بستنی وانیلی کلاسیک

بهاره وحید

بستنی وانیلی کلاسیک

Classic Vanilla Ice Cream
سه شنبه، 24 مرداد 1396، 16:41   مشاهده: 19,696

دستپخت های کاربران

بستنی کلاسیک، که از قرن هفدهم میلادی در اروپا رایج شد، در واقع نوعی کاستارد با پایه تخم مرغ و لبنیاته که می تونید توضیح کاملِ تاریخچه و تکاملش رو در این پست بخونید. وقتی صحبت از بستنی خونگی می شه، دقیقا منظور همین بستنی کاستاردیه که براش دستورهای متنوعی نوشته شده. دستورهای این نوع بستنی، با تخم مرغ کامل یا زرده تخم مرغ تهیه و بعد از آماده شدن با یکی از شیوه های گفته شده در پست بستنی سریع فریز می شه. معمول ترین روش فریز کردن بستنی کلاسیک، استفاده از دستگاه بستنی ساز یا هم زدن فاصله داره. در روش دوم که در این پست هم ازش استفاده می کنیم، در واقع با هم زدن مداوم، از تشکیل کریستال های یخی بزرگ جلوگیری می شه و اجازه نمی دیم مولکول های مایعات بهم بپیوندند و بافتی سفت و یخی تولید کنند. تهیه بستنی خونگی با این روش بسیار آسون ولی به دلیل نحوه خنک کردن زمان بره، کاستارد ابتدا در یخچال و بعد در فریزر استراحتی طولانی داره و باید قبل از آماده کردن این مسئله رو مدنظر داشته باشید. 

منبع: https://www.amazon.com/Ice-Cream-Book-JOANNA-FARROW/dp/1843099918



مواد لازم (هم دمای محیط): 

شیر: یک و یک چهارم پیمانه 
زرده تخم مرغ: 4 عدد
شکر دانه ریز: یک سوم پیمانه 
نشاسته ذرت: یک قاشق چایخوری (قابل حذف)
خامه صبحانه: یک و یک چهارم پیمانه 
وانیل: یک دوم قاشق چایخوری یا یک لوبیای وانیل

مواد لازم رو  آماده کنید و روی میز کار بذارید. برای اطلاع از نحوه صحیح استفاده از پیمانه های اندازه گیری به این پست مراجعه کنید، این رو بدونید که برای اندازه گیری مواد اولیه باید از "پیمانه ها و قاشق های استاندارد شیرینی پزی" استفاده کنید. 

  • در این دستور باید از خامه صبحانه، که در بسته بندی استوانه ای شکل و صورتی رنگ با مارک های میهن، پگاه، کاله... در سوپرمارکت ها بفروش می رسه استفاده کنید، خامه کم چرب قابل جایگزینی نیست. اگر خارج از ایران زندگی می کنید، طبق گفته منبع Double Cream به کار ببرید. 
  • در دستور بستنی کلاسیک، از زرده تخم مرغ هم دمای محیط استفاده می شه.  سفیده باقیمونده رو می تونید فریز کنید و در زمان دلخواه در دستورهایی مثل مرنگ، آنجل فود کیک، رویال آیسینگ، گردویی بازاری، شیرینی نارگیلی باترکریم ایتالیایی و سوئیسی، کوکی رومیاس، تارت شکلاتی، کوکی زنجبیلی و تارت بادوم و سیب استفاده کنید.
  • نشاسته ذرت پودریست سفید رنگ، که اگر کیسه حاوی اون رو فشار بدید غژغژ می کنه، این نشاسته از لوازم قنادی ها قابل خریده و نقش اون در دسرها ایجاد غلظت و در کیک و شیرینی افزایش لطافت و پوکیه.
  • در تهیه بستنی بهتره از شکر دانه ریز استفاده کنید. اگر شکر دانه درشت در منزل دارید، بعد از اندازه گیری در آسیاب برقی یا غذاساز بریزید و فقط دو پالس بزنید. این رو بدونید که با این روش، دونه های شکر به صورت یکدست ریز نمی شن ولی این ریز و درشتی مشکلی ایجاد نمی کنه، پس به هیچ وجه بیش از این شکر رو آسیاب نکنید چون تبدیل به پودر قند می شه که نقش متفاوتی در شیرینی پزی داره.  
  • برای تهیه بستنی، از شیرپرچرب کارخونه ای استفاده کنید.


