کرم کره ای

بهاره وحید

کرم کره ای

معرفی انواع باترکریم
يکشنبه، 12 ارديبهشت 1395، 16:42   مشاهده: 64,557



توجه: کپی برداری از مطالب وبسایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. ذکر منبع به معنی نوشتن آدرس کامل وبسایت (https://spbaking.com/) یا آدرس کامل کانال تلگرام (https://t.me/spoonfeedbaking) یا تگ کردن صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/sp.baking/ است. 
 
یکی از متداول ترین کرم ها برای تزئین و فیلینگ، کرم کره ای یا همون باترکریمه که از قرن هفدهم میلادی وارد دنیای شیرینی پزی شده. باترکریم شش نوعه که دو نوع قدیمی تر از ترکیب کره و پایه پودینگی بدست میاد و سه نوعش از اضافه شدن کره به پایه مرنگ و جدیدترین کرم کره ای هم که همون باترکریم آمریکائیه، صرفا از زدن کره و پودر قند بدست میاد. وقتی در دستورها، ویدئوهای آموزشی و یا وبسایت ها اسم باترکریم به تنهایی میاد، منظور باترکریم آمریکائیه که از کریمینگ کره و پودر قند درست می شه و بهش طعم دهنده ای مثل وانیل اضافه می شه. با وجود اینکه دستور باترکریم آمریکایی سال ها بعد از انواع دیگه نوشته شد، ولی در جنگ جهانی اول به علت کمبود مواد غذایی، دستورات بدون تخم مرغ که یکیش هم این کرم باشه خییلی رایج شد و در فرهنگ غذایی مردم موند. البته مهمترین علت محبوبیت باترکریم آمریکایی قدرت این کرم در تزئینه که قابلیت استفاده با همه ماسوره ها رو داره. 



استفاده از کره در این شش نوع باترکریم به دو شیوه انجام می شه. در باترکریم آمریکایی و نوع های پودینگی (باترکریم آلمانی و آردی) کره و پودر قند با هم زده و بعد بقیه مواد اضافه می شه. ولی در باترکریم های تخم مرغ دار (باترکریم سویسی، فرانسوی و ایتالیایی) که از پایه مرنگ تشکیل شدن، کره بصورت تکه های کوچیک به مخلوط تخم مرغ و شکر زده شده اضافه می شه. اضافه شدن چربیِ زیاد به تخم مرغ زده شده، باعث می شه مدت زمان زیادی برای یکدست شدن کرم نیاز باشه و تهیه این سه نوع معمولا تا ده دقیقه طول می کشه. این پست به عنوان راهنما برای آشنایی با این کرم و انتخاب باترکریم مناسب نوشته شده و دستورها کم کم به آموزش ها اضافه می شه. 



کیفیت و دمای کره به عنوان مهمترین ماده اولیه باترکریم تاثیر به سزایی در اون داره. می تونید از کره حیوانی (صبحانه) یا گیاهی (ماگارین) و یا از روغن جامد قنادی، معروف به روغن پنجاه (Shortening) استفاده کنید. روغن پنجاه در دمای محیط جامده، طعم و بویی نداره، ولی مقاومت بالایی داره و دیرتر خراب می شه و به همین دلایل در قنادی ها از این روغن برای تهیه باترکریم استفاده می کنن. علت خوشمزه نبودن باترکریم های قنادی استفاده از روغن پنجاهه ولی به کاربردن کره یا مارگارین باعث می شه کرمی خوش طعم و عطر بدست بیاد، در این پست در مورد انواع چربی توضیح دادم.
علاوه بر کیفیت کره، دمای کره هم نقش مهمی رو بازی می کنه. اگر کره بیش از حد نرم شده باشه، باترکریم حالت وا رفته و تیکه ای پیدا می کنه، برای حل این مشکل می تونید مواد رو ده دقیقه در یخچال بذارید و بعد دوباره ادامه بدید. اگر کره بیش از حد سرد باشه مواد اصلا با هم مخلوط و یکدست نمی شن، در این شرایط دور کاسه حوله بپیچید و به زدن ادامه بدید و اگر خیلی عجله دارید مقدار کمی کره آب شده به مواد اضافه کنید.
 
انواع باترکریم: 

یک - باترکریم آمریکایی American Buttercream: 

کرمِ کره ایِ آمریکایی از زدن کره و پودر قند درست می شه، پفی و حجیمه و پوشش کیک با اون آسون و زیباست. در تهیه این باترکریم که سریع ترینه هیچ نوع حرارتی به مواد داده نمی شه و زبری ذرات پودر قند باقی می مونه که در نتیجه لطافتی کمتر از باقی نوع ها داره، البته این زبری در طعم حس می شه و در ظاهر تاثیری نداره. بخاطر مقدار زیاد پودر قند، باترکریم آمریکایی از باقی نوع ها شیرین تر و طعم دهیش سخت تره. دستور تهیه باترکریم آمریکایی در این پست آموزش داده شده. 



مزایا: آسون ترین و سریع ترین باترکریمه، به سادگی رنگ پذیره، با ماسوره های مختلف قابل فرم دهیه و می شه تزئینات ظریف باهاش انجام داد، نیاز به پخت نداره

معایب: شیرینی بیش از حد، بافت زبر و شکری، چربی بیش از حد



دو - باترکریم سوئیسی Swiss Meringue Buttercream: 

باترکریم سوئیسی که در واقع مرنگ سوئیسیه که با کره مخلوط شده و محبوب ترین باترکریم بین سرآشپزهاست. این نوع باترکریم فوق العاده لطیفه، شیرینی متعادل و طعم خوبی داره و به راحتی با شکلات آب شده، کارامل و اسانس قابل طعم دهیه. برای تهیه باترکریم سوئیسی، سفیده تخم مرغ و شکر رو روی بخار آب با هم می زنیم. وقتی شکر در سفیده حل شد، از روی بخار بر می داریم.

 

 به زدن ادامه می دیم تا حجیم شه و به مرحله قله ای (استیف پیک) برسه. 



 بعد کره رو به مواد اضافه می کنیم. اضافه کردن چربی، مرنگ رو غیرمنسجم می کنه و باید انقدر بزنیم تا مواد یکدست شه. 





نتیجه یک باترکریم بسیار لطیفه و خوش طعمه. حرارت دیدن سفیده ها روی بخارِ آب، اونها رو پاستوریزه می کنه و مشکلی برای بچه ها و سالمندان ایجاد نمی کنه. برای دستور و آموزش باترکریم سوئیسی به این پست مراجعه کنید. 



