کرینکل شکلاتی

بهاره وحید

کرینکل شکلاتی

کوکی شکلاتی ترک دار
دوشنبه، 19 اسفند 1398، 20:56   مشاهده: 31,011

برو به رسپی دستپخت های کاربران

کرینکل چیه؟
کرینکل شکلاتی Chocolate Crinkle Cookies، نوعی کوکی پرطرفدار، برای مناسبت هایی مثل کریسمسه که بافتی نرم، لطیف و ظاهری زیبا داره. در سال های اخیر، پخت کرینکل برای عید نوروز هم پرطرفدار شده و با توجه به طعم خوب و ماندگاری بالای این شیرینی، یادگیریش می تونه مفید باشه.
برای ایجاد فُرم زیبای تَرَک دار در این شیرینی،  با خمیر آماده شده گلوله های کوچکی درست می کنند، در پودر قند غلطانده و بعد در فر برای پخت قرار می دن. کوکی ها در فر بر اثر پف کردن باز شده و ظاهر زیبای دو رنگی به خودشون می گیرن. واژه کرینکل Crinkle  به معنی چروک یا چین خوردنه و این نام به دلیل نوع تغییر شکل کوکی ها در فر روی این شیرینی گذاشته شده. کوکی کرینکل Crinkle  انواع مختلفی داره که محبوب ترینشون شکلاتی، ردولوت، لیمویی، پرتقالیو بادوم زمینیه و هر کدوم دستور متفاوتی داره.

چرا کرینکل: 
کوکی کرینکل با ساده ترین مواد اولیه که در دسترس همگانه، به راحتی آماده میشه و با وجود نداشتن ماده ای خاص، بسیار خوش طعم و متفاوته. برای کرینکل شکلاتی دستورهای متنوعی وجود داره، بعضی با کره و بعضی با روغن مایع آماده میشه که نوع دوم ماندگارتر و به صرفه تره و برای عید، همچنین به عنوان کوکی کنار قهوه در کافه ها مناسبه. طعم کرینکل شکلاتی، به راحتی قابل تغییره و با اسانس پرتقال، اسانس نعنا و شکلات چیپسی متنوع می شه. 
 
نکات پخت کرینکل: 

مهم ترین نکته، در پخت کرینکل شکلاتی داشتن بافتی نرم و کیک مانند بعد از اتمام پخت و خنک شدن شیرینی هاست. اما اول ببینیم چرا پخت بیش از حد و خشک شدن این کوکی جزو اشکالات رایجه؟
مایه کوکی کرینکل غلظت و بافتی شبیه براونیز و در نتیجه نکات پخت مشترکی با این دسر داره. در کرینکل هم بعد از خارج کردن سینی شیرینی ها از فر، فرآیند پخت تا مدتی طولانی تر از باقی کوکی ها ادامه داره. برای داشتن کوکی های نرم، لطیف و از اون مهم تر خوش طعم، نباید اجازه بدیم پخت کوکی در فر کامل شه و سر زمان خاصی باید سینی رو از فر خارج کنیم. 

  • تشخیص زمان اتمام پخت: این رو بدونید که زمان گفته شده در تمامی دستورهای کوکی تقریبیه و با فر شما ممکنه دو تا سه دقیقه متفاوت باشه. متاسفانه در این دستور، همین دو تا سه دقیقه پخت بیشتر مساوی با خشک شدن کرینکل هاست، از طرفی زمان کمتر هم کوکی رو شُل و نپخته می کنه. برای رفع این مشکل، در اولین بار پخت کوکی مراحل زیر رو اجرا کنید: 

  •  ابتدا فقط دو عدد کوکی رو در فر قرار بدید و بعد از اتمام زمان گفته شده در دستور(مثلا ده دقیقه) سینی رو خارج کنید. در اتمام زمان پخت، بافت دور کوکی ها باید کاملا خشک و پخته شده و وسط کرینکل ها حالت مذاب داشته باشه و ترک های ریز و درشتی روی کوکی ها دیده شه. 
  • حالا فر رو خاموش کنید و اجازه بدید کوکی ها خنک شن.
  •  اگر کوکی ها بعد از خنک شدن، بافتی نرم و یکدست داشتند، یعنی زمان پخت صحیحه و باقی کوکی ها رو با همین زمان بپزید. اگر کوکی ها خشک شدند، زمان رو فقط دو دقیقه کمتر کنید و مجدد دو کوکی رو در فر قرار بدید و نتیجه رو آزمایش کنید . 
  • اگر بعد از خنک شدن، هنوز کوکی حالت شُل داشت، مجدد دو کوکی رو این بار با دو دقیقه زمان بیشتر تِست کنید. خوشبختانه این روش فقط برای بار اول پخت کوکی لازمه و از دفعات بعد زمان بدست آورده رو اجرا خواهید کرد. 

  • دمای فر: روش پختن دو کوکی برای یافتن زمان صحیح پخت، فقط در صورتی موثره که دمای فر دقیق باشه. برای اطمینان از دمای فر از دماسنج فر جنس خوب استفاده کنید. کم بودن دمای فر باعث پهن شدن شیرینی ها و زیاد بودن دمای فر ترک های عمیق روی کوکی ها ایجاد کرده و باعث خشک شدن می شه. 
 
  • خمیر کوکی کرینکل: 
کرینکل خمیری شل تر از باقی کوکی ها و به همین دلیل استراحتی طولانی تری در یخچال داره. درسته که کار کردن با خمیر شل کمی سخته ولی نتیجه این غلظتِ کم، بافتی عالی و منحصر به فرده. حین کار با خمیر کرینکل نکات زیر باید رعایت شه: 
  • این خمیر با وجود غلظت کم، بعد از اتمام استراحت به راحتی در دست گلوله می شه و کوکی فُرم می گیره، اما باز چسبندگی خیلی کمی داره، به همین دلیل بعد از فرم دادن هر ده کوکی، حتما باید دست ها رو شُست.
  • برای گلوله کردن خمیر کوکی، ابتدا نیمی از خمیر رو از یخچال خارج کرده، گلوله کنید و بعد نیم دیگه رو فُرم بدید، تا دمای محیط خمیر رو شُل نکنه و کار باهاش راحت باشه.
  • در صورتیکه پودر کاکائو مرغوب نباشه و ناخالصی داشته باشه شُلی خمیر بیش از حد خواهد بود و خمیر حتی بعد از استراحت قابل فرم دادن نیست. در صورتیکه بعد از اتمام استراحت خمیر به قدری شل بود که قابل گلوله کردن نبود، به اون یک تا دو قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید. 


منبع: https://preppykitchen.com/chocolate-crinkle-cookies/

مواد اولیه (هم دمای محیط): 

پودر کاکائو: یک دوم پیمانه (50 گرم) 
شکر: سه چهارم پیمانه (150 گرم)
روغن مایع: یک چهارم پیمانه (60 میل)
تخم مرغ: دو عدد ( هم دمای محیط)
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
آرد: یک پیمانه
بیکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
نمک: یک هشتم قاشق چایخوری
پودر قند: یک دوم پیمانه (برای غلطاندن)

مواد لازم رو  آماده کنید و روی میز کار بذارید. برای اطلاع از نحوه صحیح استفاده از پیمانه های اندازه گیری به این پست مراجعه کنید، این رو بدونید که برای اندازه گیری مواد اولیه باید از "پیمانه ها و قاشق های استاندارد شیرینی پزی" استفاده کنید. 
  • برای اندازه گیری آرد، ظرف یا پاکت آرد رو با قاشق هم بزنید، پیمانه ها رو با قاشق پر کنید و سر پیمانه رو صاف کنید. آرد اندازه گیری شده رو حتما دو بار الک کنید. 

  • هر نوع روغن مایع بی طعم و بو (کانولا، ذرت و آفتابگردان...) برای این کوکی مناسبه. استفاده از روغن های طعم دار مثل هسته انگور، زیتون ... پیشنهاد نمی شه، همچنین به کار بردن روغن مخصوص سرخ کردنی به هیچ وجه جایز نیست. 

  • پودر قند برای غلطوندن کرینکل ها قبل از پخته و باید از الک ریز رد شه. در صورت زندگی در نواحی مرطوب و شرجی، ابتدا پودر قند رو یک دور آسیاب و بعد از الک ریز رد کنید. 

  • برای این دستور، بهتره از شکرِ سفیدِ دونه ریز استفاده کنید.اگر شکر دونه ریز ندارید، شکر معمولی رو بعد از اندازه گیری در آسیاب برقی یا غذاساز بریزید و فقط دو پالس بزنید. این رو بدونید که با این روش، دونه های شکر به صورت یکدست ریز نمی شن ولی این ریز و درشتی مشکلی ایجاد نمی کنه، پس به هیچ وجه بیش از این شکر رو آسیاب نکنید چون تبدیل به پودر قند می شه که نقش متفاوتی در شیرینی پزی داره. 



آرد رو بعد از اندازه گیری الک کنید و در کاسه ای بریزید. بیکینگ پودر و نمک رو به آرد اضافه کرده و مواد خشک رو خوب با ویسک مخلوط کنید. در انتها یک دور همه مواد خشک رو با هم الک کنید. 



