمنده اونوقت با همین مقدار مواد قالب چن سانتی استفاده کنم؟

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 18 اسفند 1400، 19:50

20 تا 22 سانت

صالح
پنجشنبه، 19 اسفند 1400، 13:19

خیلی خیلی ممنون و سپاسگزارم.

homa
دوشنبه، 12 مهر 1400، 15:57

سلام براستادعزیزم این مافین فوق العاده عالی رو بصورت مینی درست کردم ایا باانواع مغزهامیشه درست کردحتی مغز تخمه هاممنون که پاسخ میدن این هم عکس همواره ازشماسپاسگزارم

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 12 مهر 1400، 17:36

سلام عزیزم واقعا شاگرد اولید کارتون حرف نداره متاسفانه فقط با آرد بادام این کیفیت درمیاد خوشحالم طعم رژیمی رو می پسندید. هما جان فر شما گازیه یا برقی؟ اگر گازیه نود سانته؟

homa
سه شنبه، 13 مهر 1400، 05:32

سلام استادنظرلطف شماست من بابرنامه کانویشن ماکروفرهمه دستورات رواجراکردم فرگازی ندارم یک سوال دیگه دارم به غیرازموزمیشه پوره دیگه ای اضافه کردمثل سیب یاکدویاغیره ممنون که پاسخ میذین

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 13 مهر 1400، 14:50

عزیزم با سیب که در دستور کیک خرما درس دادم هم می شه ولی با اطمینان موز بهتره.

نظرات
نیکان مقدم
چهارشنبه، 06 ارديبهشت 1402، 17:15

خانوم وحید عزیزم،   همین الان توی سایت، سؤال مطرح کردم و عکس گذاشتم و خیلی ببخشید که دوباره زحمت می‌دم.
با اینکه درجه‌ی فر رو ده درجه، کمتر کرده بودم، ولی باز هم مافین‌ها کمی به کاغذ می‌چسبن.  باز هم درجه‌ی فر رو کمتر کنم؟ یا به‌جای کانوکشن، مافین‌ها رو با المنت پایین بپزم؟  خیلی از راهنمایی‌تون ممنونم.

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 07 ارديبهشت 1402، 20:45

سلام عزیزم،
چسبیدن به دو دلیله، یا پخت ناکافی یا جنس بد کپسول، اگر این کپسول رو برای دستورهای دیگه استفاده کردید و مناسب بوده، می شه پخت ناکافی، پخت ناکافی رو با بیشتر کردن زمان پخت حل می کنند یا با بالا بردن دما که با توجه به فر بوش بودن بالا بردن دما رو توصیه نمی کنم این بار پنج دقیقه بیشتر بپزید. در هیچ برندی از فر برقی امکان پخت با المنت پایین وجود نداره فقط کانوکشن، المنت بالا و پایین با هم، المنت بالا و پایین با هم و فن

نیکان مقدم
سه شنبه، 08 شهریور 1401، 15:31

خانوم وحید عزیزم، قالب مینی‌مافین ۱۲ تایی الان توی بازار هست. مارک متفرقه‌‌ست و البته می‌گن خوبه. (لوازم قنادی پرستیژ گیشا داره). ممکنه راهنمایی بفرمایید که به نظرتون خوبه؟ و کلا استفاده‌ی دیگه‌ای به‌جز این شیرینی داره که بخوام بخرم؟  خیلی ازتون ممنونم.

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 08 شهریور 1401، 16:21

سلام عزیزم،
این قالب اگر مینی بود ذکر می کردم مینی نیست، عادیه، قالب مینی هم خیلی کم کاربرده نخرید.

نیکان مقدم
سه شنبه، 08 شهریور 1401، 14:49

خانوم وحید عزیزم، سلام. وقتتون به خیر. ببخشید که دوباره بهتون زحمت می‌دم. قالب این شیرینی، قالب مینی‌مافینه که ۱۲ تاییه؟ خیلی ازتون ممنونم که وقت می‌ذارین و راهنمایی می‌فرمایید.

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 08 شهریور 1401، 16:20

سلام عزیزم،
خیر قالب کاپ کیک استاندارد دوازده تائیه که باهاش همه نوع کاپ کیک و مافین پخته می شه، مینی نیست عزیزم

نیکان مقدم
چهارشنبه، 09 شهریور 1401، 03:51

خیلی ممنونم از راهنمایی‌تون. بین دو تا قالب پرستیژ با قطر ۶ و نیم و ارتفاع ۳ و قالب کیچن‌اید با قطر ۷ و ارتفاع ۴ کدوم بهتره؟ یه دنیا از راهنمایی‌تون ممنونم.

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 09 شهریور 1401، 05:21

من قالب پرستیژ رو ترجیح می دم ولی هر دو استاندارد هستند.

صالح
چهارشنبه، 28 مهر 1400، 18:33

سلام خانم وحید. وقتتون بخیر
ببخشید هر پیمانه ارد بادام چند گرمه؟
خیلی ممنون و سپاسگزارم

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 29 مهر 1400، 05:31

سلام عزیزم،
بهتره تبدیل نکنید همیشه در تبدیل درصد خطا هست و از نتیجه اصلی دور می شید. ولی یک پیمانه آرد بادام رو صد گرم در نظر بگیرید. برای اینکه معطل جواب من نشید و راحت خودتون این گرم ها رو دربیارید عبارت
one cup almond flour in grams
رو در گوگل بزنید به جای Almond flour هر چی سوالتونه بذارید چند تا سایت رو چک کنید یه میانگین بگیرید درست می شه.

صالح
پنجشنبه، 29 مهر 1400، 10:54

سلام وقتتون بخیر.
امیدوارم خوب و خوش و سلامت باشین.
خیلی ممنون و سپاسگزارم که وقت گذاشتین و بطور کامل جواب دادین.
بله حق با شماست .من یه ست پیمانه خیلی قبل خریدم ولی با گفته‌های عالی شما متوجه شدم که میزانش اشتباهه و کمتره و حتما هم میخواستم این کیک رو درست کنم. سر فرصت باید حتما یه ست درست بگیرم.
بازم خیلی ممنون. به خدا میسپارمتون

صالح
جمعه، 23 مهر 1400، 06:57

سلام خانم وحید.
خیلی ممنون از این اموزشتون. میخواستم بدونم اگه بخوام یکجا تو قالب درست کنم امکانش هس یا نه؟ و دوم اینکه قالبم چند پیمانه باید جا بگیره؟
واقعا ممنون و سپاسگزارم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 23 مهر 1400، 13:18

سلام عزیزم،
اصلا پیشنهاد نمی کنم امکان شفته شدن هست، ولی در کل برای این حجم قالب بیست مناسبه.

صالح
شنبه، 24 مهر 1400، 02:55

سلام وققتون بخیر.
خیلی ممنون و سپاسگزارم که وقت گذاشتین و جواب دادی.
موفق باشین

نویسنده

بهاره وحید

با چند تا مواد اولیه ی ساده و یه رسپی دقیق می شه خونه رو پر از بوی خوش شیرینی کرد و از اون مهمتر، همه رو دور هم جمع کرد و لبخند رو لب هاشون نشوند. رسپی ها از سایت های معتبر جمع آوری شدن و بارها پخته و تست شدن!

پستهای مرتبط
کنفی میوه
Fruits confits
کیک
چیزکیک هلو
کیک
مدلن
Madeleines de Pierre Hermé
کیک
مافین آلبالو
کیک
رولت طرح دار
با خامه شکلاتی
کیک