ووپی پای قرمز مخملی

بهاره وحید

ووپی پای قرمز مخملی

Red velvet whoopie pie
شنبه، 21 فروردين 1395، 13:50   مشاهده: 16,018

برو به رسپی دستپخت های کاربران

ووپی پای Whoopie Pie چیه و از کجا اومده؟

ووپی پای Whoopie Pie یکی از محصولات پرطرفدار قنادی، در ایالات متحده آمریکاست که در واقع از دو کیک گرد کوچک تشکیل شده، که لا به لای کیک ها، نوعی کرم زده می شه. 



کیک ها و شیرینی های ساندویچی شکل، مثل شیرینی مارمالادی، از دوران ویکتوریایی (1901 - 1837) در دنیای شیرینی پزی معرفی و متدوال شدند. این نوع ساندویچ ها بیشتر بافت بیسکوئیتی دارند و در سایز کوچک پخت می شند، در صورتیکه ووپی پای بافت کیکی داره و سایزش بسیار بزرگ تره و معمولا بین دو نفر تقسیم می کنند. 
این شیرینی از ابتکارات فرقه آمیش Amish، در ایالت پنسیلوانیای Pennsylvania آمریکاست. مردمان این فرقه بسیار سنتی، بدون امکانات و ساده زندگی می کنند. اونها از کیک باقیمونده این دسر رو برای بچه ها درست می کردند و گفته می شه وقتی بچه هاشون، زنگ تفریح در کیف مدرسه چنین اسنکی می دیدند، از شادی داد می زدند Whoopie ( به معنای هوووورررا) و به نوعی این اسم از طرز ابراز علاقه بچه ها به این دسر، روش گذاشته شده. ووپی پای از سال 1925 در قنادی های آمریکا به فروش رسید و با اینکه اوایل بیشتر ووپی پای شکلاتی محبوب بود، خیلی زود طعم های متفاوت و متنوعی ازش پخته و عرضه شد.

این شیرینی در ایالت Maine آمریکا هم بسیار متداوله و هر ساله "فستیوال ووپی پای the Maine Whoopie Pie Festival" در این شهر برگزار می شه و بیش از چهار هزار نفر شرکت کننده داره. در این فستیوال علاوه بر نوع های کلاسیک ووپی پای که شامل طعم های شکلاتی، قرمز مخملی و کدو حلوائیه، ابداعات جدید هم معرفی شده و به فروش می رسه.


منبع عکس: https://www.mainemade.com/event/maine-whoopie-pie-festival-2-2-2/


در یکی از این فستیوال ها، بزرگ ترین ووپی پای دنیا به وزن 481.7 کیلوگرم تهیه شد. تکه های این ووپی پای رو به شرکت کنندگان فستیوال فروخته و پول بدست آماده رو برای سربازهای دور از وطن خرج کردند.





قبلا در مورد تاریخچه محصولات ردولوت در این پست توضیح دادم و به دلیل لطافت و زیبایی این دسته از دستورها، تصمیم گرفتم ووپی پای قرمز مخملی رو آموزش بدم. 

منبع:  http://www.joyofbaking.com/RedVelvetWhoopiePies.html



مواد لازم ووپی پای (هم دمای محیط):

آرد: دو و یک چهارم پیمانه
پودر کاکائو: یک چهارم پیمانه
کره: صد و پنجاه گرم
شکر: یک پیمانه
تخم مرغ: یک عدد
باترمیلک: سه چهارم پیمانه
رنگ خوراکی ژله ای قرمز: یک دوم قاشق غذاخوری
وانیل: یک دوم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر: یک دوم قاشق چایخوری
جوش شیرین: یک دوم قاشق چایخوری
نمک: یک هشتم قاشق چایخوری

مواد لازم رو  آماده کنید و روی میز کار بذارید. برای اطلاع از نحوه صحیح استفاده از پیمانه های اندازه گیری به این پست مراجعه کنید، این رو بدونید که برای اندازه گیری مواد اولیه باید از "پیمانه ها و قاشق های استاندارد شیرینی پزی" استفاده کنید.