شکر و روغن مایع رو در کاسه تمیزی بریزید و با دور متوسط همزن به مدت دو تا سه دقیقه بزنید، در انتها مواد بافتی به شکل برف پیدا می کنه. 



پودر کاکائو رو الک کرده و بعد به مواد اضافه کنید. 



خوبه بدونید که ترتیب اضافه کردن مواد، با توجه به بافت و شکل نهایی توسط طراح دستور انتخاب می شه. در این دستور هم برای به دست آوردن بافتی شبیه به براونیز و رنگ تیره، دقیقا به همون شیوه ابتدا چربی، شکر و پودر کاکائو با هم زده و بعد تخم مرغ ها اضافه می شن. 



تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه کرده و در انتها وانیل رو با مواد مخلوط کنید. بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ یک دقیقه مواد رو با سرعت تند همزن برقی بزنید تا کاملا یکدست شه. بین کار حتما همزن رو خاموش و مواد رو با لیسک دورگیری کنید. در انتها غلظت مواد به شکل زیر درمیاد. 



آرد رو در دو قسمت اضافه و با کندترین دور همزن فقط در حدی که رگه های آرد دیده نشه هم بزنید.



بعد از مخلوط کردن آرد، روی کاسه رو محافظ غذا کشیده و خمیر کوکی رو حداقل 6 ساعت تا یک روز در یخچال استراحت بدید. 



بعد از اتمام استراحت، سینی شیرینی پزی رو کاغذ روغنی، ورق نسوز یا مت سیلیکونی بندازید. در پخت این شیرینی بهتره از سینی شیرینی پزی یا سینی رولت رنگ روشن استفاده شه. 
حالا از خمیر گلوله های دوازده گرمی بردارید و با فاصله روی سینی بچینید. 



بعد از گلوله کردن خمیر، سینی کوکی ها رو یک ساعت در یخچال استراحت بدید.



بعد از پایان استراحت، پودر قند رو در کاسه ای ریخته و کوکی ها رو دونه دونه در پودر قند بغلطونید. 
فر رو روی 180 درجه سانتی گراد، معادل 350 درجه فارنهایت یا درجه 4 فر روشن کنید تا گرم شه. تا گرم شدنِ فر، سینی کوکی رو در یخچال استراحت بدید (حدود ده دقیقه). 



کوکی ها رو ده تا دوازده دقیقه بپزید، در پایان پخت دور کوکی ها کاملا گرفته ولی وسط حالت مذاب داره و ظاهر کوکی ترک خورده. سینی رو روی توری بذارید و تا خنک شدن کامل دست نزنید. 



رویه شیرینی خشک و ترک دار و بافت داخل کوکی ها نرم و لطیفه. 

 

فریز کردن کوکی: 
بهترین زمان فریز کردن کوکی های قبل از پخته. با روش زیر کوکی فریز شده تازگی خودش رو حفظ می کنه و حس کهنگی نداره.
اگر قصد فریز کردن شیرینی رو دارید، بعد از گلوله کردن خمیر، روی یک سینی یا تخته، یک نایلون یا تکه ای سلفون گذاشته، تعداد کوکی های مورد نظر رو روی اون بچینید و بعد سینی رو در فریزر قرار بدید. 



بعد از چهار ساعت کوکی های فریز شده رو از روی سینی یا تخته برداشته در زیپ کیپ کنار هم بچینید و روش رو تاریخ بزنید، کوکی ها تا یک ماه در فریزر قابل نگهدارین.
برای استفاده از کرینکل های فریز شده، زیپ کیپ رو از فریزر خارج کنید و سی دقیقه در دمای محیط بذارید. حالا کوکی ها رو در پودر قند بغلطونید، روی سینی بچینید و طبق دستور بپزید. 



کوکی کرینکل به مدت یک هفته تا ده روز در ظرف دربسته ماندگاره. کوکی ها در صورت خنک بودن، در دمای محیط و در فصل گرما در یخچال باید نگهداری شن.



توجه: کپی برداری از مطالب وبسایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. ذکر منبع به معنی نوشتن آدرس کامل وبسایت (https://spbaking.com/) یا آدرس کامل کانال تلگرام (https://t.me/spoonfeedbaking) یا تگ کردن صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/sp.baking/ است. 
دستپخت های همراهان سایت
آزاده 1365
دوشنبه، 28 اسفند 1402، 22:24

برای بار دوم درست کردم.
مرسی از رسپی های فوق العاده تون.

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 02 فروردين 1403، 14:42

سلام عزیزم،
چقدر خوب و عالی درست کردید، آفرین بهتون و ممنون از عکس

Sunflower
شنبه، 12 اسفند 1402، 18:26

سلام و شب بخیر. بالاخره کرینکل منم آماده شد، بعد از خیلی مکافات. خمیرش با وجود غلظت زیاد ،چسبنده بود و حتی دو ق آرد هم زدم. خانم وحید روی کوکی ها ترک خورد ولی فک کنم مال شما خود کوکی ترک خورده ولی مال من ترکها به خاطر کنار رفتن پودر قندها باشه، دمای فرم ۱۸۰ بود و ۱۰ دقیقه زمان، فرم گازی بود و کوکی هابسیار بافت خوبی دارن، وسطش کیک مانند و اطراف کاملا ترد شده، به نطرتون دما کم بوده ؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 13 اسفند 1402، 06:34

سلام عزیزم،
عالی شده عالی، واقعا کیف کردم، آفرین بهتون و ممنون از عکس زیبا و ممنون از تلاشتون، به نظر من مشکلی نداره، اصل کرینکل همون کنار رفتن پودر قنده ولی حتما دماسنج فر تهیه کنید، اگر نیاز بود ده درجه بیشتر کنید.

Sunflower
يکشنبه، 13 اسفند 1402، 10:38

ممنونم، همش بخاطر رسپی های بی نظیر شماس و خودتون که اینقد مربون هستین و همه نکات رو رایگان در اختیار ما میذارین. امیدوارم همیشه سلامت باشین🤲💖اتفاقا به گفته خودتون دماسنج هم خریدم، و خیلی خوشحالم که نتیجه کارم رو دوست داشتین.

Sunflower
جمعه، 11 اسفند 1402، 17:09

سلام بهاره خانم، ببخشید من برا بار اول دست بکار کرینکل شدم همه مواد رو طبق دستور با ترازو وزن کردم و حتی آردم که یک پیمانه بود رو علاوه بر پیمانه وزن هم کردم ۱۲۵ گرم بود، تخم مرغها رو که اصافه کردم مث عکس سایت شد حالا شایدمال شما تو عکس ی کوچولو از مال من رون تر بود، ولی وقتی آردم رو اضافه کردم تو دو مرحله غلیظ شد، باهمزن دور کند خیلی کم زدم و ی کوچولو با لیسک ، عکسشو میفرستم ، میخوام بدونم درست انجام دادم یا راه حلی داره برا بهتر شدن؟ پودر کاکائوم ترک فله بود و از لوازم قنادی خریدم. الان گذاشتم یخچال تا فردا عصر ببینم چی میشه

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 11 اسفند 1402، 18:31

سلام عزیزم،
این کوکی بسته به جنس پودر کاکائوئه، اجازه بدید استراحت کنه، بعد اگر خیلی شل بود بهش آرد اضافه کنید، سفت بودن مشکلی نداره، اگر دو قاشق غذاخوری آرد اضافه کردید باز قابل کار کردن نبود، اجازه بدید نیم ساعت در فریزر بمونه تا قابل  کار کردن بشه.

Sunflower
شنبه، 12 اسفند 1402، 04:35

ممنونم، انشاءاله بعد از پختش عکس میذارم تا نتیجه رو ببینید🙏🌹

جوانه
جمعه، 27 بهمن 1402، 13:15

سلام بهاره جان.
امیدوارم خوب باشین.
من هروقت که یک رسپی رو برای اولین بار امتحان میکنم، حتما به شما سر میزنم. به قدری جامع می نویسین که ریسک کار میرسه نزدیک صفر.
کرینکل رو با دستوررشما و رعایت نکات‌تون واسه اولین بار پختم و محشرررر شد.
سپاس بسیار❤

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 28 بهمن 1402، 09:16

سلام عزیزم،
خیلی خوشحالم که از دستور راضی هستید، چقدر هم عالی شده، نوش جونتون و ممنون از عکس زیباتون

Rana
يکشنبه، 08 بهمن 1402، 09:28

سلام عزيزم
كوكي كرينكل من با دستور عالي شما، خيلي بافت نرم و خوبي داره و واقعا خوشمزه س ❤️

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 08 بهمن 1402، 15:12

سلام عزیزم،
بسیار عالی شده آفرین بهتون، کوکی آسونی نیست.

Alim
دوشنبه، 11 دی 1402، 10:53

وقتتون بخیر
من میخاستم تعداد زیادی کرینکل شکلاتی  درست کنم ایا میتوانم به همین مقدار مواد اولیه رو دو برابر یا سه برابر کنم ؟  و اینکه مرسی خیلی خوب شد من روش گردو هم گذاشتم خیلی خوب شد
میشه زحمت بکشید کرینگل یا کوکی نسکافه ای هم درست کنید .

