کیک هویج و گردو

بهاره وحید

کیک هویج و گردو

کاپ کیک هویج
پنجشنبه، 17 دی 1394، 16:00   مشاهده: 32,811

برو به رسپی دستپخت های کاربران

هویج یا گَزَر (زردک) گیاهی خوراکی، دوساله و از خانواده چتریانه. این گیاه، نوعی سبزی ریشه‌دار بوده که در زمان قدیم از برگ های اون هم استفاده می شده. هویج منبعی غنی از فیبر خوراکی، آنتی‌اکسیدان‌ و مواد معدنیه، رنگ نارنجی و بسیاری از خواص این گیاه از بتاکاروتن و ویتامین آ موجود در این سبزی نشات می گیره. هویج انواع و رنگ های متفاوتی داره که در شیرینی پزی نوع نارنجی مد نظره، هویج نارنجی گیاه بومی کشور افغانستانه.
کیک هویج Carrot cake، کیکی پر ادویه، مرطوب، فشرده، بسیار خوشمزه و از موارد منوی کیک های کافی شاپ هاست. دستور آموزش داده شده در این پست رو می تونید به صورت کیک یا کاپ کیک آماده و برای عصرونه، پیک نیک یا دورهمی ها سرو کنید. 



تاریخچه کیک هویج 

پخت اولین کیک هویج Carrot cake به قرون وسطی بر می گرده و در واقع تکامل یافته پودینگ هویجه. در قرون وسطی، زمانیکه اروپا دچار قحطی شد، استفاده از گیاهانِ شیرین در دسرها به جای شکر رواج پیدا کرد و از اونجائیکه بعد از چغندرِ قند، هویج شیرین ترین گیاه دنیاست، استفاده از هویج برای تامین مقداری از شیرینی دستوراتِ قنادی رایج شد. درسته که پخت اولین کیک هویج به قرون وسطی برمیگرده ولی اولین دستور ثبت شده کیک هویج، که به شکل امروزی هم نزدیک بود، در کتاب هنر آشپزی فرانسوی The Art of French Cookery نوشته بُویلیر Beauvilliers  در سال 1827 میلادی به ثبت رسید. 

مهاجران اروپایی گیاه هویج رو به آمریکا وارد و کشت اون رو در کشور جدید آغاز کردند. به همراه این گیاه، دستور پودینگ هویج هم به این کشور رسید چرا که یکی از عادات اروپایی های مهاجر انتقال دستورات کلاسیک کشورشون حین مهاجرت بود. روند تکاملی این کیک در قاره جدید اینطور آغاز شد که از اوایل قرن بیستم پودینگ هویج رو در قالب لوف درست کردند و کم کم دستورش به کیک هویج امروزی نزدیک و نزدیک تر شد. در جنگ دوم جهانی وقتی آمریکا دچار قحطی و در پی اون شکر جیره بندی شد، دستور کیک هویج با میزان شکر بسیار کم، از اروپا به آمریکا رسید و نام این دستور کم شکر، دستور کیک هویج زمان جنگ نام گرفت. کیک هویج خیلی زود جاش رو در منوی کافه ها و رستوان ها باز کرد و هنوز هم مورد استقبال قرار می گیره. 

 

بعد از اتمامِ جنگ جهانی دوم وقتی آمریکا با مازاد کنسرو هویج مواجه شد، آقای جورج سی پِیج George C. Page مدیر کارخونه بسته بندی مواد غذایی Mission Pak از قنادها دعوت کرد تا پیشنهاداتشون رو برای هویج های تولید شده و به فروش نرسیده بگند. با دستورهای داده شده، تولید کیک هویج در همین کارخونه آغاز شد و این کیک خیلی زود در لیست پنج کیک پر طرفدار آمریکا قرار گرفت. در دهه 60 میلادی محبوبیت پنیر خامه ای تولید شده در کارخانه فیلادلفیا اوج گرفت و استفاده از این پنیر در قنادی، به خصوص برای "کرم پنیر خامه ای" بسیار رایج شد. از کرم پنیرخامه ای که بیشتر برای کیک های عصرانه مورد استفاده قرار می گرفت، برای کیک هویج هم استفاده کردند و چنان مورد استقبال قرار گرفت که که دو یار جدا ناشدنی شدند و تا امروز، کرم کلاسیک روی این کیک، کرم پنیر خامه ایه.


منبع: http://www.yemalilar.com/2012/04/blog-post_28.html



مواد لازم کیک هویج (هم دمای محیط):
آرد : یک و یک هشتم پیمانه 
بکینگ پودر:یک قاشق چایخوری
جوش شیرین: یک چهارم قاشق چایخوری
نمک: یک هشتم قاشق چایخوری
پودر دارچین:یک قاشق چای خوری
پودر زنجبیل:یک هشتم قاشق چای خوری(قابل حذف)
هویج: 230 گرم
تخم مرغ: 2 عدد
باترمیلک: یک چهارم پیمانه
شکر قهوه ای: یک سوم پیمانه
شکر سفید: یک دوم پیمانه
روغن مایع: یک دوم پیمانه
گردو خرد شده: یک دوم پیمانه
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری


مواد لازم رو  آماده کنید و روی میز کار بذارید. برای اطلاع از نحوه صحیح استفاده از پیمانه های اندازه گیری به این پست مراجعه کنید، این رو بدونید که برای اندازه گیری مواد اولیه باید از "پیمانه ها و قاشق های استاندارد شیرینی پزی" استفاده کنید. 

  • برای اندازه گیری آرد، ظرف یا پاکت آرد رو با قاشق هم بزنید، پیمانه ها رو با قاشق پر کنید و سر پیمانه رو صاف کنید. آرد اندازه گیری شده رو حتما دو بار الک کنید. 
  • در دستورها وقتی نوع شکر قهوه ای ذکر نشده بهتره از نوع روشن استفاده شه، ولی در این دستور می تونید به دلخواه شکر قهوه ای تیره یا روشن به کار ببرید. از اونجایی که شکر قهوه ای با تنوع ایرانی و خارجی در سوپرمارکت ها و لوازم قنادی ها به وفور پیدا می شه و در دسترسه، شکر قهوه ای رو با شکر سفید جایگزین نکنید. چرا که این دو شکر خصوصیات متفاوتی دارند و جایگزینی، باعث تغییر بافت کیک می شه.
  • تُست کردن مغزها، مزه و بافتشون رو تشدید می کنه و کمک می کنه طعمِ مشخص تر و بهتری در شیرینی داشته باشند، ضمن اینکه نقش گردو در کیک هویج کمک به بافت بهتر هم هست. پس بدون توجه به نوع گردو و میزان تازگیش، حتما گردوها رو تُست کنید. نحوه تُست کردن در فر و روی گاز رو در این پست توضیح دادم. من همیشه گردو رو در سینی شیرینی پزی، روی کاغذ روغنی پخش و پنج دقیقه در فر 180 درجه حرارت می دم تا بوی گردو در بیاد، رطوبتش گرفته شه و رنگش یک درجه تیره شه. گردو رو بعد از تُست کردن و خنک شدن به سایز دلخواه خرد کنید.
  • برای تهیه باترمیلک، بهتره از شیرپرچرب کارخونه ای استفاده کنید.
  • در این وبسایت در صورت نیاز به شکر سفید دانه ریز، در طول آموزش به پالس کردن شکر اشاره میشه. پس در آموزش هایی که این مرحله گفته نشده، شکر رو عادی به کار ببرید.
  • هر نوع روغن مایع بی طعم و بو (کانولا، ذرت و آفتابگردان) برای این کیک مناسبه، ولی استفاده از روغن های طعم دار مثل هسته انگور، زیتون... و روغن مخصوص سرخ کردنی جایز نیست. 
  • هویج رو پوست کنده، با سایز متوسط رنده کرده و بعد با ترازو اندازه گیری کنید.



آماده سازی هویج

همونطور که توضیح دادم، کیک هویج بافتی مرطوب داره اما این به معنی شفته بودن کیک نیست. برای جلوگیری از بافت شفته، هویج رو با سایز متوسط رنده کرده، یک قاشق غذاخوری از شکرِ سفیدِ دستور رو روی هویج رنده شده بریزید، با لیسک به آرومی هم بزنید. شکر کمک به خارج شدن آبِ اضافی هویج می کنه.



حالا آبکش یا الکی رو روی کاسه ای قرار داده، هویج رو در الک بریزید و به مدت نیم ساعت در دمای محیط استراحت بدید. در این مدت هرزگاه با چهار انگشت به آرامی روی هویج ها رو فشار بدید تا آب اضافی از اون خارج شه، به هیچ وجه هویج رو نچلونید. میزان آب اضافی خارج شده از هویج بسته به نوعش متفاوته و اندازه خاصی مد نظر نیست. اجازه بدید هویج رنده شده تا زمان مصرف در آبکش بمونه.



انتخاب و آماده سازی قالب:

از نکات مهم برای موفقیت در تهیه کیک های مرطوب، انتخاب صحیح قالبه. برای پخت این دستور می تونید از قالب گرد 20 سانت، قالب مربع 18 سانت، قالب میان تهی 23 سانت یا سینی کاپ کیک 12 تایی استفاده کنید. در صورتیکه دستور رو به صورت کیک می پزید، قالب میان تُهی گزینه بهتریه چرا که در کیک هایی که میوه یا سبزیجات دارند، امکان پخت ناهماهنگ زیاده و استفاده از قالب میان تهی باعث می شه حرارت از همه سمت به مایه کیک برسه و این مشکل پیش نیاد. 
اگر از قالب میان تُهی استفاده می کنید، ،به روش گفته شده در کیک موز، قالب رو چرب کرده و بعد خوب آردپاشی کنید یا اسپری جدا کننده بزنید. اگر از سینی کاپ کیک استفاده می کنید، دوازده کپسول (لاینر) کاغذی در سینی بذارید و اگر از قالب دایره یا مربع استفاده می کنید، کف قالب رو با کره یا روغن مایع چرب کرده و کاغذ روغنی بندازید. معمولا در استفاده از قالب های مربع، دو سمت کاغذ رو بلندتر می بُرند تا خارج کردن کیک راحت تر انجام شه. 
نکته: برای قالب مربع، اگر از فرِ فَن دار استفاده می کنید و احتمال افتادن کاغذ روی مایه کیک حین پخت وجود داره، می تونید کاغذ رو به قالب با کلیپس (جنس کلیپس کاملا فلزیه) وصل کنید. 