  • برای اندازه گیری آرد، ظرف یا پاکت آرد رو با قاشق هم بزنید، پیمانه ها رو با قاشق پر کنید و سر پیمانه رو صاف کنید. 
  • برای زدن کره و شکر (کریمینگ) نیاز به شکر دونه ریز داریم. اگر شکر دونه ریز ندارید، شکر معمولی رو بعد از اندازه گیری در آسیاب برقی یا غذاساز بریزید و فقط دو پالس بزنید. این رو بدونید که با این روش، دونه های شکر به صورت یکدست ریز نمی شن ولی این ریز و درشتی مشکلی ایجاد نمی کنه. پس به هیچ وجه بیش از این، شکر رو آسیاب نکنید چون تبدیل به پودر قند می شه، که نقش متفاوتی در شیرینی پزی داره.
  • برای این دستور می تونید از کره حیوانی (کره صبحانه) یا کره گیاهی سوپرمارکتی (مارگارین) یا مخلوط هر دو استفاده کنید. دقت کنید که کره سنتی، کره لاکتیکی، کره کم چرب، روغن جامد و روغن صاف قابل استفاده نیستند. کلیه مواد اولیه رو نیم ساعت زودتر، از یخچال برای هم دما شدن خارج کنید، اما از اونجائیکه کره ها در ایران بسیار سریع شُل می شند، کره رو فقط و فقط ده دقیقه تا یک ربع زودتر از یخچال دربیارید.
  •  از نکاتِ مهمِ زیبایی رنگ محصولات ردولوت (قرمز مخملی) انتخاب پودر کاکائوی رنگ روشنه. این رو بدونید که اگر از پودر کاکائوی تیره که به صورت فله ای در لوازم قنادی ها به فروش می رسه استفاده کنید، حتی با استفاده از تمام قوطی رنگ قرمز، ووپی پای خوشرنگی به دست نمیاد. همونطور که در پست شکلات توضیح دادم پودر کاکائو دو نوعه، نوع اول پودر کاکائوی طبیعیه (نچرال Natural) که رنگش روشنه . نوع دوم که تغییر یافته طبیعیه، تیره و ارزون تره و داچ پروسس Dutch Process Cocoa Powder نام داره. برای پخت ووپی پایِ ردولوتِ خوشرنگ، نیاز به پودر کاکائوی روشن دارید، که در ایران با مارک های هرشیز Hershey's، کروگر Krüger یا کدبری Cadbury در آنلاین شاپ ها موجوده. اگر گزینه های خارجی براتون گرونه، از پودر کاکائو بسته بندی ایرانی مثل فرمند، خاچیک و ... که در سوپرمارکت ها به فروش می رسه استفاده کنید که از نوع خارجی یک درجه تیره تر، ولی از نوع فله ای دو درجه روشن ترند. 
  • نکته بعدی برای خوشرنگ شدن، استفاده از رنگ قرمز ژله ای عمیقه. در حال حاضر در بین مارک های موجود در ایران، رنگ قرمز ژله ای فو Fo Jelly Colorings و رنگ ژله ای قرمز قرمز آمریکالر AmeriColor Red Red یا سوپر قرمز آمریکالر Americolor Super Red بهترین نتیجه رو میده. 
  • برای تهیه باترمیلک، بهتره از شیرپرچرب کارخونه ای استفاده کنید.



فر رو روی 190 درجه ی سانتی گراد، معادل 375 درجه ی فارنهایت یا درجه 5 فر روشن کنید تا گرم شه. اگر فر گازی دارید، از دماسنج فر مارک خوب (پرستیژ) استفاده کنید و کیک رو روی توری در طبقه وسط بپزید. اگر از فر برقی استفاده می کنید، دفترچه رو مطالعه کنید و بسته به مارک فر، یکی از گزینه های کانوکشن، کانوکشن با المنت بالا و پایین، یا المنت بالا و پایین رو انتخاب کنید. در فر برقی پخت کیک رو در طبقه دوم (از پایین) انجام بدید.

دو عدد سینی شیرینی پزی رو آماده کنید. برای سینی فر دو نکته وجود داره، اول اینکه به هیچ وجه سینی رو چرب نکنید، پس به جای چرب کردن از کاغذ روغنی، ورق نسوز(ورق تفلون) یا مت سیلیکونی استفاده کنید. نکته دوم اینکه سینی شیرینی پزی که در لوازم قنادی ها با جنس آلومینیومی، گالوانیزه یا تفلون به فروش می رسه  رو تهیه کرده و از سینی خود فر استفاده نکنید. این رو بدونید که فقط در چند مارکِ خاص فر، امکان استفاده از سینی خودِ فر وجود داره.

آرد رو اندازه گیری و الک کنید و در کاسه بزرگی بریزید. پودر کاکائو، نمک، بیکینگ پودر و جوش شیرین رو هم به آرد اضاغه کنید. حالا مواد خشک رو خوب ویسک کرده و یک دور با هم الک کنید و آماده کنار بذارید.



یکی از مواد اولیه این دستور، باترمیلکه که به راحتی در منزل آماده می شه، پس با شنیدن نام باترمیلک از تهیه ووپی پای صرفنظر نکنید.
در مورد باترمیلک، خواصش و چهار روش تهیه اون در این پست توضیح دادم و می تونید به دلخواه از هر کدوم از روش های گفته شده استفاده کنید. من باترمیلک رو از ترکیب شیر و سرکه سفید کارخونه ای درست می کنم. برای آماده کردن باترمیلک، سه چهارم پیمانه شیر (هم دمای محیط یا ولرم) رو اندازه گیری کنید و در کاسه ای بریزید. حواستون باشه که منظور از ولرم دمائیه که برای دست قابل تحمله. حالا دو و یک چهارم قاشق چایخوری سرکه سفید کارخونه ای روی شیر بریزید و به مدت ده دقیقه به همون صورت در دمای محیط بذارید. بعد از اضافه کردن سرکه و تا پایان این ده دقیقه نه شیر رو هم بزنید و نه کاسه رو تکون بدید. بعد از این مدت می بینید روی شیر حالت بریده و تکه ای می شه، این همون باترمیلکه.