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 11 دی 1402، 13:41

سلام عزیزم،
دستورات خونگی رو همیشه می شه دو برابر کرد، با رعایت احتیاط سه برابر هم می شه ولی نه بیشتر، رعایت احتیاط یعنی دقت کنید به دلیل مقدار بالای مواد هم زدن طولانی نشه و مواد به روغن نیوفته. حتما دستور جدید کوکی می ذارم.

Kianakazemi
يکشنبه، 02 مهر 1402، 20:07

وقتتون بخیر بهاره جان
اول از همه به خاطر رسپی‌ها و زحماتتون بسیار متشکرم. من این کوکی رو به مدت شش ماه هست که برای فروش درست میکنم و عالی هست فقط مشکلی که پیش آمده اینه که تو این یکی دو ماه اخیر ظاهر کوکی‌ها مثل قبل نیست . عکس اول مربوط به چند ماه پیش هست که کوکی‌ها ترک عالی دارن و عکس بعدی بعضی از کوکی ها ترک خوبی خوردند بعضی ها نه و عکس آخر برای امروز هست که ترک زیادی نخوردند . تو این مدت من از یک برند و کیفیت یکسان مواد استفاده کردم و از فر برقی با دمای ۱۸۰ درجه استفاده می کنم. توضیحات و رفع اشکال هایی که برای دوستان کردید رو خوندم و دمای فر رو ۵ درجه بیشتر کردم اما هیچ تاثیری نداشت و فکر میکنم بیشتر از این باعث خشک شدن زیاد لایه بیرونی و نپختن کوکی بشه . ممنون میشم راهنماییم کنید و اگه اشکالی در کارم هست بهم بگید تا بتونم این مشکل رو رفع کنم .

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 03 مهر 1402، 06:18

سلام عزیزم،
خوشحالم که از دستورات سایت برای کسب در آمد استفاده می کنید، بسیار هم عالی شدند، عزیزم کیفیت پودر کاکائوها حتی از یک برند یکسان گاها تغییر می کنه، پیشنهاد من اضافه کردن آرده، یک قاشق غذاخوری آرد به مواد اضافه کنید و تست کنید.

Roghayeh
يکشنبه، 25 تیر 1402، 13:57

سلام بهاره جان. بالاخره این کرینکل رو درست کردم. خیلی پهن شد نمیدونم چرا! اما بسیار خوشمزه بود و بافت خوبی داشت. 🙏🙏🙏

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 25 تیر 1402، 14:03

سلام عزیزم،
بسیار زیبا و عالی شده، برای پهن شدن یا کوکی گرم بوده، یا فر دماش کم بوده، یا مایه کوکی یک قاشق آرد می خواسته، حتما حتما حتما اول تِست دو کوکی رو انجام بدید، دو کوکی رو بپزید که بتونید تغییرات رو اعمال کنید.

Far_zaneh
شنبه، 27 خرداد 1402، 20:58

سلام بهاره جون . خیلی وقت بود میخواستم این کوکی ها رو درست کنم ،کلی براش ذوق داشتم ولی فکر کنم پودر کاکائوم خالص نبود چون خیلی شل بود . حتی مجبور شدم بذارم فریزر تا بتونم گلوله اش کنم .ظاهرش هم اون که باید بشه نشد . بجز پودر کاکائو ایراد کارم کجا میتونه باشه؟پیشاپیش از راهنمایی هاتون سپاسگزارم 🙇�♀️

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 28 خرداد 1402، 07:25

سلام عزیزم،
خیلی متاسفم اذیت شدید، باید آرد اضافه می کردید، متاسفانه کیفیت مواد اولیه به صورت روزانه تغییر می کنه و کاریش هم نمی شه کرد، آرد اضافه می کردید رطوبتش کم می شه، هم انقدر اذیتتون نمی کرد هم ظاهرش درست می شد.

Far_zaneh
سه شنبه، 30 خرداد 1402، 05:03

حتی کمی آرد هم اضافه کردم. کیفیت پودر کاکائوم خیلی بد بوده فکر میکنم . دوباره با مواد جدید امتحان میکنم ‌‌.ممنون از راهنمایی های شما

M.CH
شنبه، 29 بهمن 1401، 19:59

سلام استاد گرانقدر،این هم‌از کوکیهای زیبا با رسپی عالی شما،خداروشکر بدون هیچ مشکلی در مراحل کار و دقیقا مطابق فرمایشهای شما،نتیجه کار عالی عالی بود.بی نهایت سپاسگزارم از لطف و بزرگواری شما.🙏🙏🌹🌹☘️☘️ برای شما بهترینهارو در پناه خدای متعال آرزو میکنم.🤲❤️☘️🌹

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 29 بهمن 1401، 21:05

سلام عزیزم،
واقعا ممنون از دعای خیرتون، شیرینی هاتون عالی شده خیلی خوشحالم راضی بودید نوش جان و ممنون از عکس

fafa. heydari
يکشنبه، 16 بهمن 1401، 11:35

عزیزم کرینکل خیلی خوشمزه تر از چیزی بود که انتظار داشتم. دستت درد نکنه.
من احساس میکنم کوکی های من پهن در اومد که طبق نوشته های شما فهمیدم دمای فرم کم بوده. بهاره جون اینکه یه خورده زیر کوکی ها به کاغذ چسبید مال همین دمای کم هست؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 16 بهمن 1401، 12:37

سلام عزیزم،
همیشه همیشه همیشه همیشه ابتدا دو کوکی رو بپزید تا زمان و دما با فر خودتون دستتون بیاد بعد کل سینی رو در فر بذارید. پهن شدن برای دمای کمه، چسبیدن هم می تونه برای دمای کم باشه ولی جنس کاغذها هم بد شده اگر براتون امکانش هست ورق تفلون تهیه کنید.

نیکان مقدم
پنجشنبه، 26 آبان 1401، 11:01

خانوم وحید عزیزم، سلام و وقتتون به‌خیر.  این کوکی‌های فوق‌العاده خوشمزه و شیک‌و با دستور شما درست کردم. با تشکر خیلی‌ زیاد، یه سؤالی هم از خدمتتون داشتم: خمیر این کوکی‌ها خیلی غلیظ بود. یعنی توی آخرین مرحله که می‌خواستم با دور کند همزن، آرد رو در حد دیده نشدن رگه‌ها به خورد مواد بدم، به خاطر غلظت زیاد، دور همزن پیچیده می‌شد و به‌سختی مخلوط شد و یه طوری بود که فکر کردم شاید نیاز به استراحت توی یخچال هم نداشته باشه. ولی طبق دستور، یه روز توی یخچال گذاشتم و بعد درستشون کردم و بعد از پخت، عالییی شدند. اشکالی توی کارم داشتم که خمیر انقدر غلیظ شده بود؟  پیشاپیش از وقتی که صرف می‌فرمایید و از راهنمایی و دستورهای دقیقتون، مثل همیشه، خیلی‌خیلی ممنونم و بهترین‌ها رو در پناه خدا براتون آرزومندم. 🙏🙏🙏💖💖💖🍀🍀🍀

نیکان مقدم
پنجشنبه، 26 آبان 1401، 11:50

خانوم وحید عزیزم، من یه پیمانه آرد رو طبق جدولی که شما زحمت کشیدید، ۱۲۵ گرم ریخام و تخم‌مرغ‌ها هم با هم، ۱۱۱ گرم بودند.  🙏🙏🙏🌸🌸🌸❤❤❤

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 26 آبان 1401، 15:56

سلام عزیزم،
بسیار عالی شده، آفرین به شما و ممنون از عکس، در دستورهایی که پودر کاکائوی زیادی دارند، نوع پودر کاکائو تعیین کننده غلظته و متغیر بودنش کاملا نرماله فقط در صورت غلظت کم آرد اضافه می کنیم.

نیکان مقدم
يکشنبه، 06 آذر 1401، 04:05

خانوم وحید عزیزم، سلام و وقتتون به خیر.
خیلی ممنون می‌شم بفرمایید آرد رو چند گرم کمتر بریزم. و این پودر کاکائو، هلندی بود و از لوازم قنادی امید خریده بودم. اگه پودر کاکائوی بهتری می‌شناسید، خیلی ممنون می‌شم معرفی بفرمایید.  مثل همیشه خیلی‌خیلی از زحمتی که می‌کشید و وقتی که می‌ذارین، ممنونم. 😍🌹🙏

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 06 آذر 1401، 06:15

عزیزم من نقطه گذاری نکردم شما بد متوجه شدید. گفتم در صورتِ غلظتِ کمِ مایه کوکی، بیشتر آرد اضافه می کنیم! آرد قاشق قاشق اضافه می شه. پودر کاکائویی که تهیه کردید خوبه ولی مسلما بسته بندی هرشیر و کادبری بهتره ولی رنگ روشنی داره.

Vida
يکشنبه، 27 شهریور 1401، 08:10

سلام خانم وحید عزیز
خمیر کوکی من حتی بعد از یک شب استراحت در یخچال باز هم چسبنده بود. یکم هم طعم تلخی شکلات رو داشت. ترک ها هم بعضی جاها به گسل تبدیل شده. به نظرتون جایی از کار مشکل داشته؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 27 شهریور 1401، 08:24

سلام عزیزم،
قبل از پخت پیام می دادید می گفتم خدمتتون چیکار کنید. چسبندگی و تلخی هر دو از جنس پودر کاکائو بوده. برای رفع چسبندگی باید آرد بیشتر اضافه می کردید.
ترک عمیق برای حرارت بالای فره، یا تنظیم نادرست در فر برقی. همیشه در کوکی ها قانون دو کوکی رو رعایت کنید، چون کوکی ها خیلی به دما حساسن و هر فری قلق خودش رو داره. همیشه دو تا رو بپزید اگر دیدید خشکه، ترک عمیق داره ... ده درجه کم کنید بقیه رو بپزید.