مزایا: بافت مخملی و یکدست، ایجاد کاور یکدست روی کیک ها، شیرینی متعادل، طعم دهی آسون، بهترین کاور برای زیر فوندانت
معایب: تهیه این نوع باترکریم زمانبره



سه - باترکریم ایتالیائی Italian Meringue Buttercream: 

باترکریم ایتالیایی مقاوم ترین نوع در مقابل گرمای هواست و این خصوصیت اون رو مناسب تزئین کیک عروسی و تولد می کنه. علت اینکه این نوع باترکریم به اندازه باترکریم سوئیسی و آمریکایی محبوب نشد، رونده آماده شدن اونه. باترکریم ایتالیایی از اضافه شدن کره به مرنگ ایتالیایی درست می شه و اولین قدم برای تهیه این نوع مرنگ تهیه شربت با آب و شکر روی حرارته. 



تا آماده شدن شربت شروع به زدن سفیده ها می کنیم و بعد باید شربت آماده شده و در حال جوش رو به آرومی به سفیده در حال زدن اضافه کنیم. نحوه ریختن شربت بسیار مهمه چرا که که سرعت خیلی زیاد و خیلی کم در اضافه کردن شربت کرم رو خراب می کنه،  ضمن اینکه شربت نباید روی دیواره های ظرف ریخته شه. 



 سفیده تخم مرغ و شربت رو باید تا مرحله استیف پیک بزنیم و بعد کره تکه شده رو اضافه کنیم و به زدن ادامه بدیم تا کرمی یکدست و لطیف به دست بیاد. 



مزایا: مقاومت بالا در مقابل گرما، فرم پذیری بالا، مناسب برای تزئینات ظریف، رنگ سفید و رنگ پذیری بالا
معایب: تهیه این نوع باترکریم سخت و زمان بره و مهارت زیاد می خواد 
دستور تهیه باترکریم ایتالیایی در این پست آموزش داده شده. 



چهار - باترکریم فرانسوی French Meringue Buttercream: 

در این کرم کره ای، برخلاف باترکریم سوئیسی و ایتالیایی از زرده تخم مرغ به جای سفیده استفاده می شه.



 مثل باترکریم ایتالیایی از مخلوط کردن شکر و آب روی حرارت شربت درست می کنیم و این بار شربت رو به زرده های تخم مرغ اضافه می کنیم و می زنیم، مخلوط شربت و زرده به شکل روبان کمرنگی در میاد. 



 و بعد کره رو اضافه می کنیم. چربی موجود در زرده، این باترکریم رو بسیار خوش طعم می کنه و شربت اضافه شده بافتش رو لطیف می کنه. 



مزایا: این نوع باترکریم بهترین طعم رو بین باترکریم ها داره و بسیار لطیفه. مناسب کرم لای کیکه
معایب: مقاومت کمی در مقابل گرما داره، به راحتی باقی باترکریم ها قابل فرم دهی نیست و برای تزئینات ظریف نمی شه ازش استفاده کرد، به دلیل زرده تخم مرغ زرد رنگه



پنج - باترکریم آلمانی  German buttercream:

باترکریم آلمانی در دسته باترکریم های پودینگیه. برای درست کردنش اول از مخلوط نشاسته، زرده تخم مرغ و شیر، کاستارد درست می کنیم. 




اجازه می دیم کاستارد خنک شه. بعد کره و پودر قند رو با هم خوب می زنیم و کاستارد رو کم کم بهش اضافه می کنیم. 



مزایا: میزان کره در این کرم از باقی باترکریم ها کمتره و چربی کمی داره، به دلیل وجود کاستارد بافت بسیار خامه ای و خوشمزه ای داره 
معایب: به علت پایه کاستاردی اصلا مناسب تزئین ظریف نیست، بسیار نرمه و بیشتر برای رویه کاپ کیک و لای کیک مناسبه، رنگ زرد کاستارد باعث می شه به راحتی رنگ پذیر نباشه

 

شش - باترکریم آردی  flour buttercream - ermine buttercream: 

این نوع کرم کره ای قدیمی ترین نوع باترکریمه و قبل از ابداع کرم پنیر خامه ای از این باترکریم برای کیک های هویج و رد ولوت و غیره استفاده می شده. برای تهیه باترکریم آردی ، آرد، شکر و شیر رو روی حرارت می پزیم و پودینگ درست می کنیم.






و بعد از خنک شدن، پودینگ رو به مخلوط کره و پودر قند زده شده اضافه می کنیم. 




مزایا: این نوع باترکریم برای مواقعی که نخواید از تخم مرغ استفاده کنید، گزینه بسیار مناسبیه. از انواع باترکریم های مرنگی آسونتر و از باترکریم آمریکایی خوشمزه تره. مقاومت خوبی داره و برای روکش زیر فوندانت قابل استفادست.
معایب: غلظتش از باقی باترکریم ها بیشتره و مناسب تزئین های ظریف نیست.


توجه: کپی برداری از مطالب وبسایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. ذکر منبع به معنی نوشتن آدرس کامل وبسایت (https://spbaking.com/) یا آدرس کامل کانال تلگرام (https://t.me/spoonfeedbaking) یا تگ کردن صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/sp.baking/ است. 
نظرات
zohrehjooni
جمعه، 14 مهر 1402، 14:26

سلام استاد .ممنون از اطلاعات و اموزشهای بسیار مفیدتون.چندتا سوال دارم
۱)آیا همه انواع باترکریم قابلیت فریز شدن دارند ودر صورت پاسخ مثبت نحوه استفادشون پس از یخ زدایی چیه؟
۲)آیا برای همه انواع باترکریم میشه از روغن پنجاه به جای کره استفاده کرد؟ در صورتیکه پاسخ مثبت باشه آیا میزان مواد  و یا نحوه اضافه کردنشون به هم رو باید تغییر داد؟
۳)میشه لطفا نوع آردی و فرانسوی رو هم آموزش بدین

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 15 مهر 1402، 05:00

سلام عزیزم،
همه کرم های کره ای قابل فریز کردن هستند و برای یخ زدایی می تونید یخچال بذارید و بعد قبل از استفاده چند دقیقه مجدد بزنید.
روغن پنجاه به طرز باورنکردنی مضر، بد طعم و بی کیفیته و من برای هیچ باترکریمی توصیه نمی کنم.

zohrehjooni
شنبه، 15 مهر 1402، 15:55

بله .ممنون از راهنماییتون
میشه لطفا آموزش نوع فرانسوی و آردی رو هم داشته باشیم

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 16 مهر 1402، 05:32

عزیزم من در برنامم نیست فعلا ولی شف طیبه آموزش دادن. باترکریم رو همون آردیه.