شیر رو اندازه گیری کنید و در یک شیرجوش استیل یا تفلون ضخیم بریزید. اگر از لوبیای وانیل استفاده می کنید در این مرحله از وسط مطابق تصویر برش بزنید.


 
با استفاده از کناره چاقو دونه های سطح لوبیا رو جمع کنید. 



چاقو رو در شیرجوش فرو کرده و خوب هم بزنید تا ذرات وانیل از سطح چاقو جدا شه و خود لوبیا رو هم دو نیم کنید و در شیر بندازید. با این کار هم دونه های باقیمونده در لوبیای وانیل  با حرارت نرم میشه و به راحتی جدا می شه، ضمن اینکه غلاف لوبیا هم معطره و شیر رو خوش عطر می کنه.



شیرجوش رو به مدت پنج دقیقه روی حرارت کم بذارید، وقتی شیر اولین حباب رو زد زیرش رو خاموش کنید و از روی شعله بردارید. روی شیرجوش یک بشقاب بذارید و به مدت یک ربع اجازه بدید آروم آروم خنک و شیر وانیلی شه. اگر از لوبیای وانیل استفاده نکردید، نیازی به گذاشتن بشقاب نیست و فقط اجازه بدید خنک شه. 



زرده های هم دمای محیط رو در کاسه تمیزی ریخته و شکر دونه ریز رو اضافه کنید. حالا با استفاده از دور متوسط همزن برقی یا ویسک، زرده و شکر رو بزنید تا یکدست و کمی حجیم شه. 



اگر از لوبیای وانیل استفاده نکردید، در این مرحله وانیل پودری یا مایع رو اضافه کنید. در صورتیکه تمایل دارید بستنی شکلاتی شه، در همین مرحله یک سوم پیمانه پودر کاکائو رو روی زرده و شکر زده شده الک و بعد مخلوط کنید. 



نشاسته ذرت رو اضافه کنید و در حد مخلوط شدن، هم بزنید. این یک قاشق نشاسته ذرت برای تثبیت کاستارد و جلوگیری از تیکه ای شدن اون به کار می ره و به نوعی نکته طلایی محسوب می شه. بعد از آماده شدنِ مخلوط زرده، شیر رو دوباره روی حرارت بذارید تا گرم شه. 



همین که گرم شد و از دور حباب زد، روی مخلوط زرده یک الک یا صافی بذارید تا کف شیر و لوبیای وانیل وارد مواد نشه و شیر رو در دو مرحله به زرده اضافه کنید. 



بعد از هر مرحله اضافه کردنِ شیر، مخلوط رو با ویسک یا لیسک خوب هم بزنید تا یکدست شه. پایه این بستنی نوعی کرمه، در تهیه  کرم ها و پودینگ ها، هرگز مخلوط تخم مرغی رو یکباره در شیر داغ نمی ریزیم، وگرنه تخم مرغ می بنده و کرم لخته ای میشه، بلکه شیر گرم رو کم کم بهش اضافه می کنیم. 



اگر از لوبیای وانیل استفاده کردید، از روی صافی برش دارید و یک بار دیکه با استفاده از چاقو، ذرات وانیل رو ازش خارج کنید و به شیر اضافه کنید. خود لوبیا رو می تونید بشورید، خشک کنید و در ظرف شکر بذارید تا شکر عطر وانیل بگیره. 



مخلوط زرده و شیر رو در شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم بذارید و یکسره هم بزنید. خوبی این دستور اینه که زرده ها خام نیستند و روی حرارت میکروب زدایی می شند. 



با استفاده از قاشق چوبی، فلزی یا لیسک مدام هم بزنید تا زرده ها نبندند و کرمی یکدست تشکیل شه. حین هم زدن، حتما مواد رو از کف ظرف به سمت بالا بیارید. 
وقتی کاستارد غلیظ شد، هر یک دقیقه اون رو تِست کنید. برای تست کاستارد، یک قاشق چوبی رو در شیرجوش بزنید، قاشق رو بیرون بیارید، اگر یک لایه ضخیم پشت قاشق تشکیل شده باشه و وقتی با انگشت روی لایه کاستارد پشت قاشق بکشید، خط کشیده شده باقی بمونه، یعنی حاضره. راه دیگه برای تشخیص آماده شدن کاستارد، استفاده از دماسنجه، وقتی دماسنج به دمای  170 تا 180 درجه فارنهایت معادل 77تا 82 درجه سانتی گراد رسید و روی کاستارد با پشت چاقو خط کشیدید و دیر محو شد، یعنی حاضره.