Vida
يکشنبه، 27 شهریور 1401، 19:07

بسیار ممنون. چه مارکی برای پودر کاکائو مناسبه؟
و اینکه چطور بفهمیم کوکی پخته؟ من ۱۰ دقیقه گذاشتم و کوکی ها رو بیرون آوردم اما روی کوکی ها بعد از سرد شدن هنوز نرم بود برای همین دوباره در فر گذاشتم که ایندفعه زیاد بود و کوکی ها خشک شد

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 27 شهریور 1401، 19:19

فرمند و خاچیک هر دو پودر کاکائوشون خوبه یا خارجی هرشیز! دو تا کوکی رو بپزید، بذارید سرد شه، اگه نپخته بود باقی رو دو دقیقه بیشتر بپزید اگر زیاد پخته بود باقی رو دو دقیقه کمتر.

fatemeh.kh
سه شنبه، 15 شهریور 1401، 00:25

سلام مهربون جان...بازم ممنونم دستورتون حرف نداره فقط اینکه چرا زیاد پهن نشد؟
و اینکه مارک کاکائو ایندفعه کدبری بود اما دفعه پیشی ک درست کردم ایرانی بود برای همین مزه تلخی شکلات حس میشد؟

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 15 شهریور 1401، 14:55

سلام عزیز دلم،
عالی شده، درستش اینه نباید پهن شه، ولی اگر دوست دارید پهن شه دمای فر رو ده درجه کم کنید. بله پودر کاکائوهای تیره تلخ ترند.

سُرمَلی
سه شنبه، 12 بهمن 1400، 21:31

چه بافت مطبوعی

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 13 بهمن 1400، 10:37

سلام عزیزم،
چقدر کوکی هاتون عالی شده نوش جونتون و ممنون از عکس

fatemeh.kh
پنجشنبه، 22 مهر 1400، 18:00

واییییییی شف عزیزم جدا از اینکه چقد خوشمزست چرا انقد خوشگلن....دلم رفت براشون😍😍😍😍😍😍... یکمی بیشتر از بیست و چهار ساعت بهش استراحت دادم من خود دماسنج فرم پنج درجه بیشتر تنظیم شده برا همین رو ۱۸۵ درجه گذاشتم و ۱۰ دقیقه ای پخت...ولی اون قسمتی ک باید گلولشون میکردم با اینکه من شمال زندگی میکنم و پاییزه اونروز هوا گرم بود دیدم داره شل میشه گرد نمیشه سفت بود ولی زودی شل میشد فک میکنم کاکائویی ک استفاده کردم ناخالصی داشت...۵ تا قاشق آرد ریختم تا درست شد..بازم یکمی شل میشد اما من فک کردم ممکنه بافتش بهم بریزه و برای همین برای گلوله کردن زود زود دستامو میشستم بار اول بعد سه تا بار دوم بعد پنج تا اما دوبار بعد هر ده دوازده تا البته که اینکارو جلوی اسپلیت انجام دادم😁😁...ولی برای بعد از پودر قند حق با شما بود حتما باید ۱۰ دقیقه تو یخچال استراحت میکرد و تندی میرفت تو فر فک میکنم این تو پهن نشدنش موثر بود...در کل بی نظیر بود مثل همیشه...ممنونم مهربون جان❤

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 22 مهر 1400، 20:03

سلام عزیزم،
خوشحالم که با وجود دردسرهایی که داشتید شیرینی هاتون زیبا و عالی شدن نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

صفورا
سه شنبه، 11 خرداد 1400، 10:29
صفورا
سه شنبه، 11 خرداد 1400، 10:35

طعم شکلاتی این کوکی خیلی خوبه ...ممنون ازتون ..مواد من زیادی شل بود ...وآرد اضافه کردم

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 11 خرداد 1400، 12:53

سلام عزیزم،
کوکیتون عالی شده نوش جونتون و ممنون از عکس، در این کوکی مشکل شل بودن پیش میاد کار درستی کردید.

Hadis.bahrani
دوشنبه، 09 فروردين 1400، 22:51

ممنون بهاره عزیزم بابت این آموزشای خوبتون حرف ندارین
فقط یه سوال داشتم موقعی که میخواستم کوکی هارو گرد کنم یکم چسبناک بود مجبور بودم هی دستمو بشورم طبیعیه؟

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 10 فروردين 1400، 07:14

سلام عزیزم،
فوق العاده شدن کیف کردم، بعله عزیزم طبیعیه ولی اگر آزار دهنده باشه می تونید دو قاشق آرد اضافه کنید.

Fateme khorshid
شنبه، 16 اسفند 1399، 13:43

بهاره جون من درست مردم امروز این کوکی
خیلییییییی خیلییی خوش مزه س
ممنونم ازتون ☘️🙏🏼🤎

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 16 اسفند 1399، 18:31

سلام عزیزم،
عجب کرینکل خوشگلی درست کردید نوش جونتون باشه و ممنون از عکس آفرین به شما

Fateme khorshid
شنبه، 16 اسفند 1399، 19:23

خیلی ممنونم ازشما ک ب گرم نوشته بودید و دقیق در اومد

Hani
پنجشنبه، 14 اسفند 1399، 22:49

کرینکل شکلاتی واقعا خوشمزه است مخصوصا وقتی تازه از فر دراومده
من عاشق اون طعم تلخ اش هستم برای همین پودر قندهاشوبعد از پخت تکوندم که تلخ تر باشه:)

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 15 اسفند 1399، 08:55

سلام عزیز دلم،
چه کرینکل هایی درست کردی با پودر قند خوشگل ترن، بدون پودر قند خوشمزه تر و قطعا هر دو نوع عالین. نوش جونت باشه و ممنون از عکس

Fourozan
يکشنبه، 12 بهمن 1399، 14:47

سلام استاد عزیزم ، شیرینی که با کمک شما پختم خیلی خوب شده ممنون از شما 💐فقط بعد از خوردن کمی ته گلو احساس تلخی میکنم ، طبیعیه اینطوری؟از پودر کاکائو خاجیک استفاده کردم

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 12 بهمن 1399، 16:44

سلام عزیزم،
چقدر عالی شده آفرین واقعا حس تلخی از جنس پودر کاکائوئه این بار مارک دیگه رو امتحان کنید.

Fourozan
يکشنبه، 12 بهمن 1399، 19:29

چشم ، خیلی ممنونم ، دلتون شاد باشه الهی

garen
چهارشنبه، 17 دی 1399، 05:38

سلام بهاره جان ممنون از این رسپی زیبا.
مال من متاسفانه درست نشد. ممنون میشم راهنماییم کنین.
موقع گلوله کردن خیلی چسبناک بود و وقتی گذاشتم تو سینی پهن شد. داخل فر کنی پف کرد بعد ولی مثل بیسکوییت صاف شد.

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 17 دی 1399، 07:50

سلام عزیزم،
متاسفم که کوکیتون مورد پسند نبوده، باید آرد اضافه می کردید. جنس پودر کاکائوتون سبک بوده هرگز همه کوکی ها رو با هم در فر نذارید همیشه اول دو تا رو امتحان کنید اگر وا رفت یا کوکی گرمه و نیاز داره در یخچال قبل از پخت استراحت کنه یا آرد کم داره.

Tayi1359
شنبه، 22 آذر 1399، 11:18

سلام بهاره جون بارسپی عالیتون این کوکی های خوشمزه رو درست کردم و کنار خانواده از طعم فوق العاده ش لذت بردیم دست مریزاد شما بی نظیرید

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 22 آذر 1399، 13:58

عزیزم خودتون بینظیرید که تونستید این کوکی های بدقلق رو خوب در بیارید واقعا آفرین بهتون و ممنون از عکس

Bahare.m
پنجشنبه، 29 آبان 1399، 13:21

سلام .وقت شما بخیر.ممنون از رسپی های عالی و توضیحات کاملتون.من با این دستور خمیر کوکی رو آماده کردم تقریبا نصف روز تو یخچال بود .وقتی درآوردم برای گلوله کردن خیلی چسبناک بود دستمو خیس کردم تونستپ گردشون کنم وقتی تو سینی چیدم دیدم داره مسطح میشه زود گذاشته تو یخچال که شاید خنک بشه فرمش حفظ بشه ولی نشد همشون صاف شدن.یه مقدار از خمیر رو ۲ قاشق آرد اضافه کردم و باز همون شرایط ایجاد شد .یک ساعت گذاشتم تو یخچال و بعد چنتاشو پختم.با دمای ۱۸۰ بعد از ۱۲ دقیقه دیدم یکمی پف کرد ولی  ترک نخورده .۴ دقیقه دیگه گذاشتم تا ببینم ترک میخوره یا نه ولی نخورد دیگه درآوردم از فر.همون مقدار کم پفش بعد از خنک شدن باقی موند.مزه ش خیلی خوبه بافت داخلشم کیکی شده .