 

با شنیدن نام باترمیلک از پخت کیک صرفنظر نکنید. در مورد باترمیلک، خواصش و چهار روش تهیه اون در این پست توضیح دادم و می تونید به دلخواه از هر کدوم از روش های گفته شده استفاده کنید. من همیشه باترمیلک رو از ترکیب شیر و سرکه سفید درست می کنم، منظور از سرکه سفید، سرکه های کارخونه ای و بی رنگِ موجود در سوپرمارکت هاست. 

یک چهارم پیمانه شیر رو اندازه گیری کرده و در کاسه ای بریزید. می تونید از شیر هم دمای محیط استفاده کنید، یا کاسه شیر رو سه دقیقه روی بخار آب قرار بدید تا ولرم شه. شیر ولرم زودتر به باترمیلک تبدیل می شه (حواستون باشه که منظور از ولرم دمائیه که برای دست قابل تحمله). حالا سه چهارم قاشق چایخوری سرکه سفید روی شیر بریزید و شیر رو به مدت ده دقیقه به همون صورت در دمای محیط بذارید، بعد از اضافه کردن سرکه و تا پایان این ده دقیقه نه شیر رو هم بزنید و نه کاسه رو تکون بدید. بعد از این مدت می بینید روی شیر حالت بریده و تیکه ای می شه، این همون باترمیلکه. حالا شیر رو هم بزنید و تا زمان استفاده در دستور در دمای محیط کنار بذارید. 



فر رو روی 180 درجه سانتی گراد، معادل 350 درجه فارنهایت یا درجه 4 فر روشن کنید تا گرم شه. اگر فر گازی دارید، از دماسنج فر مارک خوب (پرستیژ) استفاده کنید و کیک رو روی توری در طبقه وسط بپزید. اگر از فر برقی استفاده می کنید، دفترچه رو مطالعه کنید و بسته به مارک فر، یکی از گزینه های کانوکشن، کانوکشن با المنت بالا و پایین، یا المنت بالا و پایین رو انتخاب کنید. در فر برقی پخت کیک رو در طبقه دوم (از پایین) انجام بدید.

آرد الک شده رو در کاسه بزرگی بریزید، جوش شیرین، بیکینگ پودر، دارچین، زنجبیل و نمک رو به آرد اضافه کرده، مواد رو با ویسک با هم مخلوط و بعد یک دور با هم الک کنید. 

در کاسه ای شکر قهوه ای و سفید رو اول ویسک و بعد با دست با هم مخلوط کنید که اگر گلوله ای در شکر قهوه ای بود زیر دست حس و بازش کنید. تخم مرغ ها و وانیل رو به شکر اضافه کنید. حالا مخلوط شکر و تخم مرغ رو با بیشترین سرعت همزن برقی بزنید. دقت کنید که هوادهی در این کیک، از طریق زدن شکر و تخم مرغ ایجاد می شه و مهمترین قسمت آماده کردن کیکه. مواد رو تا جایی بزنید که حجم تخم مرغ ها چند برابر شه و وقتی پره های همزن رو از ظرف خارج می کنید، مواد زده شده بصورت روبانی بریزه و جای پره ها روی مواد بیفته. در این دستور به دلیل شکر قهوه ای رنگ تخم مرغ و شکر زده شده سفید نمی شه و باید حجم گرفتن و غلظت مواد رو ملاک قرار بدید. این مرحله بسته به نوع همزن 4 تا 5 دقیقه زمان می بره و باید بین کار همزن رو خاموش و کاسه رو با لیسک دورگیری کنید.



بعد از زدن تخم مرغ ها، به هیچ وجه از سرعت بالای همزن استفاده نکنید وگرنه پف و حالت روبانی مواد از بین می ره. روغن رو اضافه کنید و با دور متوسط تا جایی بزنید که کاملا مخلوط شه. بعد از روغن، باترمیلک رو اول هم بزنید تا یکدست شه و بعد به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن، در حد مخلوط شدن بزنید. 
نکته: در صورت استفاده از همزن برقی ایستاده تا پایان اضافه کردن باترمیلک از سَری بالنی استفاده کنید. 

مواد خشک رو اضافه کنید و با کمترین دور همزن برقی فقط و فقط در حدی هم بزنید که رگه های آرد دیده نشه. 
نکته: اگر همزن برقی استاندارد ندارید و کندترین دور همزن سرعت بالایی داره، اضافه کردن مواد خشک رو با لیسک یا ویسک انجام بدید. اگر از همزن ایستاده استفاده می کنید، سَری پدالی رو به کار ببرید.



هویج رنده شده و آبگیری شده رو اضافه کنید و با لیسک یا کندترین دور همزن فقط و فقط در حد یکدست شدن هم بزنید. 



در انتها گردو خرد شده رو با ویسک در مواد فولد کنید. 



مایه کیک رو در قالب مورد نظر بریزید و اگر از قالب مربع یا دایره استفاده کردید، به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزید. 



در صورت استفاده از قالب میان تُهی، کیک رو به مدت 30 دقیقه بپزید. بعد از این مدت، خلال دندون رو وسط کیک فرو کنید اگر تمیز دراومد و روی کیک یک درجه تیره شده بود، یعنی آمادست. 

 

کیک رو از فر دربیارید و روی توری خنک کننده قرار بدید. بهتره کیک های مرطوب رو خارج از قالب خنک کرد، یعنی پانزده دقیقه بعد از درآوردن از فر، کیک رو از قالب خارج کنید و روی توری خنک کننده به دمای محیط برسونید. اگر این نوع کیک ها کاملا در قالب خنک شند، عرق کرده و رویه اون ها چسبناک  می شه و اگر زودتر از پانزده دقیقه از قالب خارج شند، از هم می پاشند.



میزان مواد تَر معمولا در کیک های عصرونه زیاده، این رطوبت زیاد باعث می شه که تا آخرین لحظه پختِ کیک و حتی بعد از بسته شدنِ رویه کیک، همچنان بخار ازش خارج شه. برای خارج شدن این بخار، رویه کیک در حین پخت شکافته و کوهی dome می شه. برآمدگی و ترک در کیک های مرطوب کاملا طبیعیه، البته خوب بودن جنس قالب و رعایت نکات، از میزان برآمدگی و ترک خوردن کم می کنه ولی هیچ وقت به صفر نمی رسه و مثل کیک های اسفنجی، کیک بصورت مسطح از فر بیرون نمیاد. اگر می خواید کیک رو تزئین کنید، به روش گفته شده در پست کیک نوتلا رویه کیک رو صاف کنید. 



اگر مایه کیک هویج رو در کپسول های سینی کاپ کیک ریختید، به مدت 20 دقیقه بپزید. با این دستور دوزاده کاپ کیک خواهید داشت، تعدادی که در عکس می بینید، نصف دستوره. برای نصف کردن دستورهای شیرینی پزی تک تک مواد رو تقسیم بر دو کنید. 

 

 بعد از اتمام پخت، سینی رو روی توری خنک کننده قرار داده و بعد از ده دقیقه کاپ کیک ها رو از سینی خارج کرده، روی توری بذارید تا به دمای محیط برسند. 



همونطور که گفته شد کرم متداول کیک و کاپ کیک هویج کرم پنیرخامه ایه، دستور کرم پنیرخامه ای با پایه کره در دستور کیک کدوحلوایی و با پایه خامه در دستور کیک ردولوت آموزش داده شده. در صورت کرمدار بودن کیک یا کاپ کیک های هویج، یا گرم بودن محیط منزل، کیک یا کاپ کیک ها رو در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید، در غیراینصورت این دستور قابل نگهداری در دمای محیطه. ماندگاری کیک یا کاپ کیک ها 5 روزه. 

دستپخت های همراهان سایت
venus
يکشنبه، 20 اسفند 1402، 18:54

سلام و عرض ارادت خدمت خانم وحید عزیز
باز هم من و کیک هویج با رسیپی بی نقص شما. با اینکه شرایطش رو ندارم همه نکاتی که گفتید رعایت کنم و فر خوبی هم ندارم، ولی باز هم عالی شد مثل دفعه قبل. عکسها و تزئین کیک با عجله شد ولی طعمش مثل همه دستوراتتون عالی. قدردان لطف شما هستم.

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 20 اسفند 1402، 19:13

سلام عزیزم،
خیلی خوشحالم راضی هستید، بسیار عالیه، آفرین به هنرتون، نوش جانتون و ممنون از عکس

طاهره اقازاده
شنبه، 05 اسفند 1402، 08:08

سلام خیلی ممنون از رسپی خوبتون
اولین باری که کیک رو درست کردم خیلی عالی شد ولی بعداز اون هربار درست میکنم خوب درنمیاد الان با نصف مواد درست کردم  اول اینکه زیاد پف نکرد و بعدازاینکه کمی خنک شد همون پف کمش هم خوابید من گردو رو حذف کردم میتونه به این دلیل باشه ؟ البته قبلا هم گردو رو حذف میکردم ولی این مشکلات بوجود نمیومد بکینگ پودر و جوش شیرینم هم سالمه

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 05 اسفند 1402، 14:25

سلام عزیزم،
قالب دیواره بلند مناسب کیک های سنگین نیست، دیواره های خالی اجازه نمی ده گرما به روی کیک برسه! اگر از بیکینگ پودر و جوش شیرین مطمئنید، آب هویج رو بهتر بگیرید، کمتر هم بزنید، دما رو ده درجه زیاد کنید، قالب کوتاه استفاده کنید.

Neda.nik
يکشنبه، 22 بهمن 1402، 20:30

اینم کیک هویج من با دستور بسیار عالی و خوشمزه شما. خیلی ممنونم من همیشه از این دستور استفاده میکنم و همه عاشقش هستن❤️ممنون که دستورهای عالیتون رو با ما به اشتراک میذارید بهاره جون عزیزم❤️

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 23 بهمن 1402، 18:58

سلام عزیزم،
چه کیک زیبایی شده، واقعا آفرین به شما و ممنون از عکس خوشحالم مطالب رو دوست دارید.

Fatima66
پنجشنبه، 16 آذر 1402، 07:18

عالی بوووود، عاشق سخاوتتون شدم من، اولین بار تو زندگیم از کیک خونگی لذت میبرم😍

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 16 آذر 1402، 10:17

سلام عزیزم،
چقدر خوشحالم که دوست داشتید، بسیار عالی شده نوش جونتون و ممنون از عکس

Shaahede
يکشنبه، 15 مرداد 1402، 08:30

سلام وقتتون به خیر
من کیک هویج رو چندین بار درست کردم و هربار عالی می‌شد، اما این دفعه که بعد از مدت ها کیک درست کردم کیک پف نکرد و تهش به قالب چسبیده بود (بعد از 15 دقیقه که روی توری بود) و کلا بافتش هم انگار کامل نپخته بود. میخواستم ببینم مشکل از کجاست؟ آیا ممکنه به خاطر بکینگ پودر باشه که خیلی وقته ازش استفاده نشده البته توی یخچال بوده

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 15 مرداد 1402، 14:21

سلام عزیزم،
اگر از دمای فر مطمئنید بیکینگ پودر رو تست سلامتی کنید احتمالا از بیکینگ پودره.