بعد از آماده شدن باترمیلک، رنگ خوراکی رو در باترمیلک مخلوط کرده و آماده بذارید. 



کره و شکر رو در کاسه تمیزی بریزید، مواد رو با دور متوسط همزن برقی به مدت سه دقیقه بزنید تا روشن، یکدست و حجیم شه.  نحوه صحیح زدن شکر و کره رو در این پست توضیح دادم. این رو بدونید که انجام صحیح این مرحله، رمز کیک کره ای با بافتی یکدست، سبک و بدون شفتگیه. حتما بین کار، همزن برقی رو خاموش و مواد رو با لیسک از دیواره های کاسه به وسط جمع کنید و بعد ادامه بدید. 
نکته: در همزن ایستاده در کل مراحل این دستور از سری پدالی استفاده کنید



تخم مرغ و وانیل رو اضافه کنید و با دور متوسط بالای همزن بزنید تا یکدست شه. در صورت گرم بودن محیط یا زیاد زدن کره ممکنه در این قسمت مواد شکل بریده به خودش بگیره. این رو بدونید که اشکالی نداره و با اضافه کردن مواد خشک بافت بریده از بین می ره. 
نیمی از مواد خشک رو به مایه کیک اضافه کنید و با کمترین دور همزن برقی فقط و فقط در حدی هم بزنید که رگه های آرد دیده نشه. 

نکته: اگر همزن برقی استانداردی ندارید و کندترین دور همزن سرعت بالایی داره، اضافه کردن آرد و باترمیلک رو با لیسک انجام بدید.



باترمیلک رو اضافه کنید و با لیسک یا کندترین دور همزن فقط و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید. 



در مرحله آخر، بقیه مواد خشک رو اضافه کنید و به آرومی با دور کند همزن یا با لیسک مخلوط کنید. 



 مایه ی ووپی پای آماده است. برای این شیرینی، سینی مخصوص هم ساخته شده که در صورت تمایل می تونید بخرید و مثل سینی کاپ کیک، هر قسمت رو با خمیر مساوی پر کنید.


منبع عکس: https://j-wilton.com/products/whoopie-pie-pan

دو سینی آماده شده رو روی میز کار بذارید. با اسکوپ بستنی سایز کوچک (حدود دو قاشق غذاخوری)، از مایه ووپی پای روی سینی شیرینی پزی با فاصله چهار سانت بریزید. با این مواد در انتها هفده ووپی پای خواهید داشت، که در واقع 34 اسکوپه. برای دقت بیشتر می تونید کل مواد رو وزن کنید، تقسیم بر 34 کنید و از مواد به اندازه عدد بدست آماده روی سینی بذارید. من برای زیباترشدن عکس ها، از اسکوپ سایز بزرگ بستنی استفاده کردم استفاده کردم و در هر سینی نُه عدد ووپی پای شد.



دستتون رو مرطوب کرده، تیزی های روی مایه ووپی پای رو صاف کنید و بعد به مدت ده تا دوازده دقیقه در فر بذارید. 



در انتهای پخت، ووپی پای یک درجه تیره شده و خلال دندون، تمیز از وسطش درمیاد. بعد از اتمام پخت، سینی شیرینی پزی رو روی توری خنک کننده قرار بدید. 
نکته: در هنگام پخت سینی اول، سینی دوم رو در یخچال بگذارید. 




برای بین دو لایه ووپی پای می تونید از کرم های متفاوتی مثل خامه زده شده، گاناش، چهار نوع باترکریم آموزش داده شده، کرم شکلاتی، کرم پنیری با پایه خامه، کرم پنیری شکلاتی، یا کرم پنیری زیر استفاده کنید. 


مواد لازم کرم پنیر خامه ای (هم دمای محیط):
کره: صد گرم
پنیر خامه ای: دویست گرم
پودر قند: یک دوم پیمانه
وانیل: یک دوم قاشق چایخوری

  • برای این دستور می تونید از کره حیوانی (کره صبحانه) یا کره گیاهی سوپرمارکتی (مارگارین) یا مخلوط هر دو استفاده کنید. دقت کنید که کره سنتی، کره لاکتیکی، کره کم چرب و روغن صاف قابل استفاده نیستند. کره باید هم دمای محیط باشه. 
  • اگر می خواید طعم شوری پنیر حتی ذره ای حس نشه می تونید از پنیر ماسکارپونه، به همین مقدار به جای پنیرخامه ای استفاده کنید.  پنیرخامه ای باید به دمای محیط برسه.
  • برای اینکه کرم یکدست باشه، از ماسوره به راحتی رد شه و از اون مهم تر تکه های پودر قند زیر دندون نیاد، حتما پودر قند رو از الک ریز رد کنید و اگر در جای مرطوب زندگی می کنید یا مدت زمان زیادی از خرید پودر قند میگذره، قبل از الک کردن پودر قند رو با استفاده از آسیاب برقی یا غذاساز یک دور آسیاب کنید. 