http://www.cheftayebeh.com/2010/05/blog-post_03.html

http://www.cheftayebeh.com/2013/01/blog-post.html

MH
شنبه، 03 آبان 1399، 16:33

سلام
میشه لطفا میزان مواد لازم برای تهیه انواع باتر کریم فرانسویی، آلمانی، آردی را بگید؟

MH
دوشنبه، 05 آبان 1399، 04:50

ممنون از لطف شما

مهربان
پنجشنبه، 01 آبان 1399، 12:08

ایراد کارم همین میتونه باشه؟

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 01 آبان 1399، 14:36

باترکریم شل رو 5 دقیقه در فریزر بذارید بعد به زدن ادامه بدید معمولا درست می شه

مهربان
پنجشنبه، 01 آبان 1399، 12:05

سلام استاد عزیز روزتون بخیر و شادی
من باتر کریم اردی رو درست کردم ولی شل شد
خودم فکر میکنم که پودینگم خیلی خنک نشده بود که به کره اضافه کردم

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 01 آبان 1399، 14:36

سلام عزیزم،
باید مواد به دمای محیط برسه بعد کره اضافه شه وگرنه شل می شه. هر وقت باترکریم شل شد 5 دقیقه در فریزر بذارید بعد مجدد به زدن ادامه بدید.

مهربان
پنجشنبه، 01 آبان 1399، 15:05

خیلی ممنون از راهنمایی خوبتون

Paiiz
جمعه، 25 مهر 1399، 12:56

سلام میخواستم بپرسم تو این قنادی ها از چی برای تهیه کاور کیکشون استفاده میکنن که اینقدر نرم و تازه و خوشمزه هست بعضی جاها از کرم هایی استفاده میکنن که وقتی یکم از کیکشون رو میخوری چربیش روی سقف دهنت میمونه خیلی وحشتناکه ولی جاهای دیگه اصلا این مشکل رو ندارن خامشون خیلی خشمزست توی خارج و ویدئوهای خارجی میدونم که از هوی کریم یا خامه سنگین استفاده میکنن ولی توی ایران که هوی کریم نداریم این قنادیا چیکار میکنن ؟! خیلی برام سوال شده دلم میخواد بدونم که چطور درست میکنن مطمئنا با کره درست نمیکنن ولی آخه با چی پس ؟ میتونید طرز تهیه خامه قنادی بدونه پودر خامه و خامه صبحانه و ازین خامه آماده و ....... بذارید میخوام بدونم اونا چطور درست میکنن که اینقدر خشمزست و موندگاریشم خوبه خوب بهر حال موادش باید یه جوری باشه که بصرفه دیگه وقتی روزی اینقدر کیک و شیرینی درست میکنن !! مرسی ( من اینجا تازه واردم راستشو بخواید تا حالا هیچ کدوم از رسپی هاتون رو امتحان نکردم ولی از توضیحات و راحنماییهاتون مشخصه تجربه زیادی دارید خوشحال شدم با سایتتون آشنا شدم انشا الله رسپی خامه قنادی اولین رسپی باشه که از سایتتون امتحان میکنم ، خیلی هیجان زدم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 25 مهر 1399، 14:56

سلام عزیزم،
از لوازم قنادی ها خامه قنادی سولیانو یا گلرود یا کاله تهیه کنید شیرینی فروشی ها از همین ها استفاده می کنند، با دوامه خوشمزست و خوب فرم می گیره برای فرم دادن اول 3 دقیقه با دور متوسط بزنید بعد بسته به مارک خامه و نوع همزن حدود 5 تا هفت دقیقه با تندترین دور همزن

Paiiz
سه شنبه، 29 مهر 1399، 09:22

مرسی عزیزم برای اینکه وقت گذاشتید و جواب دادید ولی برای من سوال شده یعنی واقعا قنادی ها خامه های مصرفی روزانه خودشون رو میخرن ؟! من فکر کردم خودشون درست میکنن مگه میشه که هر روز اینقدر خامه بخرن چرا خودشون درست نمیکنن ؟!

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 29 مهر 1399، 10:07

با اطمینان بهتون می گم که قنادی ها بسته های 5 کیلویی خامه از برندهای مختلف تهیه می کنن و فقط می زنن ابر اساس منطقه هر قنادی با یه شرکت قرارداد داره و اینکه چرا خامه رو خودشون درست نمی کنن رو اطلاع ندارم

masoumeh.m
پنجشنبه، 09 بهمن 1399، 10:43

سلام بهاره جان
خداقوت
حالا که اینجا صحبت خامه های قنادی شد میخوام نظرتون رو راجع به خامه قنادی برند کولاک بدونم. ؟ ممنون میشم از دید تخصصی تر شما بشنوم.

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 09 بهمن 1399، 10:47

سلام عزیزم،
من چون کار دکور، سفارش و ... انجام نمیدم و فقط برای خونواده خودم شیرینی پزی می کنم از خامه های قنادی با چربی گیاهی (مینارین) استفاده نمی کنم، کولاک هم چون چربی گیاهی داره استفاده نمی کنم اصلا از کیفیتش اطلاع ندارم.

sunny
سه شنبه، 04 شهریور 1399، 08:42

سلام و وقت به خير خدمت شما بهاره جان.عزيزم ميخواستم باتركريم آلماني درست كنم و مثل هميشه به سايت شما سر زدم ولي رسپيش رو ديدم در آموزشها نيست و به سايت شف طيبه كه فرمودين و چند سايت ديگه سر زدم،ولي باز هم تا از شما نپرسم خيالم راحت نميشه.عزيزم دو تا سوال يكي اينكه اين باتركريم براي زير فوندانت مناسبه؟دوم اينكه در برخي رسپي ها مثل شف طيبه كاستردي كه درست ميشه با تخم مرغ كامل هست و بعضي هم فقط زرده ي تخم مرغ،به نظر شما كدام رسپي بهتر هست؟من پودينگ ليمويي كه در سايت آموزش دادين رو خيلي دوست داشتم ميتونم همون رو به عنوان بيس كاسترد استفاده كنم و كمي سفت تر بردارم و باهاش بقيه ي مراحل رو برم و باتر كريم آلماني درست كنم كه مناسب زير فوندانت هم باشه؟يك دنيا سپاس از شما استاد خوب و مهربانم♥️

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 04 شهریور 1399، 13:52

سلام عزیزم،
من متاسفانه روی باترکریم آلمانی کار نکردم ولی تا جایی که اطلاع دارم معمولا از این باترکریم برای زیر فوندانت استفاده نمی شه چون لطیف تره.
اصل دستور زرده تخم مرغه ولی چون ممکنه بوی زرده بگیره خیلی از اساتید با تخم مرغ کامل درست می کنند.
متاسفانه از پودینگ لیمویی سایت برای پایه باترکریم نمی شه استفاده کرد.

tkakaie
پنجشنبه، 13 بهمن 1401، 13:16

سلام. گرچه این پست قدیمیه، ولی میخواستم بگم من باترکریم آلمانی رو از سایت livforcake درست کردم عالی شد

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 13 بهمن 1401، 13:58

ممنون عزیزم.