Shaahede
يکشنبه، 15 مرداد 1402، 17:45

بله دمای فر درسته، با همون بیکینگ پودر کیک سیب رو درست کردم با نصف مقدار، خداروشکر عالی شد!میتونه مشکل از زدن تخم مرغ و شکر باشه؟ چون خیلی وسطش وقفه افتاد،و روبانیش هم مثل همیشه نبود. و اینکه مواد خشک رو خیلی سریع مخلوط کردم مقدارزیادی گردبالااومد

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 15 مرداد 1402، 18:34

عزیزم از همون زدن تخم مرغه، اصلا نباید منتظر بمونه تخم مرغ3

حنا جون
جمعه، 12 اسفند 1401، 20:47

سلام بهاره جون
کیک هویج رو با شک و تردید انتخاب کردم ولی واقعا خوش طعم شد
ممنون از شما نازنین ❤️❤️

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 13 اسفند 1401، 08:56

سلام عزیزم،
من خودم از طرفدارن پر و پا قرص کیک هویجم، خوشحالم شما هم دوست داشتید نوش جون و ممنون از عکس

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 13 اسفند 1401، 08:57

سلام عزیزم،
من خودم از طرفدارن پر و پا قرص کیک هویجم، خوشحالم شما هم دوست داشتید نوش جون و ممنون از عکس

fafa. heydari
پنجشنبه، 26 آبان 1401، 15:58

شبت خوش عزیزم. مرسی بابت رسپی خیلی خوبت. طعمش عالی بود.

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 27 آبان 1401، 05:14

سلام عزیزم،
نوش جونتون باشه، خوشحالم که پسندیدید، فقط فکر کنم با فر شما 5 دقیقه کمتر باید می پخت.

fafa. heydari
جمعه، 27 آبان 1401، 11:12

مرسی از راهنمایت عزیزم.

Masomeh
چهارشنبه، 18 آبان 1401، 19:47

سلام عزیزم ممنونم بابت زحمتی که میکشیدو وقتی که میزارید و اطلاعات کامل و دقیق در اختیار ما میزاریدکیک هویج با رسپی شما💝

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 19 آبان 1401، 07:17

سلام عزیزم،
کیکتون بسیار عالی شده، نوش جونتون و ممنون از عکس زیبا

Eghtedar
سه شنبه، 03 خرداد 1401، 07:56

سلام بهاره خانم عزیز،
این کیک هویج واقعا لذیذ بود. ممنونم از شما

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 04 خرداد 1401، 13:11

سلام عزیزم،
چقدر عالی درست کردید واقعا آفرین بهتون و نوش جان

سپیده قاسم خانی
جمعه، 28 خرداد 1400، 10:57

سلام خدمت خانم وحید
من طبق دستور شما این کیک و درست میکنم...بسیار عالی میشه.و کرم پنیر خامه ای رو هم بهش اضافه کردم..بینظیر شد.ممنون از شما

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 28 خرداد 1400، 15:20

سلام عزیزم،
خوشحالم کیک رو دوست داشتید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Mozhganchideh
يکشنبه، 23 خرداد 1400، 12:49

سلام بهاره عزیز کیک هویج و گردو من داخل قالب مربع ۲۰ سانت دیواره کوتاه با همین مقدار مواد دستور سایت خیلی خوش عطر و طعم هستش ممنون از شما بابت دستورات و پاسخ هاتون ک ب ما لطف میکنید

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 23 خرداد 1400، 17:02

سلام عزیزم،
خیلی خوشحالم که از دستور راضی بودید، بسیار هم عالی شده نوش جونتون و ممنون از عکس

Mozhganchideh
يکشنبه، 23 خرداد 1400، 17:05

ممنون از شما بهاره مهربون انشاءالله همیشه سلامت باشی عزیزم

خورشید
دوشنبه، 18 اسفند 1399، 02:59

سلام خانم بهاره وحیدعزیزم
بادستورپخت عالی کیک هویج شما من هم کیک هوبج پختم بسیارمعطرولطیف وخوشمزه شد
خواستم تشکر کرده باشم ازسایت عالیتون
ارادتمندم🌹🌹🌹🌹🌹

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 18 اسفند 1399، 07:58

سلام عزیزم،
خیلی خوشحالم که راضی بودید، کیکتون هم عالی شده نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

ژیلا
پنجشنبه، 30 بهمن 1399، 11:35

سلام استاد عزیزم. من برای پختن کیک هویج از لوازم قنادی شکر قهوه ای گرفتم. اما اصلا حالت خیس و مرطوب نداره، مثل شکر معمولیه، فقط رنگش قهوه ای روشنه و دونه هاش هم درشت ترن، ولی کاملا خشکه عین شکر معمولی. آیا این همون شکر قهوه ایه که تو این دستور لازمه؟ میترسم اونجوری که دوستان از کیکشون تعریف کرده بودن خوشمزه نشه.
چون توی پست شکر نمیشد عکس بذاریم، عکس شکرم رو اینجا آپلود کردم. ببخشید.

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 30 بهمن 1399، 21:02

سلام عزیزم،
با این شکر قهوه ای کیکتون خراب نمیشه ولی به لطیفی مال دوستان هم نمیشه، به نظر من امتحان کنید ضرر نداره

وفا
جمعه، 19 دی 1399، 13:01

بانو جان درود
مثل همیشه از دستورهای شما لذت بردیم
تجربه کیک و نان های سبزیجات بسیار بینظیر و دوست داشتنی هستن
چه طعم دلنشینی داره گردو در کیک
ممنون از حضور شما

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 19 دی 1399، 16:37

به به عجب کیک زیبایی حسابی استاد شدید نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

وفا
شنبه، 20 دی 1399، 18:31

نفرمایید بانو جان . استاد شما هستید من جسارت نمیکنم

وفا
شنبه، 13 دی 1399، 17:31

استاد جان ایام به کام
مصمم شدم که دستورهای بیشتری و تجربه کنم
در دو قالب ۲۰ سانت درست کردم
نتیجه کار به نظرم خوب بود و خیلی کم قله شد
در زمان مناسب فیلینگ مناسب خواهم زد و خدمتتون عکس ارسال خواهم کرد
استاد عزیز فر گازی خیلی دما رو نوسان میده
و بعد از یک تایمی دما بالا میره حتی اگر روی ۱۸۰ فیکس شده باشه اما دما ماندگار و ثابت نیست متاسفانه
ممنون میشم اگر راهکاری و بفرمایید

ممنون و لحظاتتون طلایی بهاره جان عزیز

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 13 دی 1399، 18:03

سلام عزیزم،
کیکتون عالی شده نوش جونتون و ممنون از عکس
متاسفانه راهی برای نوسان وجود نداره اگر براتون مقدوره سرویس کار بیارید یه چک بکنه

Rahil
دوشنبه، 19 آبان 1399، 14:40

سلام، بهاره جون من هم پختم و خیلییی خوشمزه و عالی شدددد. ممنون از شما که همه نکات رو ریز توضیح دادید و من از سایتتون کلی چیز یاد گرفتم. به خصوص اطلاعات عمومی که اول دستورها مینویسید خیلی دوست دارم

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 19 آبان 1399، 20:46

سلام عزیزم،
به به عجب کاپ کیک هایی شده خیلی خوشحالم که دوست داشتید آفرین به شما و ممنون از عکس

Lightcatcher
شنبه، 12 مهر 1399، 14:35

این کیک فوق العاده‌س هرچی از کمالاتش بگم کم گفتم

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 13 مهر 1399، 09:43

منم خیلی طعمش رو دوست دارم خیلی هم عالی درست کردید نوش جونتون باشه عزیزم و ممنون از عکس زیباتون

مهربان
سه شنبه، 24 تیر 1399، 20:29

سلام دوست عزیز
ممنون از رسپی خوبتون من کیک هویج رو درست کردم و روشو با کرم پنیری کاور کردم طعمش و بافت‌ش فوق العاده بود
ممنون از راهنمای های خوبتون سلامت و موفق باشید.

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 25 تیر 1399، 05:51

سلام عزیزم،
کیکتون عالی شده، تزئینش هم فوق العاده زیباست خوشحالم از دستورها راضی هستید

Ala
سه شنبه، 10 تیر 1399، 14:53

سلام بهاره جون من کیک وکاپ کیک هویج رو توی قابلمه درست کردم
مزه وبافتش مثل همیشه عالیههههه
ممنون اززحماتتون

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 10 تیر 1399، 15:48

سلام عزیزم،
چقدر عالی و ماهرانه در قابلمه پختید، خوشحالم از طعمش هم راضی بودید، نوش جونتون و ممنون از عکس

Sh.mhz
پنجشنبه، 22 خرداد 1399، 15:50

سلام استاد نازنین..دلتون شاد و تنتون سالم...دوباره کاپ کیک هویج رو با دقت بیشتری درست کردم..دمارو ده درجه بیشتر کردم.هم پفش خوب بود و هم بافتش بهتر شده بود.میشه شما هم نظرتون رو بگید که خوب شده یا هنوز بافتش مشکل داره؟؟ممنونم استاد نازنین

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 22 خرداد 1399، 17:27

سلام عزیزم،
ظاهرش که عالیه فقط از میزان هویج کم کردید؟

Sh.mhz
پنجشنبه، 22 خرداد 1399، 17:51

نه عزیزم..همون ۲۳۰ گرم..البته هویج رو پوست کندم بعد رنده و وزن کردم..با ترازو هم اندازه گرفتم..باید بیشتر باشه ؟؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 22 خرداد 1399، 17:52

اگر وزن کردید که قطعا درسته، تو عکس کم به نظر میاد.

Sh.mhz
سه شنبه، 20 خرداد 1399، 17:01

سلام استاد نازنینم...دلتون شاد و تنتون سالم..با آرزوی بهترینها براتون...امروز کاپ کیک هویج درست کردم..به سه مشکل برخوردم...اول اینکه بافتش کمی مرطوب بود...دوم اینکه پفش خوابید..(اولش خوب پف داشت) سوم اینکه زمان پختش ۳۵ دقیقه شد..ممنون میشم راهنماییم کنید اشکال کارم کجا بوده...دمای فر درست بود چون دماسنج فر دارم..مایه کیکم شل و روون بود وقتیکه میریختم تو لاینر...