کره، وانیل و پودر قند رو در کاسه تمیزی ریخته، یک دقیقه با دور کند همزن برقی بزنید تا پودر قند در هوا پخش نشه و بعد سه دقیقه با دور متوسط بزنید تا کره حجیم و روشن شه. 


 
پنیرخامه ای رو اضافه کنید و با دور متوسط همزن برقی، فقط تا جایی بزنید که کرم یکدست شه، دقت کنید که پنیر به هیچ وجه نباید زیاد هم زده شه چون شل شده و کرم خراب می شه. 
حالا نوبت زدن کرم روی ووپی پایه، می تونید با چاقو از مواد برداشته و یک لایه روی ووپی پای ها بزنید و ساندویچ کنید. ولی بهتره که از قیف و ماسوره استفاده کنید تا کرمی حجیم تر و دسری زیباتر داشته باشید. انتخاب نوع ماسوره (ساده یا ستاره ای) با شماست. 



بعد از زدن یک لایه کرم با ماسوره، مثل ساندویچ، یک ووپی پای دیگه رو روی کرم قرار بدید. 



بافت محصولات ردولوت مثل کیک ردولوت، به دلیل وجود باترمیلک و پودر کاکائو، مرطوب و لطیفه. 



در صورت تمایل برای تزئین می تونید مقداری اسپرینکلز (ترافل) یا شکلات چیپسی در بشقابی ریخته و ووپی پای ها رو در اون بگردونید. 
ووپی پای می تونه به عنوان یکی از شیرینی های جشن تولد فرزندان عزیزتون (به جای کاپ کیک)، به عنوان هدیه روز ولنتاین یا یک عصرونه خوشمزه سرو شه.
ووپی پای رو در ظرف دربسته در یخچال پنج روز ماندگاری داره.




دستپخت های همراهان سایت
M.CH
پنجشنبه، 18 اسفند 1401، 10:50

سلام خانم وحید عزیز،این ووپی پای من،چون رنگ قرمز مناسب ردولوت نداشتم کاکائویی درست کردم،ممنون از شما 🙏🙏🌹🌹🌼🌼🌺🌺

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 18 اسفند 1401، 14:20

سلام عزیزم،
کار خوبی کردید سالم تر هم هست، نوش جونتون و ممنون از عکس

Nageramian
يکشنبه، 26 بهمن 1399، 16:49

سلام و ممنون بابت رسپیتون. طعمش خیلی عالیه

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 26 بهمن 1399، 16:54

ای جان چه قشنگ و با سلیقه کیف کردم، نوش جونتون و ممنون از عکس

sunny
دوشنبه، 13 بهمن 1399، 14:21

سلام به بهاره جان عزيز،استاد مهربانم.عزيزم اين ووپي پاي ها رو با رسپي عالي شما درست كردم فقط ورژن شكلاتيش هست و سري بعد حتما با رنگ قرمز(ردولوت)رو هم درست ميكنم چون بي نهايت خوووووشمزه هستن و خيلي خوشگل.فقط عزيزم يك سوال داشتم.خيلي دوست داشتم ووپي هام پفكي تر بشن و كمتر پهن باشن و ايرادم فكر ميكنم از غلظت مايه بود كه مثل مال شما كامل سفت نبود و توي خيلي از رسپي هاي خارجي نوشتن ميشه مايه ووپي پاي رو درست كرد و در يخچال گذاشت تا كمي سفت تر شه و بعد اسكوپ زد تا پهن نشه تو فر!ميخواستم از شما راهنمايي بگيرم اگه مايه رو تو يخچال بذاريم جوش شيرين و يا بكينگ پودر مشكلي براشون مگه پيش نمياد؟حتي توي يكي از سايتها ديدم كه نوشته بودن مايه ي ووپي رو كه سلفون روش كشيده باشيد تا سه روز ميشه تو يخچال نگه داشت و بعد به دماي محيط برسه و آماده ي اسكوپ زدن و پختن هست!يك دنيا ممنون ميشم اگه لطف كنيد راهنماييم كنيد.

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 13 بهمن 1399، 18:17

سلام عزیزم،
بافتش که عالی شده آفرین به شما و ممنون از عکس
در مورد پف اول از همه از کره لاکتیکی، کره سنتی و مارگارین کم چرب استفاده نکنید. کره هم دمای محیط باشه نه نرم . فر گرم باشه و اگر نیازه ده درجه دما رو بالا ببرید. مواد هم در یخچال قابل نگهداری هست و می تونید روش سرد کردن مایه ووپی پای رو هم تست کنید متاسفانه من تا حالا امتحان نکردم

sunny
دوشنبه، 13 بهمن 1399، 18:35

بي نهايت ممنونم♥️حتما مواردي كه فرمودين رو سري بعد رعايت ميكنم و روش سرد كردن رو هم امتحان ميكنم و نتيجه رو خدمتتون عرض ميكنم و عكسش رو هم ارسال ميكنم.مرسي مهربانم