مریم گلی
چهارشنبه، 29 مرداد 1399، 18:00

سلام
وقت شما بخیر
خیلی ممنون بابت دستورهای خوبی که در اختیار ما میذارین
من امروز سعی کردم باتر کریم سوئیسی درست کنم برای کاور و فیلینگ کیک اسفنجی.
موقع جدا کردن سفیده حواسم بود زرده داخلش نشه. ظرف و ئره همزن کاملا شسته بود. مخلوط شکر و سفیده رو روی بخار کتری گذاشتم یه چند دقیقه در حدی که شکر تو سفیده حل بشه و مخلوط یه مقدار داغ بشه. کلا شاید 5 دقیقه نشد.
بعداز روی بخار برداشتم و با همزن شروع کردم به زدن. مشابه وقتی که سفیده رو شکر رو به حالت عادی میزنیم. از دور متوط شروع کردم تا به تند برسم. اما به هیچ وجه استیف پیک تشکیل نشد. وقتی هم با کره مخلوطش کردم بعد یه کم هم زدم شروع کرد به بریدن و بعد از خنک شدن هم حالت شنی داشت و نرم.
دوباره هم امتحان کردم اما باز هم مشکل سر جاش بود. دفعه اول از مارگارین استفاده کردم و دفعه دوم از مخلوط کره و مارگارین.
کجای مراحل رو ممکنه اشتباه کرده باشم؟
بسیار ممنونم

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 29 مرداد 1399، 18:19

سلام عزیزم،
در مورد استیف پیک نرسیدن سفیده مدت زمان زدن کم بوده و باید بیشتر می زدید. اگر در سفیده آب نرفته باشه و چربی نباشه تنها مشکل از کم زدنه.
در مورد کره هم احتمالا یا کره رو زود اضافه کردید و یا کم زدید.

مریم گلی
چهارشنبه، 29 مرداد 1399، 20:39

ممنون از پاسختون
سفیده رو از همون موقع که از روی بخار برداشتم شروع کردم به زدن و زمانی که کره رو اضافه کردم سفیده کاملا همدمای محیط شده بود. مدت زمانی که سفیده رو زدم حدود ۱۰ دقیقه شد.
کره همدمای محیط بود اما از شکل نیفتاده بود.
جنسش ظرفی که برای حرارت دادن سفیده و شکر استفاده میکنیم، مهمه؟

مریم گلی
چهارشنبه، 29 مرداد 1399، 20:53

سفیده در آخر به مرحله ای رسیده بود که شبیه به یه شربت بسیار غلیظ و سنگین شده بود....اصلا پفکی نشد

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 30 مرداد 1399، 07:01

مریم جان از دستور سایت استفاده کردید؟

مریم گلی
پنجشنبه، 30 مرداد 1399، 23:39

بله. سعی کردم دقیقا مطابق دستور پیش برم. قبلا برای هم زدن سفیده برای کیکهای مختلف هیچ مشکلی نداشتم، واقعیتش تعجب کردم از این رفتار غیرمنتظره سفیده ها. ممکنه دستور باترکریم ایتالیایی این مشکل رو رفع کنه؟ و آیا اون هم سفیده اش در طی مراحل به قدر کافی داغ میشه؟

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 31 مرداد 1399، 06:35

راستش من منابع رو هم چک کردم همه همون مواردی که می دونیم مثل چرب بودن ظرف و کم زدن و ... رو ذکر کرده بودن واقعا نمی دونم مشکل از چی می تونسته باشه

مریم گلی
جمعه، 31 مرداد 1399، 10:39

خیلی ممنون از اینکه وقت گذاشتید. اگر مشکل رو پیدا کردم و مشخص شد چیزی غیر از این موارد بوده همینجا به اشتراک میذارم. شاید برای همه مفید باشه :)

Elnaz2208
دوشنبه، 13 مرداد 1399، 05:16

سلام بهاره جون میشه برا خامه آماده کره اضافه کرد تا چربیش زیاد بشه و سفت تر بشه ممنون میشم جواب بدین.

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 13 مرداد 1399، 06:57

سلام الناز جان،
چربی باید حین تهیه خامه در کارخونه بهش اضافه شه که تاثیر داشته باشه، با اضافه کردن کره فکر نمی کنم بهتر بشه.

deniz
جمعه، 03 مرداد 1399، 21:54

سلام وقت بخير
باتر كريم من كره اش به روغن افتاد و گرم شد انگار زياد زدم تقريبا ١٠ دقيقه و پودرقند حل نشد
بزارمش يخجال ٦ ساعت بعد دوباره با همزن بزنم پودر قندش حل ميشه و خامه صافي بدست مياد يا نه؟؟؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 04 مرداد 1399، 07:49

سلام وقت شما هم بخیر
کدوم باترکریم؟

sepehrariya
پنجشنبه، 02 مرداد 1399، 23:56

ببخشید من دنبال کاور برای کیک هستم که رطوبت کمی داشته باشه که بشه میوه خشک رو گذاشت و تغییر حالت نده باتر کریم برای این کار مناسبه ؟؟؟

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 03 مرداد 1399، 13:49

بله عزیزم هم باترکریم سوئیسی، هم ایتالیایی

Roghayeh
دوشنبه، 26 خرداد 1399، 09:57

سلام بهاره جون
برای باترکریم سوئیسی میتونم از این سفیده تخم مرغ های مایع پاستوریزه استفاده کنم؟ فرقی نداره؟ مشکلی پیش نمیاد و اگه نه به ازای هر سفیده چند گرم باید از اون مایع بریزم؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 26 خرداد 1399، 12:42

سلام عزیزم،
باترکریم سوئیسی سفیده با شکر روی حرارت میره، به هفتاد درجه می رسه و ضد عفونی می شه چرا می خواید از پاستوریزه ها استفاده کنید.
متاسفانه من تا حالا خودم استفاده نکردم و تا جایی که می دونم مشکلی ایجاد نمی شه و قابل استفاده هستند، هر سفیده حدود 40 گرمه