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 20 خرداد 1399، 17:13

سلام عزیزم،
فرتون گازیه یا برقی؟

Sh.mhz
سه شنبه، 20 خرداد 1399، 17:39

فر گازی بهاره جون

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 20 خرداد 1399، 20:31

به دلیل مدت زیاد زیر کاپ کیک سوخته در صورتیکه پف لازمه رو نکرده، اگر از سلامت بیکینگ پودر و جوش شیرین و دقت دما مطمئنید دما رو ده درجه بیشتر کنید که پف کنه و زودتر بپزه.

Sh.mhz
چهارشنبه، 21 خرداد 1399، 04:48

ممنونم از راهنماییتون..فقط یه کاری کردم که مغایر رسپی شما بود و اونم اینکه دیدم شکر قهوه ایم دون درشته اونو دو پالس تو غذاساز زدم..ممکنه به خاطر این باشه؟؟و یه سوال مهم دیگه اینکه موقع پخت سینی کاپ کیک رو باید رو سینی شیرینی پزی یا سینی فر(مشکی) بذاریم یا توری داخل فر...واقعاااااا ممنونم که با صبر و حوصله به من مبتدی جواب میدید...خدا بهتون سلامتی بده..متشکرم.

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 21 خرداد 1399، 07:14

شکر قهوه ای رو نیازی نیست پالس کنید ولی اون مشکل پخت ایجاد نمی کنه.
باید روی توری فر بذارید، طبقه وسط، کلا در فر گازی از سینی مشکی فر نمی شه استفاده کرد.

Lian
شنبه، 27 ارديبهشت 1399، 14:28

سلام عزیزم.
من کیک هویج رو با دستور همیشگی درست کردم
با دوتا تغییر
یکی که جوش شیرین اضافه کردم البته توی دستور بود ولی من قبلا نمیریختم!
و اینکه رنده ی هویج این دفعه ریز نبود و کمی درشت بود.
 چرا این طوری شددد:((((
پف کرد ولی پفش خوابید

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 27 ارديبهشت 1399، 15:19

سلام عزیزم،

1. مهم ترین عامل خوابیدن پف کیک بعد از اتمام پخت تنظیم نبودن دمای فره، دقت کنید که دمای بیشتر و کمتر هر دو این مشکل رو ایحاد می کنن. دمای بیشتر باعث می شه پف کیک به صورت سریع و ناگهانی و قبل از ایجاد ساختار کیک ایجاد شه که این پف با تغییر دما به راحتی از بین می ره. در دمای کمتر هم اصلا ساختار کیک استحکام لازمه رو پیدا نمی کنه و به همین دلیل به راحتی میخوابه. پس اگر دماسنج فر ندارید تهیه کنید. 
2. مدت زمان نوشته شده در دستورها تقریبیه و با توجه به فرها کمی متفاوته، کافی نبودن میزان پخت کیک باعث می شه ساختار کیک درست و کامل تشکیل نشه و به راحتی پف از بین بره، اگر با دماسنج فرِ خوب، از دمای فر اطمینان دارید زمان پخت رو پنج دقیقه افزایش بدید.
3. مناسب نبودن سایز قالب و کوچک بودن، باعث می شه کیک هنگام پف کردن دیواره مناسب برای بالا اومدن و استحکام رو نداشته باشه و معمولا مقداری از پفی که بالاتر از دیواره های قالب ایجاد می شه از بین میره.
4.  باز کردن در فر در حین پخت باعث ایجاد شوک دمایی و خوابیدن پف بعد از اتمام پخت می شه.
5. استفاده از بیکینگ پودر یا چوش شیرین نامرغوب باعث می شه کیک پف کاذب داشته باشه و بعد از پخت از بین بره.
6. زیاد هم زدن مایه کیک بعد از اضافه کردن مواد خشک باعث سنگینی بافت می شه و پف ایجاد شده به سادگی از بین می ره.

هانیه ۷۳
جمعه، 05 ارديبهشت 1399، 12:14

سلام :) با تشکر از استاد عزیزم :) فقط من توی کپسولام کم ریخته بودم باید دفعه بعد بیشتر بریزم :) نصف ریختم که خیلی کوچولو شد :) بافتش بسیار پوک و عالی بود دستتون درد نکنه

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 05 ارديبهشت 1399، 19:30

سلام هانیه جان،
مهم اینه که خوشمزه و عالی شدن نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

marzieh. gh
پنجشنبه، 04 ارديبهشت 1399، 04:00

سلام بهاره جان
ممنون از رسپی های عالی تون
یه سوالی داشتم منظور از قطر 23 اندازه کف قالب یا سرش؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 04 ارديبهشت 1399، 05:32

سلام عزیزم،
منظور از یک لبه به لبه دیگره، حتما و حتما پست قالب ها رو مطالعه کنید کاکل با تصویر توضیح دادم.
https://spbaking.com/recipes/%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%E2%80%8C%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%DB%8C-t149

marzieh. gh
جمعه، 05 ارديبهشت 1399، 06:11

ممنون بهاره عزیز
دمای فر چند درجه باید باشه؟

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 05 ارديبهشت 1399، 06:20

در هر دستوری طبق همون دستور دما رو تنظیم کنید.

Negar77
يکشنبه، 31 فروردين 1399، 16:02

بهاره جونم کیک هویج با دستور فوق العاده شما عالییی شد ممنونم ازتون

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 31 فروردين 1399، 16:06

سلام عزیزم،
کیکتون عالی شده خیلی خوشحالم که راضی بودید.
نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

fateme5
شنبه، 30 فروردين 1399، 18:24

سلام من بازم این کیک فوق العاده ی شما رو درست کردم، تنها مشکلی که داشتم این بود که با اینکه مواد رو بین دو تا قالب ۱۵سانت تقسیم کردم ،مثل دفعات قبل منسجم نبود و وقتی چنگال میزدم کمی پخش میشد،میشه لطفا بگید ایرادم کجاست؟ دفعات قبلی یا داخل قالب میان تهی درست کردم و یک بار هم  داخل ظرف پیرکس،که بافتش مشکلی نداشت به نظرم اونموقع

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 30 فروردين 1399، 19:03

سلام عزیزم،
با تقسیم بین دو قالب باید زمان رو کمتر از قالب میان تهی بذارید احتمالا به دلیل خشکی اینطوری شده ولی موارد زیر هم علت های عدم انسجامه
. اولین و رایج ترین دلیل بیکینگ پودر یا جوش شیرین بیش از حده یعنی یا درست اندازه گیری نشده باشه یا استاندارد نباشه و بیش از حد فعال باشه.
2. دلیل بعدی باز به بیکینگ پودر برمیگرده، اگر ماده اسیدی (سرکه یا باترمیلک) زیاد باشه و درست اندازه گیری نشه فعالیت بیکینگ پودر یا جوش شیرین  زیاد می شه و باعث عدم انسجام می شه.
3. دمای کم فر یا باز کردن در فر بین پخت همین حالت خرد شدن رو ایجاد می کنه. حتما برای کیک های حساس از دماسنج فر استفاده کنید.
4. هم زدن زیاد مواد که باعث می شه رطوبت به خورد آرد بره و کم شه و همین حالت رو ایجاد می کنه.

Nooshin
جمعه، 29 فروردين 1399، 13:07

دوباره سلام عزیزم،کاپ کیک هویج هم درست کردم ،ممنون از رسپی های عالی شما..

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 29 فروردين 1399، 16:06

سلام نوشین جان،
ممنون از خودتون که انقدر هنرمند و با حوصله اید. نوشجونتون باشه و ممنون از عکی

Nooshin
پنجشنبه، 21 فروردين 1399، 16:30

سلام بهاره خانم امروز هم کیک هویج درست کردم هم شکلاتی سریع برا همسر و یچه هام هر دو عالی شده،ممنون از رسپی های عالیتون.

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 21 فروردين 1399، 20:20

سلام عزیزم،
ماشالا چه زرنگید، هر دو کیک نوش جونتون باشه خیلی خوشحالم که از دستور راضی بودید.
خسته نباشید و ممنون از عکس

Fatemeh.hasankhani
دوشنبه، 11 فروردين 1399، 13:57

سلام بهاره جون
کاپ کیکای من الان از تو فر دراوردم
بابت رسپی عالیتون ممنون
خیلی خوش طعمه

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 11 فروردين 1399، 14:49

سلام عزیزم،
خیلی خوشحالم که راضی بودید، کاپ کیک هاتون هم عالی شدن، ممنون از عکس بسیار زیباتون

مینو ۲۰
پنجشنبه، 21 فروردين 1399، 14:58

استاد جانم ۲۳۰ گرم هویج حدودا چند پیمانه میشه؟ چون من هنوز ترازو ندارم

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 21 فروردين 1399، 20:16

متاسفانه بسته به جنس خمیر تبدیل وزن به پیمانه هویج رنده شده بسیار متغیره و به همین دلیل وزن گفته می شه. شما سه هویج متوسط رو رنده کنید.

fateme5
شنبه، 19 بهمن 1398، 20:08

کیک هویج با دستور فوق العاده شما

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 20 بهمن 1398، 08:11

سلام عزیزم،
کیکتون تزئینش فوق العاده شده، آفرین بهتون

MH
سه شنبه، 08 بهمن 1398، 12:01

سلام
من چند تا مشکل داشتم:
۱- علیرغم استفاده از اسپری جدا کننده کیک چسبیده بود(شکل) چرا؟
۲- هویج ها را آبگیری کردم و سه ربع در صافی گذاشتم.
دما در طول پخت ۱۸۰ درجه بود.
قالب میان تهی ۲۳ سانت با ارتفاع ۸ بود
با توجه به اینکه فرمودید ، پخت در قالب میان تهی سریع تر است و باید بعد از دو سوم  زمان تعیین شده چک کنیم،  بعد از ۲۶ دقیقه چک کردم، خلال دندون تمیز بود رویه کیک طلایی تیره بود و اندکی از جدار فاصله داشت.(عکس)
لذا کیک را خارج کردم.
تمام مواد را به دقت اندازه گیری کردم، و دستورات را مو به مو اجرا کردم ولی کیک مرطوب و خیس و خمیر بود.
چرا؟

MH
سه شنبه، 08 بهمن 1398، 13:10

بقیه عکس ها اپنلود نشد

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 08 بهمن 1398، 13:42

سلام،
تمام نکاتی که باید رعایت شده، با توجه به اینکه بیکینگ پودر هم عوض شده متاسفانه دیگه چیزی بلد نیستم بتونم بهتون راهنمایی کنم. همین نکات رو بد بودم که گفتم و شما هم رعایت کردید تنها چیزی که می مونه که احتمالش ده درصده فرتونه که انقدر بده نمی شه باهاش کیک مرطوب پخت. باز اطمینانی ندارم.