کاستارد رو از روی حرارت بردارید و تا خنک شدنِ کاستارد، خامه رو آماده کنید. برای مخلوط کردن خامه و کاستارد باید از حمام یخ استفاده کنید، یک کاسه بزرگ رو پر از یخ کنید. کاسه دیگری رو روی یخ ها بذارید و خامه رو در اون بریزید و دو دقیقه با همزن برقی بزنید تا کمی غلیظ شه و از قاشق نریزه. در این نوع بستنی خامه فرم گرفته (زدن تا سافت پیک و استیف پیک) و هوادهی شده مد نظر نیست، خامه برای طعم دهی و غلظت استفاده می شه نه برای بافت پفی.



روی ظرف خامه یک صافی یا الک قرار بدید و کاستارد هم دمای محیط رو در دو مرحله به خامه اضافه کنید. با صاف کردن کاستارد لخته های احتمالی یا کف اون گرفته می شه و بستنی لطیف تری خواهید داشت. 



بعد از هر بار اضافه کردن کاستارد با استفاده از قاشق چوبی، لیسک یا ویسک به آرومی مواد رو مخلوط کنید. قسمت بعدی کاستارد رو هم بریزید و تاجایی هم بزنید که یکدست شه و سفیدی دیده نشه. 



مواد رو در یک ظرف دردار بریزید و اجازه بدید مایه بستنی حداقل چهار ساعت در یخچال خنک و طعم دار شه، بهتره یک شب تا صبح بمونه. 



بعد از خنک شدن ظرف بستنی رو در فریزر بذارید. یک ساعت بعد ظرف رو چک کنید، هر وقت دور تا دور بستنی شروع به یخ زدن کرد، نوبت های هم زدن شروع می شه. در فریزرهای مختلف بسته به سرما و قدرت فریزر این زمان بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می کشه. 



به محض اینکه دور تا دور بستنی به شکل تصویر بالا یخ زد، ظرف رو از فریزر خارج کنید و مواد رو با همزن برقی، لیسک، چنگال یا قاشق چوبی به خوبی هم بزنید. اگر از همزن استفاده می کنید، یکی از پره ها رو وصل کنید کافیه. حواستون باشه که خوب هم بزنید و کناره ها رو به وسط بیارید. 



خب این شد دور اول، از حالا تایمر موبایل یا آشپزخونه رو تنظیم کنید و تا سه ساعت آینده هر نیم ساعت یک بار ظرف بستنی رو بیرون بیارید و خوب هم بزنید، یعنی شش بار. حتما بستنی رو به شکلی هم بزنید که مواد از کف ظرف به روی اون بیاد و کناره های یخ زده هم خوب مخلوط شه. هر بار مایه بستنی سفت تر می شه و میزان یخ زدگی بیشتر. ممکنه حس کنید با هم زدن کمی مایه شل شده، اصلا نگران نشید، خوب هم بزنید و دوباره در فریزر بذارید. 



همونطور که می بینید هر بار بستنی غلیظ تر می شه. 



اواخر بستنی رو با چنگال خوب زیر و رو کنید. 



بعد از سه ساعت بستنی تشکیل و تقریبا یکدست می شه، اجازه بدید بین 4 تا 6 ساعت دیگه در فریزر بمونه و خودش رو خوب بگیره. 

 

بستنی رو قبل از سرو ده دقیقه بیرون بذارید تا نرم شه و قابل اسکوپ زدن باشه. برای سرو بستنی، می تونید قیف بستنی از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید، شکلات رو آب کنید و بعد قیف ها رو در شکلات آب کرده فرو کنید. 
می تونید برای زیباتر شدن، قیف های شکلاتی رو در ظرف اسپرینکلز بغلتونید و بعد در لیوانی بذارید تا شکلات خشک شه. 




اینم از بستنی کلاسیک کاستاردی! 