Roghayeh
دوشنبه، 26 خرداد 1399، 18:19

بسیار خوب
ممنونم عزیزم
همون فکر کردم که شاید حرارتی که میبینه کافی نباشه برای معضل این روزها

tkakaie
پنجشنبه، 13 بهمن 1401، 13:18

دقیقا منم همین مشکلو دارم. میترسم به اون دما نرسیده باشه. چون دماسنج ندارم

Negar77
جمعه، 09 خرداد 1399، 09:51

سلام بهاره جون بعد از ظهر جمعتون بخیر  ببخشید دستور باترکریم آلمانی و فرانسوی رو از کجا میتونم پیدا کنم
سپاس فراوان

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 09 خرداد 1399، 09:54

باترکریم فرانسوی در کانال خانوم وفا https://t.me/elhamsugarartnew آموزشش موجوده.
باترکریم آلمانی هم در وبسایت شف طیبه http://www.cheftayebeh.ir/2011/12/blog-post_14.html

Negar77
جمعه، 09 خرداد 1399، 09:58

خیلی ممنونم

ف اسلامی
شنبه، 04 آبان 1398، 09:42

سلام بهاره جان، تو دستور باترکریم آردی ،آرد و نمک هم داره؟ذکر نشده آخه

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 04 آبان 1398، 11:51

سلام عزیزم،
منظور از پودینگ مخلوط شیر و شکر و آرده ولی چشم آرد رو هم ذکر میکنم، نمک فقط یک پینچه برای ماندگاری و جزو مواد اصلی درنظر گرفته نمی شه. این باترکریم رو شف طیبه آموزش دادن دوست داشتید می تونید دستور کاملش رو ببینید:
http://www.cheftayebeh.ir/2013/01/blog-post.html

آزاده 1365
پنجشنبه، 25 مهر 1398، 18:55

سلام بهاره جان. امیدوارم شاد و سلامت باسید.
من میخواستم با باترکریم گل های تزیینی روی کیک درست کنم. کدوم باترکریم برای این کار مناسبتره؟ ممنونم راهنماییم کنید.

بهاره وحید
نویسنده
پنجشنبه، 25 مهر 1398، 21:16

سلام عزیزم باترکریم آمریکایی به سبک قنادی بهترین گزینست، چون مدل خونگی دوام نداره. دستورش رو از کانال دکوراتوران https://t.me/irandecorators با هشتگ #باترکریم #باترکریم_امریکایی
#خانم_ظروفی #ظروفی جستجو کنید.

شيرين
يکشنبه، 07 مهر 1398، 17:57

سلام بهاره جوني
عزيزم بهترين كره توي ايران واسه باتركريم چه برندي هس؟
در ضمن من روغن كريسكو آبي هم دارمث

بهاره وحید
نویسنده
يکشنبه، 07 مهر 1398، 18:28

می تونید نصف کریسکو بزنید، نصف کره حیوانی (صبحانه) یا نصف مارگارین نصف کره حیوانی.
من مارگارین بهاران یا سوپرطلایی میخرم و کره حیوانی کاله

شيرين
دوشنبه، 08 مهر 1398، 13:25

مرسي عشق جان

زهره محبی
دوشنبه، 18 شهریور 1398، 16:59

سلام بهاره جان، من میخوام باتر کریم آلمانی رو درست کنم میشه بگین دستور کاملشو توی کدوم پست گذاشتین؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 18 شهریور 1398، 18:25

سلام عزیزم من دستور باترکریم آلمانی نذاشتم، فقط آمریکایی و سوئیسی رو گذاشتم، ولی هم کانال دکوراتوران داره https://t.me/irandecorators هم شف طیبه http://www.cheftayebeh.ir/  

زهره محبی
دوشنبه، 18 شهریور 1398، 18:34

ممنونم، دستور شف طیبه رو دیدم ولی چون توی مواد کاسترد، کره داشت، ولی دستور کاسترد شما کره نداره، خواستم رسپی شما رو بدونم. مرسی از توجهتون.

فریبا
چهارشنبه، 16 مرداد 1398، 10:41

سلام بهاره عزیز.اول از همه بابت سایت به این خوبیتون کمال تشکر رو دارم چرا که مرجع خوبی برای من هست.عزیزم چندتاسوال داشتم.اول اینکه برای باترکریم اگر فقط روغن پنجاه بریزم درنهایت سفید نمیشه؟اگرنشد میتونم رنگ سفید بریزم؟برای درآوردن رنگ بااین روغن مشکلی پیش نمیاد؟برای کاور کیک اول باخامه قنادی ی کاور نازک کنم بعد باترکریم بزنم؟باترکریم روخامه سُر نمیخوره؟

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 16 مرداد 1398، 15:02

سلام فریبا جان،
1. برای روشن شدن باترکریم باید از کریسکو با جعبه آبی رنگ استفاده کنید که متاسفانه خیلی گرون شده. معادل ایرانی روغن صافی که بشه در باترکریم استفاده کرد، روغن آریستو کروسان گلنان پوراتوسه نه روغن پنجاه. روغن پنجاه برای شیرینی خشک استفاده داره، که متاسفانه به روشنی کریسکو نیست ولی باز از کره روشن تره. پس اگر می تونید نصف کریسکو یا آریستو کروسان بریزید که کریسکو بهتره.
2.رنگ سفید ژله ای خارجی که ویلتون و آمریکالر دارن هم می تونید اضافه کنید خیلی هم عالی می شه، ابتدا باید کرم رو درست کنید و در آخرین مرحله رنگ رو بهش اضافه کنید.
3. شما می تونید کیک رو با خامه یک دور آسترکشی کنید و بعد باترکریم رو اضافه کنید، باترکریم سوئیسی و ایتالیایی نرمن و سر نمی خورن.