MH
سه شنبه، 08 بهمن 1398، 15:36

سلام
به نظرتون با فر برقی ماکروفر (کانوکشن) امتحان کنم؟

MH
سه شنبه، 08 بهمن 1398، 15:49

در متن دستور اومده بود:

معمولا خشکبار رو قبل از اضافه کردن به مایه کیک، در آرد می غلطونن و الک می کنن تا در کیک ته نشین نشه و بافتشون خشک بمونه. اما گاها در کیک هویج، روی خشکبار آب جوش می ریزن تا مرطوب و هم بافت کیک شه.
من هم رو گردوها آبجوش ریختم و در آبکش گذاشتم.
بعد از پخت اطراف گردوها روی کیک خیس بود.
در ضمن من هویج ها را بعد از پوست کندن و رنده دوباره وزن کردم، وزنش کم شده بود اضافه کردم که به ۲۳۰ گرم برسه.
این کارها میتونه باعث شفته شدن بشه؟

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 08 بهمن 1398، 19:09

1. اگر مایکروویو جنس خوب و مارک خوبه (مثل سولاردوم ال جی) قطعا از فر گاز بسیار بهتره.
2. بعد از گرفتن آب هویج نباید بهش مجدد هویج اضافه می کردید، کم شدن وزن هویج به دلیل آبگیری در دستور محاسبه شده و نیازی به اضافه کردن هویج نبوده. اضافه کردن هویج حتی اگر عامل شفته شدن نباشه کیفیت رو پایین میاره.
3. به نظرم شما تا وقتی از فرتون مطمئن نشدید، در هیچ دستوری رطوبت به مواد اضافه نکنید و آب جوش روی گردو نریزید.
4. جدا نشدن به دلیل رطوبت اضافه کیک بوده و اسپری زدن قلق خاص نداره.

MH
سه شنبه، 08 بهمن 1398، 19:13

ممنون از راهنمایتون

گیس گلابتون
يکشنبه، 10 آذر 1398، 16:21

سلام
کیک خوشمزه با بافت کاملا پوک. سپاسگزارم از رسپی عالی

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 10 آذر 1398، 16:52

سلام عزیزم،
واقعا عالی درآوردید، خیلی خوب شده نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

مریم صفری
جمعه، 08 آذر 1398، 22:48

سلام بهاره جون.کیک هویج بسیار خوشمزه و خوش عطر با دستور بدون نقص شما..البته من مقدار مواد اولیه رو یک و نیم برابر کردم و  قالب ۲۳ میان تهی

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 09 آذر 1398، 10:00

کیک هویج حرررف نداره، شما هم عالی درست کردید. آفرین به همتتون، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Far_zaneh
پنجشنبه، 16 آبان 1398، 07:21

کیک هویجی که با دستور یک و نیم برابر تو قالب مربع ۲۰ سانتی درست کردم. خیلی عالی و خوش طعم شد . پرسش های که دوستان پرسیده بودن در مورد اندازه قالب خیلی کمک کرد . مثل همیشه ممنونم از رسپی های بی نظیر و پاسخ های کاملتون

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 16 آبان 1398، 08:49

سلام فرزانه جان،
چقدر عالی شده عزیزم، خیلی خیلی خوشحالم که راضی بودید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

شيرين
شنبه، 27 مهر 1398، 10:06

سلام بهاره جون
كيك هويج و گردوي خوشمزمون
خيلي طعمش عاااالي بوووود
مرسي شف جاااان

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 27 مهر 1398، 10:41

سلام شیرین جان،
واقعا کیکتون عالی شده، چه تزئین زیبایی کردید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

شيرين
شنبه، 27 مهر 1398، 14:10

مرسي عزيزم
بهاره جون ميشه مواد رو دو برابر كرد توي ٢تا قالب ٢٠ بپزم؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 27 مهر 1398، 15:34

بله عزیزم خیلی هم عالی میشه

Janan
يکشنبه، 21 مهر 1398، 09:16

سلام عزیزم من این کیکو پختم خیلی خوشمزه بود ممنون.اما سوالی که برام پیش اومد این که وقتی برش میزدم ی برش تمیز در نمیومد خُرد میشد دلیلش چی میتونست باشه؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 21 مهر 1398، 10:42

سلام عزیزم،
کیک نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

خرد شدن کیک یا انسجام کم اون از مشکلات رایج کیکه که یکی از عوامل زیر می تونه دلیلش باشه:
1. اولین و رایج ترین دلیل بیکینگ پودر یا جوش شیرین بیش از حده یعنی یا درست اندازه گیری نشده باشه یا استاندارد نباشه و بیش از حد فعال باشه.
2. دلیل بعدی باز به بیکینگ پودر برمیگرده، اگر ماده اسیدی (سرکه یا باترمیلک) زیاد باشه و درست اندازه گیری نشه فعالیت بیکینگ پودر یا جوش شیرین  زیاد می شه و باعث عدم انسجام می شه.
3. دمای کم یا زیاد فر یا باز کردن در فر بین پخت همین حالت خرد شدن رو ایجاد می کنه. حتما برای کیک های حساس از دماسنج فر استفاده کنید.
4. هم زدن زیاد مواد که باعث می شه رطوبت به خورد آرد بره و کم شه و همین حالت رو ایجاد می کنه.
5. استفاده از قالب بزرگ تر باعث خشکی و خرد شدن میشه.

Janan
يکشنبه، 21 مهر 1398، 20:41

ممنون عزیزم خودم احتمال بیشترو به جوش شیرین میدم.

homa
چهارشنبه، 08 اسفند 1397، 17:10

سلام استادعزیزم بازم کیک هویج بادستوراستادعزیزم وباگنش شکلاتی ممنون که خیلی چیزایادمون دادین همواره ازشماسپاسگزارم این هم عکس

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 08 اسفند 1397، 18:11

سلام هما جان،
چه کیک جذابی درست کردی عزیزم خیلی عالیه واقعا نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

gibil
دوشنبه، 24 دی 1397، 11:49

اینم کیک هویج و گردوی من البته توی قالب بزرگ درستش کردم به جای کاپ کیک...
با رویه ی کرم پنیر خامه ای و کارامل?
خیلی خیلی خوشمزه و عالی
مرسی شف عزیزم❤??‍♀️

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 25 دی 1397، 11:00

سلام عزیزم،
چه ابتکار خوبی زدید خیلی کارامل روش شیک شده واقعا عالیه خسته نباشید و ممنون از عکس

حکیمه
پنجشنبه، 12 مهر 1397، 21:33

سلام بهاره جانم
چه طعمی داره این کیک با اینکه من وانیل و رنجبیل نزدم ولی عالی شد طعمش
یک سوال بافت کیک هویج اینطوری باید باشه

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 13 مهر 1397، 06:07

سلام عزیزم،
خوشحالم که طعم کیک رو پسندیدید نوش جونتون باشه، کیک هویج به دلیل مواد مرطوب زیاد آماده کردنش کمی مشکله. باید بعد از اضافه کردن آرد تا جای ممکن کم هم زده شه و بهتره در قالب میان تهی آماده شه. به نظرم کیکتون فقط یک درجه رطوبتش بیشتر از معموله. حتما هم دماسنج فر برای این کیک های حساس تهیه کنید.

Sepidar
سه شنبه، 10 مهر 1397، 13:39

سلام اینم کیک هویج ما با خامه فرم داده شده
ممنون از رسپی های عالی
خیلی لذیذ بود واقعا

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 10 مهر 1397، 16:05

سلام عزیزم،
چقدر عالی شدن، چه ایده خوبی به کار بردید برای خامه واقعا آفرین به شما و ممنون از عکس

:)Fatemeh
پنجشنبه، 18 مرداد 1397، 12:58

سلام بهاره جان
من این کاپ کیک خوشمزه رو درست کردم وعالی و بی نقص شد
بسیار متشکرم:)

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 18 مرداد 1397، 14:47

عزیزم عالی شده آفرین به سلیقتون چقدر اون گل وسط و عکس خرگوش بامزه شده. ممنون از عکس و موفق باشید

homa
چهارشنبه، 27 دی 1396، 15:04

سلام استاددوباره این کیک عالی روپختم توقالب میان تهی که گفته بودین ممنون ازاین دستورعالی این هم عکس

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 27 دی 1396، 16:10

به به هما جان چقدر هم پفش خوبه و بافتش عالی شده نوش جونتون باشه

homa
شنبه، 13 آبان 1396، 16:02

سلام این کیک هویج عالی بادستورکامل شمااستادعزیزم بااینکه ذکرکرده باکرم پنیری میتونیم درست کنیم امااین بارمثل استادم درست کردم ولی یک دفعه دیگه حتماباکرم درست میکنم همواره ازشماسپاسگزارم این هم عکس

Sadaf
دوشنبه، 22 آذر 1395، 21:27

بله، بالاخره من موفق شدم با کیک هویج آشتی کنم. حتی انقدر خوب شده که طرفدارای خاص خودشو پیدا کرده. ممنون از راهنمایی های خوب و گام به گامتون.

الناز
شنبه، 18 دی 1395، 08:24

چقدر خوب شده. داخلش خمیر نشد؟ من نمی دونم چرا کیک هویج من داخلش یه لایه خمیر می مونه و اطرافش خوب میپزه؟؟؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 19 دی 1395، 06:24

الناز جان این بار کیک رو توی قالب میان تهی یا به صورت کاپ کیک بپزید، ضمنا بعد از اضافه کردن هویج مواد رو با احتیاط و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید مطمئنم که رفع مشکل می شه.

الناز
يکشنبه، 19 دی 1395، 07:06

ممنونم از راهنمایی تون بهاره جان. دیروز درست کردم خیلی بهتر شد. فقط یه سوال دیگه داشتم. اگر کرم تارتار به ترکیبات اضافه کنم، پف و تخلخل بافت کیک بیشتر میشه؟ کیکم اولش خیلی خوب پف کرد. اما وقتی از فر درش آوردم، پفش خوابید. چطور می تونم پف را بیشتر کنم و حفظش کنم؟ ممنونم که با ثبر پاسخ میدین بهاره جان

الناز
يکشنبه، 19 دی 1395، 07:08

ببخشید که خیلی سوال می پرسم. میشه بفرمائین که چطور میشه سطح کیک رو صاف درآورد؟ اگر زمان پخت دور قالبم رو با نوار مخصوص بپوشونم، سطح کیک صاف میاد بالا؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 19 دی 1395، 07:44

سلام الناز جان،
خوشحالم که درست کردید و پیشرفت کردید مطمئنم هر بار بهتر می شید. عزیزم کرم تارتار برای تثبیت سفیده ی زده شده ه کار می ره. یعنی برای کیک هایی استفاده داره که زرده و سفیده جدا شن، سفیده بخواد حجم دهی شه و ما برای ثبات حجم دهی بیایم و از این کرم استفاده کنیم، برای مواردی که زرده  سفیده با هم زده می شن و کلا کیک های میوه ای و سبزیجاتی که فومینگ ندارن هیچ کاربردی نداره.
عامل خوابیدن پف کیک در کیک های مختلف متفاوته، توی این کیک مهم ترین مسئله تفاوت دمای محیط بیرون و فر بوده، این بار بعد از خاموش کردن 5 دقیقه قالب رو توی فر خاموش و بعد 10 دقیقه توی فر خاموش با در باز بذارید، بعد در بیارید و روی توری خنک کننده قرار بدید. اینجوری در واقع دارید پله ای کیک رو خنک می کنید و کیک رو دچار شوک نمی کنید و پفش نمی خوابه.