دستپخت های همراهان سایت
fafa. heydari
شنبه، 17 تیر 1402، 16:57

بهاره جون من این بستنی رو درست کردم فقط به جای غلاف وانیل از پودرش استفاده کردم و دوم اینکه بعد از یه شب که بستنی رو گذاشتم فریزر بعد از مرحله ی هم زدن اول ، کاری برام پیش اومد و مجبور شدم برم بیرون. بخاطر همین بین همزدن اول و دوم حدود 4 ساعت وقفه افتاد. بنظرت بخاطر همین بود که بستنیم یخی شده بود و مزه خامه زیادی حس میشد؟

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 20 تیر 1402، 15:39

سلام عزیزم ،
خیلی متاسفم تجربه خوبی نداشتید، علت یخی شدن بستنی فاصله ای بود که افتاده، کاش به من پیام می دادید می گفتم چیکار کنید، یک دور در غذاساز می ریختید دوباره از اول پروسه هم زدن رو شروع می کردید، ولی طعم خامه نداشتن ربطی نداره از چه برندی خامه استفاده کردید؟ وانیل چی بود؟

fafa. heydari
چهارشنبه، 21 تیر 1402، 18:55

عزیزم مارک وانیل گلها بود و خامه هم صباح بود.

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 21 تیر 1402، 19:06

خامه صباح رو تِست نکردم، خامه رو باید خالی می خورید خوشمزه باشه، ولی وانیل مارک ایرانی نخرید، اگر پودری می خواید ملودی خوبه، اگر مایع می خواد ناتکو خوبه، بیشتر هم خواستید هزینه کنید بگید بهتون معرفی کنم.

fafa. heydari
جمعه، 23 تیر 1402، 16:21

توی شهرمون هیچ کدوم اینارو نداشت. باید اینترنتی بخرم. بهترین مارکی که فکر میکنید هست و خودتون استفاده میکنید و بی زحمت بگید ممنونم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 23 تیر 1402، 18:20

کلا بیشتر محصولات قنادی رو باید آنلاین خرید که باکیفیت باشه، من خودم پودری ملودی (برای زرده و سفیده و ...)، مایع ناتکو (برای دسرها) استفاده می کنم؛ همیشه یک غلاف هم برای دسرهای خاص مثل پاری برست دارم.

fafa. heydari
يکشنبه، 25 تیر 1402، 10:43

ممنونم عزیزم

homa
جمعه، 28 خرداد 1400، 11:35

سلام استادعزیزم این هم بستنی وانیلی کلاسیک البته درحدبضاعت وبسیارخوشمزه

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 28 خرداد 1400، 15:18

وای به به چه کردید، واقعا عالیه مناسب این فصل هم هست نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Heliya 86
دوشنبه، 13 مرداد 1399، 05:50

سلام
اینم از بستنی من که با طعم وانیلی و قهوه بود.
خیلی هم خوشمزه شده بود.
ممنونم از دستور خوبتون.

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 13 مرداد 1399، 06:59

سلام عزیزم،
واقعا آفرین به اینهمه هنر خیلی عالی شده عزیزم نوش جونتون باشه

Sheyda.T
يکشنبه، 10 شهریور 1398، 12:19

سلام و عرض ادب من دیشب درست کردم و یک شب موند امروز حدود ۶ ساعته تو فریزر اما هنوز شله لطفا راهنمایی کنید؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 10 شهریور 1398، 14:24

سلام شیدا جان،
عزیزم فواصل هم زدن دقیق بوده؟ چون این انگار اصلا هم زده نشده خیلی صاف و یکدسته بعد از شش بار هم زدن مواد محاله به این شکل بشه. این یعنی یا پایه کاستاردی خیلی شُل بوده، یا خامه اصلا فرم نگرفته بوده یا درست هم نزدید.
ولی در مورد شل شدن واقعا نمی دونم چون اگر حتی بستنی به هر دلیلی تشکیل نشه یخ میزنه و سفت میشه، منظورم اینه شما شیر و زرده و مخلوط کنید بذارید فریزر اشتباها هم نزنید و نسبت ها هم اشتباه باشه باز مایعات در فریزر بعد از چند ساعت یخ می زنن و سفت می شن. قسمت سفت نشدنش رو شرمنده نمی دونم سرچ هم کردم تنها پاسخی که بود این بود که فریزر مشکل داره که فکر نمی کنم مال شما مشکل داشته باشه.