فریبا
پنجشنبه، 17 مرداد 1398، 18:15

بهاره جان من قاطی کردم یعنی به هیچ وجه روغن پنجاه استفاده نکنم؟

فریبا
پنجشنبه، 17 مرداد 1398، 22:36

بهاره جان من میخوام آمریکایی درست کنم که راحتتره.یعنی رو کیک سّر میخوره؟

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 18 مرداد 1398، 07:25

در باترکریم طعم کره بسیار محسوسه، چون کرم کره ایه و حجم زیادی کره داره، روغن پنجاه به هیچ وجه طعم خوبی نداره و در دهن میماسه، مناسب خمیرهاست، ولی به هیچ وجهی هم نداریم، دوست دارید در مقدار کم امتحان کنید، راضی بودید بزنید.
در مورد سُر خوردن روکش اولیه یا همون آستر کشی بیشترش به خورد اسفنج میره برای همین سُر نمی خوره، ولی بدونید باترکریم آمریکایی برای کاور سنگینه، سوئیسی یا ایتالیایی گزینه های بهتری هستن.

sunny
چهارشنبه، 26 دی 1397، 07:54

درود و وقت به خير بهاره جان،عزيزم دو تا سوال يكي در مورد باتر كريم سوييسي كه من درست كردم و اصلا فرم نگرفت و شل شد و اصلا به استيف پيك نرسي كه الان كه كامنتها و سوالات رو خوندم فكر كنم مشكل من اين بوده كه به خاطر ترس از سالمونا زيادي سفيده رو رو بخار حرارت دادم ،مدت زمان حرارت دادن سفيده و شكر از چه تايمي بيشتر نبايد بشه عزيزم؟سوال دوم اين كه من ميخوام گلهاي باتر كريمي درست كنم آيا با باتر كريم رو ميشه درست كرد يا فقط سوييسي مناسبه؟ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 26 دی 1397، 08:45

سلام عزیزم،
در پست کیک اسفنجی
https://spbaking.com/recipes/%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%AC%DB%8C-t84
کامل در مورد باترکریم سوئیسی توضیح دادم توصیه می کنم نکاتش و قسمت پرسش و پاسخ رو مطالعه کنید، مدت زمانیکه باید سفیده و شکر روی بخار بمونه در حدود پنج دقیقه ست. قبل از پنج دقیقه دمای مواد به هفتاد درجه می رسه و خیالتون کاملا از جهت میکروب زدایی راحت باشه، اگر وسواس دارید خوبه که یک دماسنج تهیه کنید که هم برای این کار هم برای دستورات پیشرفته دیگه مورد استفاده ست. میکروب های سفیده تخم مرغ در دمای هفتاد درجه از بین می رن و مشکلاتی احتمالیش رفع می شه. در مورد میکروب زدایی سفیده و زده کامل در پست موس توضیح دادم اگر وقت و تمایل داشتید مطالعه کنید:
https://spbaking.com/recipes/%D9%85%D9%88%D8%B3-%E2%80%8C%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-t51

در مورد شکل نگرفتن باترکریم سوئیسی عواملی مثل مماس بودن سطح آب جوش و کاسه، گرم بودن مواد حین اضافه کردن کره، شُل بودن بیش از حد کره، مارک کره و کم هم زدن می تونه موثر باشه، ممکن بود اگر بیشتر می زدید نتیجه می گرفتید.

بهترین باترکریم برای گل های باترکریمی، نوعی از باترکریم آمریکائیه که در قنادی ها استفاده می شه و در دستورش از گلوکز و روغن قنادی استفاده می شه. می تونید این دستور رو از کانال دکوراتوران https://t.me/irandecorators با هشتگ #باترکریم #باترکریم_امریکایی
#خانم_ظروفی #ظروفی جستجو کنید.

sunny
چهارشنبه، 26 دی 1397، 09:24

ممنون عزيزم حتما تمام مطالب رو مطالعه ميكنم

عاتکه
دوشنبه، 19 آذر 1397، 17:40

بهاره جون ببخشید من باتر کریم طبق دستور اول درست کردم رنگ سفید هم زدم ولی سفید نشد، گفتین کریسکو میتونه موثر باشه یعنی به جای کره از کریسکو استفاده کنیم؟

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 20 آذر 1397، 06:23

سلام عزیزم،
از پودر قند به جای پودر شکر استفاده کنید، یعنی از لوازم قنادی های معتبر پودر قند بخرید که رنگش کدر نباشه، بیشتر لوازم قنادی ها پودر شکر به جای پودر قند میفروشند که کمی کدره. پودر قند رو یا از حریر رد کنید، یا ابتدا آسیاب و بعد دو بار الک ریز کنید تا مثل پودر بچه شه. مواد رو به میزان لازم هم بزنید تا کره باز شه. نیمی از مواد رو از کریسکو و نیمی رو از کره گیاهی استفاده کنید.

neginmf
شنبه، 03 آذر 1397، 11:53

سلام بهاره جون ممنون بابت توضیحات کاملتون
میشه به جای کره از مارگارین استفاده کرد؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 03 آذر 1397، 15:26

بله عزیزم در دستورات باترکریم ها هم نوشتم می تونید از ترکیب مارگارین و کره صبحانه یا فقط از مارگارین استفاده کنید

زهرا ۷۲
دوشنبه، 07 آبان 1397، 06:50

سلام بهاره جان . ممنون از توضیحات کامل و دقیق درباره باترکریم
ببخشید امکانش هست آموزش خمیر فوندانت هم بذارید توی سایت ؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 07 آبان 1397، 08:43

سلام زهرا جان،
من چون خودم کار فوندانت نمی کنم و اصلا وارد دنیای دکوراتوری نشدم متاسفانه دانش و تجربه آموزشش رو ندارم ولی خانوم وفا آموزش های خوبی در کانالشون گذاشتن
https://t.me/elhamsugarartnew

homa
جمعه، 23 شهریور 1397، 03:08

به نظرم رسیدشایدیک نوع باترکریم باشه برای همین اینجاسوالمواینجامطرح کردم عذرخواهی میکنم سوالم دوقسمت شد

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 23 شهریور 1397، 06:03

خواهش می کنم عزیزم، نه در واقع کاستارد صنعتیه.

homa
جمعه، 23 شهریور 1397، 03:05

سلام استادعزیزم  توفروشگاه لوازم قنادی کرمفیل دیدم ولی نمیدونستم چیه وازچه موادی تشکیل شده وکابردش چیه وازاونجایی که فقط به شمااعتماددارم که اطلاعات دارین وکامل جامع توضیح میدین درنظرداشتم ازشمابپرسم کرمفیل چی هست ممنون که زحمت میکشیدوپاسخ میدین

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 23 شهریور 1397، 06:02


کرمفیل در واقع کرم کاستارد صنعتی و غلیظه، که کاملا آمادست و باعث صرفه جویی در زمان می شه، تنوع طعم داره، به حرارت مقاومه، قابل فریز کردن و طی فرایند انجماد و  یخزدایی خواص خودش رو حفظ می کنه. غلظتش باعث می شه که وقتی به عنوان مغزی مثلا در کاپ کیک و ... استفاده کنید رطوبت پس نده، برای غلیظ کردن و طعم دهی در خامه فرم داده شده هم استفاده داره.اگر دوست دارید می تونید اطلاعات کاملش رو در سایتش بخونید.
 http://www.golnanpuratos.com/fa/Products-recipes/brands/patisserie/fillings/cremfil.jsp