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 19 دی 1395، 07:46

الناز جان صاف بودن سطح کیک خیلی به قالب ربط داره با پوشوندن دور قالب کمک خیییلی بزرگی به صاف شدن کیک می کنید ولی اندازه ی قالب هم مهمه اگر قالب برای اون میزان مواد کوچیک باشه هر کاری کنید رویه ناهموار می شه مثل ساکی که به زور بخواید توش وسایل بذارید. پس هم دور قالب رو بپوشونید هم از قالب سایز مناسب استفاده کنید.

الناز
يکشنبه، 19 دی 1395، 08:34

خیلی خیلی متشکرم استاد عزیز. من تمام جزئیات و مطالب دستورها رو می خونم و از اینکه اطلاعات و در واقع دانشتون رو به این راحتی در اختیار می گذارین ممنونم. امیدوارم همواره سلامت و شاد و پرتوان باشین

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 19 دی 1395، 14:03

ممنون الناز جان، امیدوارم شما هم هر روز موفق تر باشید عزیزم

ghazal
يکشنبه، 04 مهر 1395، 20:12

من عاشق اين كيك هويج بينظير شدم. مرسي از توضيحات عاليت شف عزيزم

مهمان
جمعه، 29 مرداد 1395، 21:03

یک عصرونه ی فوق العاده لذیز .ممنونم بهاره جون آموزشتون مثل همیشه عالی و بی نقصه

نظرات
monir
سه شنبه، 14 آذر 1402، 08:48

سلام لطفا درجه دما در فر رومیزی  که کانوکشنن داره رو هم بفرمایید

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 14 آذر 1402، 10:07

سلام عزیزم،
برای فرهای کانوکشن دار رومیزی بسته به کوچکی یا بزرگی بین ده تا پونزده درجه کم کنید.

venus
چهارشنبه، 16 فروردين 1402، 10:21

با سلام و عرض ارادت؛
سالها پیش یه شهرستان دورافتاده زندگی می کردم که هیچ چیز با کیفیتی پیدا نمیشد. تنها دلخوشیم یه نان فانتزی بود، که کیک هویج میپخت با رویه کرم پنیری که بنظرم طعمش جادویی بود. بعدها خودم امکان پخت کیک پیدا کردم، با 4-5 دستور مختلف کیک هویج پختم که هیچکدوم اون طعم جادویی رو نداشت. تا اینکه بلاخره دستور شما رو تست کردم............. همون رسیپی خوش طعم و عالی. واقعا ممنون.
فقط یه مشکلی رو همیشه دارم. کرم پنیری که درست می کنم بعد 7-8 ساعت ترک میخوره. من اینبار ماسکارپونه، پودر قند و پنیر ویلی ترکیب کردم. علت رو می فرمایید. (خود کیکم با اینکه بافت مرطوب مناسبی داشت، اما خرد میشد. البته بعلت یک اشتباه زمان پختم حدود یکساعت طول کشید. اگر بجز این هم دلیلی داره بفرمایید.) باز هم سپاسگزارم

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 16 فروردين 1402، 15:29

سلام عزیزم ،
خیلی خیلی خوشحالم که طعم کیک مورد پسندتون بود، نوش جونتون باشه، علت خرد شدن خشکیه که همونطور که فرمودید به خاطر پخت طولانی اتفاق افتاده، علت ترک خوردن کرم پنیری هم خشکیه، به این شکل که کیک خشکه، رطوبت پنیر رو جذب می کنه و ترک می خوره، ترک خوردن بعد از دو تا سه روز نرماله ولی نه بعد از هفت هشت ساعت، مدت زمان پخت رو کمتر کنید، قطعا هر دو مشکل درست می شه.

golnaz
پنجشنبه، 18 شهریور 1400، 09:26

سلام خانم وحید
من این کیک‌رو درست ولی چندتا مشکل برام پیش اومد
کیک به قالب میان تهی متاسفانه چسبید و وقتی جدا شد خیلی منسجم نبود به نظرم
و کشمش ها رو تو آرد نزدم و کمی مرطوب داخل کیک ریختم که همش ته نشین شده بود و سوخته بود
و بعد اینکه من همیشه مواد اولیه مخصوصا آرد و کره و شکر رو به گرم حساب میکنم اینبار هم روغن رو به گرم وزن کردم ولی مقدار گرمی روغن با مقدار پیمانه ای فرق داشت و بیشتر میشد که فکر کردم چون همه مواد به گرم حساب شده پس روغن هم با همون گرم بریزم ولی به نظر کیک کمی چرب بود یعنی بشقاب کمی روغنی میشد نمیدونم این طبیعیه یا مشکلی بوده
ممنون میشم راهنمایی کنین 🙏🏼

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 18 شهریور 1400، 09:49

سلام عزیزم،
بارها و بارها و بارها در سایت تاکید کردم به هیچ وجه واحد ها رو تبدیل نکنید، اگر پیمانه اندازه گیری ندارید یا اندازه گیری با پیمانه رو صلاح نمی دونید از دستورهایی که گرمی هست استفاده  کنید و از دستورهای حجمی صرفنظر کنید، تبدیل پیمانه به گرم و برعکس درصد خطای بسیار بالایی داره و نتیجه مطلوبی نمی ده.
در مورد چسبیدن به ته قالب اگر قالب کهنه نبوده و چرب و آردپاشی شده بوده مشکل از زمان پخته و باید کمی بیشتر در فر میذاشتید. این رو بدونید که در تمامی دستورها زمان پخت تقریبی و بسته به فر و جنس قالب کمی متغیره.
در مورد کشمش حتما آردپاشی کنید و بعد از ریختن مایه کیک در قالب روی کیک بریزید خودش کم کم پایین میره ولی به ته نمی رسه.
در مورد عدم انسجام یا میزان باترمیلک مشکل داشته یا جنس جوش شیرین خوب نبوده یا بعد از اضافه کردن آرد زیاد هم زدید.

golnaz
پنجشنبه، 18 شهریور 1400، 13:00

فقط اگر دستوری به پیمانه بود، برای بزرگ و کوچک کردن قالب کیک، چه باید کرد؟ اول به میزان اولیه تو پیمانه ها اندازه گیری کنم بعد وزن کنم و مقدار حاصل رو مثلا با توجه به قالب دو برابر یا ۱/۵ برابر کنم؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 18 شهریور 1400، 13:05

نه جونم وزن اصلا نمی کنی ضربدر دو برای دو برابر و تقسیم بر دو برای نصف می کنی مثلا در این دستور آرد یک و یک هشتم پیمانه ست تقسیم بر دو  یک پیمانه، نصفش می شه یک دوم، یک هشتم نصفش می شه یک قاشق غذاخوری پس برای نصف یک و یک هشتم یک بار پیمانه یک دوم رو می ریزید یک بار یک قاشق غذاخوری رو! برای دو برابر یک و یک هشتم رو هر کدوم رو دو بار می ریزید می شه دو برابر. من در پست پیمانه ها در جدولی نصف ها رو نوشتم اگر سختتونه دو برابر هم که آسونه یک و نیم برابر هم با نسبت ساده ریاضی درمیاد.

Saeedeh.sh
پنجشنبه، 10 تیر 1400، 04:56

سلام. بهاره جان و. تشکر از سایت خوبتون
ایا هویج رو بعد از پوست کندن باید وزن کنیم؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 10 تیر 1400، 06:44

عزیزم به دلیل کم وزنی پوست هویج حساسیتی نداره ولی بهتره اول وزن کنید بعد پوست بکنید

Mozhganchideh
چهارشنبه، 19 خرداد 1400، 11:16

سلام بهاره جان بنظرتون این کیک تو قالب گرد ۲۰ بهتره یا ۲۳ با توجه ب اینکه من توستر دارم و کیک شیفون و کیک صبحانه و کیک شیفون کاکائویی و کیک کدوحلوایی و کیک باقلوا م خوب در آورده حالا کدوم قالب بهتره؟

Mozhganchideh
چهارشنبه، 19 خرداد 1400، 11:17

ببخشید عزیزم دیواره بلند باشه یا کوتاه بهتره؟

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 19 خرداد 1400، 17:23

سلام عزیزم،
قالب 20 دیواره کوتاه بهتره

Mozhganchideh
پنجشنبه، 20 خرداد 1400، 17:02

بهاره جان ببخشید من قالب مربع ۲۰ سانت دیواره کوتاه دارم مواد رو یک و نیم برابر کنم یا با همین مقدار دستور سایت پیش برم؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 20 خرداد 1400، 19:12

همین مقدار عالیه عزیزم نیاز به تغییر دستور نیست

Mozhganchideh
جمعه، 21 خرداد 1400، 01:13

سپاس از شما بهاره ی نازنین .واقعا شما عشقید عشق 😍😍خدا بهتون عمر باعزت بده عزیزم روز خوبی داشته باشی

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 12 ارديبهشت 1400، 19:24

سلام،
نرمی کیک با تردی کیک در تضاده کیک هویجه نرمه ولی شکننده نیست. من جای شما باشم دستور دیگه رو امتحان می کنم.

ژیلا
شنبه، 11 بهمن 1399، 04:58

سلام بهاره جون. همه ی کامنتا رو خوندم. آخرش متوجه نشدم این مقدار مواد که توی رسپی تون اومده باید توی یک قالب گرد ساده 20 سانت پخته شه یا توی دو تا قالب 20. گیج بازی منو ببخشید.

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 11 بهمن 1399، 08:52

سلام عزیزم،
یک قالب گرد 20 ساده

مامان فهیمه
جمعه، 24 مرداد 1399، 18:41

سلام بهاره جان. این کیک فوق العاده خوشمزه رو درست کردم. بافت مثل ابر بود. خیلی عالی. خمیر نشد. فقط دو تا مساله: یکی اینکه کیک از قالب راحت جدا نشد و تکه شد. نمیشه کاغذ روغنی بذارم؟
دوم اینکه بافت کیک منسجم نبود که با توجه به نکاتی که به دوستان گفتین، شاید کمی بیشتر همزدم.
و اینکه رنگ کیکم خیلی تیره تر شد مثل کیک کاکائویی. من میخک و جوز هندی هم زدم.