Sheyda.T
يکشنبه، 10 شهریور 1398، 16:43

بله درسته قدرت فریز کردن کم بود که فریزر رو عوض کردم مشکل حل شده و الان بسته واینکه فکر نمیکنم مواد کاستاردم مشکل داشت به هر حال حل شد و ایراد از فریزر بود ممنون که پیگیر بودید شرمنده و سپاس

Eghtedar
يکشنبه، 06 مرداد 1398، 12:50

سلام خانم وحید، بسیار سپاسگزارم از این دستور خوب. بستنی وانیلی که داخلش گردو و روش شکلات ریختم:

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 06 مرداد 1398، 15:47

سلام عزیزم،
مرسی از خودت که دسری به این پر زحمتی درست کردی، واقعا عالیه. نوش جونتون باشه و ممنون از عکس زیباتون

Hani
يکشنبه، 05 خرداد 1398، 17:02

سلام
این بستنی خیلی طعم متفاوت و جالبی داشت
مرسی از دستور عالیتون

اما متاسفانه به دلیل اینکه بستنی در خانه ما دوامی نداره و سریع تموم میشه با عرض پوزش من نتونستم از آماده شده اش عکس بگیرم
با تشکر از زحمات شما
خیییلی خوب بود مرسییی

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 05 خرداد 1398، 17:40

وای بستنی خونگی حرررف نداره آفرین بهت عالیه عالی نوش جونتون

Hani
دوشنبه، 13 خرداد 1398، 17:26

ببخشید
تو مرحله تهیه کاستارد باید به 170 درجه سانتی گراد برسه یا فارنهایت؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 13 خرداد 1398، 18:35

سلام هانی جان، فارنهایته عزیز دلم

:)Fatemeh
شنبه، 30 تیر 1397، 18:44

سلام
اینم بستنی بسیار خوشمزه ی وانیلی کلاسیک با بیسکویت شکلاتی بی نظیر خیلی ممنونم عالی بود خیلی ممنونم

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 31 تیر 1397، 05:47

فاطمه جون چقدر شیک و عالی شده، واقعا حرف نداری

Saeedeh.sh
يکشنبه، 13 خرداد 1397، 04:34

سلام بهاره جان وقت به خیر ببخشید مخلوط زرده و شیر من روی حرارت اینجوری شده نمی دونم باید بیشتر حرارت ببینه یا نه ؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 13 خرداد 1397، 05:21

سلام عزیزم؛
مخلوط باید شبیه فرنی رقیق شه مال شما هنوز یکدست نشده و باید بیشتر هم بزنید و حرارت بدید.

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 13 خرداد 1397، 05:22

سعیده جون شما هم مثل دستور شیر رو داغ کردید و روی شکر و تخم مرغ زده شده ریختید؟

Saeedeh.sh
يکشنبه، 13 خرداد 1397، 05:28

بله بهاره جان طبق دستور عما کردم ولی اول شبیه فرنی یکدست بود بعد از حرارت دادن بیشتر اینجوری شده هر چی هم گذشت دیگه مثل اول نشد حالا دوباره حرارت می دم نتیجه رو بهتون می گم

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 13 خرداد 1397، 05:52

آخ آخ پس زیادی حرارت دادید دیدم حالت بریده پیدا کرده بازم حرارت بدید ایشالا که درست می شه همون مثل تصویر وقتی یکدست شد و مثل فرنی رقیق پشت قاشق رو پوشوند کافیه

Saeedeh.sh
يکشنبه، 13 خرداد 1397، 06:02

بهاره جان ۵ دقیقه دیگه حرارت دادم. بله دقیقا بریده بریده شده . باز هم همون شکلی هست اگر اینجوری به خامه اضافه کنم خراب میشه ؟ اگر خراب میشه از اول درست کنم. ممنون از پاسخگوییتون.

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 13 خرداد 1397، 11:00

آره عزیزم کرم باید به خامه اضافه شه اینطوری فرم کرم به خودش نگرفته تا بستنی درست شه باید از اول درست کنید.