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 30 آبان 1399، 15:09

سلام عزیزم،
متاسفم که انقدر اذیت شدید متاسفانه این دستور بسیار به جنس پودر کاکائو و آرد بستگی داره اگر می تونید از نوع بسته بندی استفاده کنید برای ترک خوردن هم اگر از دمای فر مطمئنید ده درجه بالاتر بذارید.

طناز
دوشنبه، 07 مهر 1399، 10:06

سلام بهاره جان ممنون از  رسمی های خوبتون
.  بهاره جان موقع ای که کوکی ها رو آماده می کنیم می شه دستمان رو خیس کنیم تا کوکی به دست نچسبه؟  واینکه  پف کوکی من بعد از فر در اومدن خوابید علتش چیه ؟ و اینکه من فر برقی دارم برای پخت کیک می دونم کدوم حالت رو انتخاب کنم برای کوکی هم همون خوبه ؟ ( مثل پنکه داخل دایره )
و چون کیک هایی که شما گفتید ۱۸۰ درجه من روی ۱۶۷ می زارم خوب می شه الان هم ۱۶۷ گذاشتم چون فر برقی هست ،
خیلی ممنون می شم راهنمایی بفرمائید

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 07 مهر 1399، 17:55

سلام عزیزم،
برای درست کردن کوکی اگر خنک باشه نیازی به مرطوب کردن دست ها نیست و نباید بچسبه ولی اگر براتون راحت تره مرطوب کردن دست مشکلی ایجاد نمی کنه.
کوکی رو روی حالت کانوکشن (فن که دورش دایرست) با ده درجه کمتر بپزید.
اگر پف کوکی بعد از در آوردن از فر خوابیده یعنی مدت بیشتری برای پخت نیاز داشته دقت داشته باشید که زمان گفته شده در دستورها تقریبیه و دو دقیقه می تونه متغیر باشه

طناز
دوشنبه، 07 مهر 1399، 20:52

ممنون از شما دوباره امتحان می کنم

مهری مصدقی
پنجشنبه، 06 شهریور 1399، 11:34

سلام بهاره جون .کوکی های من خیلی خوب و خوشمزه میشن .فقط اشکالی که داره اینه که وقتی از فر درمیارم پفش میخوابه و وسطش کمی فرو میره و از حالت نیمدایره به حالت تخت درمیاد .من فر گازی دارم و در دمای ۱۸۰درجه بمدت ۱۴ دقیقه می پزم .

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 06 شهریور 1399، 13:27

سلام مهری جان،
اگر دماسنج فر دارید و از دقت فر مطمئنید، زمان رو دو تا سه دقیقه بیشتر کنید ولی احتمالا دمای فرتون کمه

مهری مصدقی
پنجشنبه، 06 شهریور 1399، 17:22

بهاره جونم ممنون از پاسخگویی و صبر ودقت شما .من دماسنج پرستیژ گرفتم و دمای فر درسته .ممکنه به خاطر وزن کوکی هام باشه ؟چون ۴۵ گرمی درست کردم ،باید زمان پخت رو زیادتر کنم ؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 06 شهریور 1399، 19:48

چرا انقدر بزرگ؟ برای این وزن باید زمان رو بیشتر کنید که کیفیت کوکی رو پایین میاره

zohreh74
شنبه، 01 شهریور 1399، 20:58

سلام بهاره جان اینم از کوکی من با بافت نرم و لطیف ممنون از این رسپی عالی

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 02 شهریور 1399، 06:21

سلام عزیزم،
کوکی هاتون بی نقص و عالی و خوش آب و رنگ شدن واقعا آفرین بهتون و ممنون از عکس

Nooshin
چهارشنبه، 01 مرداد 1399، 12:34

سلام بهاره خانوم عزیز،با تشکر از رسپی فوق العاده شما تونستم ی کوکی عالی درست کنم،واقعا ممنونم.

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 01 مرداد 1399، 14:48

سلام نوشین جان،
مرسی از خودتون که انقدر عالی و بی نقص درست کردید. آفرین و ممنون از عکس

Pegahgh69
دوشنبه، 23 تیر 1399، 14:47

عزیزدلم بلاخره درست شد البته خیلیاش پهن شد ولی بلاخره دستم اومد داخل سولاردوم درست کردم . طعمش عالی یک دنیا تشکر به خاطر رسپی دقیقتون عزیزم

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 23 تیر 1399، 15:26

شرمنده عزیزم نتونستم کمک کنم، خوشحالم خودتون درآوردید و موفق شدید نوش جونتون باشه عزیزم و ممنون از عکس

Pegahgh69
چهارشنبه، 25 تیر 1399، 14:06

دشمنتون شرمنده ممنون از شما برای همه چیز

Sevda
دوشنبه، 02 تیر 1399، 08:28

با تلاش زیاد موفق شدم

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 02 تیر 1399، 10:16

چقدر عالی عزیزم، خوشحالم زحماتتون نتیجه داد.
نوش جونتون و ممنون از عکس

Gitalish
پنجشنبه، 08 خرداد 1399، 20:36

طعمش فوق العاده شد همه عاشقش شدن مرسی ازتون

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 09 خرداد 1399، 04:53

سلام عزیزم،
چقدر خوشحالم که دوست داشتید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Nrgs.nb
دوشنبه، 05 خرداد 1399، 14:42

سلام خیلی عالی شدن مرسییی

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 05 خرداد 1399، 14:57

سلام عزیزم،
خیلی خوشحالم که راضی بودید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Sevda
يکشنبه، 01 تیر 1399، 12:57

خمیر کرینگل من بعد۶ ساعت هنوز به دست میچسبه ،فقط تا۲ قاشق مجازم بهش ارد اضافه کنم؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 01 تیر 1399، 17:53

تا 4 قاشق می تونید ولی ممکنه خشک شه دو قاشق اضافه کردید باز میچسبه؟

mery
دوشنبه، 05 خرداد 1399، 05:46

من به جای روغن از کره استفاده کردم ...
این شیرینی خیلی خوشمزه است

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 05 خرداد 1399، 07:08

سلام عزیزم،
کار خوبی کردید، کره سالم تر و خوشمزه تره، شیرینی هاتون هم عالی شدن نوش جونتون و ممنون از عکس

مریم صفری
جمعه، 12 ارديبهشت 1399، 12:24

سلام بهاره جون..مثل همیشه یک شیرینی خوشمزه...ممنون از زحمات شما

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 12 ارديبهشت 1399، 12:56

سلام مریم جون،
چقدر عالی و حرفه ای در آوردید واقعا آفرین بهتون و ممنون از عکس زیباتون

Zahra kiani
جمعه، 29 فروردين 1399، 18:51

با سولاردوم درست کردم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 29 فروردين 1399، 19:39

سلام زهرا جان،
ظاهرش که بسیار عالیه نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Pegahgh69
يکشنبه، 22 تیر 1399، 23:31

عزیزم منم با سولاردوم درست کردم دوتاشو پهن شد وا رفت انگار میشه درجه شو بگی بهم من با کانکشن ۱۸۰ درست کردم و ده دقیقه زمان پخت دادم

Zahra kiani
شنبه، 04 مرداد 1399، 18:59

سلام عزیزم.ببخشید من الان دیدم سوال شمارو.واقعا عذرخواهی میکنم ولی دیدم که درست کردید و خداروشکر خیلی هم خوب شده بود.

Zahra kiani
يکشنبه، 05 مرداد 1399، 10:13

سلام بهاره جان.ممنون از شما با آموزشهای فوق العاده تان.یه سوال داشتم.میتونم مرحله ۲ و ۳ را باهم انجام بدم.یعنی بعد از ۶ساعت استراحت ،خمیر را که گرد کردم داخل پودر قند بزنم و بگذارم یک ساعت استراحت بکنه و بعد داخل فر ؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 05 مرداد 1399، 19:26

بهتره این کار رو نکنید چون پودر قند در مدت زمان استراحت جذب شیرینی ها می شه و زیباییش از دست میره.

Zahra kiani
يکشنبه، 05 مرداد 1399، 20:53

ممنون از راهنماییتون عزیزم.