ولی طعم بی نظیر بود.
ممنونم از شما

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 24 مرداد 1399، 19:25

سلام عزیزم،
می تونید کاغذ روغنی بندازید، ولی به نظرم زمان پخت کم بوده و باید طولانی تر می پختید که به راحتی جدا شه.
در مورد تیرگی رنگ به نوع دارچین ربط داره و مشکلی نیست.

Ala
سه شنبه، 15 بهمن 1398، 04:16

سلام استاد
اگه شکرقهوه ای دردسترس نباشه،اندازه گیری شکرسفیدبه چه صورتی انجام میشه؟

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 15 بهمن 1398، 06:00

همونطور که در پست شکر نوشتم، جایگزینی این دو نوع شکر، در اکثر دستورها به نسبت مساوی (بدون نیاز به تغییر میزان مواد) مقدوره ولی نتیجه و بافت یکسان نیست.
چون شکر سفید بی رنگ، بی بو و از نظر شیمیایی خنثاست، در صورتیکه شکر قهوه ای از نظر شیمیایی اسیدیه، رنگ و بو داره.

MH
جمعه، 11 بهمن 1398، 07:37

سلام
منظور از آبگیری هویج چیه؟
من هویج ها   را پوست کندم و طبق توصیه با رنده ایی که نشون داده بودید رنده کردم در صافی گذاشتم، اونا را فشار دادم آبی از اونا خارج نشد، بعد در صافی سه ربع ساعت نگه داشتم بازم آبی از اونا خارج نشد.
پس آبگیری یعنی چی؟

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 11 بهمن 1398، 11:00

اینکه هویج آب نداره به شیرینی پزی ربط نداره، این یعنی هویج های شما یا کهنه و انباریه، یا نوع بی آبه البته من تا حالا هویجی ندیدم که آب نداشته باشه ولی میدونم که هست. فکر نمی کنم آب نداشتن مشکلی در ظاهر و بافت ایجاد کنه.

MH
سه شنبه، 08 بهمن 1398، 16:20

سلام
چرا کیک بعد از نیم ساعت از خروج از فر  به قالب چسبیده بود؟
چون نپخته بوده و رطوبت داشته؟
یا مربوط به میزان و نحوه زدن اسپری  جدا کننده است ؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 12 ارديبهشت 1400، 19:22

چسبیدن می تونه از عدم پخت کامل، یا درست آماده نکردن قالب باشه.

گیس گلابتون
سه شنبه، 07 آبان 1398، 18:45

سلام خانم وحید گرامی
به نظرتان اگر برای این رسپی از قالب مربع ۲۰ استفاده کنم، مناسب است؟ به نظرم کیکهای مسطح خیلی شیک و مجلسی هستند.

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 08 آبان 1398، 06:43

سلام عزیزم،
خیلی هم عالی میشه فقط این رو بدونید که حجم قالب مربع 20 از حجم قالب گرد 20 بیشتره و یک مقدار از پف کیک کم میشه

گیس گلابتون
چهارشنبه، 08 آبان 1398، 11:45

سپاسگزارم. منظورم این بود که آیا مناسب است همه مایه کیک را در یک قالب مربع 20 بریزم؟ یا کیک خمیر می شود؟

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 08 آبان 1398، 17:54

نه عزیزم خمیر نمیشه خیالتون جمع

Faezeh.m
جمعه، 19 بهمن 1397، 00:01

سلام وقت بخیر
من این کیک رو درست کردم از نظر مزه عالی شد ولی بافتش خیلی نرم شد و راحت خرد میشد. من هویج پوست کنده شده رو وزن کردم ممکنه بخاطر زیاد شدن هویج این جوری شده باشه؟

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 19 بهمن 1397، 05:24

سلام عزیزم،
وقتی در دستوری در مواد لازم هویج نوشته می شه باید خود هویج رو بدون پوست و قبل از رنده کردن وزن کنید. در کل بافت این کیک نرمه ولی نباید به راحتی خرد بشه یکی از اشکالات زیر باعث مشکل خرد شدن کیکتون شده:  
1. هویج از نوعی بوده که آب زیادی داشته و آبش گرفته نشده.
2. رایج ترین دلیل بیکینگ پودر یا جوش شیرین بیش از حده یعنی یا درست اندازه گیری نشده باشه یا استاندارد نباشه و بیش از حد فعال باشه.
3. دلیل بعدی باز به بیکینگ پودر برمیگرده، اگر ماده اسیدی (سرکه یا باترمیلک) زیاد باشه و درست اندازه گیری نشه فعالیت بیکینگ پودر یا جوش شیرین  زیاد می شه و باعث عدم انسجام می شه.
4. دمای کم فر یا باز کردن در فر بین پخت همین حالت خرد شدن رو ایجاد می کنه. حتما برای کیک های حساس از دماسنج فر استفاده کنید.
5. هم زدن زیاد مواد که باعث می شه رطوبت به خورد آرد بره و کم شه و همین حالت رو ایجاد می کنه.

Faezeh.m
جمعه، 19 بهمن 1397، 23:49

ممنون از اینکه انقدر با حوصله جوابمو دادین خودم فکر میکنم احتمالا به خاطر دلیل دوم بوده چون به پیمانه هام از نظر استاندارد بودن زیاد اعتماد نداشتم

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 20 بهمن 1397، 07:05

خواهش می کنم عزیزم، پیمانه ها بسیار مهمن حتما یک سری خوبش رو تهیه کنید.

آمستریدا
جمعه، 21 دی 1397، 15:39

بهاره جون این کیک از نظر من یخورده شیرین امکانش هست شکرش کم کنم؟اگه اره چه مقدر میشه کم کرد
یه سوال دیگه هم دارم میخواستم بدونم مواد رو دو برابر کنم تو دو تا قالب بیست سانت مشکلی پیش میاد؟

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 21 دی 1397، 15:51

سلام عزیزم،
احتمالا یا نوع شکر قهوه ایتون تیره و شیرین بوده یا شکر سفید رو در آسیاب دونه ریز کردین که شیرین شده. دستور خودش شکرش کم شده ست نهایتا یک قاشق غذاخوری از هر کدوم از شکرها بشه کم کرد.
متاسفانه قالب بیست برای دو برابر مواد کوچیکه و شفته می شه.

آمستریدا
جمعه، 21 دی 1397، 17:39

نه بهاره جون منظورم دو تا قالب بیست سانت که نصفشون کنم بین دو تا قالب بعدش

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 22 دی 1397، 04:54

شرمنده عزیزم بله میشه بین دو قالب ۲۰ تقسیم کنید. شما نوشتید دو تا ولی نمی دونم چرا ندیدم

زهرا ۷۲
دوشنبه، 10 دی 1397، 06:21

سلام و خسته نباشید
ببخشید قالب میان تهی من قطرش ۲۴ هست و با ۱۲ پیمونه آب پر شد. برای این قالب همین مقدار دستور خوبه یا دو برابر کنم مواد رو؟

زهرا ۷۲
دوشنبه، 10 دی 1397، 06:38

ببخشید همین مقدار مواد برای قالب ۲۲ ساده خوبه؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 10 دی 1397، 06:44

سلام زهرا جان،
عزیزم تو دستور نوشته شده برای پخت این دستور بصورت کیک، قالب گرد 20 سانت یا قالب میان تهی 20 تا 23 سانت قابل استفادست.
قالب گردتون و میان تهی شما هر دو بزرگ تره و باید مواد رو بیشتر کنید.
برای قالب میان تهی 24 سانتتون که دیواره بلندی هم داره، مواد باید دو برابر شه و برای قالب گردتون که به جای 20، 22 سانت داره مواد باید یک برابر و نیم شه.

زهرا ۷۲
دوشنبه، 10 دی 1397، 07:15

خیلی خیلی ممنونم به خاطر پاسخگویی سریعتون
فعلا بار اول با همون قالب ۲۰ درست میکنم

زهرا ۷۲
دوشنبه، 17 دی 1397، 07:02

واقعا این کیک طعم و لطافت و نرمی خیلی خوبی داشت. دستتون درد نکنه

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 17 دی 1397، 10:32

خواهش می کنم عزیزم نوش جان

elahesa
جمعه، 09 آذر 1397، 13:14

سلام خانم بهار عزیز واقعا خسته نباشید  و دست شما  درد  نکنه بابت رسپی های عالی و تجربیات خوبتون که در اختیار ما قرار دادید. من از چندتا رسپی استفاده کردم واقعا عاشقشون شدم همشون عالی شد  با اینکه قبلا هیچ تجربه ای دراین زمینه نداشتم. این دستور را هم درست کردم واقعا عالی شده.

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 09 آذر 1397، 16:01

سلام الهه جان،
عزیزم خیلی خوشحالم سایت براتون مفید بوده. حتما خودتون هم با دقت و استعداد هستید.
موفق باشید

gibil
پنجشنبه، 17 آبان 1397، 15:03

درود استاد خوبم
بهاره جان دو روز پیش این رسپی رو البته به شکل کیک درست کردم با کرم پنیر خامه ای با طعم کارامل ( با توجه به دستور تهیه کارامل خودتون)
و امروز سرو شد.
بسیار عالی , طعم فوق العاده خوبی داره
بهاره جان دارم تمام رسپیهای شما رو درست میکنم, بون تعارف میگم هر کدوم از همدیگه بهتر و خوش طعمتر, هر کدوم رو که درست میکنم واقعا لذت میبرم و همه اونهایی که ازش میخورن  هم همین نظر رو دارن
دخترم عاشق این کیک هویج شد.
بخاطر تمام زحماتت و انتخاب دستورات بدون نقص و مهمتر از همهذکر نکات مهم و فوت وفن های پخت ازت ممنونم
امیدوارم به تمام خواسته های دلت بزودی برسی.
تو اولین فرصت عکس کیکم رو میذارم.
 و ام

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 17 آبان 1397، 17:09

سلام عزیزم،
من که کاری نمی کنم، مهم همت و علاقه شماست که تمرین و تکرار می کنید و باعث پیشرفتتون شده و از اونجائیکه معلومه استعداد هم دارید. نوش جان شما و خانواده عزیزتون و واقعا از پیغام پر از محبتتون ممنونم امیدوارم همیشه سلامت باشید.