Saeedeh.sh
دوشنبه، 14 خرداد 1397، 19:17

سلام استاد عزیرم ممنون از پاسخگوییتون . من دوباره درست کردم عالی شد و خورده شد نشد عکس بفرستم . بهاره جان اون ۶ دفعه که از فریزر در میاریم هم می زنیم تقریبا با یک پره همزن چه مدت باید هم برنیم . واینکه میشه بعد از دفعه ششمبستنی رو ظرفش رو عوض کنم و توی قالب های سلیکونی بریزم که قالبی در بیاد .؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 14 خرداد 1397، 20:08

نوش جان عزیزم. سعیده جان مواد رو باید تا زمانی هم بزنید که یکدست شه و معمولا حدود دو تا سه دقیقه طول می کشه. استفاده از قالب سیلیکونی هم مقدوره و بعد از اتمام هم زدن می تونید مواد رو به هر قالبی که دوست دارید انتقال بدید.

Saeedeh.sh
سه شنبه، 15 خرداد 1397، 03:19

خیلی سپاسگزارم موفق باشید

mrym
جمعه، 11 اسفند 1396، 09:05

سلام خسته نباشيد،ممنون از دستور خوبتون بستنى بسيار خوشمزه بود و حتى بهتر از بستنى بسته بندى بيرون بود،فقط اگر بخوام پسته مخلوط كنم باهاش يا مثلا طعم زعفرونى درست كنم بايد چه موقع بهش پسته و زعفرون اضافه كنم؟تشكر

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 11 اسفند 1396، 10:41

وای به به چقدر عالی شده، چه با سلیقه
عزیزم زعفران رو به شیر اضافه کنید، پسته رو آخرِ آخر وقتی تمام مراحل به اتمام رسید، قبل از اینکه در ظرف بریزید پسته رو مخلوط کنید.  

AZIN DA
يکشنبه، 19 شهریور 1396، 12:21

سلام شف ممنون اینم از بستنی کلاسیک من با فالوده کرمانی و با شکلات البته با شکلاتش یه مشکلی بود اونم اینکه من بجای شکلات آبکرده باید سس شکلات روش میریختم چون تا شکلات رو ریختم روی بستنی بست و سفت شد درحالیکه من میخواستم حالت سرازیر و نرم داشته باشه نکته این بستنی که خیلی دوست داشتم این بود که خیلی خوش عطر و طعم بود از طعم و عطر کاستارد حتی بستنیش بهتره!! یه عکسم هم بستنی سریع با مغز گردو هست چون اسکوپهام دفعه قبل خوب نشد دوباره عکس گذاشتم این بستنی رو هم خیلی دوست دارم و چند بار از اون موقع بستنی سریع رو درست کردم یه عکس دیگه ام هم بستنی موزی هست دستورشو از سایت شف طیبه یاد گرفتم فکر کنم همون SORBET باشه تو قسمت بستنیها توضیح دادین ممنون شف

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 19 شهریور 1396، 14:01

سلام آذین جان،
عزیزم واقعا آفرین به حوصلتون بستنی کلاسیک کمی زمان بره و خیلی عالی از پسش بر اومدید. نوش جونتون باشه و مرسی از عکس! بستنی سریع با مغز گردو هم ایده خیلی جالبیه اون هم عالی شده عزیزم

نظرات
مریم صفری
دوشنبه، 09 بهمن 1402، 23:00

سلام بهاره جون.ممنون از تمام زحمات شما..ببخشید میشه طعم بستنی و نسکافه ای کرد؟  لطفا مقدار نسکافه و میفرمایید...واینکه وانیل حذف میشه یا اینکه مقدارش کم ؟   ممنون از راهنمایی تون عزیزم

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 10 بهمن 1402، 09:08

سلام عزیزم،
بله می شه، یک قاشق غذاخوری نسکافه به شیر اضافه کنید، وانیل رو هم نصف کنید.