Far_zaneh
چهارشنبه، 16 بهمن 1398، 12:23

بهاره جون ی بار دیگه انجام دادم خیلی به اندازه ها دقت کردم. فر ۱۹۰درجه بود. ۱۰ دقیقه هم گذاشتم تو یخچال مواد.  خیلی بهتر شد ولی باز هم خیلی پهن شد.ولی مال شما مثل شیرینی لطیفه اس. پف داره. نمیدونم علتش چی میتونه باشه.ممکن مارک کره باشه؟

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 16 بهمن 1398، 14:26

سلام فرزانه جان،
1. همون زمانیکه در یخچتال قرار دادید باعث شده بیکینگ پودر و جوش شیرین اثرشون خنثی شه و پف نکنه، بیکینگ پودر و جوش شیرین بعد از مخلوط شدن با مواد فقط ده دقیقه وقت دارن تا در فر قرار بگیرن و بعد غیرفعال می شن.
2. حواستون باشه کره کم چرب نباشه، من از کره کاله استفاده می کنم و راضی هستم و اینکه فقط ده دقیقه  زودتر بیرون بذارید.
3. از سینی خود فر استفاده نکنید.
4. دماسنج داشته باشید دما کم نباشه و دمای کافی برای پف کردن در فر باشه و فر داغ باشه وقتی سینی رو قرار میدید.

Far_zaneh
پنجشنبه، 10 بهمن 1398، 16:31

ووپی پای های من وا رفتن؟ کلا موادم شل بود نیم ساعت هم گذاشتم یخچال ولی باز شل بود  علتش چی میتونه باشه ؟ کره هم ی ربع قبل گذاشتم بیرون.  بهاره جون راهنمایم کنید لطفا

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 10 بهمن 1398، 18:42

عزیزم احتمالا مواد رو اشتباه اندازه گیری کردید. چون حتی کره هم شل باشه به این صورت در نمیاد

Far_zaneh
جمعه، 11 بهمن 1398، 06:31

تا حالا پیش نیمده بود. ی بار دیگه امتحان میکنم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 11 بهمن 1398، 11:04

اگر فر به اندازه کافی داغ نباشه و دقیق نباشه، سینی خود فر باشه و سینی مناسب نباشه و مواد به جای هم دمای محیط گرم باشن هم مشکل پهن شدن پیش میاد ولی نه در این حد برای همین شک من به سمت اندازه گیری رفته.

«وانیل»
شنبه، 04 اسفند 1397، 05:39
بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 04 اسفند 1397، 06:26

چقدر خوشگل و با سلیقه عزیزم واقعا آفرین به شما و ممنون از عکس

الهام و النا
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1397، 05:29

سلام ممنون از اموزش خوبتون استاد
یه خواهشی ازتون دارم اگر امکانش باشه هر وقت تونسید اموزش ماکارون رو به ما بدید خیلی ممنون
و ببخشید درخواستم رو اینجا نوشتم واقعا نمی دونستم کجا بنویسم
بی نهایت سپاس

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1397، 10:39

سلام عزیزم،
به به چه ماکارون های زیبایی درست کردید،
متاسفانه  فعلا در برنامم هم نیست ولی به لینک های زیر مراجعه کنید مفصل در این مورد توضیح داده شده مطمئنم براتون مفید خواهد بود:  http://www.cheftayebeh.ir/2016/12/blog-post_30.html
http://www.cheftayebeh.ir/2017/01/blog-post.html
http://www.cheftayebeh.ir/2017/01/blog-post_3.html
http://www.cheftayebeh.ir/2017/01/blog-post_5.html
http://www.cheftayebeh.ir/2017/01/blog-post_7.html
http://www.cheftayebeh.ir/2017/01/blog-post_12.html
http://www.cheftayebeh.ir/2017/01/blog-post_16.html
http://www.cheftayebeh.ir/2017/01/blog-post_19.html


https://www.instagram.com/p/BC8hBfDCwiT/?taken-by=saloomehkitchen
https://www.instagram.com/p/BC8kVb8iwpK/?taken-by=saloomehkitchen
https://www.instagram.com/p/BC8l8Uciwt2/?taken-by=saloomehkitchen
https://www.instagram.com/p/BC9MYpqiwkv/?taken-by=saloomehkitchen

هر وقت سوالاتی داشتید که نمی دونستید کجا بپرسید می تونید در ایمیل bahareh.vahid.2@gmail.com
یا دایرکت اینستاگرام https://www.instagram.com/sp.baking/ سوال بفرمائید من در خدمتم.