سپیده قاسم خانی
پنجشنبه، 26 بهمن 1396، 17:14

سلام استاد عزیز،بهاره جان.
یه سوال داشتم ،شما در ابتدا رسپی نوشتید سایز قالب کیک ۲۰ باشه ولی در ادامه گفتید که قالب میان تهی ۳۲ باشه.
میشه یه توضیحی در این مورد بدید؟
ممنونم

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 26 بهمن 1396، 18:41

سلام عزیزم،
واقعا ممنون از دقتتون اشتباه تایپی بود به جای 23، 32 تایپ کرده بودم واقعا ممنون از دقت و لطفتون.
برای این دستور اگر از قالب گرد استفاده می کنید باید 20 باشه ولی قالب میان تهی که بهتر هم هست، به دلیل قسمت وسطش که خالیه محاسباتش متفاوته و 23 هم می شه باشه.

صبا
سه شنبه، 31 مرداد 1396، 12:18

راستی هم در کیک شکلاتی و هم هویج آردی که برای آرد پاشی استفاده کردم موقع پختن به کیک چسبید و مثل یه لایه دور و زیر کیک قرار گرفت که از کیک هویج جدا هم نشد بدون اینکه به بافت کیک آسیب نزنه

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 31 مرداد 1396، 19:54

وقتی قالب رو چرب می کنید، لایه روغن رو نازک تر بزنید که آرد کمتری به کف قالب بچسبه، ضمن اینکه قالب رو بعد از آرد پاشی برگردونید و دو بار روی سینک ضربه بزنید تا آرد اضافی بریزه.
اگر براتون مقدوره به جای آردپاشی از روغن جدا کننده که در پست کیک رژیمی آموزش دادم استفاده کنید که این مشکل براتون پیش نیاد.

صبا
سه شنبه، 31 مرداد 1396، 12:14

کیک هویج من توی قالب میان تهی عالی شد. واقعا ممنون از دقت و ظرافتتون در توضیح جزئیات هر مطلب که هیچ سوالی باقی نمیزاره. پاینده باشید.

فقط من یه سوال کلی دارم. من تا حالا برای کیک از پیمونه برنج و قاشق های معمولی استفاده میکردم، الان که پیمونه استاندارد گرفتم حجمشون برای قالب من که عکسش رو دیدین زیاده و مجبورم فقط نصف قالب رو پر کنم و بقیه اش میمونه. میخواستم ببینم چطور میتونم مقادیر یک رسپی رو تغییر بدم تا کیک کوچیکتری درست کنم، یعنی به چه نسبتی از هر چیزی کم کنم.مثلا برای کیک هویج مقادیر مناسب بود اما برای کیک شکلاتی خیلی زیاد تر از نصف قالب بود
بازم ممنونم از توضیحات کامل و جامعتون

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 31 مرداد 1396، 19:52

سلام صبا جان،
اول از همه بهتره از هر قالب دو تا یک اندازه داشته باشید و وقتی مواد زیاده بین دو قالب تقسیم کنید. ولی در کل می تونید هر وقت که مایل بودید تک تک مواد لازم رو تقسیم بر دو کنید تا میزان مواد نصف شه. دقت کنید که همه چیز باید بطور یکسان یک دوم ازش کم شه، مثلا آرد اگر یک و نیم پیمانست، تقسیم بر دو می شه سه چهارم پیمانه، حالا که آرد رو نصف کردید، شکر، تخم مرغ، بیکینگ پودر.... و باقی مواد رو به هم باید به همین شکل تقسیم بر دو کنید.

صبا
چهارشنبه، 01 شهریور 1396، 06:51

بازم ممنون بهاره جان. علت اینکه یه قالب دارم به خاطر اینه که فر من آون توستر 35 لیتریه و یه قالب بیشتر توش جا نمیشه.
راستی وانیل رو توی کیک هویج قبل ار اینکه تخم مرغ ها رو با مواد بزنیم باید اضافه کرد یا در حین زدن.
ببخشید از این هم سوال و باز هم مچکر.
پاینده باشید

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 02 شهریور 1396، 03:53

سلام صبا جان
وانیل رو بعد از زدن تخم مرغ و شکر و قبل از ریختن روغن بهش اضافه کنید. مرسی از نکته خوبی که اشاره کردید در مراحل سایت جا مونده حتما اصلاح میکنم

صبا
دوشنبه، 06 شهریور 1396، 15:14

بازم سلام بهاره جان و ببخشید که انقدر اذیتتون میکنم. من برای با دوم کیک هویج پختم اما این بار اصلا پف نکرده.  نمیدونم کدوم قسمت رو ممکنه اشتباه کرده باشم .دفعه قبل تا لبه قالب بالا اومده بود. البته الان که اینو مینویسم هنوز از قالب خارجش نکردم ! اما نگرانم که وقتی زیاد پف نکرده خوب نشده باشه. روغن جدا کننده زدم به قالب . فقط به کف قالب باید میزدم یا دور قالب هم اشکالی نداره ؟
بازم ممنون از صبر و لطف شما و رسپی های فوق العادتون
اگه طرز تهیه چیز کیک و کیک نسکافه ای رو هم توی سایتتون بزارین خیلی ازتون ممنون میشم
پاینده باشید

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 06 شهریور 1396، 16:49

سلام صبا جان،
اذیت نیست عزیزم، خوشحال میشم رفع اشکال شه. روغن جدا کننده رو درست به قالب زدید، باید کل قالب رو باهاش کاور کنید. علت هایی که می تونی باعث شه کیک هویج پف نکنه چند تاست، ببینید کدوم براتون پیش اومده:
1. در تمامی کیک ها، فاسد بودن بیکینگ پودر می تونه عامل پف نکردن باشه، برای تِست کردن بیکینگ پودر، یک قاشق از اون رو توی آب ولرم بریزید باید بصورت گازدار کف کنه، در غیراینصورت خراب بوده.
2. در این کیک هویج، باترمیلک عامل کمکی برای فعال شدن بیکینگ پودر و ترد شدن و پف کردن کیکه. اگر باترمیلک رو خوب درست نکنید و اسیدی نشه، در پف کیک تاثیر می ذاره.
3. در اینجا هویج عادی مدنظره که خیلی آبدار نباشه. ممکنه جنس هویج شما خاص بوده و خیلی آبدار باشه. همیشه سبزیجات رو قبل از استفاده در شیرینی پزی چک کنید، اگر خیلی آبداره بعد از رنده کردن نیم ساعت در آبکش در دمای محیط بذارید و بعد استفاده کنید.
4. تخم مرغ رو باید طولانی و خوب بزنید ولی بعد از اضافه کردن مواد خشک (مخلوط آرد) دیگه باید در کمترین حد ممکن هم زد، هم زدن زیادی کیک رو شفته و پف کیک رو کم می کنه.
5. کم بودن دمای فر هم می تونه عامل خوابیدن پف باشه، بیکینگ پودر در دمای کم فعال نمی شه و اگر دمای فر از یه حدی کمتره اصلا عمل نمی کنه. برای رفع این مشکل یک دماسنج برای فرتون تهیه کنید.

اتفاقا چیزکیک رو به زودی به پست های سایت اضافه می کنم ممنون از پیشنهادتون.
 

صبا
سه شنبه، 07 شهریور 1396، 05:47

ممنون از لطف شما. از بین عواملی که گفتید مظنون شماره یک باتر میلکه چون وقتی میخواستم همش بزنم احساس کردم اصلا بریده بریده نشده، اما دفعه قبل این حالت رو کاملا دیدم. ولی شیر به دمای محیط رسیده بود و نمیدونم چرا اینجوری شد. البته مزه کیک خوب بود و همه خیلی راضی بودن !
روغن جدا کننده رو هم به همه ظرف زدم . اگه روی این روغن آرد بپاشیم چی میشه ؟
توضیحاتتون فوق العاده و بی نقصه، بازم ممنون :)

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 07 شهریور 1396، 15:47

خوشحالم مزش خوب شده عزیزم، مهم ترین چیز در شیرینی خونگی طعمه. عزیزم روی روغن جدا کننده نباید آرد پاشید ترکیبش رو بهم می ریزه و به تنهایی و بدون آرد به کار می ره.

مامان نیما و پارسا
شنبه، 18 دی 1395، 09:08

سلام بهاره جون دیشب این کیکو پختم فوق العاده شد .من یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت رو با جایگزین ارد کردم .که خیلی لطیف شد ولی شسکر قهوه ای نداشتم و بجایش شکر سفید ریختم .نقش شکر قهوه ای در این رسپی چه بوده ؟ همچنین  معمولا روی اونو با هویج های کوچولو تزیین میکنند دستور اونو هم میشه لطف کنید و برامون بذارید.بازم ممنونم

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 18 دی 1395، 11:27

سلام عزیزم،
خوشحالم که دستور رو دوست داشتید، نقش شکر قهوه ای ایجاد رطوبت، طعم کاراملی و بافت مرطوبه. ایشالا دفعه ی بعد با شکر قهوه ای درست می کنید و فرقشون رو تجربه می کنید.
اون هویج های کوچولو متاسفانه قالب ندارن و باید از هنر دست هاتون استفاده کنید. صرفا یک بسته فوندانت آماده به رنگ نارنجی از لوازم قنادی تهیه کنید و ازش به اندازه ی یک گردو بردارید تو دستتون ماساژ بدید تا نرم شه و بعد به شکل هویج دربیارید. درست مثل خمیر بازی کودکان!

Sadaf
چهارشنبه، 10 آذر 1395، 17:02

می دونيد من چند بار سعی کردم کیک هویج درست کنم... آخریش همین امروز عصر بود. من می تونم بدترین کیک هویج پز دنیا باشم. با جاش انداختم بیرون. اصلا نیومد بالا و نپخت. اما با دیدن کاپ کيکتون دلم می خواد بازم پاشم و امتحانش کنم تا از پسش بر بیام. البته متوجه اولین و بزرگترین اشتباهم(زدن تخم مرغ ها و شکر) شدم. مرسی

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 10 آذر 1395، 20:12

کیک هویج به دلیل رطوبت بالا، پختش به صورت کاپ کیک بسیار آسون تره مطمئنم از پس این برمیاید و لذت می برید.

نویسنده

بهاره وحید

با چند تا مواد اولیه ی ساده و یه رسپی دقیق می شه خونه رو پر از بوی خوش شیرینی کرد و از اون مهمتر، همه رو دور هم جمع کرد و لبخند رو لب هاشون نشوند. رسپی ها از سایت های معتبر جمع آوری شدن و بارها پخته و تست شدن!

پستهای مرتبط
کنفی میوه
Fruits confits
کیک
چیزکیک هلو
کیک
مدلن
Madeleines de Pierre Hermé
کیک
مافین آلبالو
کیک
رولت طرح دار
با خامه شکلاتی
کیک