زری
چهارشنبه، 15 آذر 1402، 13:38

سلام عزیزم . موقع خنک شدن کاستارد _ آیا سلفون رو مماس کنیم باهاش ؟؟ یا هیچی روی ظرف نکشیم؟
۲_ خامه از ابتدا در یخچال باشد و نیاز به همدما شدن با محیط ندارد؟
۳_ در هر بار همزدن بستنی ؛ باید توجه کنیم که دورتا دور ظرف یخ زده باشه دیگه ؟ چون فریزر من دیر سرد میکنه و طول میکشه یعنی ظرف نیم ساعت یخ نمی بنده . این مشکل نداره که زمانش طولانی میشه؟
۴_ آیا همین بستنی رو تبدیل به بستنی میوه ای میکنن؟ چجوری؟
۵_ پودر کاکائو به زرده ها اضافه بشه یا به شیر؟
ممنون از راهنماییت 🍀

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 15 آذر 1402، 16:40

سلام عزیزم،
1. روش سلفون مماس کنید بهتره،
2. زری جان خامه رو قراره فرم بدیم، خامه هم دمای محیط که فرم نمی گیره باید خنک باشه.
3. شما به ظاهر توجه کنید، هر وقت دورش یخ زد برای هم زدن دربیارید.
4. بستنی های سایت قابلیت تبدیل ندارند، بستنی میوه ای که پوره میوه داره فرمول متفاوتی داره، مگر کمپوت میوه رو تکه کنید آخرین هم زدن فولد کنید.
5. پودر کاکائو رو می تونید وقتی شیر گرم رو روی زرده و شکر هم زده می ریزید اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شه.

sunny
جمعه، 24 ارديبهشت 1400، 13:06

سلام به استاد نازنينم،بهاره جون ميشه با اين دستور بستني شكلاتي زد؟اگر ميشه بايد چه تغييري در اون ايجاد كرد؟يك دنيا ممنون🌹

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 24 ارديبهشت 1400، 14:28

سلام عزیزم،
دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو در شیر مخلوط کنید و باقی رو طبق دستور پیش برید.

انار بانو
سه شنبه، 27 خرداد 1399، 15:06

سلام
ببخشید در قسمتی که باید خامه رو بزنیم از اونجایی که نیازی نداره هوادهی بشه و فرم بگیره میتونیم از ویسک و  همزن دستی استفاده کنیم؟

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 27 خرداد 1399، 17:17

سلام عزیزم،
بله می شه فکر نمی کنم مشکلی پیش بیاد.

انار بانو
سه شنبه، 27 خرداد 1399، 19:21

خیلی ازتون ممنونم

Sheyda.T
دوشنبه، 11 شهریور 1398، 07:23

سلام من بستنی درست کردم عالی شد .
فقط یک سوال اینکه ته مزه زیاد خامه داشت چرا؟
و اینکه بستنی های بیرون هم از همین نوِع هستند؟
بسیار ممنون.

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 11 شهریور 1398، 08:17

سلام عزیزم،
نوع خامه چی بوده، باید مارکش رو عوض کنید چون بعضی خامه ها اسانس زیادی دارن و طعمشون در دسرها غالب میشه.
بستنی کارخونه ای و حتی مغازه های بستنی فروشی هیچ ربطی به دستور بستنی خونگی ندارن و زرده در اون ها به کار نرفته.

Sheyda.T
دوشنبه، 11 شهریور 1398، 09:04

مارکش آویسا  بود بله دفعه‌ی بعد خامه رو عوض میکنم ممنون از پاسخگویی.

:)Fatemeh
دوشنبه، 14 خرداد 1397، 13:03

سلام خانم وحید
ببخشید میشه توی این دستور یا کلا برای بستنی به جای درست کردن کاستارد از پودر کاستارد استفاده کرد؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 14 خرداد 1397، 14:08

سلام فاطمه جان،
آره عزیزم می شه ولی بافتش به خوبی بستنی با کاستارد سنتی نمی شه، چون زرده ها به یکدستی و لطافت بستنی کمک می کنن. درست کردن کرم با زرده بسیار ساده ست و مطمئنم به راحتی از پسش بر میاید ولی در مجموع این جایگزینی امکان پذیره

:)Fatemeh
سه شنبه، 15 خرداد 1397، 05:35

خیلی ممنونم از پاسخ خوب و کاملتون :)
چشم ان شاءالله درست می کنم.