الهام و النا
دوشنبه، 28 خرداد 1397، 21:29

خیلی ممنون ولی متاسفانه  اون ماکارون های تو عکس رو  من نپختم

homa
سه شنبه، 30 آبان 1396، 17:35

سلام استاداین ووپی پای رو من دومین بارهست که درست میکنم دفعه قبل شکست بدی خوردم ودپرس شدم چون توی سینی پهن شدن به هم چسبیدن البته مزه خیلی خوبی داشت ولی شکل ووپی پای نبودوالبته اشکال ازبی توجهی خودم بود ولی ایندفعه خیلی کم ریختم توی قالبهای کوچیک تابرم قالب ووپی پاب بخرم این هم عکس

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 30 آبان 1396، 18:17

این بار که خیییلی عالی شده آفرین به پشتکار و اراده شما موفق باشید

نظرات
mahlla
شنبه، 22 بهمن 1401، 18:23

بهاره جان ..با توجه به گران بودن ژل خوراکی خارجی من ایرانی گرفتم و همان طور که میدونید اون طور که باید قرمز در نمیاد. ایا کلا برای ردولوت میشه پودر کاکائو رو حذف یا کم کنم که رنگ کاکائو کمتر بی اثر کنه رنگ قرمز رو و در بعد پخت بیشتر به چشم بیاد قرمزیش؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 22 بهمن 1401، 18:28

سلام عزیزم،
با همون مقدار آرد جایگزین کنید ولی در طعمش تاثیر می ذاره میزان رنگ خوراکی رو هم یک و نیم برابر بریزید.

«وانیل»
جمعه، 22 شهریور 1398، 16:21

بهاره جان
وقتت بخیر
میشه این دستور رو یکباره تو قالب ریخت؟
مث یه ووپی پای خیلی بزرگ
و بعد برش زد؟

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 22 شهریور 1398، 18:02

سلام عزیزم،
وقتی تو قالب بریزید مدت زمان پخت بالا میره و متاسفانه خشک میشه، لطافتش رو از دست میده. من پیشنهاد نمی کنم.  

Hani
يکشنبه، 05 خرداد 1398، 17:24

سلام
خیییلی این شیرینی خوشمزه است و نرمه
و چون این شیرینی که طعم اش شکلاتیِ و بافتش مورد پسند خواهرهامه! از شدت علاقه به ووپی پای، بدون کرم و داغ داغ ووپی پای ها غارت میشن!
و ووپی پای در خانه ما تا به حال به مرحله درست کردن کرم اش نرسیده! چه برسه به عکس گرفتن!


مرسی از این رسپی خوشمزه!

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 05 خرداد 1398، 17:42

واااای عزیزم آخه خوش به حال خواهرای عزیزتون همچین هنرمندی تو خونه دارن چه کیییفی می کنن. نوش جونتون باشه عزیزم

sunny
جمعه، 03 خرداد 1398، 13:36

سلام بهاره جون استاد عزيزم اميدوارم شاد و سلامت باشيد.عزيزم ميخواستم اين خوشمزه هاي كوچولو رو درست كنم البته كامنت دوستان رو كه ديدم يه كم فكر كنم بايد دقت بيشتري داشته باشم در درست كردنش كيك ردولوتتون كه واقعا بهترين دستور ردولوت بود و حرف نداشت مطمئنا اين دستور هم مثل اون عاليه.دو تا سوال قبل از درست كردنش بپرسم ازتون يكي اينكه من كره ي شكلي و پاك هر دو رو دارم به نظرتون شكلي مناسب نيست براي اين دستور و دوم درجه ي فر هست كه براي فر برقي هم همون ١٩٠مناسبه عزيزم يا كمتر بذارم؟

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 03 خرداد 1398، 13:55

سلام عزیزم،
کره شکلی برای کوکی و تارت یعنی خمیرهای پر کره خیلی مناسب نیست ولی برای ووپی پای عالیه همون رو استفاده کنید. اکثر فرهای برقی باید ده درجه کم شه، مگر مارک فرتون خییلی خوب باشه. چه فری استفاده می کنید عزیزم؟

sunny
شنبه، 04 خرداد 1398، 04:45

مرسي عزيزم از راهنماييتون و مارك فرم هم Hot pointهست Aristonايتاليا.راستي عزيز مهربان امكانش هست با همين دستور ووپي ها رو در رنگهاي مختلف ديگر هم درست كرد؟

gibil
پنجشنبه، 10 آبان 1397، 11:48

درود استاد خوبم
وای بهاره جونم, من امروز این ووپی هوس انگیز رو درست کردم.
در کمال تاسف با وجوداینکه تمام اندازه ها و نکات رو طبق رسپی پیش رفتم, ولی ووپی تو  سینی فر کاملا وا رفت و پخش شد.
البته نمیدونم به چه علت رطوبت خمیر من از انچه در عکس میدیدم بیشتر بود. و خمیر موقع زدن تو سینی , سفتی خمیر شما رو نداشت.( البته خیلی هم شل نبود و شکل میگرفت)
متاسفانه فاجعه اتفاق افتاد و نتیجه این شد که کل ووپیها کف سینی پخش شدن, و یک ورق بسیار نازک که به سختی از کاغذروغنی جدا شد.
لطفا راهنماییم کنید که چرا اینجوری شد؟
چون میخوام دوباره بدون ایراد درستش کنم.
ازتون سپاسگزارم.