Negar77
پنجشنبه، 28 فروردين 1399، 09:12

کرینکل شکلاتی با طعم و بافت عالی ممنونم از رسپی عالیتون

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 28 فروردين 1399، 10:29

سلام عزیزم،
خوشحالم که راضی بودید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Nargesi
پنجشنبه، 28 فروردين 1399، 05:05
بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 28 فروردين 1399، 06:00

عالیه عزیزم،
واقعا آفرین بهتون و ممنون از عکس

س.پاکدامن
پنجشنبه، 21 فروردين 1399، 22:02
بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 22 فروردين 1399، 05:46

سلام عزیزم،
شیرینی هاتون عالی شدن، چه عکس زیبایی هم گرفتید آفرین به شما و ممنون از عکس

مهدیه نوایی
چهارشنبه، 20 فروردين 1399، 18:31

ممنونم بهاره جان
عالی شد

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 20 فروردين 1399، 20:18

عجب کرینکلی درست کردید عزیزم خیلی خیلی خوشحالم که راضی بودید.
نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Faezekosar
سه شنبه، 19 فروردين 1399، 16:48

سلام بهاره جان. خسته نباشین.ممنون از رسپی خوشمزه.من اینو دوبار درست کردم.
بار اول که همونطور که شما حدس زدین آرد زیاد بود و با کنترل پیمانه ها متوجه شدم که غیر استاندارد بوده ولی بازم بد نشد
و بار دوم با اندازه گیری وزنی درست کردم ،لطیفتر شد
چند تا سوال:
۱. بار دوم هم برای من هم زدن با همزن امکان پذیر نبود و با لیسک مخلوط کردم.(من از سر خمیرگیر همزن استفاده نکردم البته.) آیا جنس آرد یا کاکائو مشکل داره؟(کاکائو فرمند بوده و آردم آرد سفید تک ماکارون)
۲. استراحت تو یخچال بعد از گلوله کردن فقط دلیلش گرفتن شلی خمیره؟یا دلیل دیگه ای داره؟من هردوبار این استراحت رو حذف کردم  چون خمیرم اونقدر شل نبود
۳.من بقیه خمیر رو گذاشتم فریزر ولی بعد ۴ ساعت موقع برداشتن دستم کاکائویی میشد.واسه همین دوباره گذاشتم فریزر تا ببشتر بمونه و بعد بذارم تو زیپ کیپ.کارم درسته یا نه؟
۴. آیا هر چه لایه بیرونی کوکی که خشکه نازکتر باشه،به نتیجه رسپی نزدیکتره؟
ممنونم‌ازتون که با صبر و حوصله به سوالاتمون جواب میدین
-عکس مربوط به دفعه اوله که درست کردم

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 19 فروردين 1399، 17:39

1. سلام عزیزم من دقیقا از پودر کاکائوی فرمند استفاده کردم و نمی دونم چرا مال شما اینطوری می شه.
2. استراحت فقط برای گرفتن شُلی نیست و برای طعم گرفتن خمیر هم هست و نباید حذف شه.
3. کارتون درست بوده ولی همون موقع هم میذاشتید مشکلی پیش نمیومد.
4. لایه بیرونی باید خشک و لایه داخلی نرم باشه. .بسته به میزان موندن در فر لایه بیرونی  می تونه ضخیم یا نازک باشه و اگر نرمی داخل بافت حفظ شده میزان ضخامت مهم نیست.

Faezekosar
چهارشنبه، 20 فروردين 1399، 08:41

خیلی ممنون از پاسخها بهاره جون

Zahra_mt
جمعه، 15 فروردين 1399، 21:01

منم درست کردم و خیلی خوب شد مرسی

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 16 فروردين 1399، 06:04

سلام عزیزم،
خییلی خوشحالم که راضی بودید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Elham rezaee
چهارشنبه، 13 فروردين 1399، 17:04

ممنون بهاره جون از این دستور رسپی خوشمزه و عالی

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 13 فروردين 1399، 17:25

سلام عزیزم،
آفرین بهتون که این کوکی قلق دار رو درست کردید واقعا عالیه.
نوش جونتون و ممنون از عکس

فائزهبانو
سه شنبه، 12 فروردين 1399، 09:47

سلام و درود بهاره جان
اول از همه باید بازم تشکر جانانه کنم از رسپی های خوبی که لطف میکنی و باهامون به اشتراک میذاری و اخلاق خوب و مناعت طبعت...
بهاره جان من در طی درست کردن این کوکی جانانه به چنتا مشکل برخوردم
اول اینکه خمیر منم چسبندگی و کش آمدن خیلی زیادی داشت با وجودی که آرد هم دوباره بهش اضافه کردم اما خیلی سخت و سفت میشد همش زد
دومین مشکلم هم وقتی بود که گلوله هارو روی کاغذ روغنی گذاشتم تا برن برای استراحت دوم تو یخچال،اما به کاغذ چسبیدن، آیا باید قبلش چرب میکردم کاغذ رو تا بهش نچسبن؟
در آخر باید بگم از نتیجه بسیار بسیار راضی بودم و خیلی طعم و بافت لذت بخشی داشت

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 12 فروردين 1399، 10:24

سلام عزیزم،
اول از همه کرینکل ها نوش جونتون باشه و خییلی خوشحالم با وجود اذیت هایی که شدید لااقل از نتیجه راضی بودید.
هر دو ایرادی که گفتید از جنس پودر کاکائوتون بوده که بافت مناسب رو نداشته، چسبندگی و غلظت بیش از حد ایجاد کرده. راه حلش اینه که باید باز هم آرد اضافه می کردید. نیازی به چرب کردن سینی هم نبوده، فقط دو قاشق دیگه هم آرد نیاز داشته.

مهدیه نوایی
دوشنبه، 11 فروردين 1399، 09:17

با سلام و احترام و تبریک سال نو
این کرینکل رو پختم، طعمش عالی بود ولی بعداز اینکه از فر با دمای۱۸۰ درجه ۱۲ دقیقه درآوردم پفش خوابید و بعد از یک ساعت مثل سنگ سفت شد، محبت میفرمایید علت را توضیح دهید

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 11 فروردين 1399، 10:04

سلام عزیزم،
همیشه برای کوکی های حساس ابتدا دو عدد کوکی رو بپزید، نتیجه رو ببینید و بعد کل سینی رو بذارید. دمای فرتون رو باید ده درجه کم کنید تا پخت به آرومی کامل شه و هم سفت نشه و هم پف نخوابه.

Faezekosar
يکشنبه، 10 فروردين 1399، 10:56

خسته نبتشید بهاره جان. کدوم یک ازین روغنهای مایع بهتره برای این شیرینی؟روی هردو نوشته مخصوص پخت و پز و سالاد(ننوشته مخصوص سرخ کردن)

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 10 فروردين 1399، 14:08

فرق خاصی ندارن و هر دو قابل استفاده هستند، می خواید روغن اویلا رو استفاده کنید.

Faezekosar
يکشنبه، 10 فروردين 1399، 18:24

متشکرم

Faezekosar
چهارشنبه، 13 فروردين 1399، 19:50

بهاره جان؛ غلظت خمیر باید چجوری باشه؟خمیر من خیلی خیلی سفت بود طوریکه همزن نمیتونست همش بزنه و با لیسک هم به سختی هم‌میخورد.من برای اینکه چسبندگیش کم شه ۱قاشق ارد زدم که چسبندگیش بهتر شد و موقع گلوله کردن بدست نمیچسبید ولی خمیر خیلی سنگین شده .لطفا در مورد غلظت خمیر بدست امده و چسبندگیش راهنمایی کنین.خیلی ممنون از لطفتون

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 13 فروردين 1399، 20:17

سلام عزیزم،
غلظت خمیر به شکلیه که هر ده تا که گلوله می کنید، دستتون خمیری می شه و باید بشورید و با لیسک با کمی سختی هم می خوره. اگر براونیز درست کرده باشید دو درجه از مایه براونیز سفت تره. پودر کاکائوی شما نیازی به آرد اضافی نداشته و به نظرم نباید اضافه می کردید.

آذر دخت
شنبه، 09 فروردين 1399، 00:46

سلام بهاره خانوم دستور پخت کرینکل حرف نداشت عالی بود بسیار ممنون

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 09 فروردين 1399، 05:05

سلام عزیزم،
قطعا خوشمزگی ها از هنر خودتونه واقعا آفرین بهتون
نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

مژگان پورقنبری
جمعه، 08 فروردين 1399، 08:55

سلام بهاره عزیزم.من دیروز خمیر این شیرینی رو آماده کردم. امروز پختم. ممنون از رسپی کاملت
نظرت خیلی برام مهم.

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 08 فروردين 1399، 13:41

سلام مژگان جون،
عزیزم ظاهرش که خیییلی عالی شده، اگر داخلش هم لطیفه یعنی هیییچ مشکلی نداره.
خسته نباشید عزیزم و ممنون از عکس

homa
پنجشنبه، 07 فروردين 1399، 14:08

سلام استادعزیزم سال نوکورونایی شمامبارک البته این عیدقدیما اسمش نوروز بودبس که این اسم کروناهرلحظه مشنویم ومیگسم انگارسالهاست میشناسیمش امیدوارم هرچه زودتربره ودیگه برنگرده درست کردن این شیرینی جذاب خوشگل منوخیلی خوشحال کرد وحالموخیلی خیلی خوب کرداهمواره ازشماسپاسگزارم این هم عکس

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 07 فروردين 1399، 14:28

سلام هما جون هنرمند،
سال نو. شما هم مبارک باشه امیدوارم این بلا از سر همه دنیا رفع شه.
عزیزم شیرینی هاتون مثل همیشه عالی و بی نقصن نوش جونتون و ممنون از عکس

رکسانا
چهارشنبه، 06 فروردين 1399، 22:30

سلام بهاره جان . سال نو مبارک ‌.ممنون از توضیحات مثل همیشه کامل و دقیق ‌حاصل خیلی خوشمزه آن

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 07 فروردين 1399، 05:26

سلام عزیزم،
سال نو شما هم مبارک باشه واقعا عالی و شیک درست کردید، نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

reza30260
چهارشنبه، 06 فروردين 1399، 16:08

سلام
یه پسر هفده ساله ام
خیلی ممنون برای سایت خوبتون و اینکه همه چی رو کامل توضیح میدین
مایه اش خیلی چسبنده شده بود آیا آردش کم بود؟

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 06 فروردين 1399، 17:01

سلام عزیزم،
واقعا آفرین بهتون، اگر مایه بسیار شله مجازید دو تا چهار قاشق غذاخوری آرد به مواد اضافه کنید. به نظر من که همین هم عالی شده نوش جونتون باشه و ممنون از عکس

Mona A
سه شنبه، 05 فروردين 1399، 18:10

سلام عزیزم سال نو مبارک اینم شیرینی های من فقط ۱ سوال داشتم من موقع پخت تو فر خیلی خوب پف می کنه ولی میاد خنک بشه پفش می خوابه دلیلش چیه از نظر بقیه موارد مثل طعم و زمان پخت مشکلی نیست میشه راهنماییم کنید در ضمن من چون کانوکشن رو تا ۲ دقیقه قبل از اتمام ۱۰ دقیقه روشن می کنم دمای فرم میشه ۲۰۰ ولی سفت و خشک نمیشه.ممنون

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 05 فروردين 1399، 18:47

سلام عزیزم،
خوابیدن پف به دلیل پخت ناکامله، ده درجه دما رو کم کنید و زمان رو دو دقیقه بیشتر کنید.