رکسانا
يکشنبه، 23 ارديبهشت 1397، 08:53

سلام بهاره جون. میشه دستور بستنی با ثعلب رو هم برامون بذارید؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 23 ارديبهشت 1397، 15:02

سلام عزیزم چشم سعیم رو می کنم آموزشش رو به تابستون برسونم

مرضیه۴۷
جمعه، 31 شهریور 1396، 10:12

سلام بهاره جون خسته نباشی غلاف وانیل ازکجا باید تهیه کنیم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 31 شهریور 1396، 20:33

سلام عزیزم،
لوازم قنادی های معتبر تهران دارن، اگر تهران تشریف ندارید می تونید سفارش بدید براتون بفرستن

AZIN DA
يکشنبه، 19 شهریور 1396، 12:22

عکس بستنی موزیمو آپلود نکرد

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 19 شهریور 1396، 14:02

حتما چک می کنم مشکل چی بوده، اگه شد فردا دوباره آپلود کنید

AZIN DA
دوشنبه، 20 شهریور 1396، 12:28

اگر یکبار تو یه صفحه ای عکس آپلود کنیم دیگه لینکش برداشته میشه دوباره نمیتونیم آپلود کنیم حالا اشکال نداره فقط یه سوال شما خامه رو رو یخ همزدین اینجور سفت شد؟ یعنی اصلا پودر خامه نزدین؟ من تو ظرف استیل هم ریختم رو یخ هم گذاشتم ولی سفت که نشد شل و آبکی هم شد

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 20 شهریور 1396، 16:55

آذین جون اصلا خامه زده شده مد نظر نیست همینطوری دو دقیقه فقط در حدی بزنید که کمی سفت شه، خامه رو کمی بیشتر بدون پودر خامه بزنید وا می ره، احتمالا شما زیاد زدید، به مارک خامه هم ربط داره بعضی خامه ها شیر بیشتری دارند. من از مارک کاله استفاده کردم. این بار می تونید یک قاشق پودر خامه بریزید یا اصلا نزنید.

AZIN DA
سه شنبه، 21 شهریور 1396، 13:02

ممنون منم فکر میکنم ربطی نداره یعنی بدون خامه زده شده هم بستنی شد برا یه دوستم دستورشو گفتم گفت من فقط با شیر و شکر و ثعلب بستنی درست میکنم البته مثل همین دستور هر نیم ساعت همش میزنه فکر کنم زرده تخم مرغ تو این دستور نقش ثعلبو داره به هرحال تجربه بستنی درست کردن تجربه جالبی بود ممنون

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 21 شهریور 1396، 16:42

عزیزم بستنی سنتی با ثعلب تهیه می شه و کمی طعمش متفاوته ولی اون هم عالیه
موفق باشید

AZIN DA
دوشنبه، 06 شهریور 1396، 12:43

سلام شف یک و یک چهارم پیمانه خامه میشه چندتا از خامه های پاکت صورتی؟ ممنون

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 06 شهریور 1396، 12:56

هر بسته خامه پاکتی صورتی یک پیمانه خامه ست. در واقع باید دو بسته بخرید، یک بسته رو به طور کامل بریزید و یک چهارم از بسته دوم، توصیه می کنم برای اندازه گیری یک چهارم از پیمانه ها استفاده کنید.

AZIN DA
دوشنبه، 06 شهریور 1396، 13:03

ممنون میخوام این بستنی رو درست کنم بستنی سریع رو یه بار دیگه هم درست کردم داخلش گردو ریختم خیلی اون بستنی رودوست دارم

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 06 شهریور 1396، 17:35

خوشحالم که دوست داشتید امیدوارم از این هم لذت ببرید.

نوشا
چهارشنبه، 01 شهریور 1396، 22:28

با سلام، اگر نشاسته رو حذف کنیم مشکلی پیش میاد؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 02 شهریور 1396، 03:47

نه عزیزم مشکلی نیست نشاسته قابل حذفه

نوشا
دوشنبه، 06 شهریور 1396، 01:32

سپاس از جواب شما

نویسنده

بهاره وحید

با چند تا مواد اولیه ی ساده و یه رسپی دقیق می شه خونه رو پر از بوی خوش شیرینی کرد و از اون مهمتر، همه رو دور هم جمع کرد و لبخند رو لب هاشون نشوند. رسپی ها از سایت های معتبر جمع آوری شدن و بارها پخته و تست شدن!

پستهای مرتبط
بستنی شکلاتی
بستنی چوبی با روکش شکلاتی
دسر
موس توت فرنگی
موس میوه ای
دسر
چیزکیک باقلوا
Baklava Cheesecake
دسر
کرم ملون
کرم طالبی
دسر
شکلات دو لایه میوه ای
Fruit and vanilla chocolate ganache
دسر