:)Fatemeh
شنبه، 03 شهریور 1397، 17:03

سلام بهاره جان
خیلی متشکرم بابت پست های عالی و مفیدتون .یه سوال داشتم:
توی باترکریم هایی که کره باید به صورت تکه تکه به مواد اضافه بشه هم باید کره هم دمای محیط باشه درسته؟
حالا اگر بخوایم به جای کره از روغن قنادی استفاده کنیم با توجه به اینکه تو دمای محیط جامده ، لازمه که نصفشو آب کنیم؟ و اینکه وقتی آب میکنیم اول مقدار آب شده رو بریزیم یا جامد؟
خیلی ممنونم از اینکه وقت با ارزشتونو در اختیار ما قرار میدین.❤

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 03 شهریور 1397، 17:30

سلام فاطمه جان،
عزیزم کره باید حتما هم دمای محیط باشه و اضافه شه. اگر بخواید از روغن قنادی استفاده کنید اون هم باید هم دمای محیط استفاده شه.عزیزم نکته ای که باید دقت کنید اینه که باترکریم دستور خارجیه و روغن قنادی Shortening که در اون استفاده می شه در واقع کریسکوئه. کریسکو در دمای محیط جامده ولی کاملا نرمه و اصلا و ابدا نیازی به آب کردن نداره. اون روغن قنادی که شما ازش صحبت می کنید روغن قنادی شیرینی خشکه که ابدا مناسب این کار نیست. در ایران کریسکو موجوده ولی بسیار گرونه ولی می تونید از روغن های قنادی آریستو به جاش استفاده کنید. ویدئو زیر رو تماشا کنید، دقیقا از ترکیب  روغن قنادی Shortening  و کره استفاده شده.
https://www.youtube.com/watch?v=NMMZMbziaTw

:)Fatemeh
يکشنبه، 04 شهریور 1397، 17:33

خیلی ممنون از توضیحتون.

:)Fatemeh
دوشنبه، 05 شهریور 1397، 18:38

ببخشید بهاره جان شرمنده یک سوال دیگه داشتم
اگر بخوایم باتر کریممون رنگ سفیدتری داشته باشه و نخوایم از روغن ۵۰ یا کریسکو استفاده کنیم علاوه بر اینکه باید از کره روشن تر استفاده بکنیم ، راه دیگه ای هم داریم؟مثلا میشه توی باتر کریم سوییسی (با رسپی سایت شما)میزان سفیده و شکر رو نسبت به کره بیشتر کنیم؟
و اینکه کدوم باترکریم نسبتا رنگ روشن تری داره؟
باز هم ممنونم ازتون ⚘

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 05 شهریور 1397، 19:42

فاطمه جان تنها ماده اولیه ای که می تونی در باترکریم میزانش رو تغییر بدید پودر قنده و اصلا به میزان تخم مرغ نمی شه دست زد. در مورد باترکریم روشن، اول از همه باترکریم های سفیده دار مثل سوئیسی روشن تر هستن. برای سفید شدن باترکریم راه اول استفاده از کریسکوئه که تمایل ندارید، راه دوم اضافه کردن رنگ سفیده، میزان اضافه کردن رنگ کمی زیاده و باعث می شه باترکریم کمی شل شه ولی با اضافه کردن پودر قند به غلظت مورد نظر می رسه و سفید می شه. رنگ ژله ای سفید آمریکالر و دقیقا همین رنگ ویلتون سفید آیسینگ که دست این خانوم هست در ایران موجوده. در لینک زیر ویدئوی روش کار رو می تونید بینید:
https://www.youtube.com/watch?v=iwOrty3NYsI

:)Fatemeh
سه شنبه، 06 شهریور 1397، 08:36

واقعا نمیدونم چطوری ازتون تشکر کنم خیلی لطف کردین
اگر امکان داشته باشه رسپی باترکریم فرانسوی و آلمانی رو در سایت قرار بدین تا از زرده های باقی مونده هم بتونیم باترکریم درست کنیم عالی میشه چون من فقط به رسپی های شما اعتماد دارم.

حکیمه
جمعه، 19 مرداد 1397، 21:06

بهاره جون بهترین و خوش حالت ترین باترکریم برای کاپ کیک کدوم نوعه که یکم مقاومت بالایی داشته باشه نسبت به گرما؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 20 مرداد 1397، 05:40

عزیزم بهترین باترکریم از نظر مقاومت به گرما به ترتیب ایتالیایی و سوئیسی هستند، باترکریم آمریکایی هم مقاومت بدی نداره و به دلیل مزه بدش برای فراستینگ کاپ کیک توصیه نمی شه.

حکیمه
دوشنبه، 30 مهر 1397، 21:31

بهاره جان من باتر کریم سویسی درست میکنم بعد اینکه میزارم یخچال یکم حالت دون دون پیدا میکنه بعدش که با همزن میزنم شل میشه و نهایتن دوتا شکوفه میتونم بزنم و اب میشه چراااا؟

بهاره وحید
نویسنده
سه شنبه، 01 آبان 1397، 06:20

سلام عزیزم،
بهتره باترکریم رو در یخچال نذارید و بعد از آماده شدن همون موقع استفاده کنید و اگر اضافه اومد فریزر بذارید. متاسفانه مهارت در نوع اضافه کردن کره و به خورد مواد دادنش در تهیه باترکریم سوئیسی و نوع مواد
 اولیه خیلی در کیفیتش موثره، مثلا دون دون شدن ربطی به نوع نگهداری نداره و به نوع پودر قندتون ربط داره. حتما پودر قند رو بعد از خرید آسیاب کنید و از الک خیلی خیلی ریز یا حریر رد کنید.

حکیمه
جمعه، 19 مرداد 1397، 16:40

سلام خانوم وحید ممنون از رسیپی خوبتون من باترکریم درست کردم دون دون شد و یکدست خانه ای نشد و خیلی زود حالتشو از دست داد و شل شد چرا؟

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 19 مرداد 1397، 18:27

سلام حکیمه جان،
عزیزم چه نوع باترکریمی با چه دستوری درست کردید؟
در مجموع علت دون دون شدن باترکریم زبر بودن پودر قنده حتما باید پودر قند رو بعد از خرید یک دور آسیاب کنید و بعد از الک خییلی ریز رد کنید یا حریر کنید.
علت شل شدن باترکریم کم هم زدن و یا اشتباه هم زدن باترکریمه که بسته به نوع باترکریم زمان هم زدن و نوعش متفاوته.