Mona A
سه شنبه، 05 فروردين 1399، 19:24

یعنی عزیزم ۲۰۰ درجه بشه ۱۹۰ و ۱۰ دقیقه بشه ۱۲ با کانوکشن؟؟؟

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 06 فروردين 1399، 05:31

دویست درجه دمای پخت نونه نه کوکی، حتما دما رو پایین بیارید همون 180 نهایتا 190 بذارید و زمان رو بکنید 12 دقیقه. دمای زیاد پف کاذب می ده که خب بعد از بیرون آوردن می خوابه

Mona A
چهارشنبه، 06 فروردين 1399، 14:09

ممنون عزیزم

fafasoli
دوشنبه، 04 فروردين 1399، 06:52

سلام بهار جون اینم شیرینی های من فقط نمیدونم چرا خیلی ترک نخورد روش (مرسی از رسپی فوق العادتون)

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 04 فروردين 1399، 08:57

سلام عزیزم،
دمای فرتون کم بوده اگر دماسنج ندارید حتما تهیه کنید، اگر هم دارید دما رو این بار ده درجه بالاتر بذارید. اگرر داخلش نپخته زمان هم کم بوده در غیراینصورت مشکل فقط از دماست.

فاطمه زهرا
شنبه، 02 فروردين 1399، 16:39

سلام.
اول از همه ممنونم از سایت خوبتون.
این رسپی خیلی عالی بود و بافت توش هم خیلی خوبه خیلی دوست داشتم. فقط یه سوالی دارم. طعم کاکائوش یه کم برای من زیاد بود و کمی تلخ بود. مثلا اگه میزان پودر کاکائو رو نصف کنم مشکلی پیش نمیاد؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 02 فروردين 1399، 17:04

سلام عزیزم،
چقدر کرینکل هاتون عالی شدن نوش جونتون و ممنون از عکس.
می تونید شکر رو یک پیمانه بریزید و پودر کاکائو رو دو قاشق غذاخوری کم کنید و به جاش دو قاشق غذاخوری آرد بریزید.

زهرا فروزان
پنجشنبه، 29 اسفند 1398، 22:31

سلام عزیزم.سال نو مبارک.اینم از شیرینی خوشمزه من و ممنون از رسپی

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 01 فروردين 1399، 06:57

سلام عزیزم،
عجب کرینکل خوشگلی واقعا آفرین بهتون.

شيرين
چهارشنبه، 28 اسفند 1398، 23:54

اينم از آخرين شيريني امسال
اينم فوق العاااااده بووووود
ممنون بابت همه ي زحمت هايي كه بهتون دادم و بي دريغ هميشه بهم لطف داشتيد

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 29 اسفند 1398، 06:46

سلام عزیزم،
خییییلی خوشحالم که تونستید امسال شیرینی های خودتون رو درست کنید، نوش جونتون باشه و امیدوارم سال خوبی داشته باشید.

شيرين
پنجشنبه، 29 اسفند 1398، 16:18

خيلي ممنونم عزيزم
انشاا... كه شما هم سالي پر از خرسندي سلامتي و روزي داشته باشيد

Saeideh_mt
چهارشنبه، 28 اسفند 1398، 13:23

سلام بهاره جان
ممنون از رسپی عالی و توضیحات دقیق شما

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 28 اسفند 1398، 14:02

سلام عزیزم،
ممنون از خودت که زحمت کشیدی و به این قشنگی کوکی رو درست کردی واقعا عالین
نوش جون و ممنون از عکس

یاسمن ۲
سه شنبه، 27 اسفند 1398، 19:42

اینم از کوکی من. بهاره جون بابت رسپی کامل و خوشمزتون ممنون

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 27 اسفند 1398، 20:07

سلام عزیزم،
چقدر خوشگل شدن واقعا آفرین بهتون و ممنون از عکس زیباتون

Parivash
سه شنبه، 27 اسفند 1398، 08:44

سلام بهاره جان. وقتتون بخیر.
عزیزم، من کرینکل درست کردم دو تا ایراد داشتم. موقع گلوله کردن چسبناک و کشدار بود و هم اینکه پهن میشد. مجبور شدم بعد از یک روز استراحت در یخچال، دوباره یک ساعت توی فریزر بذارم ولی باز هم بعد از یکی دو دقیقه پهن میشد و اصلا ترک نخورد.میشه لطفا دلیلش رو بفرمایید.

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 27 اسفند 1398، 10:41

سلام عزیزم،
بسته به جنس آرد ممکنه نیاز به اضافه کردن آرد باشه باید بهش همونطور که در دستور نوشتم آرد اضافه می کردید، تا منسجم شه بعد گلوله می کردید و باقی مراحل.
پهن شدن هم می تونه مال عدم انسجام باشه یا می تونه از سینی فر نامناسب و یا دمای کم فر باشه.

Janan
شنبه، 24 اسفند 1398، 13:37

سلام بهاره جان من درست کردم. ازتون ممنونم میشه شکلات چیپسی هم بریزیم و دیگه تو پودر قند نغلطونیم؟چرااینجوری نوشتم
بااینکه تو دستور پودر کاکائو نزنیم و شکلات چیپسی بریزیم و پودر قند هم نزنیم آخرش؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 24 اسفند 1398، 14:51

سلام عزیزم،
چققققدر خوشگل شدن کیییف کردم. واقعا آفرین
پودر کاکائو قابل حذف نیست. شکلات چیپسی می تونید اضافه کنید. پودر قند قابل حذفه ولی دیگه کرینکل نمی شه می شه کوکی شکلاتی.

نظرات
نگین‌م
چهارشنبه، 24 خرداد 1402، 22:43

بهاره جان من شکر دونه ریز  رو تو سوپر مارکتی ها پیدا نکردم، لوازم قنادی ها مثه مدبر قاجار دارن؟ شما خودتون چطور تهیه کردید؟ در ظاهرا کاملا ریز تر از شکر معمولی هست و تفاوتش مشخصه؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 25 خرداد 1402، 06:46

سلام عزیزم،
شکر معمولی رو بعد از اندازه گیری در آسیاب برقی یا غذاساز بریزید و فقط دو پالس بزنید. این رو بدونید که با این روش، دونه های شکر به صورت یکدست ریز نمی شن ولی این ریز و درشتی مشکلی ایجاد نمی کنه، پس به هیچ وجه بیش از این شکر رو آسیاب نکنید چون تبدیل به پودر قند می شه که نقش متفاوتی در شیرینی پزی داره.

Radena
يکشنبه، 10 ارديبهشت 1402، 01:14

خانم وحید من شنیدم اگه یکم تو خاک قند نشاسته ذرت بریزیم باعث میشه حین پخت کمتر خاک قند جذب کوکی . شما تایید میکنید؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 10 ارديبهشت 1402، 06:18

سلام عزیزم،
از نظر علمی این فرضیه صحیحه ولی عملی تست نکردم ببینم روی طعم تاثیری داره یا نه

Hediyehh
جمعه، 07 بهمن 1401، 18:23

سلام بهاره جان ، دوتا سوال داشتم. اول اینکه ایا میتونم در این کوکی شکلات چیپسی بریزم یا بافت و مقدار شیرینیش به هم میخوره؟ و سوال دومم اینکه اگه بخوام همین مدل رو ردولوت‌ش رو درست کنم ایا سایت مورد تاییدتون دارید به من بدید؟ تو چند تا سایت دیدم با کره درست کردن ولی من مدل ردولوت با روغن میخواستم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 07 بهمن 1401، 18:40

سلام عزیزم،
تا یک دوم پیمانه شکلات چیپسی می تونید اضافه کنید.
متاسفانه تمام سایت های مورد تائید من کرینکل ردولوت رو با کره درست کردند، کیفیت کوکی همواره با کره بهتره اگر به خاطر قیمت روغن مایع رو ترجیح می دید می تونید از مارگارین سوپرمارکتی به جای کره استفاده کنید:
https://www.cookingclassy.com/red-velvet-crinkle-cookies/
https://handletheheat.com/red-velvet-crinkle-cookies/#wprm-recipe-container-32942

اعظم شکوهی
چهارشنبه، 13 مرداد 1400، 20:10

سلام بهاره جان من این کوکی رو با فر گا.ی وبا 2 درجه بیشتر پختم وعالی شد  واقعا ممنون ازتمام وقتی که صادقانه دراختیار عاشقان هنر شیرینی پزی قرار میدید

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 14 مرداد 1400، 13:12

سلام عزیزم،
خوشحالم که راضی بودید، نوش جونتون باشه و ممنون از پیغامتون

محبوبه بختیاری
دوشنبه، 06 ارديبهشت 1400، 10:41

سلام خانوم نوید وقتتون بخیر
ببخشید میخواستم ببینم میشه از پودر کاکائو کم کرد و به آرد اضافه کرد؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 06 ارديبهشت 1400، 17:25

سلام عزیزم،
این دستور خیلی حساسه پیشنهاد می کنم دستکاری نکنید.