gibil
پنجشنبه، 10 آبان 1397، 18:24

استاد خوبم اگر اشتباه نکنم
وقتی دیدم مایه خمیرم شله باید برای نیم ساعت تو یخچال میذاشتمش, درسته؟
یعنی ممکنه تو مرحله اول که کریمینگه مواد رو زیادتر از اندازه زده باشم؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 10 آبان 1397، 18:59

سلام عزیزم،
واقعا متاسفم که نتیجه دلخواه رو نگرفتید یکی از دلایل زیر می تونه مشکل ساز براتون شده باشه:

1. مایه ووپی پای باید قبل از پخت سفت و منسجم باشه وگرنه وا می ره، اولین و مهم ترین مسئله که می تونه باعث عدم انسجام مایه و در نتیجه وا رفتنش بشه جنس و دمای کره ایه که استفاده کردید. کره نباید گرم باشه، ضمن اینکه بعضی از کره ها مثل مارک شَکَلی با اینکه خوب و خوش طعمن خیلی برای کریمینگ مناسب نیستن چون خیلی زود نرم می شن و دماشون رو از دست می دن و این عدم انسجام با اضافه کردن موادی مثل باترمیلک بدتر هم می شه. وقتی می بینید کره و شکر حین زدم منسجم نیست کمی در یخچال بذارید دوباره دربیارید به زدن ادامه بدید.
2. دمای کمِ فر می تونه این مشکل رو ایجاد کنه و باعث وا رفتن مواد شه.
3.  زیاد هم زدن مواد باعث از عدم انسجام مایه ووپی پای می شه.
4. سالم نبودن جوش شیرین و بیکینگ پودر هم می تونه این مشکل رو ایجاد کنه باید حتما بیکینگ پودرتون رو در آب گرم بریزید و ببینید حالت گازدار ایجاد می شه یا نه.

gibil
جمعه، 11 آبان 1397، 04:20

ممنونم شف عزیزم
واااای یعنی فقط باید مدتی تو یخچال میذاشتمشون
حتما دوباره این خوشمزه ها رو درست میکنم و نتیجه رو بهتون اطلاع میدم.
درهرحال استاد خوبم ازتون برای پاسخگویی ممنونم.

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 11 آبان 1397، 05:16

خواهش میکنم عزیزم امیدوارم این بار اذیت نشید

gibil
شنبه، 12 آبان 1397، 03:51

بهاره  جون چرا وسط شیرینیها به کاغذذوغنی چسبیده بود؟ بااینکه کاغذم جنس خوب ضخیم هست.

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 12 آبان 1397، 05:54

عزیزم چقدر این دستور اذیتتون کرد، بازم رطوبتش زیاد بوده، خنک شده بود برداشتید چسبید؟

gibil
شنبه، 12 آبان 1397، 10:40

بله استاد مهربونم, خنک شده بود.
عیبی نداره بهاره جونم باوجود تمام اذیتهاش دوباره درستش میکنم و با راهنماییهای عالی شما حتما هم عالی میشه.

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 12 آبان 1397، 11:08

شما آخه خودتون واردید و می دونم همه چی رو عالی رعایت کردید، ولی کلا دستورهای قرمز مخملی خیلی رطوبت بالایی دارن، این داستان ها به خاطر میزان زیاد خیسی و رطوبتشون پیش میاد، ولی کلا از اول به کره ای که استفاده کردید شک داشتم. چه مارکی کره استفاده می کنید عزیزم؟ بعد اینکه اگر از دمای فر اطمینان دارید زمان رو هم کمی بیشتر کنید یکی از دلایل چسبناک بودم عدم پخت کامله

gibil
شنبه، 12 آبان 1397، 15:06

بهاره جانم اینبار از کره پگاه استفاده کردم.
البته استاد مهربونم شاید هم موقع گذاشتن سینی چون سه تا سینی شده بود,چند ثانیه در فر باز موند تا من سینیهارو جا بدم تو فر , شاید اونموقع دمای فر کمی پایینتر از حد مجاز شده بود.
بهرحال همین روزا تکرارش میکنم و اینبار دقتم رو بیشتر میکنم و تجربه درست کردنش رو هم دیگه
دارم.چون تاحالا کوکی یا ووپی درست نکرده بودم.
فقط خیلی متاسفم که فعلا امکان ارسال عکس ندارم.