حکیمه
جمعه، 19 مرداد 1397، 20:59

باترکریم سوئیسی درست کردم دون دون از نظر زبری نمیگم بافت خامه ای نداره و موقع ماسوره زدن یکنواخت نمیشه .یکم سفیده تخم مرغم از اطراف داشت می بست که سری هم زدم میتونه به خاطر همین باشه؟

بهاره وحید
نویسنده
شنبه، 20 مرداد 1397، 05:28

عزیزم منم منظورم زبری نبود، وقتی پودر قند لطیف نباشه مواد یکدست نمی شه و موقع ماسوره زدن یکنواخت نیست. بعد از پودر قند نوبت به زدن می رسه، روند همزدن باترکریم سوئیسی بسیار طولانیه یعنی باید مرحله زدن روی بخار به میزان درست همونطوری که در عکس نشون دادم انجام شه بیشتر گذاشتن سفیده روی حرارت باعث تکه ای شدن سفیده و منسجم نشدن کرم می شه. بعد از زدن سفیده روی بخار، حتما باید به دمای محیط برسه و بعد کره اضافه شه وگرنه دوباره یکدست نمی شه. کره هم باید کم کم و با حوصله زده شه. هر کدوم از این مرحله ها اشتباه شه منجر به یکدست نشدن کرم می شه. اگر سفیده ها در حال بستن بوده یعنی خوب سفیده ها رو هم نمی زدید یا خیلی طولانی روی بخار گذاشتید که خودش مشکل سازه. این بار عزیزم حتما با توجه به عکس ها دقت کنید که هر مرحله به شکل عکس دربیاد و بعد به مرحله بعدی برید، مطمئنم درست می شه.

fatememirvakili
دوشنبه، 30 مرداد 1396، 09:05

سلام خسته نباشيد
من از بو و مزه كره خوشم نمياد نميشه بجاي كره از چيز ديگه اي استفاده كنم؟؟و يا براي لأي طبقات ميشه از گاناش شكلاتي استفاده كرد؟؟

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 30 مرداد 1396، 14:59

سلام فاطمه جان،
عزیزم در قنادی هیچ اجباری برای استفاده از کرم کره ای (باترکریم) وجود نداره و جایگزین های زیادی داره، اگر بوی کره رو دوست ندارید به راحتی می تونید از گاناش، کرم پنیرخامه ای یا خامه استفاده کنید.

مرضيه
دوشنبه، 22 خرداد 1396، 18:22

ببخشيد من هرچقدرميگردم دستورباتركريم آردي روپيدانمي كنم ويه راهنمايي ازتون دارم من براكيك فوندانت يه باتركريم خوشمزه ميخوام واينكه بشه روش به راحتي فوندانت كشيد
ممنون ميشم راهنماييم بكنين
سپاس

بهاره وحید
نویسنده
دوشنبه، 22 خرداد 1396، 18:44

سلام مرضیه جان،
دستور باترکریم آردی رو در سایت شف طیبه می تونید پیدا کنید، با نام "باترکریم رو" آموزش دادن به آدرس زیر تشریف ببرید:
http://www.cheftayebeh.ir/2013/01/blog-post.html

من خودم برای زیر فوندانت از باترکریم سوئیسی استفاده می کنم، که به نسبت شیرینی کمتری داره و خوش طعم تره. دستور باترکریم سوئیسی رو در پست کیک اسفنجی آموزش دادم!!!

معصومه خزائی
چهارشنبه، 26 آبان 1395، 08:00

بهاره جون میشه باترکریم آلمانی یادمون بدی؟بنظر خیلی خوب میاد مخصوصا گفتین واسه کیک هویج و ردولوت

بهاره وحید
نویسنده
چهارشنبه، 26 آبان 1395، 08:17

آره عزیزم همه ی باترکریم ها دونه دونه آموزش داده می شن! سعی می کنم باترکریم آلمانی رو زودتر یاد بدم

حوری
پنجشنبه، 04 شهریور 1395، 19:07

سلام بهاره جان ضمن تشکر از زحمات بیدریغتان میخواستم خواهش کنم برای یک کیک شیفون با اندازه 30 در 40 ارتفاع 8 سانت  چه اندازه باتر کریم لازم است ؟ چهار لایه و یک کاور کامل خیلی ممنون میشم اگر اندازهاش را برام لطف کنید  بینهایت تشکر میکنم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 05 شهریور 1395، 04:14

سلام حوری جان،
عزیزم کدوم نوع باترکریم رو در نظر دارید؟ اگر باترکریم سوئیسی که در پست کیک اسفنجی آموزش دادم مد نظرتونه برای کاورش دستور رو دو برابر کنید. با دو برابر اون دستور یه کاور صاف و شیک خواهید داشت. ولی اصلا توصیه نمی کنم هم کاور و هم  فیلینگ (لای کیک) رو باترکریم بزنید. خیلی دل رو می زنه. بهتره کاور رو از دو برابر دستور باترکریم سوئیسی استفاده کنید و برای فیلینگ از کرم کاستارد، کرم پنیر خامه ای، خامه، کرم لیمویی (لمن کرد) کرم شکلات و یا هر چیزی که خودتون دوست دارید استفاده کنید.

حوری
جمعه، 05 شهریور 1395، 08:45

ممنونم عزیزم از راهنمایی خوبت حتما اینکار را میکنمخیلی ممنونم بهاره جان احساس میکنم هر ساعت سر کلاس شما و روبروی شما آموزش میبینم خیلی هم  خوشحالم که استاد مثل شما دارم

بهاره وحید
نویسنده
جمعه، 05 شهریور 1395، 13:10

مرسی از اینهمه محبتتون

نویسنده

بهاره وحید

با چند تا مواد اولیه ی ساده و یه رسپی دقیق می شه خونه رو پر از بوی خوش شیرینی کرد و از اون مهمتر، همه رو دور هم جمع کرد و لبخند رو لب هاشون نشوند. رسپی ها از سایت های معتبر جمع آوری شدن و بارها پخته و تست شدن!

پستهای مرتبط
بستنی
تاریخچه و توضیح انواع بستنی
توضیح و تاریخچه
کارامل
توضیح و نکات
توضیح و تاریخچه
آشنایی با اسکون
با مختصری از تاریخچه
توضیح و تاریخچه
گاناش
توضیح نکات و روش تهیه
توضیح و تاریخچه
آشنایی با کیک قرمز مخملی
توضیح و مختصری از تاریخچه
توضیح و تاریخچه