Sarina ranji
شنبه، 23 اسفند 1399، 20:26

سلام بهاره عزیز خسته نباشی
یه سوال داشتم
من خمیر این کوکیو درست کردم الان تو یخچاله
ولی خیلی سفته یه بافتی سفت تر از برونی داره
ارد ارد ۴ صفر ریختم و با ترازوی دیجیتال و پیمانه استاندار چک کردم و الک کردم
روغن مایع هم حتی بیشتر ریختم حدود ۲۰ میل
تخم مرغا ۵۵ گرم بودا
پودر کاکائوم اما حجمش خیلی زیاد بود یعنی ۵۰ گرمش تو نیم پیمانه حجمش بیشتر بود پودر کاکائو هلندی
شکر هم کریستالی بود که اون حالت برفی نشد باز
می دونید مشکلم چیه؟):

Sarina ranji
شنبه، 23 اسفند 1399، 20:30

مثل اینکه ی قسمت از دستور جا افتاده و من یادم رفت شکر رو اسیاب کنم 😖

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 24 اسفند 1399، 14:16

سلام عزیزم،
بسته به جنس پودر کاکائو غلظت تغییر می کنه که اصلا اشکالی نداره بپزید مطمئنم عالی می شه. غلیظ شدنش هیچ مشکلی نداره ولی دیگه چیزی رو بیشتر نریزید.

آندیا
شنبه، 05 مهر 1399، 11:13

سلام استاد میشه برای پخت این کوکی و بقیه شیرینی ها درجه حرارت و زمان مورد نیاز در توستر رو عرض کنید من توستر دارم اما چون در اکثر دستورات پخت درجه بر اساس فر گفته شده نمیدونم چطوری خیلی از شیرینی هارو درست کنم ممنون از راهنماییتون

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 05 مهر 1399، 15:06

سلام عزیزم،
بر اساس سایز توسترتون باید ده تا پونزده درجه از دما کم کنید. علت اینکه دما برای توسترها گفته نمی شه اینه که تغییر دمای استانداردی براشون وجود نداره و بر اساس مارک و لیتر بین ده تا بیست درجه باید کم شه. شما از اگر توستر بزرگه ده درجه اگر کوچیکه یک بار پونزده و یک بار بیست درجه کم کنید تا دستتون بیاد.

Pegahgh69
يکشنبه، 22 تیر 1399، 20:28

سلام بهاره جان عزیزم من درست کردم دوتاشو تست کردم توی سولاردوم کانوکشن ۱۸۰ زمان ده دقیقه اما به شدت پهن شد انگار وا رفت میشه علتشو بگید بقیشو درست کنم

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 23 تیر 1399، 06:10

سلام عزیزم،
پیش گرمایش رو انجام داده بودید، یعنی کوکی رو در فر داغ گذاشتید؟

Pegahgh69
دوشنبه، 23 تیر 1399، 10:43

بله عزیزم ده دقیقه پیش گرمایش گذاشتم شکل خمیر و مواد و همه چیز طبق دستور شماس حتی بیرونشم تقریبا خشک بوود و داخلش موذاب بود اما پهن شدن انگار وا رفتن

Tinaneku
يکشنبه، 07 ارديبهشت 1399، 16:33

سلام خانم جان..اگر کوکی ها رو توی سینی خود فر درست کنم مشکلی پیش میاد؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 07 ارديبهشت 1399، 16:41

سلام عزیزم،
بله ته شیرینی ها می سوزه.

bahareh_brr
چهارشنبه، 03 ارديبهشت 1399، 16:40

سلام عزیزم خیلی ممنون از سایت خوبتون..ببخشید میشه بجای شکرسفید از شکرقهوه ای استفاده بکنیم؟

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 03 ارديبهشت 1399، 17:42

بهتره جایگزین نشه، شکر قهوه ای رطوبت بیشتری داره، هم بافت رو نرم تر می کنه هم ظاهر رو کمی تغییر میده ولی شیرینی ها خراب نمی شن.

Zahra kiani
جمعه، 29 فروردين 1399، 18:45

سلام خدمت بهاره جون.
من این رسپی را درست کردم و بی نهایت به همراه خانواده لذت بردیم.باتشکر

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 03 ارديبهشت 1399، 17:41

سلام زهرا جان،
خیلی خوشحالم که راضی بودید، نوش جونتون باشه عزیزم

س.پاکدامن
پنجشنبه، 21 فروردين 1399، 21:50

سلام خانم وحید
رسپیهای شما واقعا دقیق و عالی هستن. پختن کیک یا شیرینی با این روش واقعا لذت بخشه. به خصوص برای من خیلی جالب و هیجان انگیره که تاریخچه هر شیرینی، دلیل نامگذاری و اینکه اولین بار مردم کدوم کشور اونو تهیه کردن رو بدونم.
 کاملا مشهوده که شما چه علاقه و عشقی در تهیه یک شیرینی دارید و اون رو به ما منتقل میکنید. متشکرم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 22 فروردين 1399، 05:46

سلام عزیزم،
واقعا ممنون از پیام پر مهر و محبتتون خیلی خوشحالم سایت براتون مفیده. امیدوارم در کنار شما عزیزان روند سایت بهتر و بهتر هم بشه.

Parivash
سه شنبه، 27 اسفند 1398، 08:52

بهاره جان، فقط چند تا دونه درست کردم و وقتی دیدم پهن میشن، باقیشو گذاشتم توی فریزر. آیا راه حلی داره؟
ممنون از وقتی که میذارید.

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 27 اسفند 1398، 10:45

عزیزم احتمالا دمای فرتون کمه اگر فر گازیه حتما از دماسنج فر استفاده کنید، اگر فر برقیه تنظیم رو چک کنید درست باشه، از سینی خود فر استفاده نکنید و اگر خمیر انسجام نداره آرد اضافه کنید.

elahesa
سه شنبه، 27 اسفند 1398، 08:49

سلام خانم بهار عزیز
مایه این کوکی برای من خیلی چسبناک بود و خیلی سخت گوله میشد باید همین طوری باشه؟

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 27 اسفند 1398، 10:54

سلام عزیزم،
همونطور که در نکات نوشتم، در صورت چسبناک بودن بعد از استراحت مجازید که آرد اضافه کنید به دلیل تفاوت جنس پودر کاکائوها چسبناک شدن نرماله و با آرد رفع می شه

Janan
دوشنبه، 26 اسفند 1398، 06:12

من هرچی بلدم ازشمادارم عزیزم.
بهاره جان من دنبال دستورهایی هستم که کوکی باشن وحالاتوش شکلات چیپسی یاهرچیز دیگه ای داشته باشه.شما دستوری دارین معرفی کنین؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 26 اسفند 1398، 06:59

لطف دارید عزیزم،
این نوع کوکی رو هم خانوم خرسند گذاشتن https://www.instagram.com/khorsand_institute/
هم سالومه جون https://www.instagram.com/saloomehkitchen/

Janan
سه شنبه، 27 اسفند 1398، 08:50

ممنونم

Mahsa
يکشنبه، 25 اسفند 1398، 10:02

سلام بهاره جان ممنون از رسپی خوبتون. میشه لطف کنید بگید با طعم کره بادوم زمینی چجوری درستش کنیم؟

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 25 اسفند 1398، 10:03

سلام عزیزم،
دستورش متفاوته، براتون لینکش رو میذارم ترجمه کنید.
https://www.cookingclassy.com/crisp-peanut-butter-crinkles/

شيرين
جمعه، 23 اسفند 1398، 15:04

هووورررااا
شيريني جديد
يك دنيا ممنون
حتماً درست ميكنم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 23 اسفند 1398، 15:10

ای جان مرسی از اینهمه انرژی های خوبی که داری واقعا ممنون.

نویسنده

بهاره وحید

با چند تا مواد اولیه ی ساده و یه رسپی دقیق می شه خونه رو پر از بوی خوش شیرینی کرد و از اون مهمتر، همه رو دور هم جمع کرد و لبخند رو لب هاشون نشوند. رسپی ها از سایت های معتبر جمع آوری شدن و بارها پخته و تست شدن!

پستهای مرتبط
شیرینی مراکشی بلیغات
حلوة البليغة
شیرینی
سوهان عسلی
شیرینی
اسلایس تِرتِل
Pecan Turtle Cookie Bars
شیرینی
شیرینی مشهدی
شیرینی آلمانی
شیرینی
سابله دایموند
Diamant Sablé
شیرینی