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 12 آبان 1397، 20:42

اینجور مواقع که فکر می کنید دمای فر ممکنه با باز موندن در فر در ابتدای کار پایین بیاد فر رو روی ده درجه بیشتر گرم کنید و بعد از گذاشتن سینی ها تو فر ده درجه بیارید پایین. یعنی مثلا اگر دمای 180 مدنظره فر رو روی 190 گرم کنید، بعد از باز موندن فر خودش 180 می شه، به محض بستن در، تنظیم رو هم بذارید دوباره رو 180.
راستش کره پگاه رو استفاده نکردم. فقط کمی این بار بیشتر بذارید تو فر بمونه. نکته بعدی اینکه مطمئنید فر شما امکان پخت سه سینی همزمان رو داره؟

gibil
يکشنبه، 13 آبان 1397، 06:24

بهاره جونم فر من برقیه و پنج ریل داره که البته امکان این رو هم داره که با صفحه جداکننده فر رو به دو قسمت با دو دمای مختلف تنظیم کنم.
من از فضای پاپپنی که حرارت از پایین بهمراه کانوکشن استفاده کردم.
برای پخت بقیه کیکها هم از همین قسمت استفاده میکنم.
به نظرتون درسته؟
بهاره جون برای این رسپی از شکر دونه ریز استفاده بشه؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 13 آبان 1397، 13:59

سلام عزیزم،
تمام فرهای برقی که من میشناسم فقط باید از کانوکشن برای  پخت کیک و شیرینی استفاده شه (علامت فن که دورش دایره داره). یعنی کانوکشن بدون حرارت از بالا یا پایین ولی باز دفترچه خود فر رو نگاه کنید.
کلا در دستورهایی که کریمینگ دارن بهتره از شکر دانه ریز استفاده شه

gibil
يکشنبه، 13 آبان 1397، 17:08

چشم حتما
خیلی ممنون و سپاسگزار استاد خوب و مهربونم:-)

gibil
يکشنبه، 12 اسفند 1397، 03:42

سلام بهاره عزیزم
تو این دستور میشه از کره مارگارین استفاده کرد؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 12 اسفند 1397، 05:19

بله عزیزم در اکثر دستورها کره با مارگارین قابل جایگزینیه

gibil
يکشنبه، 12 اسفند 1397، 05:51

ممنوووووونم ازت استاد خوبم

مرضیه۴۷
پنجشنبه، 13 مهر 1396، 10:12

ببخشید که غلط املایی داشتم

مرضیه۴۷
پنجشنبه، 13 مهر 1396، 10:10

بهاره جون ممنونم که به سوال های ما جواب میدی میخداستم بپرسم حتماباید رنگ خوراکی استفاده بشه وموادشیرینی رو نمیشه تو قیف بریزیم بعد تو سینی بذاریم من تویه دستور ازاین شیرینی دیدم که توموادلازمش باترمیلک نداشت نوع اون فرق میکنه ممنونم

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 13 مهر 1396، 11:21

سلام مرضیه جان،
عزیزم می شه رنگ خوراکی نریزید ولی قرمز نمی شه.
مایه ووپی پای ردولوت برای قیف خیلی غلیظه. می تونید در قیف بریزید ولی باید از ماسوره خیلی بزرگ استفاده کنید.
ردولوت حتما باترمیلک یا سرکه داره و دستوری که شما دیدید ردولوت نبوده و متفاوت بوده. دستور ووپی پای انواع و اقسام داره فرض کنید برای رولت صدها دستور هست همه هم درستن ولی طعم های متفاوتی ایجاد می شه.

Mojgan
جمعه، 21 خرداد 1395، 18:06

سلام بهاره جونم .عالیه این رسپی .منهم یه سوال ام همین بود که زهره جون پرسیدن .دومی اش اینکه این با ماکارون فرقش  چیه ؟ خوشحال میشم اگه توضیح بدید

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 21 خرداد 1395، 19:49

مواد تشکیل دهنده ی خمیر ماکارون کاملا با ووپی پای فرق داره. ووپی پای نوعی خمیر کیکی داره ولی ماکارون از سفیده ی تخم مرغ، پودر قند و بادوم آرد شده درست می شه و بافت شیرینی رو داره

زهره محبی
پنجشنبه، 02 ارديبهشت 1395، 05:03

سلام، دستتون درد نکنه. یه سوال دارم: این دستور رو میشه توی یه قالب ریخت و مثل کیک معمولی استفاده کرد یا باید حتما به این شکل باشه؟ اگه امکان داره سایز قالب چقدر باشه به نظرتون؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 02 ارديبهشت 1395، 05:06

سلام زهره جان مایه ی کیک رِد ولوت میزان رطوبتش بیشتر از مایه ی ووپی پایه. ووپی پای رو توی قالب بریزید خشک می شه. به زودی براتون دستور کیک رد ولوت رو هم می ذارم

زهره محبی
پنجشنبه، 02 ارديبهشت 1395، 06:58

مرسی بهاره جان، متشکرم.

نویسنده

بهاره وحید

با چند تا مواد اولیه ی ساده و یه رسپی دقیق می شه خونه رو پر از بوی خوش شیرینی کرد و از اون مهمتر، همه رو دور هم جمع کرد و لبخند رو لب هاشون نشوند. رسپی ها از سایت های معتبر جمع آوری شدن و بارها پخته و تست شدن!

پستهای مرتبط
شیرینی مراکشی بلیغات
حلوة البليغة
شیرینی
سوهان عسلی
شیرینی
اسلایس تِرتِل
Pecan Turtle Cookie Bars
شیرینی
شیرینی مشهدی
شیرینی آلمانی
شیرینی
سابله دایموند
Diamant Sablé
شیرینی